Gå til innhold

Nå skal han som tar over for Atle Antonsen tas!!!!!!! 😡

Anbefalte innlegg

Druid skrev (1 time siden):

Hvorfor? Hvis vi ser vekk fra hele kuk/fitte diskusjonen: hvorfor skal barn få delta i mobbing uten at det får et svar?

Og husk at det han gjorde fra scenen var et fult karakterdrap, så hadde hadde han brukt «person» isteden for fitte, ville det han faktisk sa vært mye verre i form av uthenging. Bruken av ordet fitte var egentlig det eneste som flyttet det fra trakassering til en vits.

Jeg må forklare deg at det ikke er ok for en voksen mann å kalle en ungdom for fitte? Er det noen hjemme?

• Liker 1
  • Hjerte 3

Fortsetter under...

Macro skrev (1 time siden):

Det skinner jo veldig igjennom i denne saken at det kun er gjort av sensasjonslyst.

Er da ikke mitt problem at jeg ikke gidder å kaste bort tid på syt. Er vel strengt tatt mer en velsignelse.

Du kaller ikke en ungdom for fitte. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Velvia skrev (8 timer siden):

Han mener det er humor og flisespikkeri å kalle kvinner for fitte. Det er jeg uenig i og det er sikkert kvinner som er på krisesentre rundt om også. 

Ja for en tilleggsbelastning. Først blir du banka opp og voldtatt også kaller en komiker ei jente for fitte. 

• Liker 1
goldlion skrev (9 timer siden):

At en voksen mann kaller en 16 år gammel jente en “ufølsom fitte” offentlig er vel noe diskutabelt. 

hva vet vi om at ikke han og var 16 da?

Annonse

Macro skrev (8 minutter siden):

Sto det 16 år i panna på henne?

I dette tilfellet, ja.

Det var omtale av et debattinnlegg i avisen og alder følger navn, og alle innlegg på denne siden er pr def under 18. og siden hele poenget var å trekke paralleller til hans egen situasjon som ung, var det en forutsetning for at delen skulle fungere.

• Nyttig 1
Druid skrev (2 minutter siden):

I dette tilfellet, ja.

Det var omtale av et debattinnlegg i avisen og alder følger navn, og alle innlegg på denne siden er pr def under 18. og siden hele poenget var å trekke paralleller til hans egen situasjon som ung, var det en forutsetning for at delen skulle fungere.

Nettopp. Og alderen hennes sto klart og tydelig over kronikken hennes:) 

• Liker 2
PanteneProVVV skrev (1 time siden):

Ja, og det fine er; at det kan du! Bare du bestemmer hva du selv synes er morsomt. Men det betyr ikke at andre typer for humor skal forbys fordi noen føler seg støtt. Kunst, humor og ytringsfrihet henger sammen og er kjempeviktig i vårt demokrati! Det er svært problematisk hvis det skal være sånn at noen skal ha mer rett til å mene noe enn andre, og at denne retten brukes til å kneble de som mener annerledes. 

Folk får da ha den humoren de vil, for all del, bare de ikke lærer barn at å kalle andre for sånne ting er greit. Men å henge ut andre folk negativt og kalle de fitte (eller andre skjellsord) uten at personen de henger ut på den måten har sagt på forhånd det er greit, det blir for dumt. I tillegg til at en voksen kalte en tenåring under 18 år for fitte. Hva med respekt for andre mennesker? Er det greit å la være å respektere andre så lenge det er «humor?» 

Jeg hadde i alle fall blitt fly forbanna hvis noen hang meg ut med et skjellsord og jeg blir rasende hver gang folk bruker skjellsord om meg. 

Endret av Warrior
Gjest PanteneProVVV
Warrior skrev (33 minutter siden):

Folk får da ha den humoren de vil, for all del, bare de ikke lærer barn at å kalle andre for sånne ting er greit. Men å henge ut andre folk negativt og kalle de fitte (eller andre skjellsord) uten at personen de henger ut på den måten har sagt på forhånd det er greit, det blir for dumt. I tillegg til at en voksen kalte en tenåring under 18 år for fitte. Hva med respekt for andre mennesker? Er det greit å la være å respektere andre så lenge det er «humor?» 

Jeg hadde i alle fall blitt fly forbanna hvis noen hang meg ut med et skjellsord og jeg blir rasende hver gang folk bruker skjellsord om meg. 

Svaret er ja. Som sagt, om det er morsomt eller om personen er komplett idiot er en annen sak. Kontekst er alt. Man kan ikke bare dra ett ord ut fra kontekst (uansett hvor trigget man blir av ordet (det å bli såpass trigget av et ord er egentlig litt morsomt i seg selv)) og se bort fra målet og intensjonen bak ordene. 

AnnePåLande skrev (3 minutter siden):

Å kalle noen for fitte og henge vedkommende ut er krenkende. Å forsvare denne oppførselen er rimelig spesielt.

Folk henger seg ekstremt opp i at han brukte ordet fitte. Det var vel det minst relevante med hele humorpoenget hans. Jeg syns det er en farlig vei å gå å henge seg opp i detaljer, man må putte ting i kontekst med både sak og person. Jeg mener også vi må tåle å bli krenket, fordi det er null sjans for å komme livet gjennom uten. Sykt slitsomt, og jeg tror det legger opp til økt polarisering i samfunnet. Er Dag Sørås en kvinnehatende antifeminist? Nei? Ok, så gå videre. 

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius

Jeg synes det meste skal kunne spøkes med, og jeg synes ikke dette skal være straffbart eller noe. Men jeg synes det er over grensa for hva som er "normal folkeskikk" når man i et humorshow nevner 16-åringer som har skrevet ett leserinnlegg på en så negativ måte. Ja, hun hadde valgt å ytre seg offentlig, men det er jo noe med ikke å sable ned alle nye samfunnsdebattanter da, selv om de sier lite lure ting. Hadde det vært snakk om en eldre og mer kjent person, hadde det vært noe helt annet. 

Endret av Anonymus Notarius

Annonse

Velvia skrev (10 timer siden):

Han mener det er humor og flisespikkeri å kalle kvinner for fitte. Det er jeg uenig i og det er sikkert kvinner som er på krisesentre rundt om også. 

Hva har dette med kvinner på krisesenter å gjøre? 
Lei av kvinner og den skjøre psyken deres! Flaut å være kvinne! 

• Liker 1
Blåpille skrev (2 minutter siden):

Folk henger seg ekstremt opp i at han brukte ordet fitte. Det var vel det minst relevante med hele humorpoenget hans. Jeg syns det er en farlig vei å gå å henge seg opp i detaljer, man må putte ting i kontekst med både sak og person. Jeg mener også vi må tåle å bli krenket, fordi det er null sjans for å komme livet gjennom uten. Sykt slitsomt, og jeg tror det legger opp til økt polarisering i samfunnet. Er Dag Sørås en kvinnehatende antifeminist? Nei? Ok, så gå videre. 

Du kaller ikke jentunger fitte og henger dem ut om du har mer enn to fungerende hjerneceller.

Endret av AnnePåLande
  • Hjerte 1
Annonse
AprilLudgate skrev (9 timer siden):

Ja?

Man kaller ikke 16år gamle jenter for «emptiløs fitte».

Ler mye av ham jeg, men den kunne han spart seg for.

Ikke fordi «fitte» eller «empatiløs» i all generellhet.

Det er helt uakseptabelt å forsvare at vi kaller ungdom som ytrer seg for såpass trakasserende ting, og latterliggjør foran publikum. 

Man er mindre intelligent om man ikke ser forskjellen på å omtale seg selv som noe og rette fokuset mot ungdom som ytrer seg i offentlig debatt. 

Huff. Ingen som er røffe lenger. Hensyn hensyn. Holder meg til sterkestes rett jeg. Noen ganger må store stygge ord til for at det skal gå inn i skallen på folk. Jeg orker ikke et liv man skal rundt på tå. Men samfunnet som utvikler seg nå går etter «den svakestes rett». 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnnePåLande skrev (4 minutter siden):

Du kaller ikke jentunger fitte og henger dem ut om du har mer enn to fungerende hjerneceller.

Ok, men saken er allerede flere år gammel, og han var allerede i kontakt med personen det gjaldt + han forklarte jo poenget sitt med det hele. Hun var bare et eksempel, og han omtalte seg selv som helt lik henne på den alderen. Jeg syns det er helt innafor i den konteksten. Uansett, for de som er uenig med meg, så må det vel i det minste være enighet om at det ikke en utilgivelig handling som fortjener medieomtale og kansellering, vel.

• Liker 2
Blåpille skrev (13 minutter siden):

Ok, men saken er allerede flere år gammel, og han var allerede i kontakt med personen det gjaldt + han forklarte jo poenget sitt med det hele. Hun var bare et eksempel, og han omtalte seg selv som helt lik henne på den alderen. Jeg syns det er helt innafor i den konteksten. Uansett, for de som er uenig med meg, så må det vel i det minste være enighet om at det ikke en utilgivelig handling som fortjener medieomtale og kansellering, vel.

Gamle saker har en tendens til å dukke opp..  Derfor er det viktig å reflektere over om slik oppførsel kan medføre konsekvenser. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...