Gjest MissWoodville Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Han er tydeligvis en populær kar i sitt lokallag, og det er mange som mener han er en dyktig politiker. Han et svært engasjert i politikken og ønsker å være en sentral aktør. Samtidig er det tydelig at ledelsen i AP ikke ønsker han i partiet. Så da må jeg bare spørre, bør han starte et eget parti?
Gjest Agent smith Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Nja, det kan jo bli veldig fokusert rundt han som person, ingen tvil om at han er en dyktig politiker, men vil det partiet overleve den dagen han gir seg
kat-e Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Et nytt AP som sier nei til vindkraft og Acer. Med litt strengere innvandringspolitikk, som sier nei til arveavgift etc. Ville gjort det veldig bra. 5 2
Snok1 Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 (endret) Entern skrev (8 timer siden): Ja, det burde han 👍 kat-e skrev (5 minutter siden): Et nytt AP som sier nei til vindkraft og Acer. Med litt strengere innvandringspolitikk, som sier nei til arveavgift etc. Ville gjort det veldig bra. INP (Industri- og Næringspartiet) eksisterer allerede. Kanskje han skal melde overgang? De behøver åpenbart hjelp, og Giske er åpenbart ikke velkommen der han er. https://inpartiet.no/ Endret 13. november 2022 av Snok1 3
Gjest Storebror Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 MissWoodville skrev (13 timer siden): Han er tydeligvis en populær kar i sitt lokallag, Giske er ikke fornøyd med å være lokalpolitiker, han ønsker å bli statsminister. Det blir man ikke ved å starte et eget parti, men ved å bli partileder i Arbeiderpartiet.
Madame Butterfly Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 4 hours ago, kat-e said: Et nytt AP som sier nei til vindkraft og Acer. Med litt strengere innvandringspolitikk, som sier nei til arveavgift etc. Ville gjort det veldig bra. Enig i dette, og de fleste hadde fint godtatt arveavgift, om de satt opp beløpsgrensen. 5
MildeMarie Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Storebror skrev (4 timer siden): Giske er ikke fornøyd med å være lokalpolitiker, han ønsker å bli statsminister. Det blir man ikke ved å starte et eget parti, men ved å bli partileder i Arbeiderpartiet. Du har nok rett i det. Jeg kan komme til å undervurdere ham fordi han virker som en gubbe som nekter å gi slipp på rollen han hadde, og tror at alt blir som før igjen snart. Men, kanskje dette er første ledd i planen. Svekke AP, og gå til et konkurrerende parti. Det hadde fremstått som smartere enn det han driver med nå. 1
Mmmwhatever Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Ja, da hadde Ap endelig blitt kvitt ham! Ser ikke ut til at han forstår hva han gjør med partiet. 3 2
Drizzt Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 MissWoodville skrev (18 timer siden): Han er tydeligvis en populær kar i sitt lokallag, og det er mange som mener han er en dyktig politiker. Han et svært engasjert i politikken og ønsker å være en sentral aktør. Samtidig er det tydelig at ledelsen i AP ikke ønsker han i partiet. Så da må jeg bare spørre, bør han starte et eget parti? Det er ikke sikkert har han nok karisma for å erstatte Avgiftspartiet, men det kan tenkes at han vil på denne måten fragmentere partiet og føre til enda lavere oppslutning for Støres parti. Jeg mener at han har størst sjanse innad i Avgiftspartiet, men for dette må hele lederskapet byttes ut. Kanskje når Ap når 9% kommer de nødvendige endringene der. Jeg er derimot ingen fan av sosialismen og ønsker meg ikke sosialismestyrt Norge med all elendighet detter medfører. Så for min del kan hele sosialistdelen av norsk politikk forblir så nært sperregrensen som mulig. 4
Svava Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 (endret) 1 hour ago, MildeMarie said: Du har nok rett i det. Jeg kan komme til å undervurdere ham fordi han virker som en gubbe som nekter å gi slipp på rollen han hadde, og tror at alt blir som før igjen snart. Men, kanskje dette er første ledd i planen. Svekke AP, og gå til et konkurrerende parti. Det hadde fremstått som smartere enn det han driver med nå. Det er jo ikke Giske som svekker Ap! Det var direkte pinlig å høre AUF-lederen og Støre gi Giske skylden for at Ap faller på målingene nå. De må gå i seg selv ellers tror jeg partiet bare kommer til å fortsette fallet. Tror faktisk Giske har rett i kritikken. Det er politikken som føres nå som svekker Ap, og måten det kommuniseres som svekker Ap. Da må noen si fra. Så under "Debatten" at en Ap-ordfører mente regjeringen fremstod som arrogant. Den benevnelsen er det ikke første gang jeg har hørt, og det samme har jeg tenkt selv etter å ha hørt hvordan de uttaler seg i media. De lytter jo ikke! Har sett noen de siste ukene, men finnes nok mange flere eksempler: - Næringslivet har gjort beregninger som viser at flere vindkraftverk står i fare for å gå konkurs om regjeringers forslag om økte skatter går gjennom, og det ble betegnet som en internasjonal skandale. Svaret fra regjeringen: Det skjer for mye i verden til at det blir en internasjonal skandale - Vannkraftverk sa de måtte skrinlegge planlagte investeringer fordi de ikke var lønnsomme lenger etter forslaget om økte skatter. Svaret fra regjeringen: Tror de bløffer - Over 400 permitteres i laksebransjen etter forslaget om økte skatter siden de ikke får nye kontrakter med usikkerheten som råder med et forslag som ikke gir skatt på faktisk salgspris av laksen, men baseres på en spotpris av laksen fra en børs i New York. Støre nærmest antydet at dette var en mektig bransje som brukte dette som pressmiddel! For å svare på hovedinnlegget, så tror jeg ikke det har noe for seg å starte et nytt parti. Småpartiene forsvinner i ingenting. I Ap kan Giske til en viss grad fremdeles være med å påvirke politikken - i alle fall lokalt. Dessverre ser det ikke ut som ledelsen tar det til seg. Endret 13. november 2022 av Svava 6 1 1
Daraya Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Jeg irriterer meg over at Giske i det hele tatt er fremdeles en politisk aktør. Han er et godt eksempel på hvorfor ingen burde bli yrkespolitikker. Begrens det til 2 stortingsperioder og så vil vi kanskje få politisk ledelse som har bakkekontakt med folket. 11
Drizzt Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 Svava skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke Giske som svekker Ap! Det var direkte pinlig å høre ApU-lederen og Støre gi Giske skylden for at Ap faller på målingene nå. De må gå i seg selv ellers tror jeg partiet bare kommer til å fortsette fallet. Tror faktisk Giske har rett i kritikken. Det er politikken som føres nå som svekker Ap, og måten det kommuniseres som svekker Ap. Da må noen si fra. Så under "Debatten" at en Ap-ordfører mente regjeringen fremstod som arrogant. Den benevnelsen er det ikke første gang jeg har hørt, og det samme har jeg tenkt selv etter å ha hørt hvordan de uttaler seg i media. De lytter jo ikke! Har sett noen de siste ukene, men finnes nok mange flere eksempler: - Næringslivet har gjort beregninger som viser at flere vindkraftverk står i fare for å gå konkurs om regjeringers forslag om økte skatter går gjennom, og det ble betegnet som en internasjonal skandale. Svaret fra regjeringen: Det skjer for mye i verden til at det blir en internasjonal skandale - Vannkraftverk sa de måtte skrinlegge planlagte investeringer fordi de ikke var lønnsomme lenger etter forslaget om økte skatter. Svaret fra regjeringen: Tror de bløffer - Over 400 permitteres i laksebransjen etter forslaget om økte skatter siden de ikke får nye kontrakter med usikkerheten som råder med et forslag som ikke gir skatt på faktisk salgspris av laksen, men baseres på en spotpris av laksen fra en børs i New York. Støre nærmest antydet at dette var en mektig bransje som brukte dette som pressmiddel! Helt enig med deg. Det er absolutt en arroganse. Giske peker mot politikken, men det han egentlig peker på er ledelsen. Det er jo ledelsen som bestemmer og fører politikken. Politikken kan ikke endres uten å bytte ledelsen. AUF-lederen dummet seg ut på Debatten til en maksimal mulig grad. Det var pinlig å se, men også svært underholdende for oss som ikke stemmer Avgiftspartiet. Det AUF-lederen gjorde var å skyte budbringeren fordi han kom med dårlige nyheter. Dette står det lite respekt av. Ap-Sp-regjeringen raserer Norge og norsk nærlingsliv raskere enn noen annen regjering i norsk historie og samtidig benekter all personlig skyld, men peker mot Putin og krigen hans i Ukraina. Støre og Vedum burde aldri sittet i regjeringskontorene. Dette var en historisk tabbe uten sidestykke. 6
Entern Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 Mmmwhatever skrev (1 time siden): Ja, da hadde Ap endelig blitt kvitt ham! Ser ikke ut til at han forstår hva han gjør med partiet. Hva han gjør med partiet!? Hva Støre gjør med partiet!! 6 1
Entern Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 kat-e skrev (6 timer siden): Et nytt AP som sier nei til vindkraft og Acer. Med litt strengere innvandringspolitikk, som sier nei til arveavgift etc. Ville gjort det veldig bra. Det hadde vært et veldig mye bedre parti enn dagens Ap. 2
Entern Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 Svava skrev (1 time siden): Det er jo ikke Giske som svekker Ap! Det var direkte pinlig å høre AUF-lederen og Støre gi Giske skylden for at Ap faller på målingene nå. De må gå i seg selv ellers tror jeg partiet bare kommer til å fortsette fallet. Tror faktisk Giske har rett i kritikken. Det er politikken som føres nå som svekker Ap, og måten det kommuniseres som svekker Ap. Da må noen si fra. Så under "Debatten" at en Ap-ordfører mente regjeringen fremstod som arrogant. Den benevnelsen er det ikke første gang jeg har hørt, og det samme har jeg tenkt selv etter å ha hørt hvordan de uttaler seg i media. De lytter jo ikke! Har sett noen de siste ukene, men finnes nok mange flere eksempler: - Næringslivet har gjort beregninger som viser at flere vindkraftverk står i fare for å gå konkurs om regjeringers forslag om økte skatter går gjennom, og det ble betegnet som en internasjonal skandale. Svaret fra regjeringen: Det skjer for mye i verden til at det blir en internasjonal skandale - Vannkraftverk sa de måtte skrinlegge planlagte investeringer fordi de ikke var lønnsomme lenger etter forslaget om økte skatter. Svaret fra regjeringen: Tror de bløffer - Over 400 permitteres i laksebransjen etter forslaget om økte skatter siden de ikke får nye kontrakter med usikkerheten som råder med et forslag som ikke gir skatt på faktisk salgspris av laksen, men baseres på en spotpris av laksen fra en børs i New York. Støre nærmest antydet at dette var en mektig bransje som brukte dette som pressmiddel! For å svare på hovedinnlegget, så tror jeg ikke det har noe for seg å starte et nytt parti. Småpartiene forsvinner i ingenting. I Ap kan Giske til en viss grad fremdeles være med å påvirke politikken - i alle fall lokalt. Dessverre ser det ikke ut som ledelsen tar det til seg. Jepp, gode poenger. 1
kat-e Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Madame Butterfly skrev (3 timer siden): Enig i dette, og de fleste hadde fint godtatt arveavgift, om de satt opp beløpsgrensen. Problemet AP er at det først vil starte som en skatt for de som «alt har mye», og så vil de etter hvert bli en skatt for alle. Et stort flertall av nordmenn misliker arveavgift. https://www.finansavisen.no/leder/2021/07/26/7710312/16-prosent-onsker-arveavgift?zephr_sso_ott=C3B3ub Så om poenget med Giske partiet skal være å lytte mer til folket, burde han styre langt unna. 2
kat-e Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 Jeg lurer også på : Eg syns det at AUF-leiaren tar opp dette, er modig, seier Støre. Jeg skal ikke forsvare det Giske gjorde, men hva er modig med det AUF lederen tar opp? Giske har blitt hudfletta i de to talerørene til AP, Dagsavisa og Nrk. I flere år, I tillegg til mange andre. Det er jo enkelt for Støre, han får kritikk av Giske og svarer med AUF er modige, problem solved. 😂 5 1 1
keops Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 Om nå Giske sitter med svaret på alt så synes jeg det er merkelig hvordan AP sank og sank i oppslutning også da han satt i ledelsen og i regjering? Husker den mislykkede valgkampen før det ene stortingsvalget hvor han forsøkte å distansere seg fra et dårlig resultat han selv hadde vært sterkt delaktig i å utforme. Tror han drives av hevnlyst og ønske om å ødelegge mest mulig for dagens regjering. Den milde, hardtarbeidende og joviale Giske-versjonen han fremstiller seg selv som nå kjøper jeg ikke i det hele tatt. Ekte sosialdemokrater oppfører seg ikke mot sine partifeller som Giske gjør. Start for all del et nytt parti. Rune Øygard er vel disponibel som medierådgiver - ser ut som han også føler seg som et offer for de brutale tenåringsjentene. 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå