herzeleid Skrevet 30. november 2022 #41 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mansplaining igjen. Så søtt Anonymkode: 84797...08e Prøv å argumentere hvis du er uenig heller enn å henge deg opp slik i kjønn igjen. 4
AnonymBruker 42 Skrevet 30. november 2022 #42 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mansplaining igjen. Så søtt Andre gang i dag jeg ser noen bruke uttrykket uten å tilsynelatende forstå begrepet... Er dette en ny greie? Eller er du en og samme bruker, tilfeldigvis? 🤔 4 1
-Missi- Skrevet 30. november 2022 #43 Skrevet 30. november 2022 Jeg vil nok kanskje tro det om det er bevisst eller ubevisst er nok vanskelig å si men generelt er det jo en samfunnstrend ja som har endret seg i løpet av få generasjoner. Vi har mye mer frihet nå og vi kvinner spesielt, vi klarer oss selv, er sosiale med venner og familie, har god utdanning og forsørger oss selv. Jeg kjenner nesten på en plikt som kvinne å omfavne den selvstendighet og mulighet jeg selv har som min mormor ikke hadde. Leve litt ekstra for hennes skyld ❤️ Som voksen kvinne har jo jeg også endret meg fra min mer naive tenåringstid, mitt syn på hva jeg må og mitt syn på kjærlighet. Jeg var samboer ganske ung og har ett barn. På mange måter føler jeg at min samfunns plikt er ferdig og at jeg ikke "må" noe mer nå. Ønsker ikke flere barn og ikke noe nytt samboerskap det ga ikke mersmak. Nå har jeg snart en voksen sønn og gleder meg til voksenlivet som bare meg selv med mine hobbyer og interesser, sosialisering med venner og familie. Ønsker ikke ny mann i den gammeldagse tankegangen å bli "eid" for sånn føles det for meg. Ønsker å være fri i eget liv. Skal en mann inn i livet mitt skal det være som en flott bonus i livet en som beriker mitt liv ikke tynger det. Jeg liker livet mitt veldig så godt slik det er nå og ser bare en lys fremtid med stadig mer frihet ☺️ Vet ikke om det finnes en bra nok mann som er verdt risikoen å risikere det🤔 Mitt inntrykk er at mange kvinner føler det slik særlig når de føler seg ferdig med barn. Kvinne 35😇 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #44 Skrevet 30. november 2022 Hva skal man med menn i dag??? Egoister og ekle creeps uansett🤮 Anonymkode: 739c5...6b2 1 2
Hmmmmmm Skrevet 30. november 2022 #45 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 14.41): Det er et økende antall middelaldrende/voksne kvinner med langvarige forhold bak seg som velger å være single og ikke ønsker eller har behov for en ny mann i livet sitt. De er selvstendige og økonomisk uavhengige, og kan endelig sette seg selv først. Anonymkode: 27fd8...20a Jeg er en av de. 41 år, ferdig med samboerskap. Nå handler livet om meg og atter meg. Investert i bolig og et herlig liv, trenger ikke en mann nei. Jeg skal aldri bytte bort dette livet for noen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #46 Skrevet 30. november 2022 Druid skrev (På 29.11.2022 den 16.56): Kansje ikke med så mange partnere, men det er naturlig når du kommer i en viss alder at du må gjøre en vurdering: hva gir forpliktelse? Hadde jeg blitt singel nå, hadde jeg ikke gått inn i et nytt forpliktende forhold. Ja hva gir forpliktelse? Er selv bare 26, men har ikke planer om barn så er nysgjerrig på svaret Anonymkode: e60b5...d71 1
Gjest aninumus Skrevet 30. november 2022 #47 Skrevet 30. november 2022 M32 her. For min del tenker jeg av og til på hvor deilig det hadde vært å hatt noen jeg kan betro meg til, snakke med, finne på ting med, dele øknomi og reise med. Mens andre ganger tenker jeg på de negative sidene ved forhold jeg slipper å forholde meg til 😁. Må være en partner jeg passer så og si perfekt sammen med for at jeg skal gi slipp på singel-livet. Så tror du er inne på noe. Mye kan tyde på at både menns og kvinners krav til partner er langt høyere enn før. 2 1 1
exictence Skrevet 1. desember 2022 #48 Skrevet 1. desember 2022 Gjest aninumus skrev (8 timer siden): M32 her. For min del tenker jeg av og til på hvor deilig det hadde vært å hatt noen jeg kan betro meg til, snakke med, finne på ting med, dele øknomi og reise med. Mens andre ganger tenker jeg på de negative sidene ved forhold jeg slipper å forholde meg til 😁. Må være en partner jeg passer så og si perfekt sammen med for at jeg skal gi slipp på singel-livet. Så tror du er inne på noe. Mye kan tyde på at både menns og kvinners krav til partner er langt høyere enn før. Jeg er kvinne, men tenker i grunnen det samme. Men vet ikke helt det med det perfekte. Samtidig har jeg tenkt på at det må være det perfekte. Men hva er det perfekte? Nå har jeg truffet en mann som er utrolig hyggelig, snill, ordentlig, til å stole på, tar mye hensyn, omgjengelig, ja, omtrent alt det jeg vil ha. Det som mangler, er at jeg ikke føler at jeg er forelsket og heller ikke så mye tiltrekning. Savner så utrolig mye innimellom en å våkne med, kose med. Han jeg har truffet er veldig interessert i meg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #49 Skrevet 1. desember 2022 exictence skrev (2 minutter siden): Jeg er kvinne, men tenker i grunnen det samme. Men vet ikke helt det med det perfekte. Samtidig har jeg tenkt på at det må være det perfekte. Men hva er det perfekte? Nå har jeg truffet en mann som er utrolig hyggelig, snill, ordentlig, til å stole på, tar mye hensyn, omgjengelig, ja, omtrent alt det jeg vil ha. Det som mangler, er at jeg ikke føler at jeg er forelsket og heller ikke så mye tiltrekning. Savner så utrolig mye innimellom en å våkne med, kose med. Han jeg har truffet er veldig interessert i meg. Hvis du er den tosomme typen, ville jeg kanskje vurdert å gi det en sjanse? Klinisk litt og kjenne hvordan det føles? Tror forelskelse antar nye former gjennom livet, og kanskje også vekkes på nye måter? Ikke mer en du er komfortabel med, da. Anonymkode: c1ba7...a12
exictence Skrevet 1. desember 2022 #50 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er den tosomme typen, ville jeg kanskje vurdert å gi det en sjanse? Klinisk litt og kjenne hvordan det føles? Tror forelskelse antar nye former gjennom livet, og kanskje også vekkes på nye måter? Ikke mer en du er komfortabel med, da. Anonymkode: c1ba7...a12 Tusen takk. Jeg kjente at jeg ble glad over svaret ditt. Akkurat nå føler jeg meg litt "tom" på en måte. Har truffet ham mange ganger. Men han er ikke typen som tar direkte opp følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #51 Skrevet 1. desember 2022 Forhold startet dødspiralen når smarttelefon og some ble allemannseie. Anonymkode: 24871...3c9 2
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 1. desember 2022 #52 Skrevet 1. desember 2022 Nja. Jeg er singel for tiden og det passer meg veldig greit. Det er veldig godt å kunne prioritere slik jeg ønsker for å gjort ting i livet, både nødvendige saker og hygge/morro. Min opplevelse fra forhold (minus ett jeg var hvor kvinnen var veldig ålreit) er at det stadig er uenigheter over småting, for meg virker det som kvinnene ønsker å bestemme og blir sure for veldig mye.. Jeg er åpen for at jeg ikke underkaster meg altså, problemet er ikke en part, vi er jo to..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #53 Skrevet 1. desember 2022 exictence skrev (1 time siden): Tusen takk. Jeg kjente at jeg ble glad over svaret ditt. Akkurat nå føler jeg meg litt "tom" på en måte. Har truffet ham mange ganger. Men han er ikke typen som tar direkte opp følelser. Er det mulig å prøve å snakke med ham om hva du tenker og føler? Folk har så ulike erfaringer, noen kan kanskje synes det er vrient å ta initiativet til den samtalen? Ønsker deg masse lykke til💗 Anonymkode: c1ba7...a12
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #54 Skrevet 1. desember 2022 Kanskje hvis jeg treffer den perfekte kvinnen som klarer overbevise meg om at forhold er bedre enn å være singel Anonymkode: 496aa...179 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #55 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje hvis jeg treffer den perfekte kvinnen som klarer overbevise meg om at forhold er bedre enn å være singel Anonymkode: 496aa...179 Ja! Anonymkode: 78551...eee 1
exictence Skrevet 1. desember 2022 #56 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det mulig å prøve å snakke med ham om hva du tenker og føler? Folk har så ulike erfaringer, noen kan kanskje synes det er vrient å ta initiativet til den samtalen? Ønsker deg masse lykke til💗 Anonymkode: c1ba7...a12 Det tenkte jeg og.Og tenker det er viktig og godt å snakke sammen om sånne ting. Men har kommet til at jeg tar ikke det initiativet enda. Føler ikke enda at jeg har en plikt overfor han å ta det opp. Synes det er litt tidlig enda. Men jeg er selvfølgelig åpen og sier hva jeg føler hvis han spør. Egentlig er det vel for tidlig for oss begge to og vite hva vi vil. Vi får la tiden gå og bli bedre kjent. Tusen takk for lykkeønskninger
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #57 Skrevet 1. desember 2022 On 11/29/2022 at 2:27 PM, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det et bevisst valg, for begge kjønn. Problemet er at flere og flere (både kvinner og menn) ønsker uforpliktende sex med flere forskjellige mennesker til de bikker 30-40 år. Mange ønsker ikke å være med på pulekarusellen, og unngår derfor slike useriøse mennesker. Anonymkode: 84797...08e Så vidt jeg har forstått er det færre og færre menn som har sex, først og fremst de single. Single menn flest hadde nok valgt å være i et forhold om muligheten dukka opp, men å finne noen man passer med er vanskeligere enn noen gang ettersom markedet er temmelig tøft. I den grad at et ønske om uforpliktende sex skulle være avgjørende for at mange er single skyldes det nok kvinner i større grad enn menn. Anonymkode: 53962...01c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #58 Skrevet 1. desember 2022 Gjest aninumus skrev (14 timer siden): M32 her. For min del tenker jeg av og til på hvor deilig det hadde vært å hatt noen jeg kan betro meg til, snakke med, finne på ting med, dele øknomi og reise med. Mens andre ganger tenker jeg på de negative sidene ved forhold jeg slipper å forholde meg til 😁. Må være en partner jeg passer så og si perfekt sammen med for at jeg skal gi slipp på singel-livet. Så tror du er inne på noe. Mye kan tyde på at både menns og kvinners krav til partner er langt høyere enn før. Venner er en fin ting. Anonymkode: 67765...e58 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #59 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så vidt jeg har forstått er det færre og færre menn som har sex, først og fremst de single. Single menn flest hadde nok valgt å være i et forhold om muligheten dukka opp, men å finne noen man passer med er vanskeligere enn noen gang ettersom markedet er temmelig tøft. I den grad at et ønske om uforpliktende sex skulle være avgjørende for at mange er single skyldes det nok kvinner i større grad enn menn. Anonymkode: 53962...01c Nei, det hadde de ikke. Bare se på dette forumet - de snakker om å få sex og om å få fitte. De snakker ikke om å få kjæreste, samboer eller kone. Mange kvinner avviser menn som bare vil ha uforpliktende sex, og da har disse mennene seg selv å takke - de kan ikke tilby det kvinnene vil ha. Når du i tillegg slutter å se på det å finne en partner som "marked", vil det bli lettere for deg å finne noen. Hvis du baler med skalaer, markedsverdi, beregning og evaluering, så er du på feil spor. Anonymkode: 84797...08e 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #60 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 18.48): Merker det er stor pågang av menn som ønsker forhold da, så det må da ennå finnes mange som ikke trives alene. Jeg er mann i samme situasjon som deg omtrent. Det er faktisk ganske stor pågang andre veien også. Merkelig at de som søker å ha et forhold ikke klarer å "finne" hverandre. Anonymkode: 8b6d7...ef9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå