Gå til innhold

Dagboka til Wit og lille Ida


Wit

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tenkt lenge og vel.... og etter to dagbøker under Gravid (den første mens jeg gikk gravid med Ida.... og den andre mens jeg prøvde å få nr 2) så har jeg bestemt meg for å opprette en vanlig dagbok her.....

Vet ikke helt hva jeg ønsker å skrive om, men det kommer vel litt etter hvert tenker jeg....

For å si litt om meg:

Jeg er en gift jente på snart 38 år. Har en datter (Ida på 2 år). Hun er født ved hjelp av ICSI (IVF) og vi prøvde 3 ganger på å få nr 2. Når det ikke lyktes har vi nå endelig innfunnet oss med at vi har en herlig datter, og det er det vi kan få :)

Vi bor på Østlandet (ikke langt fra Oslo) og jeg jobber i det offentlige i Oslo sentrum. Hverken jeg eller min kjære har barn fra før, så Ida er vårt eneste og kjærligste barn :)

Det å bli mor har vært noe av det største jeg har opplevd. Kunne aldri tenkt meg å vært henne foruten. Vi koser oss hver dag, selv om det også er mange utfordringer med det å ha barn. Det er kanskje det jeg kommer til å bruke denne dagboka til.

Nå for tiden er hun i 2-års trassen, og det kan være vanskelig nok. Alt er NEI, NEI, NEI.

Hun er langt fremme språklig, og det merker vi i det hun sier...

Uansett, dere kommer til å bli mere kjent med oss etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Gratulerer med ny dagbok!

Høres ut som at vi har samme type toåring nå. Erik sier og NEI, NEI, NEI, og ikke minst, NEI mamma eg kan sjøl! :ler:

Jeg skal nok følge med dere her inne nå ja! :klem:

Håper du har en fin adventstid og får en veldig fin jul! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for hilsener Zianta og magnhild :klem:

Har ikke vært så veldig aktiv her akkurat, men det blir bedre :)

Nå er julen over og vi har alle vært syke. Mye forkjølet, tette bihuler og hoste. Heldigvis skulle vi ha en rolig jul hjemme, så vi har fått slappet mye av.

Ida har vært i 100 hele tiden over julegaver, nisser, raketter osv. Alt har vært kjempemorsomt :)

Selv ble jeg 50% sykemeldt før jul pga stress og høyt blodtrykk.Nå er jeg tilbake i full jobb igjen, og skal inn for å sjekke blodtrykk igjen i februar. Håper alt er tilbake til normalen igjen, og det tror jeg nok det er også.

Ellers har Ida en periode for tiden der hun våkner om natta og gråter sårt. Pappa'n hennes får ikke lov å komme inn til henne, da bare slår hun hysterisk og vræler. Når jeg kommer inn til henne må jeg holde henne tett inntil meg. Da sier hun: Ida jedd, mamma passe på meg, mamma stjyke jyggen min.... Heldigvis roer det seg etter en liten stund, men det kan gjenta seg flere ganger i løpet av en natt. Andre netter er det helt rolig. Det er vel bare en fase tenker jeg, håper det snart går over.. For det er litt slitsomt å nesten aldri få sove en hel natt. Særlig når man skal opp kl 0530 neste morgen og på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wit, hyggelig at du har laget en generell dagbok. Leste den forrige dagboka di og har følt med deg. Du/dere må ha hatt det ganske tøft etter alle forsøkene. Men du har jo denne herlige jenta som nå får deres fulle oppmerksomhet. Men hvem vet hva året bringer? Kankje ordner det seg på den naturlige måten. :)

Tenkte jeg skulle skrive til deg for det første at vi er nesten på samme alder (jeg er 66 mod) Jeg er barnløs (har prøvd i 3 år) og har etter div. undersøkelser kommet nå frem til at IVF blir neste skritt selvom alt skal være i orden med oss begge. Ganske så skummelt synes nå jeg. Jeg starter med nesespray om 1,5 uke hvis alt går etter planen. Tenker på alle påkjenningene vi vil få, og jeg er litt pessimist og har ikke stor tro på det men vi vil nå prøve.:forvirret: Men gleder meg også selvsagt ;) Det er det med alderen som er den store utfordringen her, men vi skal nå som sagt prøve.

Kanskje oppretter jeg en dagbok også for å sette følelser på "papiret"

God HELG! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen apriljente :klem: Føler med deg i det du nå skal gjennom. Er egentlig glad for at vi nå endelig er ferdig siden det er slitsomt i lengden. Uansett er det verdt det når vi ser på jenta vi har :)

Det er helt umulig for oss å få det til på "natur-metoden" så vi har egentlig bare innfunnet oss med at hun blir enebarn.

Hun er virkelig i sitt ess for tiden.

Idag tidlig hadde hun tegnet på baderomsinnredningen mens pappan hennes var i dusjen. Når han fortalte at dette måtte hun ikke gjøre sa hun bare: Men pappa, du ga meg jo ikke ark jo :) Morsomme er de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helga var vi på hytta. Det var ikke det beste været men vi har ikke vært der siden i høst. Skulle egentlig dra en tur i romjula, men da ble vi jo syke alle sammen. Vi koste oss inne med peisvarme og god mat.

Ida synes det er kjempekoselig på hytta, så det går helt fint å reise dit. Ellers slappet vi masse av og bare koste oss sammen alle tre.

Idag sitter jeg på jobb, og dagen har faktisk flydd avgårde. Skjønner ikke helt at det er tid for å gå hjem nå :) Deilig med sånne dager også. Håper resten av uka går like fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Trulselinemor

Hei vennen!

Hvordan går det med deg?

Jeg tenker ofte på deg og håper du har det bra.

Klem fra ei som ikke er noe flink til å stikke innom dagboka de.

P.S: Gratulerer med vel overstått bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trulselinemor :klem:

Jo, jeg har det bare bra :)

Forrige uke hadde vi en skikkelig sykeuke... Ida ble innlagt på sykehuset torsdag og fredag med dehydrering etter mage og tarminfeksjon (virus). Heldigvis gikk det fort over etter litt væsketilførsel via sonde i nesen og ned i magen. Hun hadde kastet opp siden søndag og klarte ikke å ta til seg væske eller mat... Etter to besøk på legevakta bar det avgårde på sykehuset, og hun ble heldigvis innlagt....

MEN, det er utrolig hvor fort sånne små kommer seg igjen også...Etter at magen var stabilisert og væske-balansen oppe på et noenlunde normalt nivå gikk det atter i hundre... Nå er hun i barnehagen og koser seg :)

Ellers har jeg hatt en fin morsdag og en fin bursdag. Hos min kjære og Ida fikk jeg full skipakke i bursdagsgave, og hansker + frokost på senga på morsdagen...

Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hyggelig med ny dagbok!

Håper dere koser dere om dagene, Ida virker som en herlig jente. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for hilsen Pondusa :klem:

Jo, vi har aktive dager, så det er ikke mye tid til å skrive her. Skal prøve å ta meg selv i nakken og skrive en oppdatering snart.

Nå må jeg løpe til bussen, skal hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden sist gang jeg skrev her, men nå har jeg noen minutter.....

Hjemme er alt bra. Ida vokser og kommer stadig med nye fantasifortellinger :) Var på foreldremøte i barnehagen igår, og da fikk jeg vite hvilken avd Ida skal starte på fra høsten. Det er helt utrolig at hun er ferdig på småbarn avd og skal over på avd for store barn.... De vokser jo bare SÅ utrolig fort.

Ellers har hun heldigvis vært frisk og rask *bank i bordet*

Selv sliter jeg med pollen-allergi, og den har vært rimelig intens i det siste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lenge siden jeg har " sett" deg her! Håper alt står bra til!

Innom med en god :klem: Klem til deg!

Ha en fin 17.mai feiring! :flagg: :flagg: :flagg:

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen Lilletrollet :klem:

Har dessverre alt for lite tid til å skrive i dagboka mi for tiden. Jobber rimelig mye for tiden, og Ida krever ganske mye :)

Igår gikk vi i 17. mai tog under fanen til barnehagen. Ida var selvsagt i ekstase og ropte "hurra for 17. mai" og "hipp hurra" hele tiden. I tillegg sang hun sanger som Bæ, bæ lille lam og pippi Langstrømpe :ler:

Det var dessverre en kald dag, men heldigvis regnet det ikke så mye under selve toget. Vi fikk prøvd bunadene uansett da :)

Nå skal jeg snart hjem etter en lang 18. mai på jobb. Er utrolig sliten for tiden. Gleder meg til sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg er ikke så flink med dagbok besøk. Men i dag vil jeg prøve å være litt flink.

Derfor har jeg kommet innom deg, for å ønske deg en kjempe flott helg.

Kos deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for hilsen Trulselinemor :klem:

Nå flyr bare ukene av gårde her. Ser at jeg skriver ALT for sjelden :)

Skal til legen snart med en arm jeg klarte å få veldig vondt i etter rydding av greiner og busker på hytta forrige helg. Er sikkert ikke noe alvorlig, men jeg har fortsatt innmari vondt i den.

Ida er i kjempehumør for tiden :) Alt er bare morro og gøy. Skravla går iett :)

Nå i helga var vi en liten tur i Bergen. Besøkte min søster med familie og mine foreldre. Sov LENGE hver morgen. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå sitter jeg hjemme og er sykemeldt. Kraftig betennelse i en skulder. Ikke morsomt :frustrert: Jeg er ikke laget for å sitte sånn hjemme og ikke gjøre noe......

I morgen skal vi og fixe pass til meg og Ida. I august reiser vi til Hellas på ferie. Gleder meg masse :) Vi har ikke vært i Hellas siden før Ida ble født, så dette skal bli deilig :)

Ellers sitter jeg masse ute i solen om dagen, så jeg begynner å blir brun. Deilig å se litt "fresh" ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei sommerberta :klem: Godt å se deg :)

Ja Hellas er kjempedigg :) Vi gleder oss masse til å reise.

Nå sitter jeg og ser ut på det deilige været på yttersiden. Har IKKE lyst til å sitte her på jobb, men jeg har egentlig ikke så mye valg........

Stille og rolig er det her idag også.....

Idag reiste min søster med mann og barn hjem. Det er greit med besøk, men OK når de drar også... :sjenert: Vi gleder oss til å få "huset tilbake". Vi har litt forskjellig definisjon av rydding og sånt, så det skal bli deilig å komme tilbake til normalt igjen.... Jeg blir litt sliten av sånt over lengre tid... i tillegg hjelper det ikke med masse varme og enkelte det da koker lettere over for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...