Gå til innhold

Hvorfor så snurt når ingen vil henge med deg pga du røyker, snuser, drikker eller bruker narkotika for gøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte mener vist at jeg skal akseptere livsvalgene demmes i den grad at jeg ikke skal ha noe å ha sagt når det kommer til hvordan deres valg påvirker meg.

Jeg er allergisk mot nikotin, derav tåler jeg ikke røyk. Og heller ikke kysse en date som snuser (nikotinholdig). Eller damper med nikotin. Og jeg klarer ikke vinglete mennesker som drikker og bruker narkotika, og tror jeg ikke legger merke til det. Det er så gjennomskubart når humøret er som en berg og dalbane.

Så når jeg sier jeg ikke ønsker å henge med de, så er det meg det plutselig er noe galt med? Jeg vil jo ikke ha denne livsstilen, og har hele tiden sagt at jeg ikke ønsker omgå venner, familie og bekjente som syns dette er digge saker hver dag eller veldig ofte.

Men neida, jeg er vist for striks eller legger meg opp i ting jeg ikke har noe med. Glemt er alle gangene jeg må tåle lukt, humør og passe på ute på fester.

Jeg kan like godt være alene (trives godt alene) og venneløs.

Blargh.

Anonymkode: afca4...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste er å flytte på ei hytte, kanskje på Finnskogen. Fritt for folk, men mygg er det nok av.

Anonymkode: 5ae9f...12f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jo det er en ganske enorm forskjell på å bruke narkotika, og på å snuse. Sistnevnte forstår jeg ikke at er noen andres sak enn vedkommende selv, mens noen som stinker røyk er verre. Eller overdreven parfymebruk, for den saks skyld.

Nå kliner ikke jeg med vennene mine da, dermed har ikke snus noe å si.

Anonymkode: ca43c...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke henge med noen som snuser, så lenge du ikke skal kysse de så går det vel bra

Anonymkode: 22210...b41

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan du ikke henge med noen som snuser, så lenge du ikke skal kysse de så går det vel bra

Anonymkode: 22210...b41

Fordi de kaster snus fra seg på bakken som noen griser og det stinker fra munnen demmes.

Anonymkode: afca4...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er ikke noe av dette noe som ville vært nok til å ikke være med vennene mine. Nå har jeg kanskje venneforhold som stikker noe dypere enn dine, for kunne i grunn ikke funnet på å støte de fra meg. Hadde de hatt rusproblemer hadde jeg gjort hva jeg kunne for å hjelpe de. Og nikotin gjør meg ingenting.

Anonymkode: ca43c...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan like godt være alene (trives godt alene) og venneløs.

Blargh.

Anonymkode: afca4...0ec

Ok, lykke til! 👍

Anonymkode: a1414...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de kaster snus fra seg på bakken som noen griser og det stinker fra munnen demmes.

Anonymkode: afca4...0ec

Det er vel en grov generalisering, men jaja

Anonymkode: 22210...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuser selv jeg, men har ingen problemer med å verken skaffe eller beholde venner. Ikke kaster jeg snus på bakken heller. Drikker gjør jeg også. Vi kan nok ikke bli venner uansett ts, for de som fordømmer andres livsvalg sånn du gjør orker jeg ikke forholde meg til. Vinn-vinn, for du vil ikke være venn med meg heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi de kaster snus fra seg på bakken som noen griser og det stinker fra munnen demmes.

Anonymkode: afca4...0ec

Problemet er jo ikke at de snuser når de kaster den på bakken, det er at de er noen idioter som forsøpler. Stinker? Nåvel, hvor nære trenger du egentlig være?

Høres i grunn ut som du er litt sær, men så lenge du har det bra med det så er det viktigst :) Bare husk at etter hvert som du blir litt eldre, så er ikke venner noe som nødvendigvis gror på trær.

Anonymkode: ca43c...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker vennene dine, så slutt å henge med dem. Det er ikke din oppgave eller rett å forandre vanene deres eller hvordan de vil leve livene sine.

Anonymkode: 8546d...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Enkelte mener vist at jeg skal akseptere livsvalgene demmes i den grad at jeg ikke skal ha noe å ha sagt når det kommer til hvordan deres valg påvirker meg.

Jeg er allergisk mot nikotin, derav tåler jeg ikke røyk. Og heller ikke kysse en date som snuser (nikotinholdig). Eller damper med nikotin. Og jeg klarer ikke vinglete mennesker som drikker og bruker narkotika, og tror jeg ikke legger merke til det. Det er så gjennomskubart når humøret er som en berg og dalbane.

Så når jeg sier jeg ikke ønsker å henge med de, så er det meg det plutselig er noe galt med? Jeg vil jo ikke ha denne livsstilen, og har hele tiden sagt at jeg ikke ønsker omgå venner, familie og bekjente som syns dette er digge saker hver dag eller veldig ofte.

Men neida, jeg er vist for striks eller legger meg opp i ting jeg ikke har noe med. Glemt er alle gangene jeg må tåle lukt, humør og passe på ute på fester.

Jeg kan like godt være alene (trives godt alene) og venneløs.

Blargh.

Anonymkode: afca4...0ec

Det er vel strengt tatt du som ikke har noen å henge med her ettersom du beskriver deg selv som alene og venneløs. 

Endret av Tomas77
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Personlig er ikke noe av dette noe som ville vært nok til å ikke være med vennene mine. Nå har jeg kanskje venneforhold som stikker noe dypere enn dine, for kunne i grunn ikke funnet på å støte de fra meg. Hadde de hatt rusproblemer hadde jeg gjort hva jeg kunne for å hjelpe de. Og nikotin gjør meg ingenting.

Anonymkode: ca43c...90e

Nei, jeg er ikke villig til å bli dratt ned i søla pga at de tar slike toskete valg. Jeg har forsøkt å hjelpe noen, men innså fort at det var ingen vits i. 

Jeg har venner som ikke er slik, merkelig  av deg å komme med vurdering ala konkurranse "jeg har dypere vennskap enn deg"...

Anonymkode: afca4...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vetikkebedre skrev (5 minutter siden):

Snuser selv jeg, men har ingen problemer med å verken skaffe eller beholde venner. Ikke kaster jeg snus på bakken heller. Drikker gjør jeg også. Vi kan nok ikke bli venner uansett ts, for de som fordømmer andres livsvalg sånn du gjør orker jeg ikke forholde meg til. Vinn-vinn, for du vil ikke være venn med meg heller. 

Fint det, da slipper jeg sure miner fra deg. Kos deg.

Anonymkode: afca4...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg er ikke villig til å bli dratt ned i søla pga at de tar slike toskete valg. Jeg har forsøkt å hjelpe noen, men innså fort at det var ingen vits i. 

Jeg har venner som ikke er slik, merkelig  av deg å komme med vurdering ala konkurranse "jeg har dypere vennskap enn deg"...

Anonymkode: afca4...0ec

Merkelig? Det kommer av at jeg ikke ville latt noe så lite som snus eller nikotin ødelegge vennskapet, i motsetning til deg. Derfor kommer jeg med en slik vurdering.

Og du har jo selv forsøkt å hjelpe noen, så skjønner ikke helt greia. Jeg har ikke venner som driver med narkotika, så problemstillingen er hypotetisk for min del, men jeg hadde forsøkt hjelpe. Som deg. Og kanskje jeg hadde måtte gi opp, som deg, men det har jeg heldigvis sluppet til nå :) 

Anonymkode: ca43c...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du ikke liker vennene dine, så slutt å henge med dem. Det er ikke din oppgave eller rett å forandre vanene deres eller hvordan de vil leve livene sine.

Anonymkode: 8546d...9bd

Jeg har ikke forsøkt å endre på de, men de har latet som overfor meg at de hverken drikker, røyker eller bruker narkotika. Da er vennskapet allerede inngått på feil premiss når jeg har vært tydelig på at jeg ikke kan ha slike venner som dette fra starten av.

Anonymkode: afca4...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tomas77 skrev (6 minutter siden):

Det er vel strengt tatt du som ikke har noen å henge med her ettersom du beskriver deg selv som alene og venneløs. 

Ja, nå ja. Nå som jeg har dumpet de.

Anonymkode: afca4...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig? Det kommer av at jeg ikke ville latt noe så lite som snus eller nikotin ødelegge vennskapet, i motsetning til deg. Derfor kommer jeg med en slik vurdering.

Og du har jo selv forsøkt å hjelpe noen, så skjønner ikke helt greia. Jeg har ikke venner som driver med narkotika, så problemstillingen er hypotetisk for min del, men jeg hadde forsøkt hjelpe. Som deg. Og kanskje jeg hadde måtte gi opp, som deg, men det har jeg heldigvis sluppet til nå :) 

Anonymkode: ca43c...90e

Du forstår jo tydeligvis ikke hva ALLERGIER er for noe.

Anonymkode: afca4...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, nå ja. Nå som jeg har dumpet de.

Anonymkode: afca4...0ec

Enjoy life, får håpe du er like glad i deg selv etter hvert også. De fleste av oss trenger dog sosial omgang, noe man i stor grad mister om man er venneløs (din beskrivelse).

Anonymkode: ca43c...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg er ikke villig til å bli dratt ned i søla pga at de tar slike toskete valg. Jeg har forsøkt å hjelpe noen, men innså fort at det var ingen vits i. 

Jeg har venner som ikke er slik, merkelig  av deg å komme med vurdering ala konkurranse "jeg har dypere vennskap enn deg"...

Anonymkode: afca4...0ec

Akkurat dette har jeg full forståelse for.
Jeg sleit med rus da jeg var yngre, og det er ofte slik du sier, de som prøver å hjelpe blir dratt ned i møkka selv, mange er så avhengig at de ikke er villig til å ta i mot hjelp uansett.
 

Holder meg derfor også unna de som driver med rus jeg også, selv om jeg en gang dreiv med det selv.

Anonymkode: 39724...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...