Gå til innhold

Hvem av vennene dine gir du julegaver til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare de nære, de du prater med nesten daglig? Eller de litt mer perifere også? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en liten ting til en ny mannlig venn, men er redd det kanskje blir tolket feil. Jeg er gift, han ikke, kanskje de gir feil signaler? Eller er det bare å kjøre på og ikke tenke så mye?

Anonymkode: b5a99...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare de nære, de du prater med nesten daglig? Eller de litt mer perifere også? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en liten ting til en ny mannlig venn, men er redd det kanskje blir tolket feil. Jeg er gift, han ikke, kanskje de gir feil signaler? Eller er det bare å kjøre på og ikke tenke så mye?

Anonymkode: b5a99...554

Kan du spørre mannen din om hva du kan kjøpe til din nye mannlige venn, kanskje han har noen gode forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. 

Vi lagar heller kurvfest med julemat ein dag i desember og kosar oss. 
For det meste vas å kjøpe gåver til vaksne folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (7 minutter siden):

Kan du spørre mannen din om hva du kan kjøpe til din nye mannlige venn, kanskje han har noen gode forslag? 

Mannen min bryr seg ikke, han tenker bare på jobben sin. 
Ts

Anonymkode: b5a99...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er alene og ensom så ville jeg gitt en oppmuntringsgave til ham til Jul. Fra meg og mannen. Man må da kunne være et medmenneske uten at alt skal "tolkes" feil !

Anonymkode: 87a5b...5de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra deg og mannen, ja, fra deg alene, NEI.

Hadde kompisen vært en du har kjent i mange år og omgått før du ble gift, ja kanskje.

Anonymkode: 77de7...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bare de nære, de du prater med nesten daglig? Eller de litt mer perifere også? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en liten ting til en ny mannlig venn, men er redd det kanskje blir tolket feil. Jeg er gift, han ikke, kanskje de gir feil signaler? Eller er det bare å kjøre på og ikke tenke så mye?

Anonymkode: b5a99...554

De nære får til barna sine.

Anonymkode: ffac9...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gitt til en ny, mannlig venn. 

Jeg gir kun til én venninne. Vi har kjent hverandre hele livet, og gitt hverandre gaver hele livet. Jeg gir også til hennes barn, som jeg er reservetante til (de har ingen tanter og onkler i nærheten). 

Jeg ville aldri begynt å gi nye venner gaver. Jeg hadde nok blitt ukomfortabel om jeg fikk gave av en relativt ny venn - jeg ville følt at "ånei, nå må jeg gi noe til neste jul..". og jeg vil IKKE ha enda flere gaver jeg må finne på.. 

Anonymkode: b04a7...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke til venner.

Men var jeg deg, ts, så hadde jeg virkelig droppet den dårlige ideen.  En ting er hvis man er godt etablerte venner, altså at det er anerkjent. Men «en ny mannlig venn» kvalisifserer ikke. Og at du må spørre og snakker ned mannen din samtidig gjør at dette lukter vondt.

Absurd ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen venner jeg prater med daglig. Gir til tre venninner, ene er "bestevenninna" som jeg har vært nærmest siden barneskolen, og så to jeg møtte i ungdomsårene/tidlig 20-åra og har holdt kontakt med.

Anonymkode: 5d359...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir i utgangspunktet ikke til venner. Slutta med det på U-skolen. Men har et par veninner som alltid skal gi uansett, å da føler jeg at jeg må kjøpe noe igjen, og da gir jeg gjerne en liten oppmerksomhet. 

De samme venninnene gir også til barnet mitt, så den dagen de får barn så kommer nok jeg til å gi til barna dems siden de er "reservetanter" for mitt barn. 

Gir ikke til besteveninna mi, vi har blitt enig om at vi har mer enn nok folk å lage/kjøpe gaver til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha gaver av venninner. Da må jeg gi tilbake. Orker ikke finne på flere gaver. 

Anonymkode: e9ceb...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir ikke til venner, men gir en liten gave til de 4 jeg deler kontor med. Gir også til nabokona og mannen, fordi de gir oss fiskemat, elgkjøtt, bakst og diverse gjennom året. Vi hjelper hverandre med snømåking, kjærledyrmating o.l. :) Vi er ikke "omgangsvenner" men nabovenner.

Anonymkode: 988e5...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste jeg kjøper gaver til som er kun fra meg er min kollega og hennes tenåringsdatter. Resten av gavene til venner er fra oss begge. 
 

Anonymkode: 012d9...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år har vi begynt å gi til et vennepar som har felles interesser som oss, så gavene kan brukes av alle når vi henger sammen 

Også har jeg en venninne med barn som får gaver. Barna altså, ikke venninnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 13.05):

Bare de nære, de du prater med nesten daglig? Eller de litt mer perifere også? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en liten ting til en ny mannlig venn, men er redd det kanskje blir tolket feil. Jeg er gift, han ikke, kanskje de gir feil signaler? Eller er det bare å kjøre på og ikke tenke så mye?

Anonymkode: b5a99...554

Ingen. Men gir julegave til barnet til ei ettersom mitt barn er veldig god venn med hennes barn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun bestevenninna mi. Hun får dyrere gave en min samboer i år 😂 Pleide p gi gaver til en nær kompis, helt til jeg ble sammen med min samboer som ikke godtok vårt vennskap…. Vi er fortsatt venner, men ikke så nære at vi gir hverandre julegaver. 

Anonymkode: 6b3d2...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...