Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme

Anbefalte innlegg

Skrevet
Thanos skrev (Akkurat nå):

Alkohol er kun formildene dersom en kvinne har samleie i fylla og neste morgen ikke husker om hun gav samtykke. Dersom mannen er så full at han ikke husker om han fikk ja, må han stå til ansvar for sine handlinger. Hun trenger ikke det.

Nå har jeg aldri spurt om samtykke før sex og heller aldri fått et ja til at samleie er greit, ser heller ingen poeng i en slik dialog for man merker når noen er med på noe slik eller ikke så det har ingen hensikt å skulle snakke om det.

Rasisme er som all mulig annen drit som bor i mennesker, helt umulig å komme til livs.

Der tar du feil, klart folks holdninger kan endres, vesentlig også vil jeg si. Men man vil alltid ha noen som har ekstrem tankegang både om det ene og det andre, et fellestrekk for dem er at de gjerne har havnet utenfor og er fanget opp i en subkultur. Det finnes naturlig nok studier og statistikk for hvem disse er, likhetstrekkene er mange så man kan si at det ikke er helt tilfeldig hvem som ender opp med å være rasistiske. Ved å gjøre noe med årsakene til at de ender med et slik tankesett så kan det naturlig nok også forebygges.

Sparket fra jobben....fordi han sa en setning på privaten som ikke er bra å si.

For noen yrker så må det nødvendigvis være slik ja, og det burde de som er i de yrkene vite selv også, altså bør de vise varsomhet også privat. Har selv en jobb hvor jeg mister min autorisasjon dersom jeg får noe kriminelt på rullebladet (ble bakgrunnsjekket før jeg startet) og det er dem som har mistet sin autorisasjon uten å selv vite hvorfor etter nær 20 år i jobben, grunnen har de heller ikke krav på å få vite hva er. Hvis jeg blir vurdert å være en sikkerhetsrisiko så må jeg finne meg annet å gjøre, så naturlig nok er jeg opptatt av å ikke gjøre noe jeg ikke burde også privat, for om det er privat eller mens jeg jobber jeg gjør noe som kan få meg til å miste mine autorisasjoner så utgjør det samme konsekvens, jeg får ikke tillatelse til å gjøre jobben jeg til daglig gjør.

Skrevet

Aldri vært fan av Atle Antonsen. Aldri likt han. Men jeg hadde ikke trodd at han var en uintelligent idiot. 

• Nyttig 3
Skrevet
Bacteria skrev (2 timer siden):

Slik jeg har forstått det oppførte AA seg «rasistisk» for å gjøre narr og latterliggjøre de faktiske rasistene som liker å angripe Jirde Ali. 
Gitt deres tidligere samhandling før møtet på baren trodde han at hun ville ta spøken. 
En slags «kompis-kødding» om du vil. 

Han har jo et alkoholproblem om han kan komme i en sinnsstemning hvor man tror at en person som har blitt skjelt ut og trakassert hele livet skal synes det er festlig.

Som sagt:

Flere i kommentarfeltet inkludert tidligere ansatte på blant annet den baren bekrefter jo at han generelt har en trakasserende tone til folk i baren. Og ber ham få hjelp.

Mange blir jo utsatt for ting utøveren i etterkant angrer på.

En man psykotisk/ tungt ruspåvirket kan man drepe noen, knuse halve kåken osv uten å kunne stå for det i ettertid og angre som en hund. Tar ikke bort det faktum at folk blir skada av oppførselen. 

• Liker 6
Skrevet
Tusseladen skrev (2 timer siden):

Det er ikke du som bestemmer hva folk synes er morsomt

Ikke du heller. Sumaya synes ikke det er morsomt, han gjør noe MOT henne som hun ikke synes er morsomt.

• Liker 4
Skrevet
lysestake skrev (2 minutter siden):

Ikke du heller. Sumaya synes ikke det er morsomt, han gjør noe MOT henne som hun ikke synes er morsomt.

En måte å reagere på at noen kom med en spøk man ikke synes er morsom er å la være å le.

Litt kjedelig kanskje.

En annen måte å reagere på at noen kom med en spøk man ikke synes er morsom er å sørge for å ødelegge karrieren dems og gjøre dem til en niding.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hank Amarillo skrev (10 minutter siden):

En måte å reagere på at noen kom med en spøk man ikke synes er morsom er å la være å le.

Litt kjedelig kanskje.

En annen måte å reagere på at noen kom med en spøk man ikke synes er morsom er å sørge for å ødelegge karrieren dems og gjøre dem til en niding.

spøken er rasistisk og direkte ufin. Mer enn en dårlig spøk. 
Ellers synd at Atle Antonsen ikke får være med i kongen befaler! Digger serien og den blir ikke den samme uten han. 

• Liker 5
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

spøken er rasistisk

Spøken er antirasistisk.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
lysestake skrev (59 minutter siden):

Sylvi Listhaug mener også at det ikke er morsomt å høre ''Fuck Sylvi Listhaug'' fra Sumaya. Har Sumaya sagt unnskyld til Sylvi Listhaug? Jeg har ikke fått det med meg hvis hun har gjort det.

Endret av Drizzt
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Litt kjedelig kanskje.

Det er ikke en episode, men flere, mange andre enn Ørjan Burøe, mannen i rullestol og Sumaya som har opplevd drit fra han i fylla. Man får ikke være drittsekk uten konsekvenser og nå var tiden inne for at hele karrieren hans gikk i dass. Det skulle bare en modig Sumaya til 😉

• Liker 1
Skrevet (endret)
lysestake skrev (5 minutter siden):

Det er ikke en episode, men flere, mange andre enn Ørjan Burøe, mannen i rullestol og Sumaya som har opplevd drit fra han i fylla

Ørjan Burøe? Han som drev med seksuell trakassering av alt hunnkjønn i x radius? Ja, uff, tenk at noen sendte kjeftet han opp på sms. Stakkars, kanskje han ble lei seg.

Antonsen fortjener både kongens fortjenestemedalje i gull og nordisk litteraturpris for de smsene til Burøe.

Hverken han i rullestol eller Sumaya har opplevd dritt fra Antonsen.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Sylvi Listhaug mener også at det ikke er morsomt å høre ''Fuck Sylvi Listhaug'' fra Sumaya. Har Sumaya sagt unnskyld til Sylvi Listhaug? Jeg har ikke fått det med meg hvis hun har gjort det.

Det er ikke i henhold til hatefulle ytringer i lovverket. 

Greit? Nei.

Ulovlig? Nei. 

Det har ingen relevans i denne sammenhengen, hun hadde ikke anmeldt om han bare sa «shut the fuck up» og holdt seg til det. 

• Liker 6
Skrevet
Hank Amarillo skrev (2 timer siden):

Litt kjedelig kanskje.

Ja man kan være en ålreit person med humoristisk sans eller et komplett rasshøl.

• Liker 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (27 minutter siden):

Det er ikke i henhold til hatefulle ytringer i lovverket. 

Hva mener du egentlig? At ''i henhold til hatefulle ytringer i lovverket'' så må Sylvi Listhaug synes det er morsomt at Sumaya ropte ''Fuck Sylvi Listhaug''? :klo:

Jeg vil påstå at ingen synes det er morsomt å høre dette sammen med sitt navn på et offentlig sted med andre tilstede. Men Sumaya mente det var spøk, så ... Antonsen spøkte også. 

Skal man bruke din logikk, så var det Antonsen sa til henne ikke greit, men helt lovlig.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Hank Amarillo skrev (2 timer siden):

Litt kjedelig kanskje.

Det er klin umulig å ødelegge karrieren til noen fordi de kom med en dårlig spøk. Da må "spøken" i seg selv være så ille og langt fra humor, og blandet med maktubalanse at folk reagerer så kraftig når de hører om det at man ikke vil at personen skal tjene millioner i året på å være på tv. Det er ganske langt fra en dårlig spøk til man kommer dit, lang gråsone imellom. 

Drizzt skrev (10 minutter siden):

Hva mener du egentlig? At ''i henhold til hatefulle ytringer i lovverket'' så må Sylvi Listhaug synes det er morsomt at Sumaya ropte ''Fuck Sylvi Listhaug''? :klo:

Jeg vil påstå at ingen synes det er morsomt å høre dette sammen med sitt navn på et offentlig sted med andre tilstede. Men Sumaya mente det var spøk, så ... Antonsen spøkte også. 

Skal man bruke din logikk, så var det Antonsen sa til henne ikke greit, men helt lovlig.

Det er interessant hvor krenka en del folk er over akkurat den kommentaren der til Sylvi Listhaug. Sylvi er topp-politiker. Jeg leser langt verre kommentarer om topp-politikere daglig i kommentarfelt her og der, uten at noen føler seg krenket på deres vegne. Som politiker tåler man såpass fra en gruppe man har gått ganske hardt ut mot selv. 

Si at navnet mitt hadde vært Berit Holm, og jeg hadde vært leder i et politisk parti som jobbet mot å legge ned uføretrygden. Og så hadde en uføretrygdet person, eller noen som var veldig engasjert i uføres rettigheter så irritert at han eller hun uttalte "Fuck Berit Holm!". Det hadde ikke stresset meg, eller såret meg. Det er sånt man nesten må regne med. Det er ikke de folka som gjør man redd for å bli en offentlig person.

Sylvi Listhaug har i likhet med Sumaya ekstra sikkerhet rundt seg på grunn av trusler. Det gjør meg opprørt at politikere, og samfunnsengasjerte ikke skal kunne føle seg trygge. Jeg hadde unnet dem begge å slippe. Men jeg kan love deg at Sumaya ikke er en person som får Sylvi til å føle seg utrygg. Hun er ikke en av grunnene til ekstra sikkerhet. At hun en gang har sagt Fuck Listhaug er ikke en del av Sylvis trusselbilde eller bekymringer i det hele tatt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Embla82 skrev (2 timer siden):

Det er interessant hvor krenka en del folk er over akkurat den kommentaren der til Sylvi Listhaug. Sylvi er topp-politiker. Jeg leser langt verre kommentarer om topp-politikere daglig i kommentarfelt her og der, uten at noen føler seg krenket på deres vegne. Som politiker tåler man såpass fra en gruppe man har gått ganske hardt ut mot selv. 

Si at navnet mitt hadde vært Berit Holm, og jeg hadde vært leder i et politisk parti som jobbet mot å legge ned uføretrygden. Og så hadde en uføretrygdet person, eller noen som var veldig engasjert i uføres rettigheter så irritert at han eller hun uttalte "Fuck Berit Holm!". Det hadde ikke stresset meg, eller såret meg. Det er sånt man nesten må regne med. Det er ikke de folka som gjør man redd for å bli en offentlig person.

Sylvi Listhaug har i likhet med Sumaya ekstra sikkerhet rundt seg på grunn av trusler. Det gjør meg opprørt at politikere, og samfunnsengasjerte ikke skal kunne føle seg trygge. Jeg hadde unnet dem begge å slippe. Men jeg kan love deg at Sumaya ikke er en person som får Sylvi til å føle seg utrygg. Hun er ikke en av grunnene til ekstra sikkerhet. At hun en gang har sagt Fuck Listhaug er ikke en del av Sylvis trusselbilde eller bekymringer i det hele tatt. 

Sumaya er også ganske kjent og offentlig person. Så logikken er at offentlige personer som stikker nesa og er kjente bør tåle mer enn vanlig folk fordi de ikke er vanlig folk når de er kjente navn?

Eller er denne toleransen mot personangrep mot Sylvi Listhaug fordi hun er fra Frp? Da blander man ting ganske godt når man angriper henne som person istedet for å kritisere saklig politikken hun står for. 

Hvordan kan du love at rop som ''Fuck Sylvi Listhaug'' i en full sal ikke gjør Listhaug utrygg? Er Listhaug ikke et menneske lenger og ikke føler seg utrygg? Slike rop er jo klare bidrag til at hun trenger sikkerhetsvakter. 

Det er ganske komisk hvordan du bagatelliserer dette bare fordi det er Listhaug som er målet her. :)

Skal Listhaug tåle det, skal også Jirde Ali tåle det. Begge er kjente offentlige personer, så samme standard bør gjelde for begge.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Embla82 skrev (11 timer siden):

Det er klin umulig å ødelegge karrieren til noen fordi de kom med en dårlig spøk. Da må "spøken" i seg selv være så ille og langt fra humor, og blandet med maktubalanse at folk reagerer så kraftig når de hører om det at man ikke vil at personen skal tjene millioner i året på å være på tv. Det er ganske langt fra en dårlig spøk til man kommer dit, lang gråsone imellom. 

Dette faller på sin egen urimelighet iom at vi diskuterer en sak hvor det du omtaler som 'klin umulig' har inntruffet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (11 timer siden):

Sumaya er også ganske kjent og offentlig person. Så logikken er at offentlige personer som stikker nesa og er kjente bør tåle mer enn vanlig folk fordi de ikke er vanlig folk når de er kjente navn?

Eller er denne toleransen mot personangrep mot Sylvi Listhaug fordi hun er fra Frp? Da blander man ting ganske godt når man angriper henne som person istedet for å kritisere saklig politikken hun står for. 

Hvordan kan du love at rop som ''Fuck Sylvi Listhaug'' i en full sal ikke gjør Listhaug utrygg? Er Listhaug ikke et menneske lenger og ikke føler seg utrygg? Slike rop er jo klare bidrag til at hun trenger sikkerhetsvakter. 

Det er ganske komisk hvordan du bagatelliserer dette bare fordi det er Listhaug som er målet her. :)

Skal Listhaug tåle det, skal også Jirde Ali tåle det. Begge er kjente offentlige personer, så samme standard bør gjelde for begge.

Næmen hysj nå da! Du må ikke dra sund fornuft og logikk inn i denne debatten! Da avspores jo hele poenget med tråden må du forstå!

• Liker 6
Skrevet
Hank Amarillo skrev (3 timer siden):

Dette faller på sin egen urimelighet iom at vi diskuterer en sak hvor det du omtaler som 'klin umulig' har inntruffet.

Du mener at en hvilken som helst dårlig spøk kunne gitt samme utfall?

Skrevet
Drizzt skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig tåler Sumaya mer enn folk flest, hun vet at det kommer reaksjoner når hun deltar i samfunnsdebatter. Og særlig når hun er muslimsk kvinne med hijab. Det er nok mange som har sagt Fuck Sumaya uten at hun har brydd seg. Altså har du sett kommentarfeltene rundt omkring? Hun har anmeldt to utsagn/hendelser av tusenvis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...