Gå til innhold

Sara Emilie og moderering


Sharp75!

Anbefalte innlegg

Er den stengt for godt? Hvorfor er det så stor forskjell på hva som blir moderert i de ulike trådene? Ting som blir moderert bort i SE tråden får stå i andre tråder f.eks. Er ganske forvirrende og misvisende. Kunne tro det va trynefaktor. Hvorfor er det slik. Kan dere forklare hvorfor det er så stor forskjell?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er tilbake nå.

Trådene skal moderes så likt som mulig, regelverket er det samme. Men influenserne som diksuteres, er ulike hva gjelder innhold og hvordan de selv oppfordrer til debatt, spekulasjoner og diskusjon rundt deres virksomheter. Det kan derfor være utfordrerende å vurdere hvilken omtale i forumet som kan anses som skadelig for deres omdømme og virksomhet. Vi setter derfor pris på konkrete tilbakemeldinger om du ser noe som ikke ser riktig ut, men da er vi avhengige av konkrete eksempler.

Måne, admin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det en grunn til at dere bruker et døgn på å moderere denne tråden? Aldri sett at andre tråder er stengt så lenge som denne er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (23 timer siden):

Er det en grunn til at dere bruker et døgn på å moderere denne tråden? Aldri sett at andre tråder er stengt så lenge som denne er. 

Det skjer med jevne mellomrom på flere tråder. Noen ganger er det et høyt antall sider som skal gjennomgås.

Måne, admin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvorfor får ikke den konstante avsporingen konsekvenser for brukerne som putter inn et ekstra gir for nettopp dette?

Blir mye rapportering/modering når man kan holde på slik.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at tråden ikke blir moderert godt nok. Etter sist rydding var det fortsatt persondebatt (alder på barn), og brukerdebatt. Fint hvis det kan modereres raskere, da mange av regelbruddene strekker seg over flere sider og da blir det regelbrudd stående igjen etter rydding. Kan dere presisere regler og hvor man tar opp spørsmål om moderering igjen? Det er nye brukere som ikke kjenner til reglene. 

Endret av Lill :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk sprøtt at enkelte gang på gang på gang får tråden stengt, men tydeligvis ingen konsekvenser. Hva med å gi konsekvenser enn å behandle de som jobber mot å få tråden stengt som om de er deres venner? Er ikke rettferdig slik det er i tråden.

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ikke svare på regelbrudd, da det blir en større avsporing som gjør at vi ofte stenger tråden mens vi rydder. 
I perioder har vi litt lavere kapasitet og da kan moderering ta noe mer tid. 

Vi følger opp regelbrudd og gjentakende regelbrudd av samme bruker selv om det er ikke alltid så synlig utad. 
 

Sol, admin. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (42 minutter siden):

Vi følger opp regelbrudd og gjentakende regelbrudd av samme bruker selv om det er ikke alltid så synlig utad. 
 

Sol, admin. 

Forstår at dere ser mer enn vi ser,men det virker ikke å være nok,hva enn denne konsekvensen er for brukeren det gjelder.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malya
J.. skrev (1 time siden):

Forstår at dere ser mer enn vi ser,men det virker ikke å være nok,hva enn denne konsekvensen er for brukeren det gjelder.

Enig. Gjentagende regelbrudd burde føre til utestengelse. Slik det er nå får det jo ingen konsekvenser om man bryter regelene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følgende spørsmål til admin/moderatorer @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset 

1) Screenshot fra offentlig informasjon om en bedrift slettes ikke som spekulasjoner? 2) hvordan har det seg at man til stadighet kan avspore og drive med brukerdebatt i samme tråd, uten at det får konsekvenser? Denne stadige ryddingen av tråden basert på dette, må da skape ekstraarbeid for dere? 3) hva av dokumentasjon er det som aksepteres i henhold til KG sine regler når man diskuterer bedriften og eierforhold/måten den driftes på? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

1. Hovedsakelig ikke, dersom det ikke bryter andre regler, som f.eks krenkelse av privatliv. Et eksempel på noe som slettes er screenshot fra panteregistere eller lignende som går på en influensers privatøkonomi. 

2. Det er riktig at det skaper merarbeid, og vi skal se på rutinene våre rundt avsporinger og om vi skal bli strengere på dette. Jeg må også legge til at alle de som deltar i en avsporing vil kunne få sanksjoner, ikke kun den som evt starter den. Derfor bør man unngå å svare på avsporinger og brukerdebatt (alle regelbrudd). 

3. Det vil være vanskelig å liste opp alle kilder som aksepteres, men f.eks proff.no og tilsvarende eller andre offentlige registere. 

Ha en fin dag :)

Sol, admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (1 time siden):

Hei.

1. Hovedsakelig ikke, dersom det ikke bryter andre regler, som f.eks krenkelse av privatliv. Et eksempel på noe som slettes er screenshot fra panteregistere eller lignende som går på en influensers privatøkonomi. 

2. Det er riktig at det skaper merarbeid, og vi skal se på rutinene våre rundt avsporinger og om vi skal bli strengere på dette. Jeg må også legge til at alle de som deltar i en avsporing vil kunne få sanksjoner, ikke kun den som evt starter den. Derfor bør man unngå å svare på avsporinger og brukerdebatt (alle regelbrudd). 

3. Det vil være vanskelig å liste opp alle kilder som aksepteres, men f.eks proff.no og tilsvarende eller andre offentlige registere. 

Ha en fin dag :)

Sol, admin.

👍🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den raskeste måten å få trådeb ryddet på er å tagge dere istedet for å rapportere?

Gikk veldig fort nå plutselig.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Så den raskeste måten å få trådeb ryddet på er å tagge dere istedet for å rapportere?

Gikk veldig fort nå plutselig.

Når ting taler i mot bedriften så ryddes det temmelig kjapt. Men når de som støtter Sara går langt over streken, så tar det ganske lang tid før det ryddes og de samme personene får lov å fortsette. Det ser jo man.

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J.. skrev (1 time siden):

Så den raskeste måten å få trådeb ryddet på er å tagge dere istedet for å rapportere?

Gikk veldig fort nå plutselig.

Det var helt tilfeldig. Jeg startet min gjennomgang før jeg så taggen. 

Lill :) skrev (44 minutter siden):

Lurer på hvorfor tråden er stengt, da den er ryddet? 

Jeg ble avbrutt når jeg ryddet og glemte å åpne den igjen, skal gjøre det nå straks.

Hjertestein skrev (41 minutter siden):

Når ting taler i mot bedriften så ryddes det temmelig kjapt. Men når de som støtter Sara går langt over streken, så tar det ganske lang tid før det ryddes og de samme personene får lov å fortsette. Det ser jo man.

Når ting blir ryddet er helt avhengig av admins timeplan og har ingenting med hva som er skrevet eller ikke. Det er helt tilfeldig og det er ikke enkelte regelbrudd som ryddes raskere enn andre. 

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Får (igjen) opp feilmelding når jeg prøver å poste screenshots.

Hvorfor skjer dette og hvordan kan det fikses?

Er bare i noen tråder det skjer,feks i Sara-tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 timer siden):

Hei! Får (igjen) opp feilmelding når jeg prøver å poste screenshots.

Hvorfor skjer dette og hvordan kan det fikses?

Er bare i noen tråder det skjer,feks i Sara-tråden.

Hei.

Du har brukt opp 99% av din vedleggskvote. Du må derfor slette eldre vedlegg for å kunne laste opp nye. Det kan du gjøre ved å trykke på Mine Vedlegg under brukernavnet ditt oppe til høyre. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (12 minutter siden):

Hei.

Du har brukt opp 99% av din vedleggskvote. Du må derfor slette eldre vedlegg for å kunne laste opp nye. Det kan du gjøre ved å trykke på Mine Vedlegg under brukernavnet ditt oppe til høyre. 

Sol, admin.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...