Gå til innhold

Foreldre som melder seg ut

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 22.52):

Jeg har flere barn på skolen, på ene trinnet har vi en Putin wannabe klassekontakt så den klassen henger jeg ikke med men de andre går jeg på så mye som mulig. Barnet vet hvorfor jeg dropper hens trinn

Anonymkode: 7dd37...1b3

Haha, ene barnet mitt hadde også en slik. Vi ga denne også et kallenavn som jeg fremdeles ler av, men som dessverre er altfor identifiserende til å skrive her……

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 22.46):

Men de som ikke gidder selv lengre, forventer utrolig nok at andre foreldre fortsatt skal være trenere, arrangere klassetreff og avslutninger etc. Gidder du ikke bidra lengre, så kan du iallefall ikke kreve noe fra andre foreldre!

Anonymkode: cfcff...257

Forventer de det? Har de sagt det? Større barn trenger ikke hyppige klassetreff for å bli kjent, og hvert fall ikke hvor foreldrene er med. De klarer finne på ting selv med venner. 

Anonymkode: 993ef...5b2

• Liker 2
Skrevet

TS har antagelig ett barn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rotemor skrev (7 timer siden):

TS har antagelig ett barn.

Ja, for ingen er så dumme som de med ett barn? Jøss, for noen holdninger man møter på KG🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, for ingen er så dumme som de med ett barn? Jøss, for noen holdninger man møter på KG🙈

Dummere? ? Hva med mye bedre tid og liten innsikt i at det er atskillig mer krevende tidsmessig og logistikk ellers med flere enn et barn! Herregud 

• Liker 2
Skrevet
Kaneel skrev (1 time siden):

Dummere? ? Hva med mye bedre tid og liten innsikt i at det er atskillig mer krevende tidsmessig og logistikk ellers med flere enn et barn! Herregud 

Nettopp.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er alenemor til 3 hvor alle er i skolealder. Barna bor fast hos meg, så ALT ansvar står og faller på meg alene. 

Jeg trekker meg helt tilbake fra alt av sosiale sammenkomster og foreldremøter m.m. fra ca 5 klasse, ellers så må jeg bli innlagt for utbrenthet...

Alle barna går på flere fritidsaktiviteter, og jeg betaler alt av medlemsavgifter og treningsutstyr, hjelper de med loddsalg når det er sesong for det, leverer og henter på trening, og stiller med kaffe eller mat til stevner, kamper o.l. Men annen dugnad blir jeg ikke med på, for det blir for mye rett og slett!

Jeg har også en mor med uhelbredelig kreft, og en far med alzheimers, og har selv en kronisk sykdom - så det å trekke meg fra sosiale ting og møter på skole, det gjør jeg med helt ren samvittighet!

Tenk litt over at du kjenner ikke til hvordan andre foreldre faktisk har det, og hvilke utfordringer de kanskje har i livet, før du legger ut slike påstander...

Anonymkode: add56...392

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg er alenemor til 3 hvor alle er i skolealder. Barna bor fast hos meg, så ALT ansvar står og faller på meg alene. 

Jeg trekker meg helt tilbake fra alt av sosiale sammenkomster og foreldremøter m.m. fra ca 5 klasse, ellers så må jeg bli innlagt for utbrenthet...

Alle barna går på flere fritidsaktiviteter, og jeg betaler alt av medlemsavgifter og treningsutstyr, hjelper de med loddsalg når det er sesong for det, leverer og henter på trening, og stiller med kaffe eller mat til stevner, kamper o.l. Men annen dugnad blir jeg ikke med på, for det blir for mye rett og slett!

Jeg har også en mor med uhelbredelig kreft, og en far med alzheimers, og har selv en kronisk sykdom - så det å trekke meg fra sosiale ting og møter på skole, det gjør jeg med helt ren samvittighet!

Tenk litt over at du kjenner ikke til hvordan andre foreldre faktisk har det, og hvilke utfordringer de kanskje har i livet, før du legger ut slike påstander...

Anonymkode: add56...392

Sier du bare grunnen til at mye dugnader blir litt for mye vil du møte mye forståelse, du leverer jo kaffe og kaker o.l så du bidrar jo.  Det er ikke de med dine utfordringer som blir uglesett, det er de som ikke engang kjører, svarer, kommer med kaffe, deltar på noe og har en bryr meg ikke holdning.  Jeg har også sagt nei til dugnader og annet, for akkurat da er det for mye, men da kompenserer jeg der jeg kan bidra.  Jeg sier si ja til å kjøre og overnatte med laget på treningsleir/cup en helg, men sier alltid nei til oppussing av klubbhuset.

Har man utfordringer men klarer å jobbe er det rart man ikke klarer noen ting for barna. 

Anonymkode: 885fe...820

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 9.40):

TS her. Greit folkens, jeg har tatt poenget (og truffet en nerve ser det ut til).

Neste år skal jeg ikke stille huset til disposisjon så jentene kan ha én felles halloweenfeiring der alle inkluderes. For når over halvparten av dere ikke gidder å svare på en melding i foreldrechat om vi kan spleise på kostnadene for pizza og chips til alle, så sitter jeg som alenemor igjen med alle kostnadene fordi jeg ønsket å hindre ekskludering (ja, to av jentene hadde ingen halloween-invitasjon, men invitasjonen om å komme til oss fikk alle være med). Jeg lever på at jentene selv takket meg..

Jeg skal også revurdere om vi skal melde på fotball-laget på cup i februar. På foreldremøte i fotballgruppa ønsket alle at barna skulle på cup, det er jo tradisjon. Men det trengs et par foreldre + trenere (vi er frivillige foreldre) til å være med. Nei, 12-åringer kan ikke dra avgårde alene, noen må kjøre og noen må være tilstede ved overnatting. Men dere gidder jo ikke svare på spørsmål om hvem som kan bidra. Om dere ikke kan, så greit, men dere kan da svare! Men nå forstår jeg at dere vil ikke svare, for dere er lei av at det arrangeres ting for jentene deres. Barna kommer til å bli skuffet, de snakket om turneringen nesten hele tiden nå. Om lagene de skal møte, overnatting. Om pengene som er samlet inn - av barna selv. Mens dere ikke kan svare på et spørsmål..

Det var disse tingene det handlet om, og jeg trengte å få ut frustrasjon. Dere skriver som om jeg er en mor som lever livet inne på en foreldrechat. Nei, deg er jeg ikke. Men jeg tenker at vi foreldre fortsatt bør kunne svare på enkle spørsmål fra hverandre, som handler om barnas felles beste. Ha et minimum av kontakt, for barnas skyld. Men nå forstår jeg at dere driter i det. Vil ikke ha noen felles halloween, så lenge eget barn ikke er den som er utenfor. Gjerne sender barnet på cup, så lenge du slipper å løfte en finger. Kanskje jeg skal slutte å løfte, jeg også?

Fotballcup er jo én ting og selvsagt bra at du engasjerer deg og prøver å få respons av de andre foreldrene - men Halloweenfest kan du gjerne droppe, spesielt når det lander på en ukedag. Både jeg og barna mine synes det ble veldig stress.

Slik så timeplanen her ut i år:

kl 8:15 skole med halloweenfest m/kake og popcorn 

13-15: SFO med Halloweenfest med kake og diverse snacks 

hjem og hive i seg middag 

16:30: Halloweenfest for meg og barnet hos venninne som bor 15 min unna med kake 

kl 18: gå knask eller knep 

Var selvsagt koselig å bli bedt på Halloweenfest hos venninne, men barnet hadde virkelig ikke savnet det om det ikke ble noe. Da hadde vi vare gått knask eller knep litt tidligere. Ble også kake og mye usunn mat gjennom hele dagen 😬

Anonymkode: 4dcb8...dc3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Halloweenfest kan du gjerne droppe, spesielt når det lander på en ukedag. Både jeg og barna mine synes det ble veldig stress.

😬

Anonymkode: 4dcb8...dc3

Jeg arrangerte Halloween i mange år. Skal love deg at jeg fikk takk av foreldre for invitasjonen, flere av de inviterte hadde ellers sittet hjemme alene.  Så bare for at DU synes det er stress er det for de som ellers ville være alene jeg åpner huset.  Jeg har vært klassekontakt så jeg har litt oversikt over hjem som er «populære» og hvem som ikke har like mange nabobarn/venner.   

Anonymkode: 885fe...820

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 22.54):

Typisk innlegg fra en mor som er med på alt og er hyper etter å få til foreldrefester og alt mulig opplegg rundt barnet. TS: har du tenkt på at Noen foreldre har et sosialt liv utenfor barneboblen og ikke har interesse av å delta på alle mulige sosiale happenings? 

Anonymkode: 6145d...2b5

De foreldrene som er aktive med barne er også de foreldrene som er mest sosiale utenfor. Stort sett uten unntak.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...