Gå til innhold

Menn i 50 årene som ikke eier eget bosted!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er mann som snart fyller 50. Leier bolig av eget valg da jeg ikke vil binde meg til en fast plass, trives i min leid bolig. Tidligere skilt, 2 voksne barn og en eks kone som irriterer seg over at jeg lever er friere liv enn henne.

Og hvordan ser du for deg at pensjonist tilværelsen vil bli når du da ikke har en nedbetalt bolig, men må fortsette å betale leie mens inntekten går ned? Tror nok fort det blir eks kona di som kommer ut på toppen i enden gitt.

Anonymkode: 6c8bc...a82

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går helt bra om ikke de eier bolig. Jeg er 50 og skilt. Har ikke råd til egen bolig. Jeg leier og betaler alle regningene mine. Ikke interessert i en som fortsatt bor sammen med foreldre i en alder av 40+. Men om de eier eller leier har ingen betydning for meg. At de har bra økonomi er kun viktig hvis man skal kjøpe bolig sammen. Det skal ikke jeg. Har kjæreste, men vi skal være særbo. 

Anonymkode: 5645f...b9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Muskath skrev (12 timer siden):

Det spiller vel ingen rolle om han eier eller leier, så lenge han har ordnet økonomi. Min mening

Har man ordnet økonomi hvis man leier bolig i 50-årene? Neppe.

Anonymkode: 348cf...d50

• Liker 3
Skrevet

jeg er en kvinne på 45 år, og har i ikke møtt på en eneste mann som ikke eier egen bolig og har orden på økonomien på ca 6 år med dating av og på. Så jeg skjønner rett og slett ikke hvor du finner disse mennene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan man ha. Men mange har det jo ikke. 

Anonymkode: 28e7b...f66

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ler meg ihjel når jeg leser alle klagepostene her inne om mannen eller kona som irritere livskiten av den andre part.

Jeg lever livet, bruker pengene mine på reiser verden rundt, opplever ting på min bucket list som ikke ville vært mulig hadde jeg hatt en sur/masete dame som kun vil til Granca eller andre charter destinasjoner.

Mens jeg gjør alt du gjør, sammen med en partner. Det finnes partnere som ikke er sure og masete også ;)

Anonymkode: f10e8...5b6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan fint ha ordnet økonomi selv om man leier. Kan ha styr på økonomien selv om man har dårlig råd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan man ha. Men mange har det jo ikke. 

Anonymkode: 28e7b...f66

Vil ikke si at man har ordnet økonomi hvis man leier bolig hos noen andre uten å betale ned på sitt eget. Tenker at da får man ikke lån av ulike grunner og det er blodrødt flagg for min del. Hadde aldri blitt sammen med noen over 40 år uten egen bolig. 

• Liker 3
Skrevet

Siingle mennesker som krever at partner skal eie egen bolig bør etterhvert forberede seg på et liv i ensomhet. Boligprisene i bynære områder, særlig i Oslo, vil etter all sannsynlighet fortsette å stige i årene fremover, og vil etterhvert kunne sammenlignes med andre storbyer der de aller fleste er nødt til å leie fordi de ikke har råd til annet.

Anonymkode: 650fc...bba

• Nyttig 1
Skrevet
Engel skrev (40 minutter siden):

jeg er en kvinne på 45 år, og har i ikke møtt på en eneste mann som ikke eier egen bolig og har orden på økonomien på ca 6 år med dating av og på. Så jeg skjønner rett og slett ikke hvor du finner disse mennene?

Enig! Jeg var singel noen år før jeg traff samboer og de aller fleste jeg møtte hadde egen bolig. Det var én som leide leilighet i en alder av 36 år og da var det ikke aktuelt for meg å fortsette datingen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke si at man har ordnet økonomi hvis man leier bolig hos noen andre uten å betale ned på sitt eget. Tenker at da får man ikke lån av ulike grunner og det er blodrødt flagg for min del. Hadde aldri blitt sammen med noen over 40 år uten egen bolig. 

Selvsagt kan de ha ordnet økonomi selv om man leier. Kan ha styr på økonomi selv om man har lav inntekt av ulike årsaker. Ordnet økonomi er at man betaler regningene sine. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorvidt en mann eier bolig eller ikke bør ikke være en viktig faktor, da er det enormt mange andre ting man heller bør se på. Dette med at alle skal eie egen bolig er et særnorsk fenomen. I andre land verdsetter folk fleksibiliteten en får ved å leie bolig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siingle mennesker som krever at partner skal eie egen bolig bør etterhvert forberede seg på et liv i ensomhet. Boligprisene i bynære områder, særlig i Oslo, vil etter all sannsynlighet fortsette å stige i årene fremover, og vil etterhvert kunne sammenlignes med andre storbyer der de aller fleste er nødt til å leie fordi de ikke har råd til annet.

Det er kjempedyrt å leie bolig også. Jeg bor i Bergen og her koster det fort 15-16000 å leie en leilighet på rundt 60 kvm. Man kan betjene et ganske greit lån til den prisen. 

• Liker 3
Skrevet
Daisy_B skrev (1 minutt siden):

Hvorvidt en mann eier bolig eller ikke bør ikke være en viktig faktor, da er det enormt mange andre ting man heller bør se på. Dette med at alle skal eie egen bolig er et særnorsk fenomen. I andre land verdsetter folk fleksibiliteten en får ved å leie bolig. 

Hvilke andre land er det egentlig du refererer til? 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kjempedyrt å leie bolig også. Jeg bor i Bergen og her koster det fort 15-16000 å leie en leilighet på rundt 60 kvm. Man kan betjene et ganske greit lån til den prisen. 

Dyrt å leie, ja, men mange får ikke lån alene som er store nok til å kjøpe selv en ettroms på ±30 kvadratmeter, og flere skal det bli.

• Nyttig 2
Skrevet

At økonomien kan bli knust etter et samlivsbrudd eller to, det må man skjønne. Mange må selge hus med tap når sånne ting skjer.

Anonymkode: c3380...b9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og hvordan ser du for deg at pensjonist tilværelsen vil bli når du da ikke har en nedbetalt bolig, men må fortsette å betale leie mens inntekten går ned? Tror nok fort det blir eks kona di som kommer ut på toppen i enden gitt.

Anonymkode: 6c8bc...a82

Hvordan vet du at du blir pensjonist?

Livet er nå,  lev nå. Ikke om 15-20år. Men nå

Jeg bor selv smått, men eier nedbetalt. Men forstår de som ikke vil eie og binde seg til et lån.

Anonymkode: 2525f...e73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke betydning har dette? Om en mann leier eller eier? I den alderen skal man vel ikke bo sammen som regel.

Anonymkode: 2525f...e73

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. I den alderen skal man ikke bo sammen??? Hva faen. Er det aldersgrense på i hvilken alder man blir samboer. Jeg fikk ny samboer da jeg var 49. Fikk du sjokk nå?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At økonomien kan bli knust etter et samlivsbrudd eller to, det må man skjønne. Mange må selge hus med tap når sånne ting skjer.

Anonymkode: c3380...b9b

Men da må man bare kravle seg oppover igjen, det viser ryggrad. Og du bør ikke tape penger på flere samlivsbrudd, da har du ikke lært leksa om å ikke dele økonomi for tidlig. Kjøpe med noen man knapt kjenner = galskap.

Anonymkode: a85be...f4e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men da må man bare kravle seg oppover igjen, det viser ryggrad. Og du bør ikke tape penger på flere samlivsbrudd, da har du ikke lært leksa om å ikke dele økonomi for tidlig. Kjøpe med noen man knapt kjenner = galskap.

Anonymkode: a85be...f4e

Det må være behagelig å være så naiv.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...