AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #261 Del Skrevet 16. desember 2022 Helene1982 skrev (26 minutter siden): Hvorfor kommer du med trøtte argumenter? Hvorfor må vi holde transpersoner utenfor garderober? Hvorfor er det en fanesak for deg? Hvorfor er det en fanesak for deg å gi menn innpass i damegarderober? Anonymkode: 1858d...5b7 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. desember 2022 #262 Del Skrevet 16. desember 2022 Helene1982 skrev (29 minutter siden): Hvorfor kommer du med trøtte argumenter? Hvorfor må vi holde transpersoner utenfor garderober? Hvorfor er det en fanesak for deg? Så du hele filmen? Hva synes du? Hva lærte du? Ingen snakker om å holde transpersoner utenfor garderober. Det er snakk om å holde menn med fungerende mannlig kjønnsorgan utenfor damegarderober. Det burde vært unødvendig å forklare hvorfor. P.S. Jeg er utrolig glad og takknemlig for at jeg vokste opp i tider da ingen trodde at en jente som likte å leke med biler, tog og lego, hadde en stridsvogn som sin favorittleke og foretrakk komfortable bukser i lek framfor kjoler (som jeg pyntet meg med kun ved spesielle anledninger) var en gutt. At ingen trodde at en tenåringsjente som elsket å male, sage og fikse og reparere ting i huset var en gutt. Jeg fikk vokse opp som meg selv og mine ''gutte''-interesser var helt innenfor. Jeg er fortsatt den som fikser og reparerer, maler og spikrer hjemme selv om jeg har en mann som er mer enn kapabel å gjøre det selv, men han lar meg fordi han ser at jeg liker det og har stor glede av det. Hadde jeg vokst i dag, ville jeg trolig blitt manipulert til å tro jeg var en gutt med påfølgende ødeleggende konsekvenser for min kropp og mentale helse. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #263 Del Skrevet 16. desember 2022 Drizzt skrev (5 minutter siden): P.S. Jeg er utrolig glad og takknemlig for at jeg vokste opp i tider da ingen trodde at en jente som likte å leke med biler, tog og lego, hadde en stridsvogn som sin favorittleke og foretrakk komfortable bukser i lek framfor kjoler (som jeg pyntet meg med kun ved spesielle anledninger) var en gutt. At ingen trodde at en tenåringsjente som elsket å male, sage og fikse og reparere ting i huset var en gutt. Jeg fikk vokse opp som meg selv og mine ''gutte''-interesser var helt innenfor. Jeg er fortsatt den som fikser og reparerer, maler og spikrer hjemme selv om jeg har en mann som er mer enn kapabel å gjøre det selv, men han lar meg fordi han ser at jeg liker det og har stor glede av det. Hadde jeg vokst i dag, ville jeg trolig blitt manipulert til å tro jeg var en gutt med påfølgende ødeleggende konsekvenser for min kropp og mentale helse. Dette er veldig sant. Da jeg var liten gutt ,lekte jeg både med barbiedukker og kledde meg opp i kjoler fordi storesøster og venninnene holdt på med dette. I dag hadde det sikkert blitt problematisert. Det ble da mann av meg også. Anonymkode: c302b...1ff 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 16. desember 2022 #264 Del Skrevet 16. desember 2022 (endret) Drizzt skrev (13 minutter siden): Så du hele filmen? Hva synes du? Hva lærte du? Ingen snakker om å holde transpersoner utenfor garderober. Det er snakk om å holde menn med fungerende mannlig kjønnsorgan utenfor damegarderober. Det burde vært unødvendig å forklare hvorfor. P.S. Jeg er utrolig glad og takknemlig for at jeg vokste opp i tider da ingen trodde at en jente som likte å leke med biler, tog og lego, hadde en stridsvogn som sin favorittleke og foretrakk komfortable bukser i lek framfor kjoler (som jeg pyntet meg med kun ved spesielle anledninger) var en gutt. At ingen trodde at en tenåringsjente som elsket å male, sage og fikse og reparere ting i huset var en gutt. Jeg fikk vokse opp som meg selv og mine ''gutte''-interesser var helt innenfor. Jeg er fortsatt den som fikser og reparerer, maler og spikrer hjemme selv om jeg har en mann som er mer enn kapabel å gjøre det selv, men han lar meg fordi han ser at jeg liker det og har stor glede av det. Hadde jeg vokst i dag, ville jeg trolig blitt manipulert til å tro jeg var en gutt med påfølgende ødeleggende konsekvenser for min kropp og mentale helse. Jeg lærte ingenting. Jeg aksepterer at du synes at filmen er nyttig, men for meg var det ikke mye som jeg opplevde som nytt. Jeg vil gjerne at du forklarer meg hvorfor du mener at fungerende mannlige kjønnsorganer må holdes utenfor kvinnegarderoben. Jeg har selv blitt voldtatt, og vil gjerne at du forklarer meg hvorfor det er viktig å holde fungerende mannlige kjønnsorgan utenfor damegarderobene. Endret 16. desember 2022 av Helene1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #265 Del Skrevet 16. desember 2022 Helene1982 skrev (3 timer siden): Det som plager meg er at vi bruker ekstremt mye tid på å diskutere om transkvinner og menn burde bruke x eller y garderobe, og samtidig si at det er på grunn av at massevis av kvinner er i fare om transkvinner bruker kvinnegarderober, som ingen tall viser. At noen synes det er ubehagelig å se en penis i kvinnegarderoben? ja vel. Man kan dusje hjemme om man er følsom. Samtidig har transpersoner et unaturlig høyt selvmordstall, Mange sliter med å komme i jobb. Vi har situasjoner der foreldre tjener penger på at barnet deres er "spesielt". Jeg mener bestemt at det lureste vi som sammfunn kan gjøre, er å si: ja vel, hver gang det er snakk om kjønn og seksualitet. Ikke klapp eller hat. Hva om vi kan behandle mennesker som mennesker. på bakrunn av hva de gjør og hva de sier? Selvmordstallene er kanskje grunnet underliggende psykisk diagnose som gjorde at de ble trans i utgangspunktet? Det er der fokuset burde ligge, FHI har prøvd å påpeke det men det ignoreres og bortvises med at forskerne ikke har peiling på hva de snakker om. Anonymkode: 229ef...477 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 16. desember 2022 #266 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvmordstallene er kanskje grunnet underliggende psykisk diagnose som gjorde at de ble trans i utgangspunktet? Det er der fokuset burde ligge, FHI har prøvd å påpeke det men det ignoreres og bortvises med at forskerne ikke har peiling på hva de snakker om. Anonymkode: 229ef...477 Jeg er ikke helsepersonell. Jeg vet at det finnes menn og kvinner som har levd som et annet kjønn enn de ble biologisk født som til alle tider. Jeg tror en del av svaret er større rom innenfor hva som er kvinne og hva som er mann. Om kvinne er langt hår, elsker å stævsuge og føde barn, mens mann er digger å snekre, gråter aldri og er fødte ledere, vil ikke det passe for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #267 Del Skrevet 16. desember 2022 En kan jo lure på hvorfor det aldri er snakk om en transmann som krever sin rett til å gå naken med vagina inn i en herregarderobe. Det er liksom aldri den veien….noen sted. Det er alltid en man som er transkvinne som hevder sin rett til biologiske kvinners områder. Anonymkode: 0134f...ab4 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #268 Del Skrevet 16. desember 2022 Helene1982 skrev (6 minutter siden): mens mann er digger å snekre, gråter aldri og er fødte ledere, vil ikke det passe for alle. Menn vil inn i damegarderobene for å slippe å snekre altså? Har vært i en del herregarderober oppigjennom, aldri sett noen snekre der inne. Anonymkode: 1858d...5b7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 16. desember 2022 #269 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Menn vil inn i damegarderobene for å slippe å snekre altså? Har vært i en del herregarderober oppigjennom, aldri sett noen snekre der inne. Anonymkode: 1858d...5b7 Hva vet jeg? Menn har masse meninger om hva som foregår i kvinnegarderobene. Jeg har hørt at når menn prater ut av ræva, er det garderobeprat. om noen vet hva det faktisk prates om, vil jeg selvsagt vite mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. desember 2022 #270 Del Skrevet 16. desember 2022 Helene1982 skrev (43 minutter siden): Jeg lærte ingenting. Jeg aksepterer at du synes at filmen er nyttig, men for meg var det ikke mye som jeg opplevde som nytt. Jeg vil gjerne at du forklarer meg hvorfor du mener at fungerende mannlige kjønnsorganer må holdes utenfor kvinnegarderoben. Jeg har selv blitt voldtatt, og vil gjerne at du forklarer meg hvorfor det er viktig å holde fungerende mannlige kjønnsorgan utenfor damegarderobene. Er dette en slags selvpisking? Eller en syk form for ''jeg er sterk'' mentalitet? Hvis du så filmen, så har du svaret hvorfor menn med fungerende mannlige kjønnsorganer må holdes utenfor damegarderober, kvinnefengsler, kvinneidrett og alle andre arenaer som er forbeholdt kvinner. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #271 Del Skrevet 16. desember 2022 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Hva vet jeg? Menn har masse meninger om hva som foregår i kvinnegarderobene. Jeg har hørt at når menn prater ut av ræva, er det garderobeprat. om noen vet hva det faktisk prates om, vil jeg selvsagt vite mer Jeg har ingen formening om hva som foregår i kvinnegarderobene. Tydeligvis mer interessant å være der enn i herregarderobene siden det er så mange menn som på død og liv skal inn dit da. Anonymkode: 1858d...5b7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. desember 2022 #272 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Menn vil inn i damegarderobene for å slippe å snekre altså? Har vært i en del herregarderober oppigjennom, aldri sett noen snekre der inne. Anonymkode: 1858d...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. desember 2022 #273 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ingen formening om hva som foregår i kvinnegarderobene. Tydeligvis mer interessant å være der enn i herregarderobene siden det er så mange menn som på død og liv skal inn dit da. Anonymkode: 1858d...5b7 Det er absolutt mer spennende i damegarderobben. Nakne damer, synlige pupper og ... ingen som sammenligner størrelse på utstyret 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 16. desember 2022 #274 Del Skrevet 16. desember 2022 Men hva eksakt ved det er det som plager deg? Er du redd for lesbiske i garderoben også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 17. desember 2022 #275 Del Skrevet 17. desember 2022 (endret) ops2 skrev (På 15.12.2022 den 11.10): Å, så de har ikke tvunget på meg "cis"? Jeg dør av latter. Nei, selvsagt tvinger de ikke noen, de holder ikke en pistol mot hodet mitt. Men de spiller på følelser og "vær inkluderende" for å få spesielt unge og barn til å godta cis. Når cis blir vanlig, øker presset om å kalle seg selv cis. Ungdommer kan ikke stå imot slikt press. Det er allerede for mange ungdommer som passer på hva de sier. De er redde. Det blir vanskeligere og vanskeligere å avvise cis begrepet, jo mer transaktivismen vil påvirke språket. Det er tvang i seg selv, når man er redd for konsekvensene av å ikke gjøre det. Fordømmelse og sosial uthenging. Det er ikke frihet. Tema 6: Kjønn og kjønnsidentitet | Rosa kompetanses nettressurs om lhbt i barnevernet Når dere er så opptatt av å forsvare de som tilhører/jobber i Fri, så vet jeg hva dere er. Cis er bare toppen av isfjellet. Fri vil at mindreårige skal få pubertetsblokkere uten foreldrenes samtykke, at lavalderen for å ha lovlig sex, skal ned og at sexarbeid er vanlig arbeid. De er en underavdeling av WPATH, baserer seg på deres anbefalinger, og har ingen problemer med det. FRI mener – FRI – Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold (foreningenfri.no) Sverige, Finland, Storbritannia og New Zealand har endret behandlingforeskrifter, men i Norge kjører Fri fram uten at noen politikere har motforestillinger. Socialstyrelsens nya riktlinjer för vård vid könsdysfori mer rimliga (lakartidningen.se) WPATH kommer ikke med noen anbefalinger for nedre alder. I England arbeider NHS med å utstede nye retningslinjer for "Gender-affirning care". Most trans children just going through a phase, advises NHS | News | The Times Aleksander og Luca satt og sa på Nrk at 14-åringer skal få begynne med pubertetsblokkere mot foreldrenes vilje. For den som har fulgt med hva de og andre i Fri sier om Rikshospitalet, så er det aktivisme av verste slag. Riksen kalles facister og at de hindrer behandling. Selv når det er psykiske sykdommer og autisme, og tenåringen har aldri ytret noe ønske om å skifte kjønn eller vist noen tegn til det tidligere. Espen Esther og de sexologene han har lært opp, har en mye lavere terskel for å begynne behandling. Det er 100% motsatt av hva andre land gjør nå. Espen Esther mener også at "evnukk" er et eget kjønn. Straks det ble lov å skifte kjønn ved selv-id, gjorde de som ikke fikk bekreftet at de hadde kjønnsdysmorfi, det. Selvsagt var det derfor de ville ha selv-id. Ingen hindringer. Det er bare å lese om WPATH og å dykke litt ned i WPATH er. En aktivistorganisasjon. De som begynner med pubertetsblokkere før Tanner 2, kommer ikke til å få orgasme. Stadiet Tanner 2 inntreffer før puberteten begynner å forandre kroppen. Det er akkurat da tenåringer blir desperate etter å ikke se ut som det kjønnet de er født som. De kan ikke gi informert samtykke til slik behandling, de er ikke utviklet nok til å se konsekvensene frem i tid. FRI mener – FRI – Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold (foreningenfri.no) Selv en lege som har skiftet kjønn, og driver med kjønnskifteoperasjoner, sier at de som har blokkert utviklingen før puberteten gjør kroppslige endringer, vil aldri funksjonere seksuelt. Ask Dr. Julia About Puberty Blockers - Genspect Det står også om hvordan kroppen blir påvirket av pubertetsblokkere som blir gitt senere. De pauser ikke puberteten, som aktivistene ynder å si. De forstyrrer puberteten. Er det rart at jeg og andre allerede er negative til Fri før vi sier eller skriver 1 eneste ord. Begynn å tenke over hva dere egentlig støtter. Hæ? Dette må være kødd, altså at fri ønsker å senke den seksuelle lavalderen? Den bør jo heller økes for å forhindre overgrep og utnyttelse fra eldre (menn). Endret 17. desember 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. desember 2022 #276 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selvmordstallene er kanskje grunnet underliggende psykisk diagnose som gjorde at de ble trans i utgangspunktet? Det er der fokuset burde ligge, FHI har prøvd å påpeke det men det ignoreres og bortvises med at forskerne ikke har peiling på hva de snakker om. Anonymkode: 229ef...477 Ja, tilgjengelig statistikk fra andre land (Storbritannia og USA hovedsakelig) viser at det ikke blir mindre alvorlige psykiske plager etter gjennomført behandling, så problemet for mange ligger et annet sted, ikke at de er transpersoner. Filmen som det er lenke til i tråden beskriver hvordan ting begynte å gå skeis i Storbritannia og hvor ille det ble før det nå begynner å gå en annen vei. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #277 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En kan jo lure på hvorfor det aldri er snakk om en transmann som krever sin rett til å gå naken med vagina inn i en herregarderobe. Det er liksom aldri den veien….noen sted. Det er alltid en man som er transkvinne som hevder sin rett til biologiske kvinners områder. Anonymkode: 0134f...ab4 Kanskje fordi transmannen anser det som veldig skummelt å gå inn i gerregarderoben med kvinnelig kjønnsorgan i frykt for å bli overfalt? Synes ikke det er så rart. Vedkommende er jo ofte fysisk underlegen. Anonymkode: 47023...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. desember 2022 #278 Del Skrevet 17. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje fordi transmannen anser det som veldig skummelt å gå inn i gerregarderoben med kvinnelig kjønnsorgan i frykt for å bli overfalt? Synes ikke det er så rart. Vedkommende er jo ofte fysisk underlegen. Anonymkode: 47023...bd4 Ja, det er derfor. De er nødt til å forholde seg til sin kvinnekropp som setter begrensninger for dem. På samme måte er menn med mannlig kjønnsorgan nødt til å forholde seg til sin mannekropp som setter begrensninger for dem og holde seg unna steder forbeholdt kun kvinner. Uansett kjønnsidentitet. Endret 17. desember 2022 av Drizzt 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #279 Del Skrevet 17. desember 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Ja, det er derfor. De er nødt til å forholde seg til sin kvinnekropp som setter begrensninger for dem. På samme måte er menn med mannlig kjønnsorgan nødt til å forholde seg til sin mannekropp som setter begrensninger for dem og holde seg unna steder forbeholdt kun kvinner. Nei, de må ikke det. Det er fremdeles en sak oppe til diskusjon. Hvis så er tilfelle så setter kvinnekroppen en begrensning som handler om frykt for noe. Det er altså en begrensing som transkvinner ikke nødvendigvis har. Men jeg har snakket med en del transpersoner og de fleste foretrekker å skifte og dusje alene i frykt for hets eller blikk og de gjemmer seg. Anonymkode: 47023...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. desember 2022 #280 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, de må ikke det. Det er fremdeles en sak oppe til diskusjon. Hvis så er tilfelle så setter kvinnekroppen en begrensning som handler om frykt for noe. Det er altså en begrensing som transkvinner ikke nødvendigvis har. Men jeg har snakket med en del transpersoner og de fleste foretrekker å skifte og dusje alene i frykt for hets eller blikk og de gjemmer seg. Anonymkode: 47023...bd4 Det er veldig enkelt. Kroppene våre setter begrensninger for oss. Vi kan føle oss som enhjørninger, men vi får ikke horn på panna av den grunn. Det er denne trangen å likestille kjønn og kjønnsidentitet (sex og gender) som fører til dagens kaotiske tilstander. Man kan føle seg som hva man vil, men må fortsatt og for alltid forholde seg til kroppen man er født med - kvinnekropp eller mannekropp. Vi kan ikke bytte kjønn så lenge vi ikke kan bytte kropp. Det er en veldig enkel sannhet. Kanskje i fjern fremtid kan vi flytte vår bevissthet i en annen kropp, men fram til da er man enten mann, eller kvinne og har kjønnsorganene å forholde seg til. Menn som fjerner kirurgisk sine mannlige kjønnsorganer er 1 steg nærmere kvinnekroppen, men det kan aldri og vil aldri være nok for at kroppen blir kvinnekropp. Hele diskusjonen blir meningsløs så lenge menn (som i kjønnet mann) likestilles med kvinner (som i kjønnet kvinne). Det er forskjellige kropper. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg