Helene90 Skrevet 15. juli 2023 #1161 Del Skrevet 15. juli 2023 Neutral90 skrev (7 timer siden): Dette er så utrolig hårreisende. Så utrolig leit at du måtte gjennom dette. Jeg synes det er veldig bra at du blir prioritert nå, også pga alder slik at du skal rekke å gjennomføre flest mulig forsøk før du når aldersgrensen. Min pappa er blind pga behandlingsfeil så jeg forstår noe av hvor jævlig dette er. Jeg er helt enig med deg om det du skriver om at leger skal kunne gjøre feil og pasient få oppreisning. Det er et veldig svart/hvitt system. De passer godt på hverandre. Deler av "problemet" med behandlingsfeil er at systemet i Norge er satt opp til at man må bevise at sykehuset har gjort en feil, ikke bare den enkelte legen. Via pasientskadeerstatning er det sykehuset man går til sak mot, ikke den enkelte lege. Har vært igjennom søksmål i forbindelse med pasientskadeerstatning selv - Vant til slutt, men tok 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 19. juli 2023 #1162 Del Skrevet 19. juli 2023 Ultralyd før fryseforsøk i dag, syklusdag 11. Follikel var 17 mm og livmorslimhinnen 10 mm. Alt så bra ut med andre ord 🤞 Bare å fortsette å teste for eggløsning nå, sannsynligvis kommer den lørdag, hvis ikke fikk jeg ovitrelle som settes lørdag slik at vi får innsett neste fredag. Skal gå på prolutex som progresteronstøtte denne gangen, med blodprøve dagen før innsett. Er progresteronnivåene under 30 da, så skal jeg bruke cyclogest i tillegg fra innsett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luv Skrevet 19. juli 2023 #1163 Del Skrevet 19. juli 2023 Neutral90 skrev (På 15.7.2023 den 14.02): Dette er så utrolig hårreisende. Så utrolig leit at du måtte gjennom dette. Jeg synes det er veldig bra at du blir prioritert nå, også pga alder slik at du skal rekke å gjennomføre flest mulig forsøk før du når aldersgrensen. Min pappa er blind pga behandlingsfeil så jeg forstår noe av hvor jævlig dette er. Jeg er helt enig med deg om det du skriver om at leger skal kunne gjøre feil og pasient få oppreisning. Det er et veldig svart/hvitt system. De passer godt på hverandre. ♡♡ takk Så fælt at pappaen din ble blind pga behandlingsfeil 😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 21. juli 2023 #1164 Del Skrevet 21. juli 2023 Vi skal starte med første stimulering og egguttak i august/september. Gleder og gruer meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 21. juli 2023 #1165 Del Skrevet 21. juli 2023 Vilde78 skrev (På 19.7.2023 den 16.40): Ultralyd før fryseforsøk i dag, syklusdag 11. Follikel var 17 mm og livmorslimhinnen 10 mm. Alt så bra ut med andre ord 🤞 Bare å fortsette å teste for eggløsning nå, sannsynligvis kommer den lørdag, hvis ikke fikk jeg ovitrelle som settes lørdag slik at vi får innsett neste fredag. Skal gå på prolutex som progresteronstøtte denne gangen, med blodprøve dagen før innsett. Er progresteronnivåene under 30 da, så skal jeg bruke cyclogest i tillegg fra innsett. Hei😊 Så godt ar alt ser bra ut etter ul. Krysser fingrene for at alt går bra videre🤞🏽 Skal ha 1. fryseforsøk over sommeren selv, og ser frem til oppdatering fra deg😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 21. juli 2023 #1166 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Lykkefrøet skrev (15 timer siden): Vi skal starte med første stimulering og egguttak i august/september. Gleder og gruer meg! Spennende tid du nå går inn i😊 Ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for en vellykket stimulering🤞🏽Hold oss oppdatert her😊 Endret 21. juli 2023 av Jullemy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 21. juli 2023 #1167 Del Skrevet 21. juli 2023 Jullemy skrev (3 timer siden): Spennende tid du nå går inn i😊 Ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for en vellykket stimulering🤞🏽Hold oss oppdatert her😊 Takk! 💖 Håper på det beste 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1168 Del Skrevet 23. juli 2023 Jeg hadde mitt første ivf forsøk hos st. Olav i mai men pga overstimulering ble det bestemt at jeg skulle fryse ned det som ble blastocyst. Har enda ikke fått innsett da eggløsning kom rett før feriestengt. Krysser fingrene for at det blir innsett ved syklus i august. Da blir det innsett rundt 25. August. Utrolig lenge man venter før ett egg blir tilbakesatt når man har vært overstimulert Anonymkode: 39868...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luv Skrevet 24. juli 2023 #1169 Del Skrevet 24. juli 2023 Vet noen her om man kan kontakte riksen, etter man har fått tildelt time, å bli satt på "ringeliste" sånn som hos bla Porsgrunn? Hvis ja, har noen har gjort det og fått time tidligere? Denne sommeren føles som livets lengste sommer.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smågodt23 Skrevet 24. juli 2023 #1170 Del Skrevet 24. juli 2023 atal skrev (1 time siden): Vet noen her om man kan kontakte riksen, etter man har fått tildelt time, å bli satt på "ringeliste" sånn som hos bla Porsgrunn? Hvis ja, har noen har gjort det og fått time tidligere? Denne sommeren føles som livets lengste sommer.. 💙 Ja, det er mulig. Men jeg kom langt ned på lista, var vel nummer 40 ett-eller-annet i april/mai. Det ble aldri noen time før oppsatt dato på oss dessverre. Vi valgte å gå privat pga. ventetiden, men skjønner at det ikke er at alternativ for alle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 24. juli 2023 #1171 Del Skrevet 24. juli 2023 On 7/23/2023 at 11:42 AM, AnonymBruker said: Jeg hadde mitt første ivf forsøk hos st. Olav i mai men pga overstimulering ble det bestemt at jeg skulle fryse ned det som ble blastocyst. Har enda ikke fått innsett da eggløsning kom rett før feriestengt. Krysser fingrene for at det blir innsett ved syklus i august. Da blir det innsett rundt 25. August. Utrolig lenge man venter før ett egg blir tilbakesatt når man har vært overstimulert Anonymkode: 39868...753 Ja jeg vet det er kjedelig, men vær også litt «glad» for at de tar det på alvor. Jeg ble lettere overstimulert i mai ved uttaket, men de satte likevel inn fordi jeg var symptomfri på innsett-dagen. Ble gravid og selvfølgelig kjempeglad for det, men unner ingen det helvete jeg måtte gå gjennom etterpå. Ble alvorlig overstimulert som følge av gravidhormonene og innlagt på sykehus i over tre uker med store smerter, ubehag, sprøyter og blodprøver hver dag, innlagt dren, kvalme og faenskap. Eggstokker på 12cm hver og mange liter væske i buken. Blodproppfare og klarte nesten ikke gå i lang tid på grunn av smerter. Kjempegøy å ligge på tremannsrom og stirre i taket mens finværet og livet gikk videre utenfor. først nå har ting normalisert seg litt, men magen er fremdeles veldig stor, det samme er eggstokkene og det går sakte, sakte tilbake.. Må ta sprøyter hver dag for blodproppfare og gå med veldig lite kledelige støttestrømper. Jeg hadde nok heller valgt å vente noen skarve måneder hvis jeg hadde visst det jeg vet i dag 😵 Så selv om det er skikkelig kjipt, og jeg skjønner følelsen (fordi jeg tenkte det var bra jeg fikk innsett likevel for var veldig lite lysten på å vente) så vær glad for det likevel. Når du nå får innsett så er den tiden forbi uansett, og in the end så husker man ikke noen uker fra eller til 💞💞💞 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1172 Del Skrevet 25. juli 2023 Hei! Flere som skal starte opp med ny runde på St. Olavs i begynnelsen av august? jeg skal i utgangspunktet ha syklusstart torsdag, men håper den er forsinket til helgen (var det sist syklus- og håper det samme nå). husker ikke helt hva de sa der. Vet de har feriestengt til uke 32. Mener hun sa at hvis mensen kom lørdag eller senere kunne jeg begynne, men hvis den kom tidligere måtte jeg vente til neste.. Noen som har vært borti dette og vet? Evt samme beskjed? Anonymkode: 307e5...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kremmer Skrevet 26. juli 2023 #1173 Del Skrevet 26. juli 2023 (endret) Fjernet! Endret 26. juli 2023 av Kremmer Feil sted og såre tær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1174 Del Skrevet 26. juli 2023 Kremmer skrev (1 time siden): Gadd ikke å lage en ny tråd men lurte på om noen her kanskje hadde peiling på nav og sykemelding. Før sommeren i fjor var jeg sykemeldt pga prolaps i ryggen en lang periode. Sykemeldingen gikk ut før ferien og jeg jobbet 100% frem til nyttår i år. Altså i over 26 uker. I Januar startet jeg opp med IVF og var i perioder på 3-4 uker delvis sykemeldt. Var en periode på sykehuset med blodprøve og ultralyd annenhver dag. Mye dårlig form av hormoner og kvalme. Jeg er nå fortsatt gravid etter siste innsett. Jeg er klar for jobb og håper alt går bra. Termin vil bli i mars neste år. Men la oss si jeg blir skikkelig dårlig under graviditeten og må sykemeldes. Hvor lenge kan jeg da være sykemeldt? Det er jo mer enn et år fra jeg var delvis sykemeldt i januar og frem til jeg har termin i mars. Kan man være sykemeldt i lengre enn et år hvis det ikke overskriver 52 uker? Feks at man jobber mye i starten av graviditeten men må sykemelde meg i januar til mars feks. Da er det jo over et år siden første sykemelding men ikke overskredet 52 uker allikevel. Prøvde å lese meg opp men synes det er litt vanskelig å forstå. Krysser hvertfall fingre for friskt svangerskap selvom kvalmen har satt i gang Gratulerer med graviditeten. 😊 Gadd ikke lage egen tråd? Det er greit det, men innlegget ditt har ingenting i denne tråden å gjøre for her er vi ufrivillig barnløse. Fint om du tar graviditetsspørsmål på graviditetsforumet eller jus, forbruker og økonomi-forumet, du har ingen spørsmål om IVF eller prøveperioden. Dette er upassende og respektløst overfor en svært sårbar gruppe mennesker i en fortvilet prøversituasjon. Anonymkode: 4d08a...811 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kremmer Skrevet 26. juli 2023 #1175 Del Skrevet 26. juli 2023 🫡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1176 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer med graviditeten. 😊 Gadd ikke lage egen tråd? Det er greit det, men innlegget ditt har ingenting i denne tråden å gjøre for her er vi ufrivillig barnløse. Fint om du tar graviditetsspørsmål på graviditetsforumet eller jus, forbruker og økonomi-forumet, du har ingen spørsmål om IVF eller prøveperioden. Dette er upassende og respektløst overfor en svært sårbar gruppe mennesker i en fortvilet prøversituasjon. Anonymkode: 4d08a...811 Innlegget er så slettes ikke respektløst overfor noen! Og kan passe inn her siden hun er gravid med IVF og har prøvd like mye som meg og deg! Jeg er faktisk gravid med andremann nå og har like mye her å gjøre som deg! Anonymkode: d5eb4...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1177 Del Skrevet 26. juli 2023 Kremmer skrev (29 minutter siden): 🫡 Jeg vet ikke svaret på spørsmålet, men hør med arbeidsgiver eller NAV 😊 Anonymkode: d5eb4...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1178 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 19.16): Fordi det har generert støy i tidligere prøvertråder så tenker jeg det er greit at de som lykkes med å bli gravide tar oppdateringer rundt egen graviditet i graviditetsforumet. Kanskje allerede fra positiv test, hvertfall etter den usikre perioden på tolv uker. Man må gjerne fortsette å dele sine erfaringer rundt prøverør og hjelpe andre som fortsatt prøver, men graviditetsoppdateringer kan være svært sårt for prøvere å lese om så det er best å ta hensyn. Fra HI. Folk er forskjellige og det gjelder også oss som er her på forumet. Ser i ny og ned at enkelte forsvarer avsporinger med at DE syns det er heeeelt greit, men kan vi ikke bare holde tråden slik den er ment 🧘♀️ Anonymkode: f005f...b52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1179 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fra HI. Folk er forskjellige og det gjelder også oss som er her på forumet. Ser i ny og ned at enkelte forsvarer avsporinger med at DE syns det er heeeelt greit, men kan vi ikke bare holde tråden slik den er ment 🧘♀️ Anonymkode: f005f...b52 Er enig i at mange oppdateringer om selve graviditeten kan tas i egen tråd, men å si at en er gravid og har lykkes skal være greit i denne tråden. Anonymkode: d5eb4...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1180 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er enig i at mange oppdateringer om selve graviditeten kan tas i egen tråd, men å si at en er gravid og har lykkes skal være greit i denne tråden. Anonymkode: d5eb4...7c0 Nå gjaldt kommentaren min en konkret innlegg ang. spørsmål om sykemelding og graviditet, ikke oppdatering knyttet til at man har lykkes eller ei. Denne vesentlige forskjellen er også diskutert tidligere her og det er vel konsensus om at det siste er greit og gir litt håp! Anonymkode: f005f...b52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå