Kremmer Skrevet 26. juli 2023 #1181 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg tolket egentlig denne tråden som en snikk-snakk-tråd. Men spørsmål og råd og tips. Tenkte kanskje andre prøvere hadde vært gjennom samme med sykemelding under prøving. IVF er jo en rimelig krevende periode så vil tippe flere er sykemeldt fra jobb mens det holder på. At dette embryoet sitter akkurat nå vil jeg jo ikke si er å gni inn noen ting. Om en uke kan den jo være borte igjen. 🙄 men jeg spurte spørsmålet mitt under et annet underforum. Slettet det her også så ingen synes det er kjipt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1182 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nå gjaldt kommentaren min en konkret innlegg ang. spørsmål om sykemelding og graviditet, ikke oppdatering knyttet til at man har lykkes eller ei. Denne vesentlige forskjellen er også diskutert tidligere her og det er vel konsensus om at det siste er greit og gir litt håp! Anonymkode: f005f...b52 Helt utrolig hva folk føler det er greit å dele i denne tråden, veldig ufølsomt. Lurer oppriktig på enkeltes empatiske evner. Som du sier, vi gratulerer folk med graviditeter her, det var ikke problemet. Anonymkode: 4d08a...811 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 28. juli 2023 #1183 Del Skrevet 28. juli 2023 Innsett i dag 🤞🥳🤞 Så begynner den laaaaange ventetiden 🫢 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1184 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Helt utrolig hva folk føler det er greit å dele i denne tråden, veldig ufølsomt. Lurer oppriktig på enkeltes empatiske evner. Som du sier, vi gratulerer folk med graviditeter her, det var ikke problemet. Anonymkode: 4d08a...811 Helt utrolig hva folk føler seg støtt av. Et innlegg om sykmelding! Anonymkode: d5eb4...7c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1185 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Helt utrolig hva folk føler seg støtt av. Et innlegg om sykmelding! Anonymkode: d5eb4...7c0 Vi kan sikkert legge den død siden vi ikke blir enig her. Men husk at prøvetiden er kjempevanskelig for mange. Også tror jeg sommerferien kanskje er ekstra vanskelig av ulike grunner, f.eks at mange får en ufrivillig stopp i prøvingen. Ingen er nødvendigvis stolte av å føle deg støtt ang. dette, men det betyr ikke at det er en ganske normal reaksjon. Du er kjempeheldig som har et barn fra før og andre på vei. Prøv å sett deg litt inn i situasjonen til de som aldri har kommet dit. Ikke i nærheten en gang. Hvis du leser hovedinnlegget en gang til så er denne gruppa for de som er prøvere i 2023. Det betyr selvfølgelig ikke at andre som har vært prøvere ikke skal få komme med gode råd og tips. Det settes stor pris på i en hverdag med mye nytt og mye informasjon. Men syns også «gamle prøvere» kan spare seg for å dømme over hva som er innafor å skrive her og ikke. Da kan du la være. Anonymkode: f005f...b52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1186 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt utrolig hva folk føler seg støtt av. Et innlegg om sykmelding! Anonymkode: d5eb4...7c0 Jeg reagerer på ufølsomheten i at man tenker at spørsmål om sykmelding under graviditet passer seg i IVF-prøverforumet. I mitt hode er det virkelig ikke greit. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi kan sikkert legge den død siden vi ikke blir enig her. Men husk at prøvetiden er kjempevanskelig for mange. Også tror jeg sommerferien kanskje er ekstra vanskelig av ulike grunner, f.eks at mange får en ufrivillig stopp i prøvingen. Ingen er nødvendigvis stolte av å føle deg støtt ang. dette, men det betyr ikke at det er en ganske normal reaksjon. Du er kjempeheldig som har et barn fra før og andre på vei. Prøv å sett deg litt inn i situasjonen til de som aldri har kommet dit. Ikke i nærheten en gang. Hvis du leser hovedinnlegget en gang til så er denne gruppa for de som er prøvere i 2023. Det betyr selvfølgelig ikke at andre som har vært prøvere ikke skal få komme med gode råd og tips. Det settes stor pris på i en hverdag med mye nytt og mye informasjon. Men syns også «gamle prøvere» kan spare seg for å dømme over hva som er innafor å skrive her og ikke. Da kan du la være. Anonymkode: f005f...b52 Takk for at du prøver å forklare sårheten. Skulle selvfølgelig ønske at det ikke var så vanskelig å stå i dette, men det er det. Og trådens regler er der for en god grunn. Vilde78 skrev (2 timer siden): Innsett i dag 🤞🥳🤞 Så begynner den laaaaange ventetiden 🫢 Lykke til! 🤗 Anonymkode: 4d08a...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1187 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi kan sikkert legge den død siden vi ikke blir enig her. Men husk at prøvetiden er kjempevanskelig for mange. Også tror jeg sommerferien kanskje er ekstra vanskelig av ulike grunner, f.eks at mange får en ufrivillig stopp i prøvingen. Ingen er nødvendigvis stolte av å føle deg støtt ang. dette, men det betyr ikke at det er en ganske normal reaksjon. Du er kjempeheldig som har et barn fra før og andre på vei. Prøv å sett deg litt inn i situasjonen til de som aldri har kommet dit. Ikke i nærheten en gang. Hvis du leser hovedinnlegget en gang til så er denne gruppa for de som er prøvere i 2023. Det betyr selvfølgelig ikke at andre som har vært prøvere ikke skal få komme med gode råd og tips. Det settes stor pris på i en hverdag med mye nytt og mye informasjon. Men syns også «gamle prøvere» kan spare seg for å dømme over hva som er innafor å skrive her og ikke. Da kan du la være. Anonymkode: f005f...b52 Jeg har selv vært prøver i mange år, men forstår likevel ikke den vanvittige sårheten! Tenk at folk faktisk blir gravide av IVF også! Det finnes håp. Folk blir gravide om vi er aldri så såre og det må vi bare deale med. Anonymkode: d5eb4...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1188 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har selv vært prøver i mange år, men forstår likevel ikke den vanvittige sårheten! Tenk at folk faktisk blir gravide av IVF også! Det finnes håp. Folk blir gravide om vi er aldri så såre og det må vi bare deale med. Anonymkode: d5eb4...7c0 Og beklager, nå er jeg ferdig avsporet! Lykke til alle sammen! Anonymkode: d5eb4...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 28. juli 2023 #1189 Del Skrevet 28. juli 2023 Vilde78 skrev (3 timer siden): Innsett i dag 🤞🥳🤞 Så begynner den laaaaange ventetiden 🫢 Masse lykke til ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1190 Del Skrevet 28. juli 2023 Tilbake i prøverør-forum 💔 Vi startet med IVF I 2021, ble gravid i fjor. Dessverre så fikk ikke barnet vårt vokse opp, vi mistet i krybbedød💔 har flere ganger tenkt på å skrive her inne, men endt opp med å slette. Det er helt forferdelig å skulle skrive det, for da blir det mer virkelig.. Vi starter igjen med ivf i august, og gruer meg veldig. Alle følelsene rundt prøvingen, etter å ha prøvd å bli gravid siden 2019. Alt som kan skje dersom man blir gravid- skremmende😔 er det noen andre som har erfaringer? Enten mistet i svangerskap, fødsel osv? Anonymkode: e417d...dbe 1 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 28. juli 2023 #1191 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tilbake i prøverør-forum 💔 Vi startet med IVF I 2021, ble gravid i fjor. Dessverre så fikk ikke barnet vårt vokse opp, vi mistet i krybbedød💔 har flere ganger tenkt på å skrive her inne, men endt opp med å slette. Det er helt forferdelig å skulle skrive det, for da blir det mer virkelig.. Vi starter igjen med ivf i august, og gruer meg veldig. Alle følelsene rundt prøvingen, etter å ha prøvd å bli gravid siden 2019. Alt som kan skje dersom man blir gravid- skremmende😔 er det noen andre som har erfaringer? Enten mistet i svangerskap, fødsel osv? Anonymkode: e417d...dbe Har gjort ivf siden 2019 selv og vært gravid 12 ganger. Kan selvsagt ikke sammenlignes med et fullgått svangerskap og krybbedød, men kan ane hvor vondt det er ❤️ lykke til, håper reisen blir kortere denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1192 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tilbake i prøverør-forum 💔 Vi startet med IVF I 2021, ble gravid i fjor. Dessverre så fikk ikke barnet vårt vokse opp, vi mistet i krybbedød💔 har flere ganger tenkt på å skrive her inne, men endt opp med å slette. Det er helt forferdelig å skulle skrive det, for da blir det mer virkelig.. Vi starter igjen med ivf i august, og gruer meg veldig. Alle følelsene rundt prøvingen, etter å ha prøvd å bli gravid siden 2019. Alt som kan skje dersom man blir gravid- skremmende😔 er det noen andre som har erfaringer? Enten mistet i svangerskap, fødsel osv? Anonymkode: e417d...dbe Herregud, stakkars menneske! 💔 Det må være så ufattelig grusomt og knusende. 💔 Har ingen erfaring å komme med, men jeg synes du er ufattelig sterk som prøver å gå videre og jeg håper inderlig at du får hele livet ditt sammen med et barn eller flere tilslutt. 🤞 Og det tror jeg du får av hele mitt hjerte! Anonymkode: 0ce56...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøysekopp Skrevet 29. juli 2023 #1193 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tilbake i prøverør-forum 💔 Vi startet med IVF I 2021, ble gravid i fjor. Dessverre så fikk ikke barnet vårt vokse opp, vi mistet i krybbedød💔 har flere ganger tenkt på å skrive her inne, men endt opp med å slette. Det er helt forferdelig å skulle skrive det, for da blir det mer virkelig.. Vi starter igjen med ivf i august, og gruer meg veldig. Alle følelsene rundt prøvingen, etter å ha prøvd å bli gravid siden 2019. Alt som kan skje dersom man blir gravid- skremmende😔 er det noen andre som har erfaringer? Enten mistet i svangerskap, fødsel osv? Anonymkode: e417d...dbe Jeg har mistet barn en måned før termin og fått ett barn i ettertid, du kan godt sende meg en PM hvis du vil ❤️ vil bare si på forhånd at jeg ikke har vært igjennom prøverør hvis det er av betydning for deg, men kan dele tanker og erfaringer rundt et nytt svangerskap etter tap ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 30. juli 2023 #1194 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 15.30): Tilbake i prøverør-forum 💔 Vi startet med IVF I 2021, ble gravid i fjor. Dessverre så fikk ikke barnet vårt vokse opp, vi mistet i krybbedød💔 har flere ganger tenkt på å skrive her inne, men endt opp med å slette. Det er helt forferdelig å skulle skrive det, for da blir det mer virkelig.. Vi starter igjen med ivf i august, og gruer meg veldig. Alle følelsene rundt prøvingen, etter å ha prøvd å bli gravid siden 2019. Alt som kan skje dersom man blir gravid- skremmende😔 er det noen andre som har erfaringer? Enten mistet i svangerskap, fødsel osv? Anonymkode: e417d...dbe Dette var virkelig vondt å lese😔💔 Håper noen med erfaring ser dette og kan gi deg noen gode råd og hjelpende ord. Jeg kan bare sende deg gode tanker og ønske deg lykke til med kommende IVF-forsøk i august🤞🏽🤞🏽🤞🏽Om du orker å oppdatere, etterhvert når du er i gang med stimulering og ultralyder, vil jeg gjerne følge og støtte deg på veien videre♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 30. juli 2023 #1195 Del Skrevet 30. juli 2023 Vilde78 skrev (På 28.7.2023 den 9.34): Innsett i dag 🤞🥳🤞 Så begynner den laaaaange ventetiden 🫢 Lykke til 🤞🏽🤞🏽🤞🏽 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 31. juli 2023 #1196 Del Skrevet 31. juli 2023 8 dpo.... 🐌🐢 Så frustrerende at alle symptomer er kun progesteronen, og sier ingenting om sannsynligheten for at lille frø fester seg eller ikke... 🙄 Måtte bare få det ut 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 31. juli 2023 #1197 Del Skrevet 31. juli 2023 Vilde78 skrev (6 minutter siden): 8 dpo.... 🐌🐢 Så frustrerende at alle symptomer er kun progesteronen, og sier ingenting om sannsynligheten for at lille frø fester seg eller ikke... 🙄 Måtte bare få det ut 😅 Vet så godt hvordan det føles ❤️ men trenger ikke å bare være progesteron ❤️ de gangene jeg ble gravid men mistet så hadde jeg blodtrykksfall og mange stikninger i livmor og lysken. Krysser alt for deg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1198 Del Skrevet 31. juli 2023 Hei! Ny i «IVF-gamet» og tenkte jeg skulle spørre her. Lurte på om noen har erfaring med C-medical Majorstua? Anonymkode: 9f265...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 2. august 2023 #1199 Del Skrevet 2. august 2023 10 dpo... 🐌 Testdag på søndag, og det går så sakte. Sambo vil følge legens råd og vente også, så å teste tidlig er utelukket 😫 Kvalm, mensenkramper og sååå trøtt. Og fikk jeg ikke knøttliten blod på papiret i går? Vi er på ferie og det var dårlig lys, så jeg er ikke sikker. Og jeg vet så alt for godt at hver enda ting jeg merker nå er pga prolutex, og betyr ingenting. Er såå spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1200 Del Skrevet 2. august 2023 Vilde78 skrev (2 timer siden): 10 dpo... 🐌 Testdag på søndag, og det går så sakte. Sambo vil følge legens råd og vente også, så å teste tidlig er utelukket 😫 Kvalm, mensenkramper og sååå trøtt. Og fikk jeg ikke knøttliten blod på papiret i går? Vi er på ferie og det var dårlig lys, så jeg er ikke sikker. Og jeg vet så alt for godt at hver enda ting jeg merker nå er pga prolutex, og betyr ingenting. Er såå spent Hvis jeg var 10 DPO hadde jeg aldri klart å vente til 14 DPO. De fleste får jo positiv test 10 DPO. Hvertfall 11 DPO som er i morgen. Du er flink som klarer å holde deg! 😆 Hvorfor vil ikke mannen teste nå? Anonymkode: 0ce56...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå