Gå til innhold

menn på stellerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det adgang forbudt for menn på stellerom?

Mannen min var på et kjøpesenter med sønnen vår. Bleien måtte skiftes, så han gikk til stellerommet. Der satt det to damer med sine barn, og de ble rasende da han kom inn, ba han ryke og reise, og sa at bare kvinner og barn hadde tilgang. Han prøvde å fortelle at det ikke var andre steder å skrifte på småtten, men ble regelrett hudflettet. Lett perpleks og med gråtende baby på armen, gikk han derfra.

Hvordan reagerer dere på menn på stellerom? De må jo ha tilgang de og, ellers så er det umulig at mammaen kan få noen timer fri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket: Det er det dummeste jeg har hørt.

Far til mine barn - brukte da selfølgelig stellerommet når han var ute med barna våre - og han hadde behov for det.

Ofte er jo også stellerom og handicaptoalett samme rom - og det er da selvfølgelig åpent for begge kjønn.

Skrevet

I all verden :overrasket:

Selvsagt er det ikke forbudt for menn å benytte seg av stellerommet.

Hva slags damer var dette?

Kanskje de opprinnelig var fra et annet land med en annen kultur?

Det er ihvertfall sjokerende å høre at han ble "jaget" ut av stellerommet.

Skrevet

Jeg hadde gitt de inn!!! Skal barnet straffes fordi pappaen ikke fikk skifte bleie? UHØRT!

• Liker 2
Skrevet

uhørt!!

så lenge det ikke er foreldrene som skal kles av og skiftes på, så er vel stellerom jevnt over til foreldre av barn som skal skiftes på.

om vi vil mennene skal ta større del av husarbeid og bleieskift må vi jo i det minste gi dem muligheten.

Gjest Kålungen
Skrevet

Det er noe av det dummeste jeg har hørt!

Stellerommene er da ikke forbeholdt damer. Hva var de så redde for, det var da vel ikke de som skulle stelles.....

Skrevet

Stellerom er for de med barn uavhengig om barnet kommer med mor eller far.

Jeg hadde nektet å gå ut jeg.

Skrevet
uhørt!!

så lenge det ikke er foreldrene som skal kles av og skiftes på, så er vel stellerom jevnt over til foreldre av barn som skal skiftes på.

om vi vil mennene skal ta større del av husarbeid og bleieskift må vi jo i det minste gi dem muligheten.

:Nikke:

Er helt hårreisende! :overrasket:

Skrevet

Stellerom er for alle :-) Var i Danmark en sommer og der var det som regel bare stelleplass inne på damedoen, sambo gikk inn der for å bytte bleie på minsten men fikk ingen negative kommentarer på det :-)

Skrevet

De satt vel og ammet da, og følte at det plutselig ble så intimt når de hadde en mann i rommet....

Men de samme damene ammer sikkert ute i kafeen når de ikke har andre muligheter, så det er jo bare tull!

Gjest Chriselia
Skrevet
uhørt!!

:Nikke:

Skrevet

Slike reaksjoner som det trådstarter referer til forteller en del om hvilke holdninger en del menn møter rundt om mht å ta del i daglige gjøremål/omsorg.

Skrevet

Helt utrolig! :overrasket:

Hva i all verden var dette for slags damer?

hadde blitt "imponert"/glad om jeg hadde sett en mann på stellerommet jeg! (vel og merke om han hadde med seg barnet.. :ler: )

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt :overrasket: Alle som har barn som trenger bleieskift har selvfølgelig adgang, det er jo nettopp derfor det finnes egne stellerom og ikke bare stelleplass på dametoalettet (som er eneste alternativet i Sør-Europa).

Skrevet

Alle som har barn har da adgang til stellerommet. Spiller ingen rolle om det er mann eller kvinne. Hvis han hadde gått inn uansett hva de sa, hva skulle de ha gjort da? Tilkalt vaktene på kjøpesenteret og sagt at han trakkaserte de??

Herlighet, jeg hadde gått rett inn og sagt at jeg skal bare skifte bleie på min stakkars baby og så går jeg igjen.

Det går da menn inn på stellerommet på kjøpesenteret der vi handler og jeg har ikke opplevd at de blir kastet ut.

De damene kan ikke være helt god i toppen, for å si det rett ut.........

Skrevet

At det går an.... Jeg lurer på de mennene til disse to damene. Barna deres har kanskje en far, også? Enn når de fedrene er ute og babyen må få skiftet bleie da?

Skrevet

Hva slags damer var dette?

Kanskje de opprinnelig var fra et annet land med en annen kultur?

Det var norske damer, han mente de var 25-30 år.. De satt riktignok og ammet, men han gikk ikke der for å se på pupper!!

Han sa han angret hele veien hjem på at han ikke hadde protestert, men ble så perpleks.. han har jo vært på stellerom før (både med og uten meg), og dette har aldri skjedd før. Ble usikker på om det var forbeholdt kvinner og barn?

*Hovedinnlegger*

Skrevet

jeg forstår godt at han ble satt ut, jeg hadde nok blitt stum og storøyd jeg og om jeg møtte massiv motstand når jeg skulle bytte bleie på ett bleiebytterom!

hadde det vært ett ammerom kun for kvinner, så hadde det vel stått det, ikke stellerom! stellerom tilsier at man skal stelle barn, og han skulle stelle barn.

Skrevet

For noe tull!!!

Selvfølgelig kan menn bruke stellerommene - såfremt de har med seg barn, så klart!!! Hva er det med disse damene da? Tror de alle menn er pedofile eller noe??? Tror de at mennene er der for å sjekke damer eller glo på pupper? Herregud, vi lever i 2005. Og så om disse kvinnene er muslimske eller noe? Da får de no bare dekke seg til da, ellers så får faktisk de la vær å oppsøke stellerommene!!!!

Det er bare supert at menn faktisk tar med seg barna ut uten mor av og til! Jeg hadde bare sett det som positivt dersom det var en mann som stelte barnet sitt.

Skrevet

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt, og jeg hadde blitt skikkelig forbanna om jeg var han. Så nå er det liksom bare mødre som kan ta med de små på tur, fordi mannen liksom ikke skal ha tilgang til stellerom ol. Åh dette ble jeg provosert av :frustrert:

Tror pukkeren jeg hadde bedt kvinnen fjerne seg selv, for det var tydeligvis de som hadde problemene her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...