Gå til innhold

Min nabo synger falskt halve dagen


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Dævendøtte skrev (På 17.12.2022 den 16.17):

Jeg hadde banket på døra deres, ønsket de velkommen som naboer og spurt på en hyggelig måte om hun kunne synge litt lavere og helst ikke etter kl 22. 

 

Nettopp. 

Anonymkode: d6cad...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en syngende nabo (men stort sett på dagtid, og sjelden i timesvis). Jeg har fått klage én gang, og det var jeg forsåvidt fornøyd med. Jeg ønsker ikke å plage noen, og det gjør helt sikkert ikke din nabo heller. Hun synes nok kanskje selv hun synger fint, og det er ikke sikkert hun vet hvor lytt det er heller:)

Så ring på, si ifra på en hyggelig måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 19.12.2022 den 22.25):

Reglene i sameiet er at det skal være stille etter klokken 22

Ts

Kommunale vedtekter

Hver kommune har vedtekter, og disse sier noe om støy. Noe variasjon er det mellom kommunene, men det er stort sett konsensus ang nattero. Det skal være nattero mellom kl. 23 og 06 (07 enkelte steder).

Hva sier sameieloven og borettslagsloven om støy?

I saker som gjelder hele sameiet kan et flertall av eierne fastsette et vedtak. Flertallet kan for eksempel velge et styre til å ta seg av disse sakene, i likhet med et borettslagstyre. Ifølge Line Bjerkek, advokatfullmektig i NBBL, kan både borettslag og sameier kan fastsette ordensregler, og det er vanlig å ha regler om støy i disse. Disse reglene forplikter beboerne og brudd på reglene vil være et mislighold.

https://advokatmatch.no/klage-pa-stoy-fra-naboen

Dæven, da har dere det strengt...

 

 

Anonymkode: 109d4...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 19.12.2022 den 22.25):

Reglene i sameiet er at det skal være stille etter klokken 22

Ts

Da står alternativ to igjen. Det er så deillig med fred og ro, anbefales. Når man bor i blokk eller rekkehus med flere folk kan man ikke forvente at det er stille uansett hva reglene sier. Folk er folk. 

Anonymkode: 3aaff...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...