Gå til innhold

Hva svare ang. videosnutter jeg ikke synes er morsomme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så noen hadde laget en tråd om film-preferanser og ærlighet.

Det minnet meg på om noe jeg selv lurer på. Har et familiemedlem som en gang i blant sender videosnutter som skal være morsomme. Jeg deler ikke den humoren og svarer bare med smiley eller en annen kommentar som passer men som ikke direkte forteller om jeg deler humoren. Jeg pleier også bare å smile eller lignende face to face også. Men vedkommende setter ofte stort fokus på dette og fisker etter om jeg liker det. Hen har lett for å misforstå og bli såret også.

Humor pleier ofte å være det som skaper fellesskap, så skjønner at hen føler det blir avvisende. Forholdet er en litt anstrengt fra før av...

Forslag til hva jeg kan svare neste gang?

Anonymkode: 3b06b...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare ler kort og høflig og sier det ikke er min humor.

 

Anonymkode: 2e01b...f89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor aldersforskjell mellom dere? Det blir jo klinsj når boomere blir eksponert for zoomer-humor. Og motsatt.

Anonymkode: b0ba8...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det stor aldersforskjell mellom dere? Det blir jo klinsj når boomere blir eksponert for zoomer-humor. Og motsatt.

Anonymkode: b0ba8...5c1

Jeg deler humor med folk litt på tvers av aldersgrenser. Både eldre og yngre enn hen. Kommer an på interesser og personlighet tenker jeg... Dette familiemedlemmet er godt voksent.

ts

Anonymkode: 3b06b...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg deler humor med folk litt på tvers av aldersgrenser. Både eldre og yngre enn hen. Kommer an på interesser og personlighet tenker jeg... Dette familiemedlemmet er godt voksent.

ts

Anonymkode: 3b06b...90a

*aldersgrupper ikke aldersgrenser lol

Anonymkode: 3b06b...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du dette traff meg akkurat nå! 

Jeg har en onkel som stadig sender meg "morsomme" videoer m. m jeg har pleid å svare latter emoji eller tommel opp av høflighets skyld. Har prøvd å se på det som hans måte å forsøke å ha kontakt på men helt ærlig så synes jeg det er ubehagelig og egentlig ganske creepy vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Min far er død og han og pappa var close så han er liksom en av få linker til pappa. Han er en mann i 60 åra.  Av og til kan også sende noe hyggelig som et bilde av pappa eller feks en hytte de har vært på, bilde av hunden sin etc jeg forsøker da svare mer på disse tingene og ignorere det som er ubehagelig. Men det hjelper jo ikke😑nå hadde jeg akkurat fått 3 meldinger og følte at jeg burde svare men gjorde det ikke. Sukk. Hva gjør man? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Missi- skrev (5 minutter siden):

Vet du dette traff meg akkurat nå! 

Jeg har en onkel som stadig sender meg "morsomme" videoer m. m jeg har pleid å svare latter emoji eller tommel opp av høflighets skyld. Har prøvd å se på det som hans måte å forsøke å ha kontakt på men helt ærlig så synes jeg det er ubehagelig og egentlig ganske creepy vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Min far er død og han og pappa var close så han er liksom en av få linker til pappa. Han er en mann i 60 åra.  Av og til kan også sende noe hyggelig som et bilde av pappa eller feks en hytte de har vært på, bilde av hunden sin etc jeg forsøker da svare mer på disse tingene og ignorere det som er ubehagelig. Men det hjelper jo ikke😑nå hadde jeg akkurat fått 3 meldinger og følte at jeg burde svare men gjorde det ikke. Sukk. Hva gjør man? 

Men det er forskjell på bare en annen type humor og ekkel humor. Hvis det er det første, kan man jo bare jatte med og sende en tommel opp eller en smiley, hvis det er creepy humor, tror jeg nok jeg hadde sagt fra. Bare si at du syntes det var kjekkere forrige gang da han sendte bilde av hunden, faren din eller noe. 

Men hva slags creepy er det snakk om? Rasistisk, slibrig, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier verken se på videosnutter eller kommentere dem. 

Anonymkode: eb824...a03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sender han? Jeg hadde en fb-venn som pleide å sende meg "morsomme" memes og videoer. Etter han sendte en video med to aper som parret seg på panseret til en bil så blokkerte jeg han. Pleier ellers ikke svare  når noen bare sender en video, hva vil de med det liksom? Eller bare en link til noe, det gir jo ikke mening. Hva skal jeg svare liksom?

Anonymkode: fb4bc...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tommel opp. 

Anonymkode: 1bbcf...439

Ja, gjør jo blant annet det, men hen begynner å kommentere ting i videoene og forventer svar.

Anonymkode: 3b06b...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overse det man ikke liker, og responder på det man liker. Noen klarer å ta et hint, andre fortsetter å sende slikt.

Sosiale medier har jo blitt like mye dele videoer på diverse pm nå…

Å gi positiv respons bare øker antall videoer har jeg lært…

Anonymkode: 306f0...b6c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva sender han? Jeg hadde en fb-venn som pleide å sende meg "morsomme" memes og videoer. Etter han sendte en video med to aper som parret seg på panseret til en bil så blokkerte jeg han. Pleier ellers ikke svare  når noen bare sender en video, hva vil de med det liksom? Eller bare en link til noe, det gir jo ikke mening. Hva skal jeg svare liksom?

Anonymkode: fb4bc...976

Veldig banale ting. Ingenting slibrig eller annet som ikke passer seg. Mange som liker det. Men jeg personlig synes ikke det er morsomt.

Jeg svarer med smileys, tommel opp, eller annen banal kommentar tilbake. Men det er visst ikke nok til svar... Det skal visst prates om.

Anonymkode: 3b06b...90a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (17 minutter siden):

Men det er forskjell på bare en annen type humor og ekkel humor. Hvis det er det første, kan man jo bare jatte med og sende en tommel opp eller en smiley, hvis det er creepy humor, tror jeg nok jeg hadde sagt fra. Bare si at du syntes det var kjekkere forrige gang da han sendte bilde av hunden, faren din eller noe. 

Men hva slags creepy er det snakk om? Rasistisk, slibrig, eller hva?

Ja blanding av slibrig, rasistisk og seksuell undertone han er med i forskjellige humor grupper på fb og sender meg link til de også typ mann i den alderen humor vet flere av mine mannlige slektninger i den alderen har litt slik humor. Typ kvinnefientlig på kanten humor. Nå er de fra nordland da og vokst opp i røft miljø så gir de slakk på den litt, vet søstra mi sin far er av samme typen forskjellen er at de andre kan komme med den type humor i sosiale sammenhenger og knegge grovt av den, men denne onkelen sender det direkte til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Missi- skrev (2 timer siden):

Ja blanding av slibrig, rasistisk og seksuell undertone han er med i forskjellige humor grupper på fb og sender meg link til de også typ mann i den alderen humor vet flere av mine mannlige slektninger i den alderen har litt slik humor. Typ kvinnefientlig på kanten humor. Nå er de fra nordland da og vokst opp i røft miljø så gir de slakk på den litt, vet søstra mi sin far er av samme typen forskjellen er at de andre kan komme med den type humor i sosiale sammenhenger og knegge grovt av den, men denne onkelen sender det direkte til meg. 

Høres spesielt ut. En ting er at de har den humoren seg i mellom, men å sende det til niesen sin? Mulig at det bare er en klønete måte å holde kontakten på, men da må du nok rettlede ved å si at du foretrekker hyggelige bilder av faren din eller hunden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (2 timer siden):

Høres spesielt ut. En ting er at de har den humoren seg i mellom, men å sende det til niesen sin? Mulig at det bare er en klønete måte å holde kontakten på, men da må du nok rettlede ved å si at du foretrekker hyggelige bilder av faren din eller hunden ...

Ja🤔føler jeg har forsøkt å si fra men trur ikke han er helt i vater 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
-Missi- skrev (22 timer siden):

Vet du dette traff meg akkurat nå! 

Jeg har en onkel som stadig sender meg "morsomme" videoer m. m jeg har pleid å svare latter emoji eller tommel opp av høflighets skyld. Har prøvd å se på det som hans måte å forsøke å ha kontakt på men helt ærlig så synes jeg det er ubehagelig og egentlig ganske creepy vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Min far er død og han og pappa var close så han er liksom en av få linker til pappa. Han er en mann i 60 åra.  Av og til kan også sende noe hyggelig som et bilde av pappa eller feks en hytte de har vært på, bilde av hunden sin etc jeg forsøker da svare mer på disse tingene og ignorere det som er ubehagelig. Men det hjelper jo ikke😑nå hadde jeg akkurat fått 3 meldinger og følte at jeg burde svare men gjorde det ikke. Sukk. Hva gjør man? 

Ikke send meg sånt, kan du skrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Missi- skrev (17 timer siden):

Ja🤔føler jeg har forsøkt å si fra men trur ikke han er helt i vater 🙈

 

Bare ikke svar. 

Anonymkode: 0821d...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...