Gå til innhold

Bestevenninnen min inviterte meg ikke til nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Daria skrev (10 timer siden):

Som den single, barnløse som har sittet alene på sånne kvelder flere ganger skjønner jeg ikke forventningen om å skulle inviteres og inkluderes av den grunn. Som andre har vært inne på - jeg er ikke andres ansvar og vil ikke være andres veldedighetsprosjekt. Jeg er voksen (40+) med ansvar for eget liv og egen lykke. Jeg har også venner fra forskjellige sammenhenger som ikke kjenner hverandre og ikke nødvendigvis går sammen (jeg gjorde noen forsøk på å samle alle da jeg var yngre og det var ikke så vellykket), og det ville ikke vært naturlig hvis jeg samlet én gjeng å skulle inkludere andre, uansett hvor nære venner vi var.

Trenger man å se på det som et veldedighetsprosjekt da? Hvis en venn av meg hadde vært alene ogjeg var klar over det, samtidig som jeg skulle feire med andre, ville jeg invitert henne uten å se det på den måten. Ville tenkt at det var hyggelig både for henne og oss. Og selv om man gjør det delvis for hennes del så hun slipper å være alene, gjør ikke det det mindre hyggelig å ha henne med vel. Det er også hver sin gang at man opplever å føle seg alene, og en del av det å være venn er også å støtte/hjelpe hverandre når man har det litt kjipt. En annen gang er det kanskje en selv som savner en invitasjon og venninnen som tar deg med, og gleder seg over å ha deg med.

Anonymkode: d8689...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...