Gå til innhold

Bestevenninnen min inviterte meg ikke til nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spurte hun hva hun skulle og hun sa hun skulle ha middag med kjæresten og venner, hun spurte hva jeg skulle og jeg svarte at jeg ikke hadde noen planer. Hun sa bare ok. Hun inviterte meg ikke.. Hun har fått seg en ny vennekrets siste året så hun har sklidd vekk fra meg men vi har vært bestevenner i over tyve år! Er det bare å sette kroken på døra for dette vennskapet eller skal jeg finne meg i å aldri bli invitert utenom de gangene ingen av de nye vennene hennes kan komme? Hun er sjeldent interessert når jeg inviterer henne på ting, så jeg har prøvd. 

Vi er i 40 årene nå og ble kjent på folkehøgskolen. 

Anonymkode: df093...e03

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har i lang tid latt deg skjønne at hun ikke har sett på deg som sin bestevenninne. Beste du kan gjøre er å anse henne som en bekjent og ikke være en dørmatte for henne.

Anonymkode: 65614...f3d

  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i 40 årene, så senk skuldrene og forventningene. Inviter noen du liker/som du vet også er alene ❤️

Anonymkode: 90815...78d

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du helt sikker på at hun er vertinne da?

Anonymkode: bcd43...fd3

Ja hun er vertinne.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun har i lang tid latt deg skjønne at hun ikke har sett på deg som sin bestevenninne. Beste du kan gjøre er å anse henne som en bekjent og ikke være en dørmatte for henne.

Anonymkode: 65614...f3d

Hun omtaler meg fortsatt som bestevenninnen sin, og sier det er godt hun har meg å snakke med om ting hun ikke kan dele med de andre. Stort sett baksnakking av de.. 

Anonymkode: df093...e03

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestevenninnen min har heller ikke invitert meg. Hu har også fått en ny omgangskrets. Tenker at nå er hun bare en bekjent for meg

Anonymkode: 3809e...5a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og mine bestevenninner feirer nyttårsaften hver for oss. Det har vi alltid gjort. 
 

Vi har hver vår vennekrets, men vi er likevel nære at en dags feiring ikke ødelegger for vennskapet. 
 

Har du spurt venninnen din konkret om å finne på noe sammen da?

Anonymkode: 344bb...004

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du og kjæresten hennes ikke går overens eller at han har noe imot at du kommer og hun vil slippe krangel med han? Kanskje blir stemningen klein av en eller annen grunn? Kanskje går dere best sammen når det er bare dere to? Hilsen en som kjenner til lignende problemstilling. 

Anonymkode: b0b50...81f

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Meg og mine bestevenninner feirer nyttårsaften hver for oss. Det har vi alltid gjort. 
 

Vi har hver vår vennekrets, men vi er likevel nære at en dags feiring ikke ødelegger for vennskapet. 
 

Har du spurt venninnen din konkret om å finne på noe sammen da?

Anonymkode: 344bb...004

Så om du får vite at en av venninnene dine ikke har planer, så inviterer du ikke siden du har andre venner?

Jeg hadde helt klart invitert en venninne til feiring, om jeg fikk vite hun ikke hadde planer. Uansett om det er bestevenninne eller venninne. Jeg har ikke hjerte til å vite at en venninne kanskje sitter alene.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først du var 17, ikke 40.. 

hun anser sikkert deg som sin bestevenninne, fordi hun har kjent deg så lenge , dere har så mye minner, du vet alt om henne osv. anser han deg som en god venn? Er du god venn med deres felles venner? Passer du godt inn i deres vennegjeng? Det er helt vanlig at en velger kjæreste / familie framfor barndomsvenner på sånne dager. Du må bare finne deg venner som passer din livsstil og interesser i dag. 

Anonymkode: 5bf5b...cf0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja hun er vertinne.

Hun omtaler meg fortsatt som bestevenninnen sin, og sier det er godt hun har meg å snakke med om ting hun ikke kan dele med de andre. Stort sett baksnakking av de.. 

Anonymkode: df093...e03

Hun bruker deg som psykolog og kaller psykologen sin for "bestevenninne". Når hun baksnakker de, hva får deg til å tro at hun ikke baksnakker deg? Hadde du vært en virkelig bestevenninne så hadde du blitt invitert.

Anonymkode: 65614...f3d

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg ts-  er sånn med meg og.  To av mine nærmeste venninner (også ei jeg møtte på folkehøgskole) inviterte ikke meg til hverken jul eller nyttår.  Jeg er alene, uten barn og ingen familie - og hun spurte kjapt hva jeg skulle julaften. Jobbe til 17 sa jeg, og så var det ikke noe mer med det.   Samme med nyttårsaften,  hun spurte om jeg jobbet, men jeg sa at da har jeg fri. 

Det folk skulle skjønt, er at det innmari verdifullt med en invitasjon. At folk har tenkt på deg i 10 sek og tenkt at kanskje skal vi invitere henne. Ikke bare spørre hva skal du gjøre..   Nei jeg er skuffet over folk. må nok bare lære meg at sånn er det, føler meg ikke inkludert i det hele tatt. Lurer på om de faktisk er venner... ikke spesielt gode, hvert fall. 

 

Anonymkode: 4ce51...c68

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja hun er vertinne.

Hun omtaler meg fortsatt som bestevenninnen sin, og sier det er godt hun har meg å snakke med om ting hun ikke kan dele med de andre. Stort sett baksnakking av de.. 

Anonymkode: df093...e03

Hun liker å ha deg som en dørmatte hun kan baksnakke de andre vennene sine til.

For ei heks, høres ikke ut som noe bra venninne materiale.

Baksnakker hun andre til deg, baksnakker hun garantert deg til andre. Slike folk har man det bedre uten i livet, slike folk fortjener ikke vennskap.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (10 minutter siden):

Så om du får vite at en av venninnene dine ikke har planer, så inviterer du ikke siden du har andre venner?

Jeg hadde helt klart invitert en venninne til feiring, om jeg fikk vite hun ikke hadde planer. Uansett om det er bestevenninne eller venninne. Jeg har ikke hjerte til å vite at en venninne kanskje sitter alene.

Da kan du potensielt ødelegge den planlagte festen for alle. De er en vennegjeng, kanskje alle par, som kjenner hverandre godt og har lagt planer. Du bryter avtalen ved og invitere en outsider du synes synd på. Det kan funke, men det kan også bli veldig rar stemning. Hvem har egentlig lyst til og være den uinviterete nederst på bordet det er synd på uansett? Det skjønner ikke jeg. Har sittet alene norn nyttårsaften, men og presse venninnen min på og komme på middag hos henne og nye samboer  med fire andre par fra deres nabolag? Nei takk. 

Anonymkode: 5bf5b...cf0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da kan du potensielt ødelegge den planlagte festen for alle. De er en vennegjeng, kanskje alle par, som kjenner hverandre godt og har lagt planer. Du bryter avtalen ved og invitere en outsider du synes synd på. Det kan funke, men det kan også bli veldig rar stemning. Hvem har egentlig lyst til og være den uinviterete nederst på bordet det er synd på uansett? Det skjønner ikke jeg. Har sittet alene norn nyttårsaften, men og presse venninnen min på og komme på middag hos henne og nye samboer  med fire andre par fra deres nabolag? Nei takk. 

Anonymkode: 5bf5b...cf0

Nå har ikke jeg venner som ødelegger stemning på fest, uansett. Og alle er enige om at ingen skal sitte hjemme alene ufrivillig på nyttårsaften, så alle synes det er helt greit med ekstra gjester.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes hun kunne invitert deg i dette tilfellet. For når hun skal noe annet, kan ikke du invitere henne heller. Det er veldig kjipt å ikke verken ha noen å invitere eller sted å være hos noen. Synes enkelte kan tenke to ganger over sånt, ikke alle tenker så mye over at kanskje denne personen er alene og kunne tenke seg å være med. Men det har jo masse å si for den som blir invitert. 

Anonymkode: d8689...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Føler med deg ts-  er sånn med meg og.  To av mine nærmeste venninner (også ei jeg møtte på folkehøgskole) inviterte ikke meg til hverken jul eller nyttår.  Jeg er alene, uten barn og ingen familie - og hun spurte kjapt hva jeg skulle julaften. Jobbe til 17 sa jeg, og så var det ikke noe mer med det.   Samme med nyttårsaften,  hun spurte om jeg jobbet, men jeg sa at da har jeg fri. 

Det folk skulle skjønt, er at det innmari verdifullt med en invitasjon. At folk har tenkt på deg i 10 sek og tenkt at kanskje skal vi invitere henne. Ikke bare spørre hva skal du gjøre..   Nei jeg er skuffet over folk. må nok bare lære meg at sånn er det, føler meg ikke inkludert i det hele tatt. Lurer på om de faktisk er venner... ikke spesielt gode, hvert fall. 

 

Anonymkode: 4ce51...c68

Men….

Altså- jeg inviterer gjerne selv venninner til jul/nyttår osv.

Men om man hverken har familie eller venner kan jo noen tenke at man da forplikter seg til å invitere venninne 1 og 5, skilt kompis, onkelen osv.

Og om man ikke er vertskap selv så kan ikke alle alltid åpne for ekstra gjester.

Gjester må gjerne overnatte pga manglende kollektiv osv. 

Anonymkode: 3b843...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Føler med deg ts-  er sånn med meg og.  To av mine nærmeste venninner (også ei jeg møtte på folkehøgskole) inviterte ikke meg til hverken jul eller nyttår.  Jeg er alene, uten barn og ingen familie - og hun spurte kjapt hva jeg skulle julaften. Jobbe til 17 sa jeg, og så var det ikke noe mer med det.   Samme med nyttårsaften,  hun spurte om jeg jobbet, men jeg sa at da har jeg fri. 

Det folk skulle skjønt, er at det innmari verdifullt med en invitasjon. At folk har tenkt på deg i 10 sek og tenkt at kanskje skal vi invitere henne. Ikke bare spørre hva skal du gjøre..   Nei jeg er skuffet over folk. må nok bare lære meg at sånn er det, føler meg ikke inkludert i det hele tatt. Lurer på om de faktisk er venner... ikke spesielt gode, hvert fall. 

 

Anonymkode: 4ce51...c68

Julaften er for familie,  jeg hadde heller ikke invitert venner uten planer hjem til juleferiring med mine foreldre, søsken, svigers, tantebarn ect. Og jeg syns det er sært at at du forventer det og er snurt over å ikke få invitasjon.

Ts, vennene dine er ikke ansvarlig for at du skal ha noe å gjøre på nyttårsaften. Det er ikke sånn at alle man kjenner passer sammen, derfor inviterer man som regel ulike folk til ulike tilstelninger. Selv om dere har kjent hverandre lenge betyr ikke det at dere er de nærmeste eller den man helst vil henge med, det er normalt å finne seg nye venner gjennom livet. Jeg har ulike vennegjenger/grupperinger, noen går fint sammen, andre ikke. Jeg inviterer ikke folk jeg vet ikke passer sammen til samme happening, det er ikke kjekt for noen av oss. Sannsynligvis er det sider ved deg som gjør at hun ikke inviterer. Hva med å invitere noen andre hjem til deg?

Anonymkode: b983f...a1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Julaften er for familie,  jeg hadde heller ikke invitert venner uten planer hjem til juleferiring med mine foreldre, søsken, svigers, tantebarn ect. Og jeg syns det er sært at at du forventer det og er snurt over å ikke få invitasjon.

Ts, vennene dine er ikke ansvarlig for at du skal ha noe å gjøre på nyttårsaften. Det er ikke sånn at alle man kjenner passer sammen, derfor inviterer man som regel ulike folk til ulike tilstelninger. Selv om dere har kjent hverandre lenge betyr ikke det at dere er de nærmeste eller den man helst vil henge med, det er normalt å finne seg nye venner gjennom livet. Jeg har ulike vennegjenger/grupperinger, noen går fint sammen, andre ikke. Jeg inviterer ikke folk jeg vet ikke passer sammen til samme happening, det er ikke kjekt for noen av oss. Sannsynligvis er det sider ved deg som gjør at hun ikke inviterer. Hva med å invitere noen andre hjem til deg?

Anonymkode: b983f...a1c

Det med å passe sammen er litt sant om det gjelder ulike gjenger. Men om det er snakk om én venn som ikke har noe annet å finne på, synes jeg man kan spørre om de vil være med likevel. Som regel kan man finne felles grunn gjennom å kjenne verten, og det kan være hyggelig å møte nye mennesker. Det er jo ikke sånn at TS måtte sagt ja uansett, hvis hun virkelig ikke var åpen for å feire med den andre gjengen. Å ta med en venn utenfor gjengen er ganske normalt vil jeg si, og kan bety mye for den persoen. Nå vet ikke jeg hvor mange andre venner TS har, men kanskje har hun ikke så mange andre nære, siden hun ikke hadde noen planer? 

Anonymkode: d8689...2b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...