Gå til innhold

Greit å sette ned foten når det gjelder besøk av samboers familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jøss,kun en uke. Det et ikke noe jeg ville nevnt i det hele tatt. Hvis man skal ha en god relasjon til familien, så må man være sammen. Flott at de kan bo hos dere, så barnet deres blir kjent med familien sin. Det er utrolig viktig, særlig hvis noe skulle skje dere i fremtiden. Og barn har bruk for så mange gode voksne i livet sitt som mulig. Så jeg synes det er helt riktig å prioritere dette. 

Som du selv nevner, så ble det en misforståelse, så jeg hadde sagt til samboer at du foretrekker litt pause mellom besøkene. Sier du det på en god måte, kan det hende du finner ut at samboeren din gjør det samme. 

Anonymkode: 6a3e2...965

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det er litt rart at familien hennes syntes det er greit å sove på stua i flere netter enn en. De må være mindre sære enn meg. Sikkert vestlendinger ❤️😂

Anonymkode: c8ec1...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, her bør du tenke deg litt om.. og velg dine kamper nøye!

Tro meg, alle liker å ha sin komfort og fred i huset. Jeg vil tro at ingen "liker" å ha besøk av familien sin 1-2-3 uker i strekk.  Altså det er hyggelig med besøk, men man mister selvsagt den friheten man har til daglig. Jeg er rimelig sikker på at samboeren din mener det samme, uansett hvem sin familie som besøker dere. 

Her på KG vil du få mange forskjellige svar, alt etter hva slags familierelasjon folk har. Jeg leser her at enkelte ville ikke godtatt mer enn 1-2 dagers overnatting. Alt ut over det burde familien visst finne seg et hotell. Vel.. du har de som også har bedre relasjoner enn dette. Jeg hadde heller aputert foten enn å sende foreldrene/besteforeldrene mine på hotell. 

Hos oss er det helt normalt at failien gjerne besøker hverandre en langhelg eller ferier som påske, jul, høstferie, vinterferie. Og ja.. da overnatter vi hos hverandre. 

jeg vil anbefale deg å la dette gå nå. Prøv å sette deg i samboerens sko. Hvordan tror du det ville føles for henne å avvise sin bestemor eller foreldre? Man gjør det bare ikke.. Hva om din familie bodde langt unna? Hvordan ville du gjort det da? Vær helt ærlig med deg selv nå...

Anonymkode: 7e214...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som går ut over den andre, skal man avtale sammen. 

Det hadde vært fullstendig uaktuelt for noen av oss å avtale overnattingsgjester uten å høre med den andre først. 

Spesielt om vedkommende skal sove på stuen!

Her er det mannen sin slekt-og-venner som bor langt vekke, og jeg tror ikke engang det hadde falt ham inn at han skulle avtale at de kom uten at han hørte med meg først. 

Anonymkode: baff6...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 16.16):

Jeg og min samboer bor i min hjemby. Det meste av hennes familie bor langt unna, så når de er på besøk, er de gjerne en stund. De sover da på madrass på stua, da vi ikke har ekstra soverom.

Nå har vi først hatt besøk av samboers to søsken i en uke, og i morgen kommer samboers bestemor på besøk som tilfeldigvis var i området og ønsket å besøke. Hun blir også en ukes tid.

Sa til min samboer at hun gjerne kunne ventet noen dager med å komme, så vi fikk en liten pause fra besøket, men da var det allerede avtalt og min samboer ønsket ikke si hun ikke komme nå likevel.

Jeg føler nå at min samboer trosset meg og gått i mot mine meninger. Skal jeg bare la det gå, eller er det greit å stå på mitt her?

Selv forsvarer hun seg med at hun ikke ser familien så ofte, og ønsker å ha besøk av dem når hun kan. Selv går jeg godt overens med familie hennes, så det er ikke noe med det, men det å ha noen på stua over flere uker.

 

Anonymkode: 9a2d1...569

hvis du gjør det samme med din

Anonymkode: e14e1...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker problemet her først og fremst er at de blir en uke, og at det kommer brått på, og mye besøk oppå hverandre. Skal stua okkuperes bør man avklare på forhånd at det er greit. Du bør la det gå denne gangen, men kanskje bruke det som en anledning til å snakke om varighet av et besøk. 

Vi bor selv i samboers hjemby, og min familie bor langt unna, så det at de besøker er en selvfølge. Har vi besøk er det likevel avklart god tid i forveien. Og vi har gjesterom, men et besøk rokker jo uansett litt ved rutiner og man må omstille seg litt. Normalt er besøket hos oss i 4-5 dager, det er mer enn nok for alle. 

Anonymkode: 107c2...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det overrasker meg at det finnes mennesker som mener at det å bo på en madrass i noens stue er ok I mer enn 2 netter.

Anonymkode: bc725...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...