Gå til innhold

Er singellivet den nye normalen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk ganske stor pågang andre veien også. Merkelig at de som søker å ha et forhold ikke klarer å "finne" hverandre.

Anonymkode: 8b6d7...ef9

Ja, sant. Jeg tror at folk gir for tidlig opp. Det er lettere å gi tinder en ny sjanse enn daten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 14.30):

Nei, men det er mye selvopptatthet nå, og liten vilje til å gi forhold den innsatsen forhold krever, fra omtanke og samarbeid til dialog om ulikt. 

Anonymkode: aaf18...e2d

Fra en kvinnes side synes jeg dette er fint. Man skal være opptatt av å lage et fint liv for seg selv, ikke leve for andre (annet enn delvis for ungene i en periode, om man velger barn). Skal vi være i forhold, må det forholdet være verd den innsatsen det krever, og det er det erfaringsmessig sjelden. Hvis man må vaske klærne til mannen, lage middag til ham, og ellers behandle ham som et barn, blir mannen og forholdet en byrde og ikke en ressurs for kvinnen. Jeg gidder ikke å ofre min lykke for at en mann skal ha et behagelig liv. 

Anonymkode: 865f0...522

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Så vidt jeg har forstått er det færre og færre menn som har sex, først og fremst de single. Single menn flest hadde nok valgt å være i et forhold om muligheten dukka opp, men å finne noen man passer med er vanskeligere enn noen gang ettersom markedet er temmelig tøft. I den grad at et ønske om uforpliktende sex skulle være avgjørende for at mange er single skyldes det nok kvinner i større grad enn menn.

Anonymkode: 53962...01c

Menn flest har ikke så mye de skulle sagt i denne sammenhengen, de må bli valgt av noen. Frem til de eventuelt blir det går de jo rundt uten sex. Det er ikke menn flest som avgjør om folk er i forhold eller har uforpliktende sex.

De mest populære mennene velger naturligvis om de vil ha forhold eller sex. Og jo flere single damer, jo flere har de å ligge med.

Anonymkode: b00ce...745

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er mann i samme situasjon som deg omtrent. Det er faktisk ganske stor pågang andre veien også. Merkelig at de som søker å ha et forhold ikke klarer å "finne" hverandre.

Anonymkode: 8b6d7...ef9

Kanskje det kan tyde på at alle vil ha kontrollen selv liksom, og sliter med å gi fra seg kontroll og å bare stole på andre.

Jeg skal aldri stole på noen igjen iaf, virker som at tillit betyr at noen er idiot eller noe, jippi, noen man kan utnytte. man har fortjent det fordi man er så dum. Men hvem hadde orket å leve i et samfunn hvor alle har 1 millimeter sammenknepne øyne, liksom..

"HVA VIL DU?!?!?!  HVA GJØR DU HER?!?!?!?! HVORFOR SER DU PÅ MEG?!?! HVA PØNSKER DU På??????????????????? DU ER UTE ETTER MEG JEG MÅ TA DEG FØRST"

🤢

Anonymkode: 78551...eee

Skrevet

Har så mange dårlige erfaringer med menn og kjærester at jeg ikke har noen interesse av å ha en I livet mitt på fulltid igjen. Det er ikke noe for meg. Og når jeg klarer meg helt fint på egenhånd så er det ingen gode grunner til å ikke være singel. 

Anonymkode: 3e44a...001

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
exictence skrev (8 timer siden):

Jeg er kvinne, men tenker i grunnen det samme.

Men vet ikke helt det med det perfekte. Samtidig har jeg tenkt på at det må være det perfekte. Men hva er det perfekte? Nå har jeg truffet en mann som er utrolig hyggelig, snill, ordentlig, til å stole på, tar mye hensyn, omgjengelig, ja, omtrent alt det jeg vil ha. Det som mangler, er at jeg ikke føler at jeg er forelsket og heller ikke så mye tiltrekning. 

Savner så utrolig mye innimellom en å våkne med, kose med. Han jeg har truffet er veldig interessert i meg.

Jeg dater seriøst nå, for første gang i voksen alder. Har truffet en flott kvinne, som matcher på mye, og er veldig god å være sammen med. Jeg mistenker at vi begge har det sånn som deg, og kanskje venter forgjeves på brus og bobler. 

Jeg har prøvd å lese litt om det, og det er visst ganske vanlig. F.eks: https://www.kk.no/samliv/noen-har-sa-regulerte-folelser-at-det-er-vanskelig-a-gi-slipp/69331638

Jeg har diskutert dette med en annen venninne som er så full av passion, at det bobler over. Hun kan ikke skjønne hvordan vi dater, uten å være forelsket.  Jeg har jo lyst til å oppleve det, men det kan fort bli en evig jakt på noe uoppnåelig. 

Anonymkode: 28559...703

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 13.32):

Jeg er mann i 50-årene, og for min generasjon har parforhold vært normalen. Men registrerer at i dag har ikke folk i 20-årene og 30-årene det samme behovet for fast partner som tidligere.

Er det slik at singellivet er å foretrekke i utgangspunktet i dag?

Anonymkode: baf1b...922

Jeg er ufrivillig singel fordi jeg har flyttet til en ny by på Østlandet og har ingen sosialt nettverk her jeg bor nå. Det er veldig vondt å være alene i 30 årene når man ønsker en partner som man kan være glad I og dele livet sitt med.

• Hjerte 1
Skrevet

Ja det er det etter hun gjorde det slutt i 2011 så ble det ikke noe mere Mann 34 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
10 minutter siden, Maskinfører said:

Ja det er det etter hun gjorde det slutt i 2011 så ble det ikke noe mere Mann 34 

Er selv 34 og aldri hatt kjæreste. Så du ligger ett hakk foran meg. 

Anonymkode: fc9f4...a03

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er selv 34 og aldri hatt kjæreste. Så du ligger ett hakk foran meg. 

Anonymkode: fc9f4...a03

Joa gjør på en måte det hun var den første og siste varte fra  2010-2011 

• Hjerte 1
Skrevet

jeg og har vært stort sett single hele livet. Det har vel med at jeg aldri har fått de jeg har fått følelser for og likt og kjent sommerfuglene i magen med. 

Så singlelivet er det normale for min del da... nå har jeg vært single i 13 år. Etter at jeg rota meg inn i ett ekteskap uten følelser der jeg gifta meg pga av ett annet lands regler for å få en sjanse til å bli kjent med mannen. Men da var jeg i begynnelsen av 30 åra og alt presset rundt meg av familie med barn og barnebarn og kjæreste. Jeg ble rett og slett lei og følte meg så totalt mislykka som ikke klarte å fikse det alle andre klarte å fikse så blir det så man senker kravene way below og ender opp med noe en aldri skulle ha rotet seg borti. Det har jeg jo fått betale for resten av livet. Det forholdet varte i 6 år. 

Ellers har ikke jeg heller hatt kjæreste og fått være med noen jeg føler meg skikkelig forelsket i. Det står igjen på bucket lista mi. Nærmeste er en fwb som jeg falt pladask for. Det er så sykt digg å få være med noen man føler så himla mye for, men den nedturen når de ikke føler det samme og man ender opp som hekta for at endelig fant man noen man fikk sterke følelser for.  Livet er noen ganger urettferdig syns jeg da. 

Men ja nei aner ikke om jeg noen gang får meg kjæreste. Håper det. Men skal aldri senke noen krav igjen. Jeg må føle at denne personen syns jeg er spennende og liker og syns er kjekk og at han gir meg sommer fugler eller kribling i magen. Først da er det interessant for min del og disse sommerfuglene kan også komme hvis jeg er venner med noen av motsatt kjønn og det går over tid så kan plutselig disse sommerfuglene komme. Det har jeg også opplevd mange ganger.. har jo endt i at vennskapet har blitt ødelagt. Ja ja sånn er livet. 

Men single livet kan jeg ja.. på godt og vondt gitt. Det er det normale for meg vært stort sett hele livet. 

Syns det ser så enkelt ut for alle andre å finne seg kjæreste ..så fort det blir slutt med en så finner de en ny gangske fort og jeg skjønner ikke hvordan de får det til??? 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg dater seriøst nå, for første gang i voksen alder. Har truffet en flott kvinne, som matcher på mye, og er veldig god å være sammen med. Jeg mistenker at vi begge har det sånn som deg, og kanskje venter forgjeves på brus og bobler. 

Jeg har prøvd å lese litt om det, og det er visst ganske vanlig. F.eks: https://www.kk.no/samliv/noen-har-sa-regulerte-folelser-at-det-er-vanskelig-a-gi-slipp/69331638

Jeg har diskutert dette med en annen venninne som er så full av passion, at det bobler over. Hun kan ikke skjønne hvordan vi dater, uten å være forelsket.  Jeg har jo lyst til å oppleve det, men det kan fort bli en evig jakt på noe uoppnåelig. 

Anonymkode: 28559...703

Hvis dere matcher på mye, har det gøy sammen, kan le og trives sammen, så gi det en sjanse.

Det var en god og interessant artikkel.

Jeg har vært forelsket i flere hvor jeg har opplevd disse boblene som river og full av passion. Men det har alltid da vært veldig berg og dalbane i følelser. Lykke, men også så vondt innimellom med overtenking og usikkerhet.

Jeg er glad jeg har opplevd det, for nå å vite at det er ikke det jeg vil ha lengre. Det har vært fint, men veldig slitsomt på kropp og sjel, mentalt.

Mon tro om din venninne og hennes partner vil klare å holde det gående. Jeg tror dessverre den stormende forelskelsen går over, men forhåpentligvis hos noen går over til ekte kjærlighet og trygghet.

Men jeg tror, at mange ganger er det sånn at det er det trygge gode vennskapet som har mest sjanse for å vare livet ut. Og det er det jeg ønsker.

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fra en kvinnes side synes jeg dette er fint. Man skal være opptatt av å lage et fint liv for seg selv, ikke leve for andre (annet enn delvis for ungene i en periode, om man velger barn). Skal vi være i forhold, må det forholdet være verd den innsatsen det krever, og det er det erfaringsmessig sjelden. Hvis man må vaske klærne til mannen, lage middag til ham, og ellers behandle ham som et barn, blir mannen og forholdet en byrde og ikke en ressurs for kvinnen. Jeg gidder ikke å ofre min lykke for at en mann skal ha et behagelig liv. 

Anonymkode: 865f0...522

Nå er det vel slik at du får litt igjen fra denne mannen? De fleste bidrar jo med noe, om ikke støtte mentalt og endel fysiske oppgaver. Du fremstiller det som at mannen ligger på sofaen hele dagen og at du er oppvarter. Det er jo ikke slik menn flest er. Du burde klare å finne deg en mann som kan holde ut med deg også?

Anonymkode: e3052...ecc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 0.12):

Hva skal man med menn i dag??? Egoister og ekle creeps uansett🤮

Anonymkode: 739c5...6b2

Ja huff! Fæle er de! De er stort sett ansvarlige for alt du benytter deg av i hverdagen som gjør at livet ditt fungerer optimalt. Trenden vi ser nå er motsatt. Menn trenger ikke kvinner lenger ettersom de får sex via tinder. Hva skal de med kvinne og mas da?

• Liker 1
Gjest Bombasi
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 13.32):

Jeg er mann i 50-årene, og for min generasjon har parforhold vært normalen. Men registrerer at i dag har ikke folk i 20-årene og 30-årene det samme behovet for fast partner som tidligere.

Er det slik at singellivet er å foretrekke i utgangspunktet i dag?

Anonymkode: baf1b...922

Tror ikke singellivet er å foretrekke, men at man har høye tall med ufrivillig singelhet fordi datingkulturen har blitt et mareritt, og man ihjelhugger hverandre med krav og forventninger. 

Så da ender man opp singel også da.

Men klart, tidenes tann har også sørget for at flere ønsker å være singel også. Fordi dem kan det. Man er ikke avhengig av å være en husholdning på to for å "overleve" mer.

Endret av Bombasi
Skrevet

Menn trenger ikke kvinner lenger ettersom de får sex via tinder. Hva skal de med kvinne og mas da?

Merkelig å si? Trenger ikke menn og kvinner den kjærligheten mellom to kjærester som oppstår ved å dele ting sammen, dele opplevelser, holde hånden, tilhørighetsfølelsen, ømme små kjærlighets kjærtegn, hyggen og kosen i helgene, mm?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja huff! Fæle er de! De er stort sett ansvarlige for alt du benytter deg av i hverdagen som gjør at livet ditt fungerer optimalt. Trenden vi ser nå er motsatt. Menn trenger ikke kvinner lenger ettersom de får sex via tinder. Hva skal de med kvinne og mas da?

Har dere sex med andre menn da? Siden dere ikke trenger kvinner, mener jeg...

Anonymkode: 5ca88...aa2

• Liker 2
Skrevet

Nå er det vel slik at du får litt igjen fra denne mannen? De fleste bidrar jo med noe, om ikke støtte mentalt og endel fysiske oppgaver. Du fremstiller det som at mannen ligger på sofaen hele dagen og at du er oppvarter. Det er jo ikke slik menn flest er. Du burde klare å finne deg en mann som kan holde ut med deg også?

Hehe, jo. Det er jo det de gjør. Og blir kjempesinte for at man ikke varter dem opp. 😅

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hehe, jo. Det er jo det de gjør. Og blir kjempesinte for at man ikke varter dem opp. 😅

Da bør man muligens justere hvilke type menn man treffer. Ja, slike menn finnes, men det er ikke vanlig i min omgangskrets i alle fall. 

Anonymkode: 473a1...e72

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da bør man muligens justere hvilke type menn man treffer. Ja, slike menn finnes, men det er ikke vanlig i min omgangskrets i alle fall. 

Anonymkode: 473a1...e72

Ferdig med dem! Helt utrolig deilig. ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...