Gå til innhold

Er singellivet den nye normalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann i 50-årene, og for min generasjon har parforhold vært normalen. Men registrerer at i dag har ikke folk i 20-årene og 30-årene det samme behovet for fast partner som tidligere.

Er det slik at singellivet er å foretrekke i utgangspunktet i dag?

Anonymkode: baf1b...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis å foretrekke, men singelmarkedet er så håpløst at man ender opp som singel i årevis uten at det er et bevisst valg.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke permanent singelliv for de fleste, men mer seriemonogami på godt og vondt med korter eller langvarige forhold, og så perioder som singel mellom for mange. 

Anonymkode: 473a1...e72

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke et bevisst valg, som norw sier. 

Anonymkode: b33e1...e3d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke et bevisst valg, som norw sier. 

Selvfølgelig er det et bevisst valg, for begge kjønn. Problemet er at flere og flere (både kvinner og menn) ønsker uforpliktende sex med flere forskjellige mennesker til de bikker 30-40 år. Mange ønsker ikke å være med på pulekarusellen, og unngår derfor slike useriøse mennesker. 

Anonymkode: 84797...08e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, men det er mye selvopptatthet nå, og liten vilje til å gi forhold den innsatsen forhold krever, fra omtanke og samarbeid til dialog om ulikt. 

Anonymkode: aaf18...e2d

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Ser ingen vits i forhold, når jeg kan få tak over hodet alene.

Anonymkode: 799c0...b0d

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Går i bølger. Blir interessant å se om mindre økonomisk handlingsrom gjør noe med det.  

Anonymkode: f985f...4f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig er det et bevisst valg, for begge kjønn. Problemet er at flere og flere (både kvinner og menn) ønsker uforpliktende sex med flere forskjellige mennesker til de bikker 30-40 år. Mange ønsker ikke å være med på pulekarusellen, og unngår derfor slike useriøse mennesker. 

Da er det ikke et bevisst valg? Om man ikke finner mennesker som ønsker forpliktelser? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og de av oss som ikke ønsker det, blir uaktuelle for de som ønsker dette.

Anonymkode: 799c0...b0d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er et økende antall middelaldrende/voksne kvinner med langvarige forhold bak seg som velger å være single og ikke ønsker eller har behov for en ny mann i livet sitt. De er selvstendige og økonomisk uavhengige, og kan endelig sette seg selv først.

Anonymkode: 27fd8...20a

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er et økende antall middelaldrende/voksne kvinner med langvarige forhold bak seg som velger å være single og ikke ønsker eller har behov for en ny mann i livet sitt. De er selvstendige og økonomisk uavhengige, og kan endelig sette seg selv først.

Anonymkode: 27fd8...20a

Jeg har inntrykk av at middelaldrene menn også gjerne vil være single. De har gjerne fått de barn de skal ha, forlatt moren og nå vil de leve livet med mange uforpliktende sexpartnere

Anonymkode: c91cd...a61

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at middelaldrene menn også gjerne vil være single. De har gjerne fått de barn de skal ha, forlatt moren og nå vil de leve livet med mange uforpliktende sexpartnere

Mange menn på 40+ begynner nok å miste interessen etter hvert som de jevnaldrende damene eldes, og så mister man gjerne piffen seksuelt etter hvert som man blir eldre. 

Er nok også en del menn som lurer på hvorfor man skal gidde et fast forhold etter at man har passert 40, med damer som også har passert 40, når det ikke var noe særlig med interesse fra damene da man var yngre. Markedet jevner seg mer ut når damene blir eldre 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kansje ikke med så mange partnere, men det er naturlig når du kommer i en viss alder at du må gjøre en vurdering: hva gir forpliktelse?

Hadde jeg blitt singel nå, hadde jeg ikke gått inn i et nytt forpliktende forhold. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, norw said:

Mange menn på 40+ begynner nok å miste interessen etter hvert som de jevnaldrende damene eldes, og så mister man gjerne piffen seksuelt etter hvert som man blir eldre. 

Er nok også en del menn som lurer på hvorfor man skal gidde et fast forhold etter at man har passert 40, med damer som også har passert 40, når det ikke var noe særlig med interesse fra damene da man var yngre. Markedet jevner seg mer ut når damene blir eldre 

Forstår ikke helt hva du mener her, at menn over 40 ikke vil ha fast forhold fordi de ikke var attraktive for damer da de var yngre?

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Druid said:

Kansje ikke med så mange partnere, men det er naturlig når du kommer i en viss alder at du må gjøre en vurdering: hva gir forpliktelse?

Hadde jeg blitt singel nå, hadde jeg ikke gått inn i et nytt forpliktende forhold. 

Tenker det varierer hva hver person får ut av forpliktelse. Møter man en person som man liker, har det fint sammen med og etterhvert blir glad i, så ønsker man gjerne forpliktelse. Kan være vondt om en du er glad i og intim med, samtidig dater og ligger rundt med andre.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
norw skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår ikke helt hva du mener her, at menn over 40 ikke vil ha fast forhold fordi de ikke var attraktive for damer da de var yngre?

Jeg er så glad jeg ikke er rammet av den bitre logikken der, og at jeg ikke kjenner noen som overhodet tenker tanken. Hvem er det som kommer ut i pluss, av en slik hevn? 

Ts: Jeg tror ikke det er den nye normalen, men at det er greit at det normaliseres. Det er ikke så lenge siden det var litt skammelig å være singel.  M54

Anonymkode: 28559...703

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Savner ei jente i armkroken men når situasjonen er som den er så er det bare og leve med sånn ere 

• Hjerte 2
Skrevet

Tenker det er så enkelt som at vi alle får så mye som vi er villige til å gi. Varige forhold koster tilpasninger og oppofrelser, men er verdt det for meg. 

Ikke noe vits i å investere noe i en mann som ikke gir akkurat like mye, eller som er realistisk nok til å skjønne at nære forhold har en pris. Heldigvis har jeg en kjæreste som ser på det på samme måten, etter min andel frosker (som aldri ble prinser), og noen bortskjemte mannebabyer der jeg bare ga.

Anonymkode: c1ba7...a12

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er 30 år med 1 barn og vært singel i 7 år. Jeg går aldri tilbake til det livspartner-opplegget. Priser meg daglig lykkelig over at jeg er herre i eget hjem, at jeg får sove alene og slipper å ha folk rundt med 24/7 . Jeg tjener godt, så økonomi er heller ikke et argument for å skaffe mannfolk på heltid.

Merker det er stor pågang av menn som ønsker forhold da, så det må da ennå finnes mange som ikke trives alene. Sexpartner er jo gøy innimellom, men noe forhold vil jeg ikke prioritere. Kanskje en kompis å reise med når jeg er pensjonist.

Anonymkode: aa057...83f

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...