Gå til innhold

En frekk fremmede stoppet meg offentlig basseng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Be om egen garderobe

Viss alle som ikke liker og vise kroppen sin da? Skal alle få  egen garderobe? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forøvrig syns jeg også det er ekkelt å dusje foran folk - hvis poenget er å bli skikkelig rein. Skal man bare stå og brette ut kjønnslepper og skure? Vrenge rumpeballene og skrubbe? Foran folk? Nei takk du 😬 holder meg hjemme.

Anonymkode: ea5f8...448

Aldri sett noen gjør dette. Jeg svømmer 1-2 ganger i uka. I to ulike svømmehaller. 

Går ev an og kattevaske seg i hallen og heller ta denne bli rein dusjen din hjemme etterpå. Men aldri sett vrengte kjønnslepper ute og flagre altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal dusje FØR bading UTEN badetøy og badehetten. Med såpe. Til og med ungjentene jeg er i garderoben med om jeg bader i det ene anlegget, er flinke på dette. Traff ei på 8 år som bada alene engang og følgte disse reglene. 

Så da burde jammen meg et voksent menneske klare det. Om en ansatt ser du ikke dusjer, så vet jo ikke den personen at du dusja før du kom. Og er jo ikke sikkert at det stemmer engang. Så ta og dusj i hallen så slipper du og få tilsnakk av andre. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (7 minutter siden):

Men man skal dusje FØR bading UTEN badetøy og badehetten. Med såpe. Til og med ungjentene jeg er i garderoben med om jeg bader i det ene anlegget, er flinke på dette. Traff ei på 8 år som bada alene engang og følgte disse reglene. 

Så da burde jammen meg et voksent menneske klare det. Om en ansatt ser du ikke dusjer, så vet jo ikke den personen at du dusja før du kom. Og er jo ikke sikkert at det stemmer engang. Så ta og dusj i hallen så slipper du og få tilsnakk av andre. 

Ikke alle er komfortable med det, av ulike årsaker, noe man må respektere. Folk har sine grunner. Flere sier "klarer du ikke å følge reglene, ikke gå i svømmehallen". Jeg sier heller "er du så redd for bakterier, så hold deg hjemme".

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig greit med dusj før basseng, og det er problemfritt for noen.  For andre er dette en helt uoverkommelig sperre å måtte kle av seg sammen med andre.  Jeg synes egentlig at det burde være en selvfølge med egne avlukker i dusjen. Det er så lite som skal til for å løse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (2 minutter siden):

Ikke alle er komfortable med det, av ulike årsaker, noe man må respektere. Folk har sine grunner. Flere sier "klarer du ikke å følge reglene, ikke gå i svømmehallen". Jeg sier heller "er du så redd for bakterier, så hold deg hjemme".

Jeg selv er ikke redd bakterier. Bakterier er der for og beskytte kroppen for andre bakterier. Jalla forklart. 

Er det at det er regler ang dusj. Om man ikke dusjer naken, fordi man ikke er komfortabel med og være naken foran andre, ta ihvertfall en rask spyling med badetøy på. Bedre enn ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maestro skrev (5 minutter siden):

Jeg selv er ikke redd bakterier. Bakterier er der for og beskytte kroppen for andre bakterier. Jalla forklart. 

Er det at det er regler ang dusj. Om man ikke dusjer naken, fordi man ikke er komfortabel med og være naken foran andre, ta ihvertfall en rask spyling med badetøy på. Bedre enn ingenting. 

Absolutt. Jeg dusjer grundig, inkludert vasker håret, hjemme. I svømmehallen dusjer jeg, men med badetøyet på. Vil påstå at det er mer renslig å dusje nøye hjemme, vaske håret, samt ankomme svømmehallen med rent badetøy, enn å ankomme med et skittent badetøy og bare ta seg en kjapp kattevask.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Absolutt. Selv vasker jeg badetøyet i maskinen før jeg går i bassenget, og dusjer nøye hjemme, inkludert vasker håret grundig, og tar på meg badetøyet hjemme. I svømmehallen dusjer jeg, men med badetøyet på. Vil påstå at det er mer renslig, da jeg for under en time siden dusjet svært grundig og går i bassenget med helt rent badetøy og nyvasket hår. Mye mer renslig enn de som ankommer med et skittent badetøy og bare tar seg en kjapp kattevask.

Heller det tenker jeg, om man ikke trives naken med andre. Og hensyn til andre at man ihvertfall spyler seg kjapt. Ser flere som gjør dette. Utenom "venninna" mi på 79 som bader innimellom på samme kveldsbad som meg. Det er vask både før og etter uten ei mine 🙈🙃 Har også en sånn badehette sikkert fra 1960 🤩 

Søstra mi kler aldri av seg. Ikke lettkledd om det er 35 grader ute heller. Er Capri og t skjorte. Og mørke farger. Alltid vært slik. Så hvem tar med unga i hallen? Det er tante Maestro det 😎

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (6 timer siden):

Viss alle som ikke liker og vise kroppen sin da? Skal alle få  egen garderobe? 

Når du bruker HC garderoben så legger du ikke fra deg tingene dine i garderoben men skap utenfor slik at den er ikke blokkert lenger enn du fysisk bruker den.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (6 timer siden):

Har alle svømmehaller egne garderober? Det visste jeg ikke. Og nei, er ikke TS, men forstår henne godt.

Ja, de er pålagt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (10 timer siden):

ETTER tilsnakk, ja. Neste gang dusjer du vel uoppfordret, sant?

Å dusje med badetøy er forøvrig ikke godt nok.   https://www.nettavisen.no/nyheter/reagerer-pa-at-nordmenn-ikke-vasker-seg-godt-nok/s/12-95-3423810695

https://3t.no/bassenghygiene/

Ja men jeg liker ikke dusje naken foran alle fremmede mennesker. Liker ikke og bli sett på. 

Anonymkode: d69c7...1a1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Ja, de er pålagt

 

Tvillingsjel skrev (6 timer siden):

Absolutt. Jeg dusjer grundig, inkludert vasker håret, hjemme. I svømmehallen dusjer jeg, men med badetøyet på. Vil påstå at det er mer renslig å dusje nøye hjemme, vaske håret, samt ankomme svømmehallen med rent badetøy, enn å ankomme med et skittent badetøy og bare ta seg en kjapp kattevask.

Takk for støtten, heldigvis noen som forstår meg og vise forståelse. 

Anonymkode: d69c7...1a1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Takk for støtten, heldigvis noen som forstår meg og vise forståelse. 

Anonymkode: d69c7...1a1

Ts jeg støtter deg ikke i å dusje hjemme og droppe dusj når du er på svømming, men be om egen garderobe om du ikke vil dusje i fellesdusjen (og dusj uten badetøy så kler du det på deg i dusjen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje disse svømmehallene burde vært flinkere til å utforme dusjanlegg slik at det bli mindre innsyn. Feks med enkle skillevegger. Forøvrig er det mange som dusjer før de skal i bassenget, men det er mange som ikke vasker seg skikkelig. De bare står der under dusjen, såper seg inn litt og skyller. Når det viktigste området, skrittet, vies lite oppmerksomhet. Er først og fremst der den største dritten fra menneskekroppen havner i bassenget.

Man kan selvfølgelig unnskylde seg med at de klorer bassenget uansett. Men de tar jevnlige vannprøver i bassenget (for termotolerante koliforme bakterier) og klorer deretter. Så jo mere dritt i bassenget jo mere klor. Og ikke alle mennesker tåler mye klor i huden, noe som er kjedelig for de.

Anonymkode: 95d4b...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Ts jeg støtter deg ikke i å dusje hjemme og droppe dusj når du er på svømming, men be om egen garderobe om du ikke vil dusje i fellesdusjen (og dusj uten badetøy så kler du det på deg i dusjen

Jeg droppet ikke dusj jeg droppet å dusje naken. Jeg vil ikke på handikap toalett. 

Anonymkode: d69c7...1a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg droppet ikke dusj jeg droppet å dusje naken. Jeg vil ikke på handikap toalett. 

Anonymkode: d69c7...1a1

Mao du fjuska og du gjorde det kun under tvang. Det er ikke HC toalett (det er som oftest ikke en gang et toalett i de garderobene) Det er HC garderobe (ekstra stor dusj)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Mao du fjuska og du gjorde det kun under tvang. Det er ikke HC toalett (det er som oftest ikke en gang et toalett i de garderobene) Det er HC garderobe (ekstra stor dusj)

Ja av en fremmede frekk dame ja. Enda oppgitt over det. Hun var skikkelig frekk og stod der til jeg hadde gjort det. Hva er det med sånne folk? 

Anonymkode: d69c7...1a1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Mao du fjuska og du gjorde det kun under tvang. Det er ikke HC toalett (det er som oftest ikke en gang et toalett i de garderobene) Det er HC garderobe (ekstra stor dusj)

Jeg tror ikke de har en slik garderobe i den svømmehallen jeg går i. 

Anonymkode: d69c7...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Når du bruker HC garderoben så legger du ikke fra deg tingene dine i garderoben men skap utenfor slik at den er ikke blokkert lenger enn du fysisk bruker den.

 

Nei, men om 5 stk skal ta i bruk denne da på samme tid. Ting tar tid hos enkelte🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80-tallet der jeg gikk, var det kun snakk om dusjing etter å ha vært i bassenget. Når forandret det seg? 

Anonymkode: 7ddd5...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...