Gå til innhold

Menn i 50 årene som ikke eier eget bosted!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvinne på 47, Jeg jobber i lavtlønns yrke , men har likevel mitt eget hus, og lite boliglån igjen . Vært alene med barna siden 2004.  Vært i to forhold etter jeg ble skilt. Der han første var full i kredittkort gjeld og bodde hjemme hos mor , neste forhold  avr  en mann i 40 årene som med vilje  og lyst hadde lurt seg til uføretrygd for å slippe å jobbe, han hadde fått kjøpt seg en rønne, uten innlagt vann og kunne aldri spandere en eneste middag på meg. Det siste   året  og har snakket og  vært på date med 7 forskjellige menn fra Tinder. Det de hadde felles var at de var 50 år, men ingen av de eide sin egen leilighet eller hus. De leide og han ene hadde ikke bil .Og jobbet hardt , men var tydligvis full i gjeld.  Er det slik at mange menn i femti årene ikke eier selv?

Anonymkode: ef241...171

Gjennomsnittlig eier menn i 50-åra mer enn kvinner i 50-åra. Det vil endre seg, men fortsatt er det slik at menn eier mye mer enn kvinner.

Det virker som om du er magnet på tapere, så antakelig er det noe som ikke stemmer med deg også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Brunello said:

Gjennomsnittlig eier menn i 50-åra mer enn kvinner i 50-åra. Det vil endre seg, men fortsatt er det slik at menn eier mye mer enn kvinner.

Det virker som om du er magnet på tapere, så antakelig er det noe som ikke stemmer med deg også.

Og du er enten 24 år eller veldig enfoldig.

Anonymkode: 650fc...bba

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Muskath skrev (17 timer siden):

Det spiller vel ingen rolle om han eier eller leier, så lenge han har ordnet økonomi. Min mening

De fleste som er over 50 og har ordnet økonomi eier egen bolig. Om du er over 50 og er i et leieforhold så har du vært dårlig til å prioritere egen økonomi de siste 30 årene.

Anonymkode: 5163c...70a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

14 år, skulle det være

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er feil i det jeg skriver?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

(-) Var ikke noe mere muffins enn det. 

Anonymkode: 0dbf7...d3b

Var det ikke mer muffins? :(

Anonymkode: 27889...06e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Snakk om naiv og urettmessig kritikk av menn!

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Brunello said:

Hva er feil i det jeg skriver?

Hvor skal jeg begynne?

Du argumenterer med at menn eier mer enn kvinner, derfor er kvinner som ikke finner seg en mann med egen bolig tapere. Dette vitner om en forferdelig naiv virkelighetsforståelse, for ikke å snakke om en ikke-eksisterende forståelse for statistikk.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor skal jeg begynne?

Du argumenterer med at menn eier mer enn kvinner, derfor er kvinner som ikke finner seg en mann med egen bolig tapere. Dette vitner om en forferdelig naiv virkelighetsforståelse, for ikke å snakke om en ikke-eksisterende forståelse for statistikk.

For fet første, er det helt klare tall som viser at menn eier mye mer enn kvinner. Det er ikke vits å diskutere.

For det andre, skriver jeg at det er mennene hun dater som er tapere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvilke andre land er det egentlig du refererer til? 

Anonymkode: 348cf...d50

Nesten alle andre land i Europa, er eksempel på land jeg "egentlig refererer til".  

Mens andelen som eier egen bolig ligger på godt over 80% i Norge, ligger f.eks. Sveits på 42%. I Danmark eier 59% bolig, og Sverige 64%. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De fleste som er over 50 og har ordnet økonomi eier egen bolig. Om du er over 50 og er i et leieforhold så har du vært dårlig til å prioritere egen økonomi de siste 30 årene.

Anonymkode: 5163c...70a

Enig!

• Liker 2
Skrevet
Daisy_B skrev (1 minutt siden):

Nesten alle andre land i Europa, er eksempel på land jeg "egentlig refererer til".  

Mens andelen som eier egen bolig ligger på godt over 80% i Norge, ligger f.eks. Sveits på 42%. I Danmark eier 59% bolig, og Sverige 64%. 

Og hva har det med at en norsk mann leier å gjøre? I Norge er det lagt opp til at folk kan eie egen bolig. Hvordan det er lagt opp i andre land er ubetydelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hva har det med at en norsk mann leier å gjøre? I Norge er det lagt opp til at folk kan eie egen bolig. Hvordan det er lagt opp i andre land er ubetydelig. 

Hvordan tenker du at ting er lagt opp annerledes?

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, Brunello said:

For fet første, er det helt klare tall som viser at menn eier mye mer enn kvinner. Det er ikke vits å diskutere.

For det andre, skriver jeg at det er mennene hun dater som er tapere. 

Beklager, ordla meg litt feil. Jeg bestrider ikke at statistikken du refererer til stemmer. At du leser ut av den at menn som ikke eier egen bolig er «tapere» som, hvis du inngår forhold med dem, så «er det noe som ikke stemmer med deg også», er derimot oppsiktsvekkende idiotisk. 

• Nyttig 1
Skrevet
Muskath skrev (18 timer siden):

Det spiller vel ingen rolle om han eier eller leier, så lenge han har ordnet økonomi. Min mening

Jeg kjenner ikke personlig noen med god økonomisk sans og alt på stell over 30 som ikke eier egen bolig.

Anonymkode: a7336...d1e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner ikke personlig noen med god økonomisk sans og alt på stell over 30 som ikke eier egen bolig.

Anonymkode: a7336...d1e

Og alle mennesker er like dem du har i din bekjentskapskrets?

• Liker 1
Skrevet
Daisy_B skrev (3 minutter siden):

Tyskland 42%,  jeg er 52 år hadde hus  nybygg i tyskland,ingen lykke med,nå hus i Norge, neste er på leilighet til leie, etter pensjon 2099 flytte jeg eh i varmere region,hva skull jeg med eiendom nå,arve,hvorfor, eiendom forplikte og koste riktig masse penger nå. hva koster leie,ingenting av Kommunalavgift,Formueskatt,Vann og renovasjonavgift,eiendomsskatt etc.

jeg se en leie veldig easy

• Liker 1
Skrevet

En mann som ikke eier bolig kan jo alltids kjøpe seg bolig, og kan fortsatt ha god økonomi, så det er ikke noe problem i seg selv. Da vil jeg påstå at en alenemor i lavtlønnsyrke har betydelig lavere verdi på kjøttmarkedet. 

Skrevet
Pingvinen skrev (1 time siden):

Selvsagt kan de ha ordnet økonomi selv om man leier. Kan ha styr på økonomi selv om man har lav inntekt av ulike årsaker. Ordnet økonomi er at man betaler regningene sine. 

Ordnet økonomi er litt mer enn å bare betale regningene sine. Når man er over 40 bør man ha begynt å tenke på hva man skal leve av når man blir pensjonist også. Men selvfølgelig kan man leie bolig og heller invistere penger på andre måter for å spare til fremtiden. Det er bare en litt mer uvanlig og mindre økonomisk måte å gjøre det på, man vil tape en del penger på å gjøre det på den måten, da alt man betaler for å bo går rett ut, framfor å betale ned på noe som man senere kan selge å få tilbake mye av de pengene man har betalt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Beklager, ordla meg litt feil. Jeg bestrider ikke at statistikken du refererer til stemmer. At du leser ut av den at menn som ikke eier egen bolig er «tapere» som, hvis du inngår forhold med dem, så «er det noe som ikke stemmer med deg også», er derimot oppsiktsvekkende idiotisk. 

Hvorfor det? Når menn generelt har god råd, og det bare er de som ikke har det som ts appellerer til, må en kunne stille spørsmålstegn ved hennes person. Hadde det vært en blanding av alle type menn, hadde det ikke vært noe problem. Men her støter hun tydelig vis fra seg alle normale menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...