Gå til innhold

Er vi ikke litt lei nå, av det stadige maset om rasisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir litt mye av det i avisene. Skulle tro halve Norges befolkning var med i KKK, så mye oppmerksomhet dette får.

Anonymkode: c2e89...23f

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er møk lei, men det er viktig at alle får være med i samfunnet vårt og vi har en lang vei igjen å gå.

Anonymkode: 29e00...f3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste etniske nordmenn gir blanke i dette tullete hysteriet 🤢 Det er tabloid pressen og NRK som maser...

Anonymkode: 8ef0f...a33

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme skal vi selvsagt alltid forebygge. Det som er bare så dumt at rasismekortet blir trukket frem og brukt som en trussel og en hersketeknikk for å få folk til å tie. Samme der folk går ut for å provosere frem ting de kan kalle rasisme for å trekke oppmerksomhet til seg selv.

Anonymkode: d400d...139

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rasisme skal vi selvsagt alltid forebygge. Det som er bare så dumt at rasismekortet blir trukket frem og brukt som en trussel og en hersketeknikk for å få folk til å tie. Samme der folk går ut for å provosere frem ting de kan kalle rasisme for å trekke oppmerksomhet til seg selv.

Anonymkode: d400d...139

Er desverre slik at dagens samfunn, at det svært verdifullt sette seg selv i offerrollen. Det gir penger ifra statskassa.

Anonymkode: c2e89...23f

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de 10 bud på hvorfor det er uhyre viktig at det krenkekvernes i det uendelige:

 

1. Noen kan lage politisk karriere av det.

2. Noen kan lage offerkarriere av det.

3. Noen kan få statsstøtte.

4. Noen kan ha noe å skrive om.

5. Noen kan føle seg moralsk overlegne.

6. Noen kan stemple politiske motstandere.

7. Noen kan ha noen å hate.

8. Noen kan ha noe å skylde på.

9. Noen kan få mer definisjonsmakt.

10. Noen kan føle seg viktige.

 

Budet "Noen kan føle seg bedre" måtte dessverre vike for resten, her må noen oppsøke hjelp etter eget initiativ.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som utsettes for det daglig er lei av hverdagsrasisme.

Anonymkode: f4998...a6e

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Falkor_

Altså, rasisme er et viktig tema, men jeg er enig i at det kan bli litt vel mye av det til tider. Tror heller ikke at det hjelper mot rasistene, de bryr seg nok ikke særlig mye uansett hvor mye media skriver om det. Tror tvert i mot at folk kommer til å annse det som "mas" og la være å lese/engasjere seg om det blir for mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De fleste etniske nordmenn gir blanke i dette tullete hysteriet 🤢 Det er tabloid pressen og NRK som maser...

Anonymkode: 8ef0f...a33

Helt enig !    Det er nok nå.      Rasist, narsissist og psykopat er de mest misbrukte ordene i samfunnet snart. Krenkehysteriet vil ingen ende ta,

Dessuten er det  politi og påtalemyndigheten som skal dømme og straffe, ingen "folkedomstol".

Anonymkode: 60b0b...565

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om jeg var rasist en gang av en fyr som drev å fulgte etter meg hver gang han så meg,han bodde i samme nabolag men jeg ga aldri noe tegn til at jeg var interessert i han. Plutselig så spurte han om jeg prøvde å unngå han fordi han var mørk. Da ble jeg så irritert at jeg bare så stygt på han. Det er faktisk veldig provoserende at noen antyder noe om deg som ikke stemmer , men det kunne visst misforstås ettersom jeg så stygt på han siden han spurte. Så.. det er nok med at noen bare tror at du er rasist i dag, så kan du bli stemplet som det.

Anonymkode: ac7fa...119

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble spurt om jeg var rasist en gang av en fyr som drev å fulgte etter meg hver gang han så meg,han bodde i samme nabolag men jeg ga aldri noe tegn til at jeg var interessert i han. Plutselig så spurte han om jeg prøvde å unngå han fordi han var mørk. Da ble jeg så irritert at jeg bare så stygt på han. Det er faktisk veldig provoserende at noen antyder noe om deg som ikke stemmer , men det kunne visst misforstås ettersom jeg så stygt på han siden han spurte. Så.. det er nok med at noen bare tror at du er rasist i dag, så kan du bli stemplet som det.

Anonymkode: ac7fa...119

Kjenner igjen dette fra mine egne erfaringer i et multikulturelt oppvekstområde. Fargede folk som er ipphengt i at alt negativt som skjer dem er knyttet til deres hudfarge.

Anonymkode: c2e89...23f

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg forstår ikke hvor dere blir så pepret ned med saker om rasisme. Jeg synes det er minimalt om det. Virker som dette kanskje er en slags bias, at dere legger mer merke til det, fordi dere synes det er ubehagelig elns. 

For øvrig mener jeg det er medias oppgave å bidra til å sette søkelyset på diskriminering av ulike grupper, enten det er rasisme, kvinnehat, osv. 

Og så er det jo så enkelt å scrolle forbi de sakene man ikke vil lese, så hvor plagsomt kan det egentlig være? Hva i dere er det det trigger siden det blir en så stor sak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjenner igjen dette fra mine egne erfaringer i et multikulturelt oppvekstområde. Fargede folk som er ipphengt i at alt negativt som skjer dem er knyttet til deres hudfarge.

Anonymkode: c2e89...23f

Det er nettopp det! De kan ikke kritiseres for noe som helst, fordi da er det fordi de ikke er hvite. 

Anonymkode: 7ecd1...5c8

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir litt mye av det i avisene. Skulle tro halve Norges befolkning var med i KKK, så mye oppmerksomhet dette får.

Anonymkode: c2e89...23f

Ja, det er virkelig deg det er synd på oppi dette... 

Anonymkode: 41737...0c5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peanut skrev (19 minutter siden):

Vel, det er jo mye rasisme i Norge  <_< 

Det er jo ikke så rart. Vi kan jo nesten ikke se eller si noe til innvandrer, særlig muslimer før de tar det som rasisme.

Hadde de enda kunne fulgt norske liver og skikker+det norske språk hadde mye vært endret.

Jeg ble glad når saken mot Atle Antonsen ble henlagt i dag. Kanskje de skjønner nå etterhvert at de ikke kan rasle med rasismekortet bare noen snakker med de.

Anonymkode: 81657...789

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi som utsettes for det daglig er lei av hverdagsrasisme.

Anonymkode: f4998...a6e

Kan du komme med noen eksempler på hverdagsrasismen du utsettes for på daglig basis?

Anonymkode: 0ca48...783

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke så rart. Vi kan jo nesten ikke se eller si noe til innvandrer, særlig muslimer før de tar det som rasisme.

Hadde de enda kunne fulgt norske liver og skikker+det norske språk hadde mye vært endret.

Jeg ble glad når saken mot Atle Antonsen ble henlagt i dag. Kanskje de skjønner nå etterhvert at de ikke kan rasle med rasismekortet bare noen snakker med de.

Anonymkode: 81657...789

Virker som det mest fornuftige for tiden, er å bare omgås med hvite hetrofile norske menn. Da slipper man i alle fall risikoen med å bli politianmeldt.

Anonymkode: c2e89...23f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke så rart. Vi kan jo nesten ikke se eller si noe til innvandrer, særlig muslimer før de tar det som rasisme.

Hadde de enda kunne fulgt norske liver og skikker+det norske språk hadde mye vært endret.

Jeg ble glad når saken mot Atle Antonsen ble henlagt i dag. Kanskje de skjønner nå etterhvert at de ikke kan rasle med rasismekortet bare noen snakker med de.

Anonymkode: 81657...789

Henleggelse sier jo også at det han gjorde ille var greit, bare ikke ulovlig nok.

Det han gjorde var definitivt rasistisk. Det betyr ikke at han er rasist

Anonymkode: 4f904...038

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...