Gå til innhold

Hvordan ser din dag ut på jobb i medlever?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som jobber i medlever:

Hvordan ser din dag ut fra morning til kveld?

Når må du stå opp, får du litt tid for deg selv, har du eget rom og bad eller deler med andre, gjør dere noe hyggelig sammen, måltider, aktivitet, hvor mange er det på din institusjon osv

Er dere alltid 2 på jobb?

Trives du/trives ikke?

Hva er utdanningen din, lønn og jobber du privat?

Tips til å starte i en slik jobb?

Anonymkode: 2bd22...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har eget rom med eget bad. Står opp og gjør meg klar til jeg begynner på jobb kl 8. 

Har da ca 14 timers arbeidsdag, med en to timers pause midt på dagen. 
Jobber i par, så vi er alltid to på vakt samtidig. Om brukerne legger seg tidlig lager vi oss noe godt til kvelds, ser film eller bare skravler. 
Nattevakt kommer kl. 22.

De har hjemmehjelp som vasker over gulvet annen hver uke. Ellers er brukerne med på det daglige husarbeidet etter evne.

Gjør en del aktiviteter sammen med de tre beboerne vi har ansvar for. Går turer, kino, kafé, butikker, kjøreturer, basseng osv. i tillegg til legetimer, tannlege, frisør, fotpleie, fysioterapi osv. 

Trives utrolig godt. Har virkelig funnet drømmejobben. Er utdannet hjelpepleier, tjener ca 620000 i året, og jobber privat. 
 

Tips må være å tenke over hvor selvstendig du kan jobbe, hvor god du er til å kommunisere, sette grenser, vise respekt og samarbeide.

Anonymkode: 4d756...fba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gjør en del aktiviteter sammen med de tre beboerne vi har ansvar for. Går turer, kino, kafé, butikker, kjøreturer, basseng osv. i tillegg til legetimer, tannlege, frisør, fotpleie, fysioterapi osv. 

 

Betaler jobben for dere og brukerne?

 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nattevakt kommer kl. 22.

 

Så dere våkner ikke om natten?

 

Blir det utagering og vanskelige situasjoner?

Hvordan gjør du da?

Hvordan tjener du så mye?:)

Takker sååå for svar!

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frokost 08.00, men den må lages og ungdom må vekkes før dette. Har eget rom med bad, som blir brukt av andre faste i min friperiode. Vi gjør vanlige aktiviteter, alt fra kino og bowling til tusenfryd og slalom. Jobben betaler alt. 

Har 2timer hviletid ila dagen, men må være tilgjengelig. Har krav på 8timer hvile om natten, men blir ofte brutt pga manglende nattevakt. Får ikke ekstra betalt, men skal ta igjen manglende timer dagen etter. Ofte dette ikke går, og timene forsvinner når jeg reiser hjem. 

Tjener 570.000 i året, uansett når jeg jobber. Er barnevernspedagog, jobber privat og trives ikke. Ekstremt belastende, og godt med fri veier ikke opp for hvor utmattende det er på jobb. Forhåpentligvis får jeg ny jobb snart. 

 

Anonymkode: c16ca...02c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så utmattende? 
kan du si mer om det? 😊

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 2/7/2/7/3/7. Vi er to til tre på jobb til en hver tid. Tjener ca 550.000 i året med tillegg. Får gå på rommet litt før 23 og må avløse nattevakten klokken 07.00. Har to timer egentid på dagen, men får ikke lov til å forlate bygget. Har eget rom med bad som blir brukt av andre når jeg ikke er på jobb. 
 

syntes at grunnlønnen er dårlig og skulle ønske jeg fikk lov til å trene når jeg har egentid. Men syntes turnusen er helt fantastisk og liker å jobbe med brukergruppen (enslige mindreårige asylsøkere). 

Anonymkode: 2c194...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ Hva er grunnlønnen? Og er det privat? 
kan du jobbe ekstra hvis du vil!?

Er det mye problemer og utfordringer på jobb? 

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsdagen varierer noe avhengig av brukergruppa; utfordringer og antall, og aktiviteter. Men ukedagene starter stort sett med å vekke brukerne fra ca kl 7 + overlapp fra natta. Spiser så frokost med brukerne, før de kjøres til aktivitet hvis behov, eller følges opp med hjemmeoppgaver. Ettermiddagen går til oppfølging av middagslaging, husoppgaver, lekser og fritidsaktiviteter. Har fri to timer midt på dagen, men skal være tilgjengelig (kan bevege meg i nærområdet, men skal kunne komme tilbake på kort varsel). Nattvakta kommer kl 21.30, og dagpersonale kan da trekke oss tilbake. Har disponibelt eget rom med eget bad. Er bakvakt på natta, men ved uro leies det inn ekstra nattvakt, så har aldri blitt vekt. Antall personale på jobb, og hverdagen varierer. Trives godt, men syns det er belastende hvis der f.eks. er sykdom hjemme, eller brukere som krever mye. Helgene kan være kjedelige og lange, hvis brukerne sover langt utover og ikke vil gjøre så mye. Jobber 6. hver helg, så skal ikke klage, og har masse tid med de hjemme i friperioder. I perioder der det er få brukere på huset kan jeg fint avspasere noen timer for å reise hjem hvis det er noe spesielt, men blir også oftere beordret på jobb her, enn ved tidligere arbeidsplasser.  

Anonymkode: eb289...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet medlever tre forskjellige plasser 

På barnevernsinstitusjonen var vi stort sett 3 personer på jobb, vi avtalte oss i mellom hvem som skulle opp tidlig, ungdommene sov lenge hvis de ikke hadde noe på dagtid, så det holdt ofte at en voksen sto opp kl 08. På dagtid var det ofte kjøring til avtaler, behandlermøter og diverse. Noen dager var veldig rolige. Felles lunsj og middag, og aktiviteter på kveldstid. Måtte ofte opp om natten da det var da utagering, rusing og rømming ofte skjedde. Fikk ikke ekstra betalt, men måtte ta det igjen i hviletid. 7 dager på jobb og 2 uker fri. Trivdes egentlig godt i jobben, men det var slitsomt i perioder da man fikk veldig lite søvn og man måtte stå i veldig utfordrende situasjoner. Hadde eget rom og delte bad med personal, og to timer hviletid mitt på dagen, kunne legge oss ca kl 23. Tjente litt over 500 000 i året

Så har jeg jobbet 7-14 på et enetiltak. Kunne legge oss kl 22 og måtte opp 07. 2 på jobb og to timer hviletid. Hadde eget rom, men delte bad med bruker. Veldig lange dager med lite på timeplanen, så synes det ble litt kjedelig. Dårlig lønn var det også. 

Den siste jobben var på et kommunalt tiltak 2-7,2-7, 3-7. Det var også enetiltak, psykiatri. Mye mer spennende enn det andre tiltaket og mye bedre betalt. Her var vi to på jobb, hadde egentlig 2 timer hviletid, men fikk tatt mer enn det, så det var ganske bra. Hadde betalt fra kl 08 om morgenen til kl 24 om kvelden og på natta hadde man betalt for 1/3 av tiden, men fikk 100% overtid hvis man måtte opp. Kunne som regel legge oss ca kl 23. Hadde eget rom og delte bad med det andre personalet. 

 

 

 

 

Anonymkode: 8c82a...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

^^
Hva slags utfordrende situasjoner var det?

 

Anonymkode: 2bd22...9fa

Ungdom som var utagerende, truet med kniv, rømte, ruste seg på avdelingen, det var krevende å stå i. Det var en periode det var slike situasjoner nesten hver dag. Men lærte mye av det da.. 

Anonymkode: 8c82a...52f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen av dere som jobber i medelever blitt skada av brukerne? 
hvordan gikk det i så fall? 😊

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Betaler jobben for dere og brukerne?

 

Så dere våkner ikke om natten?

 

Blir det utagering og vanskelige situasjoner?

Hvordan gjør du da?

Hvordan tjener du så mye?:)

Takker sååå for svar!

Anonymkode: 2bd22...9fa

Brukerne betaler noe og jobben noe. Kommer ann på hva vi gjør. 
Vi er tilstede og kan vekkes om natten dersom noe akutt oppstår. Men ellers sover vi hele natten. 
Har ikke utagerende brukere akkurat nå, men har tidligere opplevd det. Prøver bare å holde hodet kaldt og løse situasjonen ved å prate, men har også vært nødt til å tilkalle politiet noen ganger. 
 

Tjener så mye pga. at jeg jobber privat, har en del ekstra kompetanse og har forhandlet lønn ganske knallhardt.

Anonymkode: 4d756...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Brukerne betaler noe og jobben noe. Kommer ann på hva vi gjør. 
Vi er tilstede og kan vekkes om natten dersom noe akutt oppstår. Men ellers sover vi hele natten. 
Har ikke utagerende brukere akkurat nå, men har tidligere opplevd det. Prøver bare å holde hodet kaldt og løse situasjonen ved å prate, men har også vært nødt til å tilkalle politiet noen ganger. 
 

Tjener så mye pga. at jeg jobber privat, har en del ekstra kompetanse og har forhandlet lønn ganske knallhardt.

Anonymkode: 4d756...fba

Hvordan forhandlet du lønna og hva er din kompetanse? 

Anonymkode: 2bd22...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor så utmattende? 
kan du si mer om det? 😊

Anonymkode: 2bd22...9fa

Fordi du får aldri pause ila de dagene på jobb. Vanskelig å sove når du vet at en ungdom plutselig kan stikke, ruse seg på rommet, krangle med annen ungdom osv. Det er mye rømminger, med påfølgende innhentinger, legevakt, urinprøver, avrusning osv. Mye utagerende atferd, og vi er for få på jobb (3 voksne på 3 veldig utfordrende ungdommer). Vanskelig å hente seg inn etterpå, tar ofte 2-3 dager å lande, og da er det ikke mange dagene før man skal på igjen. 

Det er ikke for alle. Passer ikke for meg, spesielt mtp lite søvn med utfordringer på dag/kveld. Jeg blir så sliten. 

 

Anonymkode: c16ca...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...