Gå til innhold

Vegger av papp, kan det stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal henge opp ting på veggen, men det er umulig å feste noe. Det virker som veggene er av papp, er det mulig?

Huset er fra slutten av 70-tallet og bygd med de billigste materialene som er mulig, stygt og jævlig og jeg hater det så intenst at jeg blir kvalm bare av å tenke på det. 

Det er ikke gips, kommer ikke noe støv ut. Det ser ut som papir inni skruehullene. Ingen isolasjon i veggene. 

Anonymkode: cde67...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være pappede vegger. Eller Huntonit, lignende sammenpresset papp. 

Anonymkode: 59128...28a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være pappede vegger. Eller Huntonit, lignende sammenpresset papp. 

Anonymkode: 59128...28a

Huntonitt er vel tre? Det er ikke tre. Skruene faller bare rett ut. 

Skrevet

Kan ikke noe om vegger, men prøv sånne command strips i stedet?

Anonymkode: 7bf65...ca6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke noe om vegger, men prøv sånne command strips i stedet?

Skal henge opp et skap

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal henge opp et skap

Du får noen som holder ganske mye, særlig om du bruker mer enn en, men om det er veldig tungt det skapet er jeg mer bekymret for om veggene holder enn strips/skruer😅

• Nyttig 1
Skrevet

Du får noen som holder ganske mye, særlig om du bruker mer enn en, men om det er veldig tungt det skapet er jeg mer bekymret for om veggene holder enn strips/skruer😅

Veggene er billig dritt, det er jo derfor jeg laget innlegget. Selvsagt holder verken vegger eller skruer, og sånne command greier kan ikke brukes. 

Føles fælt å hate noe så intenst, jeg klarer ikke skjule det heller og jeg har barn som også bor her i dette søplehuset. 

Skrevet

Jeg har hatt slike vegger, måtte borre før man skrudde i skruen.

Anonymkode: 147f9...d63

Skrevet

Hvis du skal henge opp skap og veggen er svak eller skapet tungt så må du finne ut hvor det finnes stendere eller spikerslag i veggen slik at du kan sette skruene der.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt slike vegger, måtte borre før man skrudde i skruen.

Anonymkode: 147f9...d63

Borre hvordan? Veggene er sånn at jeg kan ta skruene ut og inn bare med å bruke hendene. 

Skrevet
Eremitten skrev (2 minutter siden):

Hvis du skal henge opp skap og veggen er svak eller skapet tungt så må du finne ut hvor det finnes stendere eller spikerslag i veggen slik at du kan sette skruene der.

Ok, og hvordan finner jeg ut det? Tviler på at veggen har stendere. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis den ikke hadde stendere ville ikke platene vært festet i noe. Bank deg bortover, det lyder hult der det ikke er strender. Når du først finner en er det som regel 60 cm bort til neste. Prøv deg frem med en spiker. Om det ikke haster får du kjøpt stenderfinner på nett.

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
Leeloo skrev (Akkurat nå):

Hvis den ikke hadde stendere ville ikke platene vært festet i noe. Bank deg bortover, det lyder hult der det ikke er strender. Når du først finner en er det som regel 60 cm bort til neste. Prøv deg frem med en spiker. Om det ikke haster får du kjøpt stenderfinner på nett.

Tenkte platene var festet i tak og gulv. Hele veggen lyder hul. Noen steder sprekker veggen opp mellom platene, men ingen stendere der heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂😂

Anonymkode: 71366...47e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂😂

Anonymkode: 71366...47e

Hvorfor er det morsomt? 

Skrevet

Bor du kommunalt? Bare lurer, for det gjør jeg, og her sliter vi med å skru opp en liten, dorullholder i veggen, og ser ut som alt av vask, speilskap o.l. holder på å "skli av" veggen...

Anonymkode: 7f6da...44d

Skrevet

Platene på veggen må festes i ett eller annet, så du har en eller annen form for konstruksjon bak. Ellers kunne du dyttet platene mange centimeter inn på midten. Prøv som @Leeloo foreslo.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er dette en skillevegg satt opp senere, eller en original vegg ...?

Ville vært litt bekymret om jeg bodde i et hus der bærende elementer var laget av papp; dette høres ut som noe som er satt opp på egen hånd etter at huset ble bygget.

Anonymkode: 54644...7ee

• Liker 1
Skrevet

Bor du kommunalt? Bare lurer, for det gjør jeg, og her sliter vi med å skru opp en liten, dorullholder i veggen, og ser ut som alt av vask, speilskap o.l. holder på å "skli av" veggen...

Anonymkode: 7f6da...44d

Nei, ikke kommunalt, men er bygget så billig som mulig. Dette har jeg hørt av både naboer og byggfolk på befaring. Hadde ikke kjøpt om jeg visste det fra før!

Eremitten skrev (1 minutt siden):

Platene på veggen må festes i ett eller annet, så du har en eller annen form for konstruksjon bak. Ellers kunne du dyttet platene mange centimeter inn på midten. Prøv som @Leeloo foreslo.

Nei, jeg tror det er som en type lettvegg bare, uten noe form for konstruksjon bak. Mulig det er noe ved taket bare. 

Er dette en skillevegg satt opp senere, eller en original vegg ...?

Ville vært litt bekymret om jeg bodde i et hus der bærende elementer var laget av papp; dette høres ut som noe som er satt opp på egen hånd etter at huset ble bygget.

Anonymkode: 54644...7ee

Bærende elementer er selvsagt ikke av papp, men veggene og taket er det. Så er det noe trefiber innimellom, litt uregelmessig. Det sprekker opp mellom platene både i tak og vegger. 

Skrevet

Tror det beste er om et fagmenneske kommer og ser, så får du svar, gode råd
og kanskje en som kan lage ny vegg til deg om du har økonomi til det nå. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...