Gå til innhold

Jeg er en stalker


Nesly

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor vanlig det er å stalke personer en har ett godt øye til...?

 

Både på sosiale medier

google

går "tilfeldig" kveldstur forbi huset deres i mørket

 

andre...??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venninne som er slik. Evig singel er hun også, for menn merker slikt. Har prøvd å snakke med henne utallige ganger, men umulig å få henne til å slutte med slikt. Ikke normalt eller bra! 

Anonymkode: 3c9c1...3aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale medier er en ting, men å gå forbi huset osv…… eee nei.

Anonymkode: b1ecf...223

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sosiale medier er det sikkert veldig vanlig, men vet ikke om det er så bra å oppsøke noens hjem og overvåke dem uten deres viten eller vilje. I mørke hvertfall, når du ser dem, men de ikke deg..

Jeg er ekstra forsiktig med at det ikke skal være innsyn der jeg bor, hoff

Men kommer du dit at du lager en collage/alter i et skap bestående av bilder av vedkommende, og ringer dem med hemmelig nummer, eller bryter deg in for å ta ting, som hårbørste osv, da må du søke hjelp 😬

Endret av Rosakatt
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en stalker, hverken på sosiale medier eller andre steder. Kunne kanskje finne på sånt når jeg var ung. 

Anonymkode: 43d53...f63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde eskalere stalkingen din. Går en serie på Netflix nå, hvor de intervjuer folk som har stalket folk de er interessert i. Kanskje du blir med i sesong 2? 😎😎

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps. Det du driver med høres ganske uskyldig ut. Regner ikke med du står utenfor vinduet hans, og følger med? 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalking, når en person begynner å overvåkne tlf din. Og gjennom jobben sin, tar utskrift av alt av mld du har sendt de siste mnd. Kjører forbi din bolig, i forskjellige biler, bare for å se hva du gjør. Sosiale media, heldigvis, enkelte plasser kan du blokkere mennesker. Been there, done that. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste var, han mistet jobben pga stalkingen av meg. Jeg hadde ikke varslet jobben hans om hva han gjorde. Jeg tenkte, har du en jobb, så har du en framtid. Og mindre tid på å trakkasere meg. Han brukte tiden i jobben på å hente ut alle tekstmeldinger jeg sendte og fikk. Han jobbet i Telenor, og etter ekteskap, han kjente mitt personnummer. Ståking vet jeg masse om. Jobben oppdaget hva han gjorte. Han overvåket alt på tlf min. Og tok utskrift av alt. Han fikk sparken på dagen. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (45 minutter siden):

Lurer på hvor vanlig det er å stalke personer en har ett godt øye til...?

 

Både på sosiale medier

google

går "tilfeldig" kveldstur forbi huset deres i mørket

 

andre...??? 

Det er ikke så veldig vanlig. Heller ikke spesielt sunt. Å sjekke ut på sosiale medier er nok ganske vanlig, men ikke på en måte som blir besettende.

Jeg er nok en person som har mye typisk «stalker» i seg. Det med kveldstur forbi huset i mørket. Kjenner meg igjen. Skjønte av meg selv at dette var ekstremt destruktivt, usunt og direkte feil.  Visste det fra begynnelsen av, men så ble det en «avhengighet» fordi det gav en god følelse. Kanskje til og med forhåpning. Gikk «tilfeldigvis» i nabolaget og av og til forbi huset fordi det gav meg ro. I flere år. Innser at dette var feil på alle mulige måter, men anerkjenner likevel at dette var et punkt i livet hvor jeg mest av alt hadde trengt gode samtaler. 

Konklusjon; Dette er tanker og følelser man må knuse med en gang. Tanker utgjør aldri en sannhet. Og følelser, vel de kan baseres ofte på tanker. 
 

Vet ikke hvem du har et godt øye til og om dere vet om hverandre. Om det er en du kjenner. Men stalking, NEI. Spør deg selv spørsmålet; hva vil jeg egentlig, hvilken relasjon ser jeg realistisk for meg at vi kan få. Osv 

Anonymkode: e7ca5...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så veldig vanlig. Heller ikke spesielt sunt. Å sjekke ut på sosiale medier er nok ganske vanlig, men ikke på en måte som blir besettende.

Jeg er nok en person som har mye typisk «stalker» i seg. Det med kveldstur forbi huset i mørket. Kjenner meg igjen. Skjønte av meg selv at dette var ekstremt destruktivt, usunt og direkte feil.  Visste det fra begynnelsen av, men så ble det en «avhengighet» fordi det gav en god følelse. Kanskje til og med forhåpning. Gikk «tilfeldigvis» i nabolaget og av og til forbi huset fordi det gav meg ro. I flere år. Innser at dette var feil på alle mulige måter, men anerkjenner likevel at dette var et punkt i livet hvor jeg mest av alt hadde trengt gode samtaler. 

Konklusjon; Dette er tanker og følelser man må knuse med en gang. Tanker utgjør aldri en sannhet. Og følelser, vel de kan baseres ofte på tanker. 
 

Vet ikke hvem du har et godt øye til og om dere vet om hverandre. Om det er en du kjenner. Men stalking, NEI. Spør deg selv spørsmålet; hva vil jeg egentlig, hvilken relasjon ser jeg realistisk for meg at vi kan få. Osv 

Anonymkode: e7ca5...44a

Mener ikke at man må eller bør knuse tanker/følelser, heller at noen tanker må utforskes nærmere. De må «knuses» i den forstand at man lar dem redegjøres for i ulike perspektiver. 

Anonymkode: e7ca5...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt å sjekke de ut på sosiale medier en gang eller to men å følge med fast syns jeg er litt crazy.

Jeg har googla en kar en gang men det var fordi han skrøt av millionkonsern jobben sin og jeg skulle sjekke om det var sant.

Andre jeg har Googlet er fra tinder som jeg ikke fysisk har møtt men da er det etter de har gitt meg telefonnummeret Googler jeg det for å se om de dukker opp på 1881 for å forsikre meg om at de er den de utgir seg for å være og skriver navnet og adressen deres til venninner som en sikkerhet før første date tilfelle noe galt skulle skje meg 

 

Gå utafor huset til noen du liker da er du klin sprø og egentlig nesten en politisak

Anonymkode: 07ca0...91e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 time siden):

Du burde eskalere stalkingen din. Går en serie på Netflix nå, hvor de intervjuer folk som har stalket folk de er interessert i. Kanskje du blir med i sesong 2? 😎😎

Hva heter den serien?

Anonymkode: 07ca0...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei veninne som er sånn. Kan poengskåren deira på snap, så ho veit om dei svara/snakka med andre og ikkje ho. Sjekkar vennelistene på facebook/instagram for å sjekke om dei følgjer nye damer. Kan også køyre eller gå forbi huset dei bur i på kveldstid, og søker opp bilskilt om det står ein bil på tunet deira. Må vere travelt å ha det sånn 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en tidligere venn med fordeler som holder på sånn. Jeg har vært litt usikker på om jeg kan kalle det stalker, men jeg liker det ikke.

Jeg har bodd 3 forskjellige plasser etter jeg traff han, hver gang har ham begynt å legge ruta si rundt mitt nye hjem.

Han har også tatt bilde inn i stua og sendt meg, han ser nok på det som uskyldig da han sendte meg bilde etterpå.

Han kan også skrive at han kjørte/gikk forbi, å så at det var mørkt (du er ikke hjemme?).... 

Osv... Jeg har vært usikker på om dette bare er uskyldig, men jeg liker det ikke... Venner sier også at de ser han gå fordi, å da kikker han alltid opp til meg.. Det er liksom ikke det verste, hadde det bare vært det.

Er det typ stalking, men uskyldig side  han ikke legger skjul på det? 🤔

Anonymkode: bacf5...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (På 17.11.2022 den 22.26):

Han overvåket alt på tlf min. Og tok utskrift av alt. Han fikk sparken på dagen. 

sluttet han med stalkingen etter at han mistet jobben? 

Anonymkode: 2e96b...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

sluttet han med stalkingen etter at han mistet jobben? 

Anonymkode: 2e96b...c10

Nei. Da begynte han å kjøre forbi huset mitt, i sakte fart, med forskjellige biler. «Pyntet» postkassen med trusselbrev. Måtte få hemmelig nr på tlf. Skrudde ned postkassen og opprettet postboks. Monterte lystette gardiner foran vindu mot veg. Han ble blokkert på alle sosiale media, det samme med hans familie. Måtte sette en grense. Kunne fortalt mer, men dette er psykisk terror. Har satt sine spor.

  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 time siden):

Nei. Da begynte han å kjøre forbi huset mitt, i sakte fart, med forskjellige biler. «Pyntet» postkassen med trusselbrev. Måtte få hemmelig nr på tlf. Skrudde ned postkassen og opprettet postboks. Monterte lystette gardiner foran vindu mot veg. Han ble blokkert på alle sosiale media, det samme med hans familie. Måtte sette en grense. Kunne fortalt mer, men dette er psykisk terror. Har satt sine spor.

Du er modig som deler, takk. Huff, han eier ingen skam eller respekt. Og forskjellige biler?! Det er nytt nivå. Det er for meg et mysterium at folk kontinuerlig klarer å bytte bil.

Understreker at jeg tror deg og din historie, jeg vet at det er noe stalkere kan finne på å gjøre kun for å gjøre situasjonen litt vanskeligere for den de stalker. 

Håper du er ok :blomst:

lillevill skrev (På 18.11.2022 den 14.09):

Forstår ikke folk som holder på sånn. 😥 Hva driver dem? 

Kontrollbehov og eierskapsfølelse av den de stalker. De føler seg hevet over sitt offer og berettiget til å innvadere ens privatliv via stalking. "Hate me or love me, but don't you dare forget me"

Anonymkode: 9bd43...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...