Gå til innhold

Er singellivet den nye normalen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Singwl er tingen. Aldri mer fast forhold

M46.

Anonymkode: a9ca3...569

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår ikke helt hva du mener her, at menn over 40 ikke vil ha fast forhold fordi de ikke var attraktive for damer da de var yngre?

Anonymkode: c91cd...a61

De var ikke nødvendigvis mindre attraktive, men damene ville ikke ha dem, så kanskje etter mer spennende bad guys, spennende menn som det kanskje ikke var realistisk å ha et langvarig forhold med osv. Og så vil disse damene ha mer pålitelige menn når de blir eldre. Skal mennene på 40+ bare stå der og ta dem imot, når damene har sett en annen vei de siste 10-20 årene?

Endret av norw
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
52 minutter siden, norw said:

De var ikke nødvendigvis mindre attraktive, men damene ville ikke ha dem, så kanskje etter mer spennende bad guys, spennende menn som det kanskje ikke var realistisk å ha et langvarig forhold med osv. Og så vil disse damene ha mer pålitelige menn når de blir eldre. Skal mennene på 40+ bare stå der og ta dem imot, når damene har sett en annen vei de siste 10-20 årene?

Hvorfor skal unge damer ta disse mennene når de ikke kommer til å ta dem i mot med åpne armer når de er passert 40?
Ingen skal ta noen de ikke vil ha, uansett kjønn og alder - det er ikke bra for noen parter. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Tenker, tror ikke dette er bevisste handlinger fra de unges side. Å ha tilfeldig sex er ikke noe ønske fra deres side, kun en handling ut i fra at de er single. Å finne noen å ha et forhold til er ikke enkelt. Kan bare snakke for meg selv i dag. Valgte å bli singel selv. Mannen, største egotrippen du kan tenke deg. Alt i hverdagen handlet om hans interesser, og der brukte han pengene sine. Ga f i hus og felles hjem. Å ha tilfeldig sex med fremmede er overhodet ikke interessant. Har riktignok passert 50, det betyr ikke at jeg er på dødens rand. Ønsker å oppleve ting. Ønsker å utforske ting. Ønsker ikke å sette meg i sofaen å se på livet fra sofakroken. Ønsker å leve. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal unge damer ta disse mennene når de ikke kommer til å ta dem i mot med åpne armer når de er passert 40?
Ingen skal ta noen de ikke vil ha, uansett kjønn og alder - det er ikke bra for noen parter. 

Nå snakker du om fremtiden, mens jeg snakket om fortiden. Man kan ikke spå fremtiden.

Skrevet

Jeg tror det er svært avhengig av hvilke arenaer en ser på og hvem en omgir seg med. De fleste jeg ser i hverdagen i den alderen er i gode og varige forhold, mange med barn, og inntrykket er at det er normalen blant relativt vellykkede mennesker i den alderen som ellers "har ting på stell". 

• Liker 3
Skrevet
norw skrev (5 timer siden):

Er nok også en del menn som lurer på hvorfor man skal gidde et fast forhold etter at man har passert 40, med damer som også har passert 40, når det ikke var noe særlig med interesse fra damene da man var yngre. 

Denne skjønner jeg ikke. De damene man møter mye seinere er jo ikke de samme damene. Med mindre man er fra Indre Billefjord og har bodd der fra barn-45.

Det blir som om jeg som ble sett på som uinteressant av guttene på vdg skulle holde det imot menn jeg møtte etterpå. 

Anonymkode: 0629b...d91

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

For å være ærlig synes jeg at menn generelt er helt utrolig uinteressante. De kan gjerne være seg selv, men jeg blir ganske oppgitt av menn som oppfører seg som om jeg har en brennende morskjærlighet for dem.

Anonymkode: 78551...eee

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Denne skjønner jeg ikke. De damene man møter mye seinere er jo ikke de samme damene. Med mindre man er fra Indre Billefjord og har bodd der fra barn-45.

Det blir som om jeg som ble sett på som uinteressant av guttene på vdg skulle holde det imot menn jeg møtte etterpå. 

Når man er alene i lengre perioder av livet og ikke er så attraktiv så blir man sær og ønsker ikke forhold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det må jo være slik scenario han tenker på. Personlig kommer jeg ikke på en eneste kvinne, som jeg følte avviste meg til fordel for badboys og kjekkaser. De jeg møter i dag, er jo voksne kvinner, med helt andre behov og vurderinger. Hvorfor skal jeg henge igjen i fortiden da? 

Anonymkode: 28559...703

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Antar at han tenker på menn som opplevde å konsekvent bli valgt bort (av kvinner generelt) i yngre alder, men som omtrent midt i livet opplever å få flere muligheter (hos kvinner generelt), og som antar at det kommer av at egenskapene han har og det han har bygget er attraktivt for kvinner som ser etter en pålitelig partner å stifte familie med. Mye av dette er nok bygget på at kvinner gjerne ser etter ulike egenskaper i ulike deler av livet og at menn kan ‘bygge’ seg mer attraktive stemmer nok.

Å bli bitter for å være attraktiv noe senere i livet er nok ikke særlig hensiktsmessig, men det er kanskje forståelig at det er sårt å bli valgt bort i en mindre ‘materiell’ fase. Motstykket er kanskje kvinnene som har gått ned i vekt og er bitre på dem de ikke nådde opp til som overvektige. ‘Vil h*n ikke ha meg ‘som jeg var’ fortjener h*n meg ikke nå’, virker å være innstillingen. 

• Liker 3
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Antar at han tenker på menn som opplevde å konsekvent bli valgt bort (av kvinner generelt) i yngre alder, men som omtrent midt i livet opplever å få flere muligheter (hos kvinner generelt), og som antar at det kommer av at egenskapene han har og det han har bygget er attraktivt for kvinner som ser etter en pålitelig partner å stifte familie med. Mye av dette er nok bygget på at kvinner gjerne ser etter ulike egenskaper i ulike deler av livet og at menn kan ‘bygge’ seg mer attraktive stemmer nok.

Å bli bitter for å være attraktiv noe senere i livet er nok ikke særlig hensiktsmessig, men det er kanskje forståelig at det er sårt å bli valgt bort i en mindre ‘materiell’ fase. Motstykket er kanskje kvinnene som har gått ned i vekt og er bitre på dem de ikke nådde opp til som overvektige. ‘Vil h*n ikke ha meg ‘som jeg var’ fortjener h*n meg ikke nå’, virker å være innstillingen. 

Hvorfor så jævlig opphengt i overvekt? Over halvparten av befolkningen er overvektige, og det er flere overvektige menn enn kvinner. Hvis menn velger bort overvektige damer, vil de da utelukke over halvparten av damene, og ha enda mindre valgmuligheter enn de hadde i utgangspunktet. Da nytter det ikke å syte over at man er singel. 

Anonymkode: 84797...08e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Mennesker er mer selvstendige nå, enn før i tiden. Så jeg ser det som naturlig at flere klarer, og vil være, single. 

Blir det skilsmisse mellom min mann og meg, så er jeg, per dags dato, helt sikker på at jeg ikke gidder å ha en ny mann 😅 Til nøds, kjæreste. Men vil bo alene sammen med barna.

Anonymkode: 84dc5...595

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du spør de yngre, men som "voksen" her (45) så må jeg jo si at det går jo på at man ikke gidder å gå inn i et forhold med samboerskap med mindre man faktisk ser at det vil være veldig positivt. For de som ikke skal ha barn eller er ferdig med barn og har grei økonomi så er det jo ikke noe behov for å bli samboer. Det er bare en bonus hvis man finner noen man passer så godt sammen med at det er et ønske å tilbringe livet sammen på den måten. Jeg tenker det kan gjelde for mange yngre også. Vi er alle mer uavhengige i dag, vi MÅ ikke ha en samboer slik man kanskje måtte tidligere for å klare seg økonomisk. Det gir frihet til at man kan velge å ikke gå inn i noe som bare er ok. Da hever alle forventningene og kravene sine, og det blir vanskeligere å finne noen som er "bra nok" som samtidig syns at du er "bra nok"

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Samfunnet er på "gullalderen" akkurat nå når det gjelder hvordan vi ønsker å leve. Derimot så vil det slå seg hardt tilbake til de yngre generasjonene om noen tiår. Folk kommer ikke til å klare å danne relasjoner med hverandre, moralen blir borte, verdier vaskes ut og  fødselen vil stupe så mye at det ikke blir nok unge som kan drive arbeidskraften. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
norw skrev (18 timer siden):

Som dame på 50 +: Vil slettes ikke ha håndverkeren på 55 + med kulemage og Netflix som hobby. Vil klatre og reise og gjøre morsomme ting, og helst sammen med kjæresten min (har en), men heller alene enn å chille i en sofa med en kjedelig og konvensjonell og lavt utdannet menn. Damer står ikke i kø for satte gubber heller, like lite som de gjorde da de var unge.

Anonymkode: c1ba7...a12

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor så jævlig opphengt i overvekt? Over halvparten av befolkningen er overvektige, og det er flere overvektige menn enn kvinner. Hvis menn velger bort overvektige damer, vil de da utelukke over halvparten av damene, og ha enda mindre valgmuligheter enn de hadde i utgangspunktet. Da nytter det ikke å syte over at man er singel. 

Det virker som du ikke helt forstod poenget. Relevansen i svaret ditt blir deretter.

• Liker 2
Skrevet
herzeleid skrev (55 minutter siden):

Det virker som du ikke helt forstod poenget. Relevansen i svaret ditt blir deretter.

Mansplaining igjen. Så søtt :)

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
On 11/29/2022 at 2:35 PM, AnonymBruker said:

Går i bølger. Blir interessant å se om mindre økonomisk handlingsrom gjør noe med det.  

Anonymkode: f985f...4f2

Dette tror jeg kan få innvirkning

Anonymkode: b00ce...745

Skrevet (endret)

Det er heldigvis ikke sånn lengre at man nesten må ha en partner for å overleve.  Da har man mulighet til å være litt kresen/selektiv i partnervalg også, og gØdt er det! 

Edith : Ja, jeg trur det er mer "den nye normalen".

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...