Gå til innhold

Er vi ikke litt lei nå, av det stadige maset om rasisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utgangspunktet var jo likebehandling uansett etnisitet, men som så mye annet er jo dette dratt så hinsides ut av alle proposjoner at vi har endt opp med en anti-rasisme som er like forbannet giftig som rasismen! 

For realiteten er at det ikke har skjedd all verden med den rasismen som faktisk har en relevans. Den merkbare endringen er rett og slett grunnet i at vi på en rekke områder har fått innført en rasisme rettet mot hvite i tillegg! Altså.. Bare ta for deg hvor ekstremt mye  som forårsaker ramaskrik på steroider om sagt/gjort av en hvit, men som er helt OK for en farget! - Og dette tar jo fullstendig av med det stadig økende absurditeter som brått erklæres rasistisk av de fargede! Det går jo snart ikke an å omgås de lenger, da en må gå på tå hev i frykt for å komme i skade for å si noe som utløser en krenkelse av 3 grad.. 

Jeg har faktisk mistet all respekt og care i dette anliggendet, og noen endring på det området skjer ikke før den dagen antirasismen faktisk er antirasistisk, og samtlige opererer med de samme spilleregler, 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg tror dette handler om at vi nå blir nødt til og å forholde oss til at det snakkes om og problematiseres, og det likes ikke. Og så har du enkelte aktivister som overdriver. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 20.34):

Blir litt mye av det i avisene. Skulle tro halve Norges befolkning var med i KKK, så mye oppmerksomhet dette får.

Anonymkode: c2e89...23f

Jo, veldig lei. Det samme når det gjelder den overdrevne bruken av ordene "Psykopat" og "Narsissist". 

Anonymkode: 60b0b...565

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei? Nei. Ingen fortjener å bli møtt med raisme, og da må vi alle jobbe sammen!

Anonymkode: ec1f9...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått litt inflasjon i bruken av begrepet rasisme, ja

Anonymkode: 44e85...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 20.34):

Blir litt mye av det i avisene. Skulle tro halve Norges befolkning var med i KKK, så mye oppmerksomhet dette får.

Anonymkode: c2e89...23f

Helt klart så er det rasisme i Norge. Og det er jo bra at det blir gjort forebyggende tiltak mot det.

Det jeg biter meg merke i er jo kun fokus på den rasismen nordmenn har mot andre. Den biten der andre parter er rasistisk mot nordmenn eller hvite, den er det ingen som prater om. Hvorfor er det slik?

 

Anonymkode: 72123...df7

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er drott lei dette rasistmaset hele tiden

Anonymkode: 030ab...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Det jeg biter meg merke i er jo kun fokus på den rasismen nordmenn har mot andre. Den biten der andre parter er rasistisk mot nordmenn eller hvite, den er det ingen som prater om. Hvorfor er det slik?

 

Anonymkode: 72123...df7

Noen vil hevde at det er en global agenda bak som via alle midler vil fjerne hvite mennesker fra verdensmakten, deriblant via psykologisk krigføring. Andre vil si at hvite fortjener all  dritten de kan få pga historie mens undertrykte ikke-hvite fortjener mer fremgang, selvom noen ubehagelige fakta må feies under teppet. Det er også en teori om at mange (innflytelsesrike) hvite folk er såpass selvgode at de ikke en gang klarer å ta rasisme mot dem seriøst. 

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (På 6.1.2023 den 18.52):

Det er vel ingen som er rasister lengre? Det var slik man drev med i andre verdenskrig. 

Nå er det ingen jeg møter som er rasister. De bryr seg ikke om hvilken rase du er. 

Mitt inntrykk er at folk heller ser mennesket, og ikke hvilken rase man er. 

Rasisme bør ikke blandes med at folk ikke er overbegeistret over noen former religion, livssyn, menneskesyn og holdninger. 

Det blir for lett å dra rasismekortet når det er noen helt andre ting det dreier seg om. 

Noen sier selv de er rasister. Blant annet en jeg kjenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...