Gå til innhold

Hvordan ser din dag ut på jobb i medlever?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Denne turnusen er i ferd med å erstattes av tredelt turnus i de fleste statlige barnevernsinstitusjoner. Tragisk for ungdommene. De ansatte er heller ikke fornøyd.

Anonymkode: ce073...a81

Hva menes med det? 

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet med enslige mindreårige flyktninger, jobbet fra 07-23 på hverdager og 09-01 på helg. 3/7 og 4/7. Ungdommene bodde i egne leiligheter, og vi sov hjemme. To hadde vakttelefon med seg hjem på natta. Begynte dagen med å få enkelte opp og av gårde på skolen. Så var det tid til litt møter og kontorarbeid + avtaler med ungdommene (sykehus, politi++). På ettermiddag og kveld var vi hjemme hos ungdommene når de hadde lyst. Laget mat, spilte playstation, hjalp med lekser ol. Ellers satt vi på kontoret og skravlet. Vi var åtte i hvert team, 3 team til sammen. Nesten bare menn (på mitt var det ingen damer), og mannlig sjef. Tror det bidro til utrolig godt arbeidsmiljø. Beste jobben jeg har hatt noen sinne. 

Anonymkode: 12908...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva menes med det? 

Anonymkode: 2bd22...9fa

Litt usikker på hva du lurer på. 
I statlige barnevernsinstitusjoner går de over til dagvakt, kveldsvakt og nattevakt. De har noen langvakter, som oftest i helgene.

Anonymkode: ce073...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg jobbet med enslige mindreårige flyktninger, jobbet fra 07-23 på hverdager og 09-01 på helg. 3/7 og 4/7. Ungdommene bodde i egne leiligheter, og vi sov hjemme. To hadde vakttelefon med seg hjem på natta. Begynte dagen med å få enkelte opp og av gårde på skolen. Så var det tid til litt møter og kontorarbeid + avtaler med ungdommene (sykehus, politi++). På ettermiddag og kveld var vi hjemme hos ungdommene når de hadde lyst. Laget mat, spilte playstation, hjalp med lekser ol. Ellers satt vi på kontoret og skravlet. Vi var åtte i hvert team, 3 team til sammen. Nesten bare menn (på mitt var det ingen damer), og mannlig sjef. Tror det bidro til utrolig godt arbeidsmiljø. Beste jobben jeg har hatt noen sinne. 

Anonymkode: 12908...a04

Er du ikke der nå?  Hva tjente du? 

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har fått jobb som miljøterapeut i medleverturnus, og er utdannet lærer. Er veldig spent på hva jeg kan forvente. Dette er hos en privat aktør. Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 078b8...eb3

Kan jeg spør hva du kommer til å tjene?

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk du fast? Hvor i landet fikk du napp? 
Hvorfor valgte du denne retningen? 😊

Anonymkode: 2bd22...9fa

Ja, utrolig nok fikk jeg fast. Skjønte ingenting da de tilbydde meg jobben! Dette er på vestlandet. Trenger en pause fra læreryrket og det evige jaget etter fast stilling, og fikk anbefalt å prøve meg som miljøterapeut :) 

Anonymkode: 078b8...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spør hva du kommer til å tjene?

Anonymkode: 2bd22...9fa

Litt usikker, for glemte å spørre om lønnen på intervju. Tar gjerne i mot tips her!

Anonymkode: 078b8...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...