Gå til innhold

Hvem bør få dobbeltsengen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Besteforeldre. De har på en måte et mer varig behov for komfortabel seng/natt. 

Den gravide kan få den beste enkeltsengen. Antar de har god seng hjemme, men at hun likevel sover dårlig i den siden du vet hun sliter. Så ikke gitt at sengen utgjør noe forskjell på vondter under graviditeten. Er vel også derfor hun bruker bbhugme puten.

Overnattingsgjester kan ikke forvente dobbelseng heller. Hvem har dobbelseng på alle soverom? De færreste tror jeg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (10 timer siden):

 

Problemet er jo at TS ikke har enkeltsenger. Hun har bare en dobbeltseng og madrasser rett på gulvet.

Det er en seng+madrass på gulvet på hvert rom?
Så den gravide kan ta seng og partner madrass, de klarer å ikke sove i samme seng. Besteforeldre er to som trenger seng så de burde få dobbeltseng. 

Anonymkode: 3950f...733

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil besteforeldrene. Har hatt bekkenløsning fra helvete selv, men jeg hadde  fint klart å ligge i en annen seng enn dobbeltsengen i denne settingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor står det at gjestene ikke vet om situasjonen? Tror dere ikke at gjestene kjenner ts, har vært der før og vet hvor mange senger hun har? Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å sove på gulvet, så lenge madrassen ikke er steinhard. Jeg hadde heller ikke overnattet hos noen uten å snakke om hvem som skal sove hvor, for jeg liker å vite hvor jeg og ungene mine skal sove. Jeg tar mye heller en hard madrass på et rom alene enn å dele rom med folk jeg ikke bor med, for eksempel. 
 

Min løsning: Besteforeldre bør få dobbeltsenga. Den gravide får den beste enkeltsenga. Resten ligger der det måtte passe seg. 

Anonymkode: bacbc...22c

Det står i HI, helt nederst. Der står det at ingen av gjestene vet at det bare er en dobbeltseng.

 

Ellers så syns jeg at TS kan komme inn igjen i tråden og klargjøre hvordan sengesituasjonen egentlig er. Når hun skriver at det på rommene med enkeltsenger, så er en enkeltseng egentlig en madrass på gulvet, så kan det tolken på to måter. Det kan bety at den ene av enkeltsengene bare er en madrass, eller at (samtlige) enkelsenger er madrasser på gulvet. Greit å vite hva man egentlig diskuterer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ganske vanlig graviditet uten voldsom bekkenløsning, men selv jeg ville nok helst blitt hjemme om jeg ble fortalt at jeg måtte sove på gulvet. Det er mye vanskeligere å reise seg fra gulvet enn å reise seg fra senga, og som gravid må man gjerne opp og tisse hele tida. 
Det mest praktiske er muligens at besteforeldrene reiser hjem og sover der.

Anonymkode: 8c4e6...427

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart snakk om en enkeltseng + madrass på gulvet. Dere overtolker bare sånn at dere kan sitte og uffe og akke dere over de forferdelige soveforholdene hos ts.

Anonymkode: 4fa39...396

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (12 timer siden):

 

Problemet er jo at TS ikke har enkeltsenger. Hun har bare en dobbeltseng og madrasser rett på gulvet.

Da er i så fall HI litt uklart, for det står da tydelig «enkeltseng» i innlegget. 🤔🤷‍♀️ Så da er det jo naturlig å anta at noen rom har enkeltseng pluss madrass på gulvet, og da er det jo naturlig at besteforeldrene, som er to som har behov for en ordentlig seng, får dobbeltsenga. Den gravide kan ta enkeltsenga på et rom, og mannen madrassen på gulvet. Dersom det ikke er noen enkeltseng men kun madrasser på gulvet på de andre rommene så mener jeg fortsatt at den gravide kan sove på en madrass, hun har jo mannen sin som kan hjelpe henne opp fra madrassen ved behov. Mannen skal bli far og kan ikke forvente å få sove godt gjennom hele natta i denne situasjonen, hvor hans gravide kone kan ha behov for hjelp. Da må han våkne og hjelpe henne opp. 🤷‍♀️ Besteforeldrene på 75 og 80 år kan jo neppe hjelpe hverandre med å komme opp fra en madrass uansett. 🤷‍♀️

Anonymkode: 597da...186

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Står ingenting om at de har sykdommer eller skader som gjør at de har problemer med å sove eller bevege seg. Jeg lå med bekkensmerter strak i 6 mnd, måtte ha hjelp til å kle på meg av samboer og til dels komme meg på do… etter lang biltur brukte jeg 3-4 dager på å «komme meg» litt til hektene igjen, selv med sterke smertestillende innabords. 

Anonymkode: 3f2ff...8a0

Det kan du kjenne på selv når du blir åtti år, kroppen er ganske slitt når den er så gammel. Så jeg står på at det er de som skal ha dobbeltsenga uansett

Anonymkode: d8e1b...f1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw ; jeg hadde reist hjem igjen om det var kun madrass på gulvet. Jeg er bare i femti åra men kroppen min vil ha seng . Så jeg hadde gitt dobbeltseng til de eldste og reist hjem eller tatt inn på hotell selv. Selv  å sove på sofaen er et bedre alternativ. 

Anonymkode: d8e1b...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal de eldste ha den mest komfortable sengen. 

Anonymkode: f6d10...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

Det står i HI, helt nederst. Der står det at ingen av gjestene vet at det bare er en dobbeltseng.

 

 

Ja, jeg ser det, men det står ikke at det ikke er enkeltsenger? Å ikke få ligge i dobbeltseng er da ingen krise, så lenge alle får en akseptabel soveplass. 

Anonymkode: bacbc...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sitt hjem er dette? De som bruker dobbeltsengen til vanlig fortsetter å bruke den. Kunne ikke falt meg inn som gjest å skulle kaste noen ut av sin egen seng.

Anonymkode: c9542...7b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det min dobbeltseng så sover jeg i den. Alene. Min seng - ingen andre sover i den. Sånn er reglene.
 

Er det et gjesterom med en dobbeltseng? Da foreslår jeg at man trekker. Ingen av «listene» dine gir noen forrang på dobbeltseng. Har noen av gjestene spesielle krav til komfort har de naturligvis med seg sine remedier. 

To personer på 75 og 80 er ikke automatisk syke. Gitt at de har tatt vare på egen helse kommer de seg både ned på gulvet og opp igjen. Har de valgt å ikke ta vare på egen helse? Deres valg - deres liv. Jeg trener med folk på 80 som løfter 60 kilo i benkpress. Det er ståa om de tar vare på helsa.

Anonymkode: f1f22...68a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det da vel ikke slik at man er i super form bare for at man tar vare på helsa. Flere får plager med årene, selv om de lever sunne og aktive liv. Flere på 80 har null problemer med å sove på gulvet, men det er da minst like mange som ikke har sjans til det. Så hva foreslår du da? Å si at de burde trent mer, så de hadde tålt det? 

Anonymkode: bacbc...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...