Gå til innhold

Endring av koder på smileys


Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, @Sola de.

Noen av dem er blitt endret fra gammelt navn med a,o og e-bokstaver til æ, ø og å. For eksempel '':rodme:'' som ble endret til '':rødme:''.

Mvh Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (42 minutter siden):

Hei, @Sola de.

Noen av dem er blitt endret fra gammelt navn med a,o og e-bokstaver istedenfor æ, ø og å. For eksempel '':rodme:'' som ble endret til '':rødme:''.

Mvh Rhodiola, adm.

Har dere endret manuelt eller har det skjedd automatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (44 minutter siden):

Hei, @Sola de.

Noen av dem er blitt endret fra gammelt navn med a,o og e-bokstaver istedenfor æ, ø og å. For eksempel '':rodme:'' som ble endret til '':rødme:''.

Mvh Rhodiola, adm.

Og andre har bare fått helt nye navn uten åpenbar grunn... :leselusa: for eksempel - vanvittig irriterende for oss som er vant til å skrive navnene heller enn å måtte lete dem opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Og andre har bare fått helt nye navn uten åpenbar grunn... :leselusa: for eksempel - vanvittig irriterende for oss som er vant til å skrive navnene heller enn å måtte lete dem opp.

Er ikke den oppkalt etter en moderator da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Og andre har bare fått helt nye navn uten åpenbar grunn... :leselusa: for eksempel - vanvittig irriterende for oss som er vant til å skrive navnene heller enn å måtte lete dem opp.

Den du viser til er blitt endret til Leselusa som en belønning for innsatsen som moderator.

De som er blitt endret/lagt til ligger nederst i oversiktstabellen.

Mvh Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rhodiola skrev (Akkurat nå):

Den du viser til er blitt endret til Leselusa som en belønning for innsatsen som moderator.

De som er blitt endret/lagt til ligger nederst i oversiktstabellen.

Mvh Rhodiola, adm.

Det passer bra her da siden man fortsatt får den opp når man skriver leser :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (1 minutt siden):

Den du viser til er blitt endret til Leselusa som en belønning for innsatsen som moderator.

Så brukervennlig for alle oss andre, da... 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Du får jo den fortsatt opp når du skriver lese

Men den het :ac: før... Det gjelder flere enn bare denne, og alle de jeg har navnene på i fingrene sitter jeg jo ikke og skriver en og en bokstav og venter på at forlagene skal komme opp.

Neida, det er ingen stor sak, men å gjøre sånne endringer tilsynelatende uten grunn på et forum med så mange brukere virker veldig unødvendig - irriterende for oss som merker det og vanskelig å se hvilke fordeler det har for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 15.11.2022 den 13.42):

Så brukervennlig for alle oss andre, da... 

Intensjonen er å erkjenne og gi en takk for at moderatorteamet tar på seg en ganske omfattende arbeidsmengde ifbm. moderering av forumet. At det oppleves som frustrerende for deg som bruker er jo beklagelig, men vi mener likevel at teamet vårt fortjener en klapp på skulderen.

Rhodiola, adm.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Men den het :ac: før... Det gjelder flere enn bare denne, og alle de jeg har navnene på i fingrene sitter jeg jo ikke og skriver en og en bokstav og venter på at forlagene skal komme opp.

Neida, det er ingen stor sak, men å gjøre sånne endringer tilsynelatende uten grunn på et forum med så mange brukere virker veldig unødvendig - irriterende for oss som merker det og vanskelig å se hvilke fordeler det har for andre.

Er uvant ja, som når jeg skulle finne fram klo og det het klø 😅 men tenker at vi alle vil venne oss til det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (På 15.11.2022 den 13.39):

Den du viser til er blitt endret til Leselusa som en belønning for innsatsen som moderator.

De som er blitt endret/lagt til ligger nederst i oversiktstabellen.

Mvh Rhodiola, adm.

Oversiktstabellen?  Hvor finner jeg en slik oversikt over hva smileyene heter?  Altså hva man skriver i søkefeltet uten å scrolle nedover alle bildene/ikonene?

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (På 17.11.2022 den 0.33):

Oversiktstabellen?  Hvor finner jeg en slik oversikt over hva smileyene heter?  Altså hva man skriver i søkefeltet uten å scrolle nedover alle bildene/ikonene?

Du finner den tabellen ved å trykke på smilefjeset vesidenav ''lenkeknappen'' i verktøyene for tekstboksen. Når boksen utvides scroller du igjennom for å finne den smileyen du vil se. 

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (På 18.11.2022 den 16.32):

Du finner den tabellen ved å trykke på smilefjeset vesidenav ''lenkeknappen'' i verktøyene for tekstboksen. Når boksen utvides scroller du igjennom for å finne den smileyen du vil se. 

Rhodiola, adm.

Takk, og ja, jeg bruker jo den.  Forsto det bare slik at man kunne skrive inn kolon og navn på ikonene istedenfor å scrolle.  Da misforsto jeg bare, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Takk, og ja, jeg bruker jo den.  Forsto det bare slik at man kunne skrive inn kolon og navn på ikonene istedenfor å scrolle.  Da misforsto jeg bare, beklager.

Skivebom fra meg, beklager! Du kan skrive ‘’:’’ og et ord som matcher (eks. perelandra) så kommer det opp.

Du kan også fullføre den selv uten at ‘boksen’ kommer opp, eks. ‘’:rhodiola:’’ + enter.

Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rhodiola skrev (1 minutt siden):

Skivebom fra meg, beklager! Du kan skrive ‘’:’’ og et ord som matcher (eks. perelandra) så kommer det opp.

Du kan også fullføre den selv uten at ‘boksen’ kommer opp, eks. ‘’:rhodiola:’’ + enter.

Rhodiola, adm.

Det var det jeg lurte på.  F.eks denne søte katten. Hva skriver jeg i søkefeltet for å finne :katt2:og slippe å scrolle?  Er det noe sted der det står?  Eller må vi bare gjette oss frem til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (11 timer siden):

Det var det jeg lurte på.  F.eks denne søte katten. Hva skriver jeg i søkefeltet for å finne :katt2:og slippe å scrolle?  Er det noe sted der det står?  Eller må vi bare gjette oss frem til det?

På mobil så kan du holde inne på emojier og få opp hva det heter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 timer siden):

På mobil så kan du holde inne på emojier og få opp hva det heter 

Å jaa, hurra! Det kommer frem på iPad også, med grå skrift øverst. 

BCACCC90-7EEE-45BB-88E0-0CB230C4E850.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 time siden):

Å jaa, hurra! Det kommer frem på iPad også, med grå skrift øverst. 

BCACCC90-7EEE-45BB-88E0-0CB230C4E850.jpeg

Jeg kom ikke på å gjøre det selv før nylig, og det etter over 8 år 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...