Gå til innhold

Sliter med å spise hjemme hos venner som har dyr …


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har opplevd å få kattehår i maten og hatt angst siden ! 

Flere? 

Anonymkode: ae4f2...6c9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg gjette, dette er ikke det eneste du sliter med? Om du finner et menneskehår i maten hjemme hos noen eller på restaurant da? 

Anonymkode: 7cafd...478

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får angst av det kan det lønne seg å få litt hjelp. Den dagen du finner hår i maten på en restaurant kommer du aldri til å spise ute mer.

Anonymkode: aae57...1ae

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt flau om det skjedde hos meg, men med 2 katter hjemme er det vel egt nesten uungåelig.. Men skjønner deg da. Får jeg menneskehår i maten mister jeg matlysten tvert. 

Anonymkode: a3263...9b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, verre med de som tar sjefene og legger de ned på gulvene så hundene kan spise opp og slikke «ren» tallerkenen etterpå. Har hundene orm, får du også orm da. (Om ikke asjettene kokvaskes på 90 grader da) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du jobbe med ts. Her er det kun du som har et problem! Å få menneskehår i maten er det langt større sjangse for hos absolutt alle du spiser hos og ikke minst ute for ikke å snakke om deg selv om du ikke er skalla da. 

De fleste vil ikke si at det er behagelig å få hår (fra andre dyr eller fra mennesker) i maten men en får jo ikke selektiv anoreksi og angst selv om, med mindre en har OCD eller andre psykiske problemer. Tror du får prøve å utfordre komforsonene dine litt.

Anonymkode: 4a163...f1b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motelvibes skrev (14 minutter siden):

Nei, verre med de som tar sjefene og legger de ned på gulvene så hundene kan spise opp og slikke «ren» tallerkenen etterpå. Har hundene orm, får du også orm da. (Om ikke asjettene kokvaskes på 90 grader da) 

Pleier hunder ha orm da? Trodde ansvarlige eiere ga kur regelmessig om det var fare for slikt?

Anonymkode: 0a7e5...062

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Pleier hunder ha orm da? Trodde ansvarlige eiere ga kur regelmessig om det var fare for slikt?

Anonymkode: 0a7e5...062

Får de ikke jevnlig ormekurer, har de ganske sannsynligvis det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du virkelig angst av det, eller er du bare en av dem som misbruker begrepet?

Anonymkode: 70a6c...bdc

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden får aldeles ikke regelmessig ormekur. 

Dyr får ormekur hvis de har orm.

Vi bruker heller ikke antibiotika regelmessig..

Utenom det så skjønner jeg deg godt. Jeg har en hund som ikke røyter, og aldri opplevd hår i mat eller slikt. Men, har flere venner som har hunder som røyter, og det er så innmari ekkelt! Endel av de kan også finne på å klappe hunden for å fortsette kutte salat osv. Jeg vil spy! 

Men å la bikkja slikke tallerken, hvis jeg er kjøtt eller fiske rester kan jeg finne på å gjøre før jeg slenger det i oppvaskmaskin. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (32 minutter siden):

Får de ikke jevnlig ormekurer, har de ganske sannsynligvis det ja.

Hmm, merkelig. Har forstått det slik at hunder neppe har orm om de ikke spiser avføring eller slikt.

Anonymkode: 0a7e5...062

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager mat og inviterer folk på besøk, har jeg alltid håret i en dott! Sørger selvfølgelig for at det ikke er hår i maten jeg serverer ! 

Utifra de fleste kommentarene her, virker det som om man skal ta det som et selvfølge om at det er hår i maten …

Anonymkode: ae4f2...6c9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

La meg gjette, dette er ikke det eneste du sliter med? Om du finner et menneskehår i maten hjemme hos noen eller på restaurant da? 

Anonymkode: 7cafd...478

Det er faktisk det eneste jeg sliter med! Tenker ikke over dette konstant altså, men fikk litt angst nå fordi vi er invitert hos vedkommende i jula… 
Hadde jeg opplevd å få hår på en restaurant, ville jeg selvfølgelig ikke spist der igjen!!

Anonymkode: ae4f2...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

La meg gjette, dette er ikke det eneste du sliter med? Om du finner et menneskehår i maten hjemme hos noen eller på restaurant da? 

Anonymkode: 7cafd...478

Da ville jeg ikke spist der mer .. 

Anonymkode: ae4f2...6c9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har opplevd å få kattehår i maten og hatt angst siden ! 

Flere? 

Anonymkode: ae4f2...6c9

Folk flest med dyr vasker oftere enn de uten. Sikker på at det ikke var menneskehår, støv? Stakkars deg med angst, gå til doktor antidyregod og få deg piller mot det,,

Anonymkode: f617f...1dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Folk flest med dyr vasker oftere enn de uten. Sikker på at det ikke var menneskehår, støv? Stakkars deg med angst, gå til doktor antidyregod og få deg piller mot det,,

Anonymkode: f617f...1dd

🙈😂🙈😂

Anonymkode: ae4f2...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hmm, merkelig. Har forstått det slik at hunder neppe har orm om de ikke spiser avføring eller slikt.

Anonymkode: 0a7e5...062

Bikkja vår spiser kattedritt om vi ikke følger godt nok med ute på tur. Jeg nevnte dette hos dyrlegen og sa det at hun måtte nok få ormekur. Da sa dyrlegen at bikkja får ikke orm av å spise kattedritt, det fungerte visstnok ikke slik.. 🧐

Anonymkode: 2bcf1...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over det. Oppvokst med: hest(både meg og søster hadde hest), 2 st.berhnad for så en collie rase, ørten katter, kaniner og undulat. 

Har selv 2 katter hos meg og mamma har ei st.berhnad på 5 året. 

Her spiser man omtrent dyrehår til frokosten 😂 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har opplevd å få kattehår i maten og hatt angst siden ! 

Flere? 

Anonymkode: ae4f2...6c9

Angst faktisk...

Anonymkode: ed59f...7dc

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk flest med dyr vasker oftere enn de uten. Sikker på at det ikke var menneskehår, støv? Stakkars deg med angst, gå til doktor antidyregod og få deg piller mot det,,

Anonymkode: f617f...1dd

Det slo meg også når jeg begynte å lese tråden, hvor nøye jeg er på kjøkkenhygiene i og med at jeg har to katter. 

Det er nøye handvask, og jeg vasker alltid ned benker og bord med sprayflaske før matlaging og måltid. Klut og handklær byttes etter hver middag. Robotstøvsugeren går hver dag, og vi støvsuger jevnlig møbler, vasker pledd og slikt. Og kattene får selvfølgelig ikke lov å gå opp i maten. 

Gjesterommet vaskes ned, luftes, og stenges av, før vi får overnattingsgjester. 

Selv om jeg selv ofte tar lunsjen i sofaen tror jeg at jeg aldri har opplevd kattehår i maten. 

Anonymkode: 6061f...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...