oss-to Skrevet søndag kl. 22:53 #481 Skrevet søndag kl. 22:53 (endret) Det er urovekkjande for debattkulturen her inne når ein ser korleis sakleg dokumentasjon av kritikkverdige forhold blir avvist som "støy" og møtt med lilla hjartar og passiv-aggressive frasar. At ein vel å fokusere på debattanten i staden for innhaldet, framstår som ein rein emosjonell forsvarsmekanisme når ein openbart manglar evne eller vilje til å svara på sak. Når moderatorane i tillegg vedgår at dei let "trivielle ting" stå, har ein i praksis skapt ein arena der hersketeknikkar og emosjonell tåkelegging får forrang over fakta. Dette gjer det mogleg for enkelte å opptre som sjølvutnemnt moralpoliti, samstundes som dei sjølv undergrev ein sakleg diskusjon ved å mistenkjeleggjere andre sine motiv. Eg forventar at moderatorane evnar å skilje mellom dokumentasjon av faktiske samfunnsproblem og den faktiske støyen som blir skapt av dei som berre ønskjer å avspore. Å setje likskapsteikn mellom desse to tinga er ein falitt-erklæring for forumet si oppgåve som ein stad for reell meiningsutveksling. Endret søndag kl. 22:53 av oss-to .. 1 10
Undrende123 Skrevet mandag kl. 08:48 #482 Skrevet mandag kl. 08:48 Mye kasting av stein i glasshus her nå. Fint om moderatorene kan slå ned på den voldsomme forumpoliti-aktiviteten, som også foregår i Sara-tråden. Det er for mange småkonger der som forventer å kunne diktere hva andre brukere skal diskutere, alt skal foregå på deres premisser, og alle motargumenter slås ned på som uvesentligheter. Det serveres hersketknikker om at man "ikke forstår diskusjonen" dersom man har et annet perspektiv på Sara og hennes virke enn at alt er dumt, tåpelig og dårlig. Uenighet tolereres ikke, det ser man jo også her hvor motdebattanter aktivt jaktes på med intensjon om å få slettet enhver motstemme. Det ønskes et ekkokammer, og det kan ikke aksepteres. 4 1 8
Bibbi_ Skrevet mandag kl. 15:54 #483 Skrevet mandag kl. 15:54 (endret) Undrende123 skrev (7 timer siden): Mye kasting av stein i glasshus her nå. Fint om moderatorene kan slå ned på den voldsomme forumpoliti-aktiviteten, som også foregår i Sara-tråden. Det er for mange småkonger der som forventer å kunne diktere hva andre brukere skal diskutere, alt skal foregå på deres premisser, og alle motargumenter slås ned på som uvesentligheter. Det serveres hersketknikker om at man "ikke forstår diskusjonen" dersom man har et annet perspektiv på Sara og hennes virke enn at alt er dumt, tåpelig og dårlig. Uenighet tolereres ikke, det ser man jo også her hvor motdebattanter aktivt jaktes på med intensjon om å få slettet enhver motstemme. Det ønskes et ekkokammer, og det kan ikke aksepteres. Ja kasting av stein i glasshus er det absolutt her.... Hadde egentlig tenkt å holde kjeft her, men det er klin umulig. Det er for mange smådronninger her som ikke tåler negativ kritikk eller negativtet om dronningen sin. Da blir man kalt både det ene og det andre. Man hater, hetser og mobber. Noen prøver å finne ut av hvem brukere er, for å indirekte true de som ikke elsker og forsvarer galskapen SET driver med. Det ser man at noen her inne drar frem yrkene til brukere, jeg aner ikke om det stemmer forsåvidt. Det er helt vanvittig det som foregår. Å jeg mener oppriktig at tåler man ikke negative kommentarer om Sara Emilie Tandberg eller man faktisk tar det personlig, så bør man styre unna diskusjonsforumer. Sist det tok helt av her, var når en bruker fikk det hele til å handle om SEG! Og at nå måtte hun melde srg ut herfra, og spurte etter hjelp med å få slettet brukeren sin, det var jo ikke måte på. Satte i gang en skikkelig uvettig diskusjon som eskalerte til det helt ekstreme. Fikk frem masse kvalme, antakeligvis i håp om å få utestengt noen av kritikerene. Å vedkommende er her enda, og fortsetter. Hvorfor vedkommende får fortsette lurer jeg veldig på! Jeg tåler fint at ikke alle er enige med meg. Det ville vært kjempe rart om alle var det. Men å sette i gang brukerdebatt i håp om å få utestengt kritikerne er så dumt, unødvendig og barnslig! Endret mandag kl. 15:55 av Bibbi_ La til litt på en setning 3 2 10
Hebbe-lille Skrevet mandag kl. 15:59 #484 Skrevet mandag kl. 15:59 (endret) Slettet Endret mandag kl. 15:59 av Hebbe-lille
No0dl Skrevet mandag kl. 17:15 #485 Skrevet mandag kl. 17:15 Undrende123 skrev (8 timer siden): Mye kasting av stein i glasshus her nå. Fint om moderatorene kan slå ned på den voldsomme forumpoliti-aktiviteten, som også foregår i Sara-tråden. Det er for mange småkonger der som forventer å kunne diktere hva andre brukere skal diskutere, alt skal foregå på deres premisser, og alle motargumenter slås ned på som uvesentligheter. Det serveres hersketknikker om at man "ikke forstår diskusjonen" dersom man har et annet perspektiv på Sara og hennes virke enn at alt er dumt, tåpelig og dårlig. Uenighet tolereres ikke, det ser man jo også her hvor motdebattanter aktivt jaktes på med intensjon om å få slettet enhver motstemme. Det ønskes et ekkokammer, og det kan ikke aksepteres. Støttes! Godt skrevet fra deg 🎯👏🏻 Tusen takk for mangen flotte innlegg. Syntes du skriver godt. Det er trist når uenigheter går så langt. At man kanskje ikke føler seg velkommen i debatten. Det er trist at om man ikke har ett svarthvitt syn på SET at man blir stemplet som fan eller at den støtter barneeksponering. Jeg håper alle kan snakke snilt og være gode med hverandre. Siden verden er som den er nå. Det er kanskje ikke å forvente. Men det er lov å håpe🤗 6 1 4
Roe Skrevet mandag kl. 17:34 #486 Skrevet mandag kl. 17:34 No0dl skrev (18 minutter siden): Støttes! Godt skrevet fra deg 🎯👏🏻 Tusen takk for mangen flotte innlegg. Syntes du skriver godt. Det er trist når uenigheter går så langt. At man kanskje ikke føler seg velkommen i debatten. Det er trist at om man ikke har ett svarthvitt syn på SET at man blir stemplet som fan eller at den støtter barneeksponering. Jeg håper alle kan snakke snilt og være gode med hverandre. Siden verden er som den er nå. Det er kanskje ikke å forvente. Men det er lov å håpe🤗 👏🏼👏🏼 3 6
elskersommer Skrevet mandag kl. 17:36 #487 Skrevet mandag kl. 17:36 Bibbi_ skrev (1 time siden): Ja kasting av stein i glasshus er det absolutt her.... Hadde egentlig tenkt å holde kjeft her, men det er klin umulig. Det er for mange smådronninger her som ikke tåler negativ kritikk eller negativtet om dronningen sin. Da blir man kalt både det ene og det andre. Man hater, hetser og mobber. Noen prøver å finne ut av hvem brukere er, for å indirekte true de som ikke elsker og forsvarer galskapen SET driver med. Det ser man at noen her inne drar frem yrkene til brukere, jeg aner ikke om det stemmer forsåvidt. Det er helt vanvittig det som foregår. Å jeg mener oppriktig at tåler man ikke negative kommentarer om Sara Emilie Tandberg eller man faktisk tar det personlig, så bør man styre unna diskusjonsforumer. Sist det tok helt av her, var når en bruker fikk det hele til å handle om SEG! Og at nå måtte hun melde srg ut herfra, og spurte etter hjelp med å få slettet brukeren sin, det var jo ikke måte på. Satte i gang en skikkelig uvettig diskusjon som eskalerte til det helt ekstreme. Fikk frem masse kvalme, antakeligvis i håp om å få utestengt noen av kritikerene. Å vedkommende er her enda, og fortsetter. Hvorfor vedkommende får fortsette lurer jeg veldig på! Jeg tåler fint at ikke alle er enige med meg. Det ville vært kjempe rart om alle var det. Men å sette i gang brukerdebatt i håp om å få utestengt kritikerne er så dumt, unødvendig og barnslig! Jeg støtter virkelig dette innlegget ditt.. 👏👏👏 2 6
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 20:32 #488 Skrevet mandag kl. 20:32 @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Det er nå en svært alvorlig og trist sak som nå blir dratt inn i tråden til SaraE. Det er hun selv som har pratet om den men det er ikke en offentlig familie (som jeg vet ivertfall) men en familie som har opplevd ett veldig trist tap. Det kan godt hende at det er lov å diskutere det SaraE gjør i forbindelse med det men det går ikke ann å diskutere uten at den tragiske hendelsen blir nevnt. Ivertfall så er det blitt dratt inn. Jeg håper dere sletter det av respekt for avdøde og avdødes familie. 7
Tale-Tuten Skrevet mandag kl. 20:32 #489 Skrevet mandag kl. 20:32 No0dl skrev (3 timer siden): Støttes! Godt skrevet fra deg 🎯👏🏻 Tusen takk for mangen flotte innlegg. Syntes du skriver godt. Det er trist når uenigheter går så langt. At man kanskje ikke føler seg velkommen i debatten. Det er trist at om man ikke har ett svarthvitt syn på SET at man blir stemplet som fan eller at den støtter barneeksponering. Jeg håper alle kan snakke snilt og være gode med hverandre. Siden verden er som den er nå. Det er kanskje ikke å forvente. Men det er lov å håpe🤗 Jeg støtter dette med svart hvitt syn på SaraE, og at man blir stemplet som mobber, driver med hets og at man er hater når man snakker kritisk om SaraE. Så håper alle kan snakke snilt og være gode med hverandre. Det er kanskje ikke å forvente men lov å håpe. 5
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 20:35 #490 Skrevet mandag kl. 20:35 (endret) . Endret mandag kl. 20:35 av Minimeg1234 2
Tale-Tuten Skrevet mandag kl. 20:35 #491 Skrevet mandag kl. 20:35 Minimeg1234 skrev (Akkurat nå): @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Det er nå en svært alvorlig og trist sak som nå blir dratt inn i tråden til SaraE. Det er hun selv som har pratet om den men det er ikke en offentlig familie (som jeg vet ivertfall) men en familie som har opplevd ett veldig trist tap. Det kan godt hende at det er lov å diskutere det SaraE gjør i forbindelse med det men det går ikke ann å diskutere uten at den tragiske hendelsen blir nevnt. Ivertfall så er det blitt dratt inn. Jeg håper dere sletter det av respekt for avdøde og avdødes familie. Det er SaraE som tar dette opp i sin kanal iblandet reklame, det er det som diskuteres, altså hennes reklamevisning i forholdt til hva hun formidler. ikke denne saken isolert sett. 2 8
Tale-Tuten Skrevet mandag kl. 20:37 #492 Skrevet mandag kl. 20:37 Minimeg1234 skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke hvorfor dere fortse Dette kalles diskusjon. Dette er ikke ett ekkokammer for noen få som vil diskutere SaraE’s virke. 4 4
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 20:38 #493 Skrevet mandag kl. 20:38 Tale-Tuten skrev (1 minutt siden): Det er SaraE som tar dette opp i sin kanal iblandet reklame, det er det som diskuteres, altså hennes reklamevisning i forholdt til hva hun formidler. ikke denne saken isolert sett. Jeg vet ikke hva som er lov som jeg skriver. Uansett så er det en tragisk sak for familie og venner. 3 5
Wanda_2025 Skrevet mandag kl. 20:43 #494 Skrevet mandag kl. 20:43 Minimeg1234 skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke hva som er lov som jeg skriver. Uansett så er det en tragisk sak for familie og venner. Det er en tragisk sak, så hvorfor ønsker Sara Emilie AS å profittere på saken? 8 4
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 20:43 #495 Skrevet mandag kl. 20:43 Tale-Tuten skrev (1 minutt siden): Dette kalles diskusjon. Dette er ikke ett ekkokammer for noen få som vil diskutere SaraE’s virke. ???? Jeg begynte å skrive men trykte send før jeg fikk slettet det . Jeg siterte feil bruker derfor slettet jeg det. Du vet ikke hva jeg skulle skrive siden det er tydelig at jeg ikke fullførte setningen. Hvorfor du skriver dette til meg vet jeg ikke. 2 2
Wanda_2025 Skrevet mandag kl. 20:46 #496 Skrevet mandag kl. 20:46 Minimeg1234 skrev (12 minutter siden): @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Det er nå en svært alvorlig og trist sak som nå blir dratt inn i tråden til SaraE. Det er hun selv som har pratet om den men det er ikke en offentlig familie (som jeg vet ivertfall) men en familie som har opplevd ett veldig trist tap. Det kan godt hende at det er lov å diskutere det SaraE gjør i forbindelse med det men det går ikke ann å diskutere uten at den tragiske hendelsen blir nevnt. Ivertfall så er det blitt dratt inn. Jeg håper dere sletter det av respekt for avdøde og avdødes familie. Før du prøver å få å tråden stengt for moderasjon , så kan du i det minste opplyse @Måne Rampelyset og @Sol Rampelyset om at saken som diskuteres er delt i redaksjonelle medier og er derfor allerede ute i det offentlige. De metodene du bruker for å stilne kritikk er avskyelige. 7 6
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 21:00 #497 Skrevet mandag kl. 21:00 (endret) Av respekt for venner og pårørende så er jeg ikke interesert i å diskutere noe rundt denne saken Det er opp til @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset hva de gjør. Jeg har bare skrevet hva jeg håper de gjør. Om du syns det er avskyelig at jeg ber dem om det bryr jeg meg lite om. Endret mandag kl. 21:01 av Minimeg1234 2 6
Wanda_2025 Skrevet mandag kl. 21:03 #498 Skrevet mandag kl. 21:03 Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Av respekt for venner og pårørende så er jeg ikke interesert i å diskutere noe rundt denne saken Du kan sende samme tekst til Sara Emilie AS som er så respektløs som bruker noe så trist som innhold på Snap for markedsføring av Careless og få krystaller på Snap. 5 6
DivaBit Skrevet mandag kl. 21:09 #499 Skrevet mandag kl. 21:09 Wanda_2025 skrev (1 minutt siden): Du kan sende samme tekst til Sara Emilie AS som er så respektløs som bruker noe så trist som innhold på Snap for markedsføring av Careless og få krystaller på Snap. Helt riktig, det var min tanke også. Når man tilsynelatende er så opptatt av denne familien så er det feil å legge fokuset sitt i en tråd hvor man tar opp problemstillingen med å bruke denne familien kommersielt. Det fokuset burde helt klart ha vært brukt på bedriften som respektløst brukte familiens historie for egen vinning. 5 5
elskersommer Skrevet mandag kl. 21:20 #500 Skrevet mandag kl. 21:20 Minimeg1234 skrev (47 minutter siden): @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Det er nå en svært alvorlig og trist sak som nå blir dratt inn i tråden til SaraE. Det er hun selv som har pratet om den men det er ikke en offentlig familie (som jeg vet ivertfall) men en familie som har opplevd ett veldig trist tap. Det kan godt hende at det er lov å diskutere det SaraE gjør i forbindelse med det men det går ikke ann å diskutere uten at den tragiske hendelsen blir nevnt. Ivertfall så er det blitt dratt inn. Jeg håper dere sletter det av respekt for avdøde og avdødes familie. Nå sto jo innlegget om den familien på tv2..så de har jo valgt at saken skal komme ut 7
Fremhevede innlegg