AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #21 Skrevet 25. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden): Tror det beste er om et fagmenneske kommer og ser, så får du svar, gode råd og kanskje en som kan lage ny vegg til deg om du har økonomi til det nå. Helt sikkert, men jeg har ikke økonomi til det nå. Har bare lyst til å selge hele skiten. Men tviler på at noen vil ha det. Anonymkode: cde67...cde
Eremitten Skrevet 25. desember 2022 #22 Skrevet 25. desember 2022 Hvis en veggplate bare er festet på topp og bunn så kan du enkelt skyve den inn 10-15 cm eller mer på midten, bare ved å dytte med pekefingeren. Selv lettvegger har konstruksjonsmaterialer i midten, selv om man selvsagt kan ha spart inn noen kroner på å være sparsommelig med materialene. Hvis det mot all formodning og sunn fornuft ikke skulle være noe bak platen så er det ut ifra beskrivelsen av platen uansett uaktuelt å feste et skap der. 4
Belima Skrevet 25. desember 2022 #23 Skrevet 25. desember 2022 Det kan være gipsvegger og det blir det ikke brukt riktige plugger, så sitter ingenting. Kan høres ut som det er gipsvegger. https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/verktøy/festemidler/gipsplugg/fischer-gipsplugg-6xduoblade-6xvinkelskruer/p/58019850?queryID=0f4a0c900f0539291898d47ebc017f66 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #24 Skrevet 25. desember 2022 Porøs huntonitt👍 Du må feste det i stenderene👍 Anonymkode: fe9c6...580
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #25 Skrevet 25. desember 2022 Ser de sånn ut? https://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/gamle-veggplater Anonymkode: c6fd4...614 3
Hoppetaujenta Skrevet 25. desember 2022 #26 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser de sånn ut? https://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/gamle-veggplater Anonymkode: c6fd4...614 Du er på sporet tror jeg. Hadde slike i mitt barndomshjem en gang i tiden. Spent på hva ts sier nå.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #27 Skrevet 25. desember 2022 Kan være strie med papp over. Mest vanlig i tak men også brukt på vegger. Du kan fjerne pappen og sette opp plater, panel eller gips Anonymkode: 3d4d3...498
Merlin Skrevet 25. desember 2022 #28 Skrevet 25. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det morsomt? Anonymkode: cde67...cde Fordi uten stendere dette papirhuset sammen. Youtube er din venn. 😄 Endret 25. desember 2022 av Merlin 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #29 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ser de sånn ut? https://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/gamle-veggplater Anonymkode: c6fd4...614 Ja, det ligner veldig. Brukes de både på vegg og gulv? Merlin skrev (1 minutt siden): Ford uten stendere dette papirhuset sammen. Youtube er din venn. 😄 Joda, jeg forstår at det må være stendere noen steder, men ikke alle steder. Anonymkode: cde67...cde
Merlin Skrevet 25. desember 2022 #30 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det ligner veldig. Brukes de både på vegg og gulv? Joda, jeg forstår at det må være stendere noen steder, men ikke alle steder. Anonymkode: cde67...cde Som sagt, youtube er din venn. 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #31 Skrevet 25. desember 2022 Merlin skrev (1 time siden): Som sagt, youtube er din venn. 🙂 Jeg liker ikke YouTube. Anonymkode: cde67...cde 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #32 Skrevet 25. desember 2022 Er det noen som vet om man må fjerne disse papp-platene om man skal prøve å lage noe mer skikkelig, eller om man kan legge noe utenpå? Og hva med de platene som er i golvet, er det trygt å gå på? Anonymkode: cde67...cde
rfa Skrevet 25. desember 2022 #33 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen som vet om man må fjerne disse papp-platene om man skal prøve å lage noe mer skikkelig, eller om man kan legge noe utenpå? Og hva med de platene som er i golvet, er det trygt å gå på? Anonymkode: cde67...cde Gjør det skikkelig og ta dei av og se hvordan veggen er konstruert. Så bare bygger du opp på nytt om stendere og slikt er som det skal. Samt isoler det når du uansett har veggen åpen. Gulvet har holdt i 50 år så hvorfor skal det plutselig være utrygt nå ? 3
Eremitten Skrevet 25. desember 2022 #34 Skrevet 25. desember 2022 Hvis du skal ha på nye plater og tror det er dårlig konstruksjon så tar du av de gamle platene og forsterker før du har på nye plater. Da unngår du at du må lokalisere stendere og spikerslag for å få festet de nye platene, og du kan forsterke veggen der du vil henge opp skap.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #35 Skrevet 25. desember 2022 rfa skrev (1 minutt siden): Gjør det skikkelig og ta dei av og se hvordan veggen er konstruert. Så bare bygger du opp på nytt om stendere og slikt er som det skal. Samt isoler det når du uansett har veggen åpen. Gulvet har holdt i 50 år så hvorfor skal det plutselig være utrygt nå ? Vel, siden det er en tomannsbolig er jeg redd for at jeg da ser rett inn til naboen! Og det vil jeg helst unngå! Gulvet brukes nå aktivt siden rommet er forandret fra loft til soverom, derfor jeg er redd for at det ikke er trygt. Hva tror du? Anonymkode: cde67...cde
Jentegutt Skrevet 25. desember 2022 #36 Skrevet 25. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok, og hvordan finner jeg ut det? Tviler på at veggen har stendere. Anonymkode: cde67...cde omg, høres ut som du ikke burde holde et skrujern engang 😳 Endret 25. desember 2022 av Jentegutt 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #37 Skrevet 25. desember 2022 Eremitten skrev (1 minutt siden): Hvis du skal ha på nye plater og tror det er dårlig konstruksjon så tar du av de gamle platene og forsterker før du har på nye plater. Da unngår du at du må lokalisere stendere og spikerslag for å få festet de nye platene, og du kan forsterke veggen der du vil henge opp skap. Jeg skjønner dessverre ingenting av det du skriver, men jeg setter veldig stor pris på at du prøver å hjelpe meg. Hvis jeg tar av platene, må jeg da fjerne lister først? Hva betyr «å forsterke»? Hva betyr «lokalisere spikerslag»? (Skjønner at det er noe jeg skal finne, men hva? Spiker?) og sånne plater på golvet, er det da trygt å gå på og ha møbler på? En snekker sa det ville koste 200.000 å fikse golvet, men jeg har ikke så mye penger til overs. Golvet er bare ca ti kvm. Anonymkode: cde67...cde
rfa Skrevet 25. desember 2022 #38 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, siden det er en tomannsbolig er jeg redd for at jeg da ser rett inn til naboen! Og det vil jeg helst unngå! Gulvet brukes nå aktivt siden rommet er forandret fra loft til soverom, derfor jeg er redd for at det ikke er trygt. Hva tror du? Anonymkode: cde67...cde Er det i det hele tatt godkjent som oppholdsrom ? Du kan evnt bare lekte ut 5cm, 5cm isolasjon, osb og gips. Så har du feste overalt uten å åpne eksisterende konstruksjon. Du har nok mer svikt i gulvet enn vanlig om det er bare takstoler som er i gulvet men det er bare ubehagelige svikt ikke at det knekker. 1
Eremitten Skrevet 25. desember 2022 #39 Skrevet 25. desember 2022 Jeg begynte egentlig å skrive et lengre svar, men ombestemte meg. Kjenner du noen med littegrann oppussingskunnskaper som kan ta en titt? Jeg ville ikke kostet på 200 000 på et 10 m2 gulv (i alle dager, er det gullbelagt eller bad)? 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #40 Skrevet 25. desember 2022 Jentegutt skrev (Akkurat nå): omg, høres ut som du ikke burde holde et skrujern engang 😳 Har ikke problem med skrujern. Ikke alle vegger har stendere. Se for eksempel her: https://byggebolig.no/trearbeider-konstruksjoner-isolering/innvendige-lettvegger-uten-stender Ser ut som samme type som jeg har. Anonymkode: cde67...cde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå