Gjest Hilde Skrevet 14. desember 2005 #21 Skrevet 14. desember 2005 Hvor skal mødrene amme da ? På toalettet ? Jeg synes faktisk det er forståelig at enkelte ikke ønsker å amme i all offentlighet.
Far til 2 Skrevet 14. desember 2005 #22 Skrevet 14. desember 2005 Hvor skal mødrene amme da ? På toalettet ? Jeg synes faktisk det er forståelig at enkelte ikke ønsker å amme i all offentlighet. ← Men det er da ikke fedrenes problem Hilde. Om du ønsker et eget amme rom synes jeg dette bør taes opp med ledelsen for senteret eller tilsvarende. Et stellerom er i utgangspunktet for at barna skal få skiftet bleier, etc. En skal ikke kunne nekte et barn ny bleie selv om en mor bruker rommet til f.eks. amming.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #23 Skrevet 14. desember 2005 (endret) Hvor skal mødrene amme da ? På toalettet ? Jeg synes faktisk det er forståelig at enkelte ikke ønsker å amme i all offentlighet. ← mener du da at menn ikke skal kunne ta med seg barnet sitt på et kjøpesenter, fordi han ikke har mulighet for å skifte bleie? Det er ikke snakk om å amme offentlig når man ammer på et stellerom. har man så forbanna store problemer med dette, så får man pumpe seg i forkant og ta med seg melk på flaske. Endret 14. desember 2005 av Druscilla
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #24 Skrevet 14. desember 2005 Men det er da ikke fedrenes problem Hilde. Om du ønsker et eget amme rom synes jeg dette bør taes opp med ledelsen for senteret eller tilsvarende. Et stellerom er i utgangspunktet for at barna skal få skiftet bleier, etc. En skal ikke kunne nekte et barn ny bleie selv om en mor bruker rommet til f.eks. amming. ←
Gjest Hilde Skrevet 14. desember 2005 #25 Skrevet 14. desember 2005 (endret) En far som skal skifte bleie på barnet må da vel kunne vente til stellerommet er ledig. Så lenge det ikke finnes ammerom på offentlige steder så har ikke ammende mødre heller så mange valg. Endret 14. desember 2005 av Druscilla
Gjest LoisLane Skrevet 14. desember 2005 #26 Skrevet 14. desember 2005 (endret) En far som skal skifte bleie på barnet må da vel kunne vente til stellerommet er ledig. Så lenge det ikke finnes ammerom på offentlige steder så har ikke ammende mødre heller så mange valg. ← Nei, ærlig talt. Mener du at en skrikende baby med bæsj i bleia skal vente til de bluferdige mødrene er ferdig med å amme? Såpass mener jeg at man bør tåle. De mennene som kommer inn på et stellerom kommer da bare for å skifte på sin egen baby! Endret 14. desember 2005 av Druscilla 1
Gjest Hilde Skrevet 14. desember 2005 #28 Skrevet 14. desember 2005 Nei, ærlig talt. Mener du at en skrikende baby med bæsj i bleia skal vente til de bluferdige mødrene er ferdig med å amme? Såpass mener jeg at man bør tåle. De mennene som kommer inn på et stellerom kommer da bare for å skifte på sin egen baby! ← Synes ikke kvinner er bluferdige selvom de ikke vil amme barna sine i full offentlighet. Jeg har hatt to babyer selv - men kunne aldri tenkt meg å amme dem på offentlige steder. Hvorfor lage baluba av en bagatell som dette ? Det tar da ikke så lang tid å amme et barn - en far som selv har barn burde ihvertfall ha såpass forståelse.
viren Skrevet 14. desember 2005 #29 Skrevet 14. desember 2005 Om det er mammaen eller pappaen som har med seg et barn som trenger bleieskift må da være komplett irrelevant. Disse rommene er ment for at de skal brukes still stell av barn, jeg kan på ingen måte forstå eller forsvare at en pappa som vil stelle barnet sitt skal ha mindre rett til bruk av dette rommet enn en mor.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #30 Skrevet 14. desember 2005 Om det er mammaen eller pappaen som har med seg et barn som trenger bleieskift må da være komplett irrelevant. Disse rommene er ment for at de skal brukes still stell av barn, jeg kan på ingen måte forstå eller forsvare at en pappa som vil stelle barnet sitt skal ha mindre rett til bruk av dette rommet enn en mor. ← signerer
Gjest LoisLane Skrevet 14. desember 2005 #31 Skrevet 14. desember 2005 Synes ikke kvinner er bluferdige selvom de ikke vil amme barna sine i full offentlighet. Jeg har hatt to babyer selv - men kunne aldri tenkt meg å amme dem på offentlige steder. Hvorfor lage baluba av en bagatell som dette ? Det tar da ikke så lang tid å amme et barn - en far som selv har barn burde ihvertfall ha såpass forståelse. ← En mor som har barn selv burde ha forståelse for at andres barn trenger ny bleie. Hvis det er noe poeng har jeg hatt fire barn selv som jeg har ammet absolutt overalt. Har aldri fått ubehagelige blikk av den grunn. Hvorfor lage baluba av at en pappa vil skifte på babyen sin?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #32 Skrevet 14. desember 2005 Synes ikke kvinner er bluferdige selvom de ikke vil amme barna sine i full offentlighet. Jeg har hatt to babyer selv - men kunne aldri tenkt meg å amme dem på offentlige steder. Hvorfor lage baluba av en bagatell som dette ? Det tar da ikke så lang tid å amme et barn - en far som selv har barn burde ihvertfall ha såpass forståelse. ← og du som har to barn, bør vite at det ikke er bare bare å vente den tiden det tar for at andre skal amme før en får skiftet på eget barn. Jeg synes i alle fall at det er ubehagelig nok med en illsint unge på et kjøpesenter, om jeg ikke i tillegg må vente på et ledig stellerom - når jeg vet at det er nok plass der.. Er det greit for deg å amme med andre kvinner i rommet, eller gjelder det også som "full offentlighet"?
Gjest Pecado Skrevet 14. desember 2005 #33 Skrevet 14. desember 2005 Jeg kunne bruke opp til to timer på å amme min. Mener du Hilde, at mannen da skulle stå utenfor i to timer med en hylende unge for at han ikke skulle se en flik av puppen min? Det må da være bedre at en mann ser en flik av en pupp, enn at han skifter bleie midt mellom reolene på H&M?
Gjest Hilde Skrevet 14. desember 2005 #34 Skrevet 14. desember 2005 Hvis jeg hadde brukt to timer på å amme babyen min så tror jeg ikke at jeg hadde ammet barnet mitt på en offentlig plass i det hele tatt. Det gjør absolutt ikke meg noe å se på ammende mødre overalt på kjøpesenteret - men jeg har full forståelse for at enkelte synes det er sjenerende. Jeg for min del ammet enten hjemme, eller i bilen når ungene var små og hadde ingen problemer med det. Turen på kjøpesenteret gjorde jeg så kort som mulig i den tiden - hverken jeg eller barna syntes det var det kjekkeste stedet å oppholde seg i timevis da.
Gjest Miloine Skrevet 14. desember 2005 #35 Skrevet 14. desember 2005 (endret) Hvor skal mødrene amme da ? På toalettet ? ← De kan godt amme på stellerommet, men de kan da ikke kaste ut en annen forelder av den grunn, som kommer inn å skal bruke stellerommet til det det faktisk er ment til. ...og da, selvfølgelig uansett om det er en mann som kommer inn for å stelle sitt eget barn som har bæsja i bleia. Ja, da kan de gå på do dersom de ikke tåler at andre bruker den ledige stelleplassen. Endret 14. desember 2005 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #36 Skrevet 14. desember 2005 Hvis noen har problemer med å amme på et stellerom, bør de finne seg et annet sted å amme, evt. la vær å ta med seg barnet. Da lager en bare problemer for seg selv, og ikke for andre. En trenger heller ikke "slenge frem" hele puppen for å amme - man kan bruke ammetopp, eller dekke seg litt til med et sjal eller en jakke. Trenger barnet ny bleie, må det få ny bleie uavhengig av om det er mamma eller pappa som skifter. Det burde vel ikke være så vanskelig får en mor eller far å forstå?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #37 Skrevet 14. desember 2005 Er det adgang forbudt for menn på stellerom? Mannen min var på et kjøpesenter med sønnen vår. Bleien måtte skiftes, så han gikk til stellerommet. Der satt det to damer med sine barn, og de ble rasende da han kom inn, ba han ryke og reise, og sa at bare kvinner og barn hadde tilgang. Han prøvde å fortelle at det ikke var andre steder å skrifte på småtten, men ble regelrett hudflettet. Lett perpleks og med gråtende baby på armen, gikk han derfra. Hvordan reagerer dere på menn på stellerom? De må jo ha tilgang de og, ellers så er det umulig at mammaen kan få noen timer fri... ← han burde kontaktet senterledelsen og spurt HVOR han skulle gå. Damene hadde el svar hor det sto oppsla at det var for kun damer? Det ar før i tiden det....på togene var det kun kvinner/barn som hadde adgang. Mann min hadde bedt de ryke og reise
Gjest alenefar for to Skrevet 14. desember 2005 #38 Skrevet 14. desember 2005 Hvor skal mødrene amme da ? På toalettet ? Jeg synes faktisk det er forståelig at enkelte ikke ønsker å amme i all offentlighet. ← Ja, det kan dem gjøre da! enig med Miloine over her! Snu spørsmålet litt nå da! Hvor skal fedrene skifte på barnet sitt - i cafeterian kanskje? Jeg synes faktisk det er forståelig at enkelte ikke ønsker å skifte bleie i all offentlighet
Gjest alenefar til 2 Skrevet 14. desember 2005 #39 Skrevet 14. desember 2005 Hva er værst for barnet? At den skriker for å få mat, eller at den skriker for at den har bærsj i bleia? Svaret er BEGGE DELER .
Gjest Til trådstarter Skrevet 14. desember 2005 #40 Skrevet 14. desember 2005 Vis dette til mannen din du - denne tråden her, så skjønner han enda mere at det var disse tøvete damene som var stokk dumme!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå