Gå til innhold

Hvem av vennene dine gir du julegaver til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne jeg chatter med daglig, og møter 1-2 ganger i året. 
2 venninner jeg møter ca en gang i måneden, og snakker med ett par ganger i uka. 
En kompis fra ungdomstiden som jeg møter hver jul og snapper med omtrent en gang i uka, og en god kompis jeg har hatt i 17 år, møter han 1-2 ganger i året og snapper nesten daglig. 

Anonymkode: 8c1af...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge en annen tråd her inne, skulle jeg bare kjøre på med gave. Der sa nesten alle det samme, at det bare var hyggelig. Så jeg gjorde nå det da. Jeg la en gave på pulten hans på fredagen. Ingen reaksjon.
Tror dere her inne i denne tråden har rett, at det var feil. Jeg har nok driti meg ut. 

Anonymkode: b5a99...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt voksen. Gir til de to nærmeste venninnene. Og vi holder oss på noe til ca under 200,-.

Anonymkode: 85fa2...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Det er ikke vanlig i min krets, og det skaper mye press om å bruke penger på unødvendige ting i en ellers dyr tid. 

Anonymkode: 6aae3...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 13.05):

Bare de nære, de du prater med nesten daglig? Eller de litt mer perifere også? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en liten ting til en ny mannlig venn, men er redd det kanskje blir tolket feil. Jeg er gift, han ikke, kanskje de gir feil signaler? Eller er det bare å kjøre på og ikke tenke så mye?

Anonymkode: b5a99...554

Ingen. Voksne kjøper selv det de vil ha. 

Anonymkode: dd2c2...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Herregud så glad jeg er for det, nok med de tusen ungene familien min har..

Anonymkode: e17ad...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg har kun to familiemedlemmer så blitt litt stusselig uten (skjønt det høres sikkert ut som en drøm for noen 😂) Så gir til mine 5 nærmeste, hvor 3 er personer jeg har kjent i 20+år.

Anonymkode: afdd1...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir gave til 4-5 venner, i år også en liten oppmerksomhet til en kollega som har det vanskelig. Men har lite familie, så ellers er det bare mannen, far og et par barn jeg kjøper gave til.

Anonymkode: 45ce3...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herrefred så trist, ikke gi til vennene sine.

Har 3 nære kompiser med mannen, og jeg og mannen kjøper gaver til dem sammen og noen år får vi hver vår gave mens andre ganger får vi gave sammen.

I år gir vi vin og duftlys til en kompis, masse energidrikke til en annen og tredje får noe fra chili Klaus samt et gavekort på kino. 

Anonymkode: 08c41...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir penger til min beste venninne som sliter veldig med økonomien etter at hun ble ufør tidligere i år. Forventer ingenting tilbake. Får gleden av å se hvor glad hun blir. Kan endelig unne seg litt ekstra som hun ellers ikke har råda til. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere nære venner/vennepar, men kjøper ikke julegaver til dem. I år kom faktisk tre av dem med julegave til meg/oss, helt uforventet. De forventer ingenting tilbake. Veldig hyggelig, men ikke nødvendig, og jeg føler jo at jeg burde hatt noe tilbake. 

Anonymkode: 467bc...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde secret santa med vennegjengen før. Nå kjøper jeg ikke julegaver til venner. Er mer enn nok julegaver til tantebarn, fadderbarn, søsken, svoger og svigerinne og foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...