Gå til innhold

Sliter med å spise hjemme hos venner som har dyr …


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp. Folk i dag er en generasjon snøflak som ikke tåler noe!

"Har opplevd"..."angst siden"... Hvis det er alt som skal til for å gi deg angst, et kattehår eller to, så er det sannsynligvis langt mer som feiler deg psykisk. Du bør låse deg inne og ikke gå ut. Du kan møte en katt på gata. Det er jo livsfarlig. Du kan få mer angst av det. 🙄

Anonymkode: ac5b4...c22

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har katt og hund, og hvis jeg nettopp har herjet med hunden i en røyteperiode slik at klærne er fulle av hår, kan noe falle ned på tallerkenen. Men jeg har selvfølgelig ikke dette når jeg lager mat. Jeg har nok opplevd flere hår fra mann (som ikke kan sette håret i strikk) enn fra dyr.

Anonymkode: 384e5...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gir opp. Folk i dag er en generasjon snøflak som ikke tåler noe!

"Har opplevd"..."angst siden"... Hvis det er alt som skal til for å gi deg angst, et kattehår eller to, så er det sannsynligvis langt mer som feiler deg psykisk. Du bør låse deg inne og ikke gå ut. Du kan møte en katt på gata. Det er jo livsfarlig. Du kan få mer angst av det. 🙄

Anonymkode: ac5b4...c22

Ha ha,  enig. Sliter med å spise hos folk som har dyr, kjenner ikke mange bønder denne jenta her, guri malla, glad mine døtre  er mer robuste enn dette persillebladet. 

Anonymkode: eb874...e7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du ikke vet hvordan tilstanden på kjøkkenet på en del restauranter er. Kattehår er den minste bekymringen. Søk hjelp om dette går utover livskvaliteten din i stor grad. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (11 timer siden):

Nei, verre med de som tar sjefene og legger de ned på gulvene så hundene kan spise opp og slikke «ren» tallerkenen etterpå. Har hundene orm, får du også orm da. (Om ikke asjettene kokvaskes på 90 grader da) 

Tull. Innvollsorm hos hund finnes ikke i munn, dessuten vokser ikke ormen som trives i hund i mennesker heller. Du må nok lese deg opp. 

Anonymkode: c78e8...fc5

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tull. Innvollsorm hos hund finnes ikke i munn, dessuten vokser ikke ormen som trives i hund i mennesker heller. Du må nok lese deg opp. 

Anonymkode: c78e8...fc5

Her har du noe lesestoff selv: 

https://norskemagasinet.com/2675-spolorm-hos-hunder-en-helserisiko-ogsa-for-mennesker/

https://hundehelse.no/spolorm/

 

https://www.kk.no/helse/disse-sykdommene-kan-du-smittes-med-av-kjaeledyret-ditt/70033835

 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 3 katter og jeg har aldri opplevd at det er kattehår i maten 😅 Men så får ikke kattene våre gå på kjøkkenbenken heller. Vi støvsuger flere ganger i uka. Tenker det er veldig forskjell på folk! 

Anonymkode: 00df7...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi har 3 katter og jeg har aldri opplevd at det er kattehår i maten 😅 Men så får ikke kattene våre gå på kjøkkenbenken heller. Vi støvsuger flere ganger i uka. Tenker det er veldig forskjell på folk! 

Anonymkode: 00df7...af9

Og forskjell på katter. Noen katter røyter mer enn andre. Fordi noen har fluffy pels. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt ts! Jeg spiser heller ikke mat hos noen som har dyr, mest fordi de ikke er renslige og holder benker osv rene. Kattene tråkker oppå benkeplata og det ligger kattehår over alt. Det er heller ikke noe særlig å spise hos de som stadig tar på dyrene sine mens de lager mat. Onkelen min sa han var hos en dame engang som tilbydde han middag, han sa han takket nei fordi det fløt over med garn og mye annet dritt, og huset ikke så ikke ut. Det hang støv ned fra taket på kjøkken og stue, slik man ser i grøsser filmer.

Anonymkode: 7f92d...c53

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg gir opp. Folk i dag er en generasjon snøflak som ikke tåler noe!

"Har opplevd"..."angst siden"... Hvis det er alt som skal til for å gi deg angst, et kattehår eller to, så er det sannsynligvis langt mer som feiler deg psykisk. Du bør låse deg inne og ikke gå ut. Du kan møte en katt på gata. Det er jo livsfarlig. Du kan få mer angst av det. 🙄

Anonymkode: ac5b4...c22

Men får jo ikke angst av katter! Men får angst av kattehår i maten! Fant en i tallerken.. og da ble jeg veldig skeptisk og begynte å se ekstra god etter !! Fant enda et … Da ble jeg kvalm 

Anonymkode: ae4f2...6c9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner deg godt ts! Jeg spiser heller ikke mat hos noen som har dyr, mest fordi de ikke er renslige og holder benker osv rene. Kattene tråkker oppå benkeplata og det ligger kattehår over alt. Det er heller ikke noe særlig å spise hos de som stadig tar på dyrene sine mens de lager mat. Onkelen min sa han var hos en dame engang som tilbydde han middag, han sa han takket nei fordi det fløt over med garn og mye annet dritt, og huset ikke så ikke ut. Det hang støv ned fra taket på kjøkken og stue, slik man ser i grøsser filmer.

Anonymkode: 7f92d...c53

Takk! Oj, er enig med onkelen din!! Ja, kanskje jeg er litt sær da … men velger heller å være det enn å synes det er greit å spise mat med kattehår som det virker som mange her inne synes er normalt  … virker som mange her inne synes det er helt ok å sette seg ned og vite at det er hår i maten, men likevel bare svelge 😂 

 

Anonymkode: ae4f2...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (22 timer siden):

Nei, verre med de som tar sjefene og legger de ned på gulvene så hundene kan spise opp og slikke «ren» tallerkenen etterpå. Har hundene orm, får du også orm da. (Om ikke asjettene kokvaskes på 90 grader da) 

Eh nei, du får mest sannsynligvis ikke orm. Alle hunder og katter får Orm innimellom. Jeg har latt både katter og hunder spise av tallerkenen mange ganger. Aldri hatt orm.

Anonymkode: 46dc2...7e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh nei, du får mest sannsynligvis ikke orm. Alle hunder og katter får Orm innimellom. Jeg har latt både katter og hunder spise av tallerkenen mange ganger. Aldri hatt orm.

Anonymkode: 46dc2...7e9

Du… Hygiene er en fin bil…

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan utarter denne angsten seg? (Muskelspenninger, skjelving, hjertebank?)

Angst er en alvorlig lidelse, du bør oppsøke hjelp.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 23.54):

Har opplevd å få kattehår i maten og hatt angst siden ! 

Flere? 

Anonymkode: ae4f2...6c9

Skjønner hva du mener. Folk med dyr går gjerne direkte fra klapp og klø husdyret rett til å kna deigen, uten å vaske hendene. De tenker ikke over at vi som ikke ønsker å ha oppskrapet dyrehud og hår i maten vår 🤢🤮 folk med kjæledyr har generell dårlig hygiene.

Anonymkode: 2fd8f...718

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (På 24.12.2022 den 0.06):

Nei, verre med de som tar sjefene og legger de ned på gulvene så hundene kan spise opp og slikke «ren» tallerkenen etterpå. Har hundene orm, får du også orm da. (Om ikke asjettene kokvaskes på 90 grader da) 

Parasitter hund har er artspesifikke, og egg skilles heller ikke ut i munnen. Parasittegg er heller noe slags magisk vesen som overlever alt. De tåler hverken varme, uttørking eller frysing. (Derfor svinekjøtt skal over 70 grader og fisk til sushi skal til 20 minus - parasitter.) skaffer du deg litt kunnskap om hva som faktisk er farlig og ikke så vil nok livet ditt bli hyggelig, det er veldig få ting i vårt samfunn som faktisk skaper sykdom. 

Anonymkode: 69209...673

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk! Oj, er enig med onkelen din!! Ja, kanskje jeg er litt sær da … men velger heller å være det enn å synes det er greit å spise mat med kattehår som det virker som mange her inne synes er normalt  … virker som mange her inne synes det er helt ok å sette seg ned og vite at det er hår i maten, men likevel bare svelge 😂 

 

Anonymkode: ae4f2...6c9

Du skal få lov til å være sær, men livet er enklere og hyggeligere om du ikke er det. Og du blir ikke mer syk om du får i deg et kattehår eller kokte hudceller(eller hva det er man får i seg fordi dyr går rundt i huset). Jeg er mindre syk enn de fleste jeg kjenner selv om jeg av og til tar på, spiser eller spiser med ting du synes er ekkelt. 

Anonymkode: 384e5...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke panikk av et hår, men synes det er uappetittelig å spise hos en veninne der kattene får gå på kjøkkenbenken mens hun lager mat. Og spiser av det som ligger der. Hun lar også katten drikke av sitt eget melkeglass, spise av knekkebrødet sitt etc. Jeg synes det er drit ekkelt. I tillegg er det skitt overalt. Spyr eller driter katten inne tørker hun bare med papir. Ikke vasking eller desinfisering. Bare lukten gjør at jeg brekker meg. Før jeg blir kalt snowflake; jeg er mye kvalm pga behandling/cellegift, så holder meg unna jeg☺️

Anonymkode: 37dae...6b9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (På 24.12.2022 den 2.31):

Tenker ikke over det. Oppvokst med: hest(både meg og søster hadde hest), 2 st.berhnad for så en collie rase, ørten katter, kaniner og undulat. 

Har selv 2 katter hos meg og mamma har ei st.berhnad på 5 året. 

Her spiser man omtrent dyrehår til frokosten 😂 

Slik føles det litt hos oss også med både hund og katt som røyter 🙈. Det er uunngåelig, selv om vi vasker og styrer hele tiden. 

Anonymkode: 14be3...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyCupOfTea skrev (På 25.12.2022 den 8.14):

Hvordan utarter denne angsten seg? (Muskelspenninger, skjelving, hjertebank?)

Angst er en alvorlig lidelse, du bør oppsøke hjelp.

Jeg kan eks kjøre bil, for så å komme på at jeg er invitert allerede i morgen! At det nærmer seg .. så husker jeg episoden md hår … Jeg får da hjertebank .. begynner å svette og føler mg kvalm.

Anonymkode: ae4f2...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...