Gå til innhold

Hvorfor har pappa ikke følelser for meg som datter , 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje moren din lurte seg til en graviditet, og at faren din ikke ville ha barn med henne?

Kjæresten min har en sønn som ble påtvunget han, et veldig uønsket barn som ble til fordi moren hans lurte seg til å bli gravid ved å stikke hull i et kondom som sprakk.....

Men kjæresten er anstendig, resignerte og ble dypt deprimert da hun nektet å ta abort. Så han tok et minimum av ansvar. Han sier at sønnen og han har et "avmålt" forhold, fordi han har ikke klart å bli veldig glad i sønnen fordi han var et uønsket, påtvunget barn. Et uønsket barn fra en mor han ikke heller ønsket som fast partner.

Ja, menn kan også bli ofre på denne måten.

Ikke sikkert faren din og din mors historie er som dette. Kan godt hende han er glad i deg, men at han ikke er en person som snakker særlig om følelser? Kanskje han viser følelsene heller gjennom å sørge for at du har det du trenger i hverdagen og livet, at du har et trygt og forutsigbart liv? At det er hans måte å vise kjærlighet på?

Anonymkode: e550d...f0e

Synes det er upassende å konkludere om det her !

Anonymkode: 5040c...b9c

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver og formulerer deg veldig bra og tydelig❤️ Hadde du turt å skrev et lite brev, evt mail til pappaen din? Si noe om hvordan du føler det. At du ikke opplever at han viser at han er glad i deg på noen måte og sliter med vonde følger rundt dette?

Nå kjenner jeg jo ikke pappaen din, men menn generelt kan være dårlige på å vise følelser. Mange menn viser dermed kjærlighet på litt andre måter enn klassisk slik vi jenter tenker er å vise kjærlighet. Tror også de kan bli ekstra usikre når jentene kommer i puberteten og nærmer seg voksen. Da er du ikke det lille uskyldige barnet lengre og de blir usikre på rollen sin som tenåringspappa.

Uansett årsaken tenker jeg det er lurt at pappaen din får vite hva DU føler. Bare det at han vet det kan være et godt utgangspunkt. 
 

Gi ham et brev. Kontakt helsesykepleier på skolen din for samtale. Kanskje hun foreslår at pappa tar en samtal sammen med dere? Eller henviser videre til noe som heter familievernkontoret. De har masse erfaring med slik som dette og pappa vil få gode råd. Kanskje først alene, men også sammen med deg der. Han må derimot være motivert for å ønske dette selv. Vil han ikke det trenger det heller ikke bety han ikke er glad i deg. Han er bare veldig usikker og syns slike ting som dette oppleves skremmende for ham.

Men over til deg. Start med å be om en samtale med helsesykepleier på skolen. Kan nesten love deg du vil få gode råd og hjelp videre. Du kommer ikke til å angre❤️
 

Hilsen ei som selv hadde mye kontakt med helsesøster både på ungdomskolen og videregående og ser positivt tilbake på den tiden som verdifull i en vanskelig del av livet mitt❤️

Anonymkode: f01cc...469

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kanskje moren din lurte seg til en graviditet, og at faren din ikke ville ha barn med henne?

Kjæresten min har en sønn som ble påtvunget han, et veldig uønsket barn som ble til fordi moren hans lurte seg til å bli gravid ved å stikke hull i et kondom som sprakk.....

Men kjæresten er anstendig, resignerte og ble dypt deprimert da hun nektet å ta abort. Så han tok et minimum av ansvar. Han sier at sønnen og han har et "avmålt" forhold, fordi han har ikke klart å bli veldig glad i sønnen fordi han var et uønsket, påtvunget barn. Et uønsket barn fra en mor han ikke heller ønsket som fast partner.

Ja, menn kan også bli ofre på denne måten.

Ikke sikkert faren din og din mors historie er som dette. Kan godt hende han er glad i deg, men at han ikke er en person som snakker særlig om følelser? Kanskje han viser følelsene heller gjennom å sørge for at du har det du trenger i hverdagen og livet, at du har et trygt og forutsigbart liv? At det er hans måte å vise kjærlighet på?

Anonymkode: e550d...f0e

Ja jeg har jo hatt trygt og beskyttet liv. Vet at materialistisk sett hatt det bra.

Var bare nysgjerrig på hvorfor noen er sånn som ham.

Anonymkode: ffa87...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du skriver og formulerer deg veldig bra og tydelig❤️ Hadde du turt å skrev et lite brev, evt mail til pappaen din? Si noe om hvordan du føler det. At du ikke opplever at han viser at han er glad i deg på noen måte og sliter med vonde følger rundt dette?

Nå kjenner jeg jo ikke pappaen din, men menn generelt kan være dårlige på å vise følelser. Mange menn viser dermed kjærlighet på litt andre måter enn klassisk slik vi jenter tenker er å vise kjærlighet. Tror også de kan bli ekstra usikre når jentene kommer i puberteten og nærmer seg voksen. Da er du ikke det lille uskyldige barnet lengre og de blir usikre på rollen sin som tenåringspappa.

Uansett årsaken tenker jeg det er lurt at pappaen din får vite hva DU føler. Bare det at han vet det kan være et godt utgangspunkt. 
 

Gi ham et brev. Kontakt helsesykepleier på skolen din for samtale. Kanskje hun foreslår at pappa tar en samtal sammen med dere? Eller henviser videre til noe som heter familievernkontoret. De har masse erfaring med slik som dette og pappa vil få gode råd. Kanskje først alene, men også sammen med deg der. Han må derimot være motivert for å ønske dette selv. Vil han ikke det trenger det heller ikke bety han ikke er glad i deg. Han er bare veldig usikker og syns slike ting som dette oppleves skremmende for ham.

Men over til deg. Start med å be om en samtale med helsesykepleier på skolen. Kan nesten love deg du vil få gode råd og hjelp videre. Du kommer ikke til å angre❤️
 

Hilsen ei som selv hadde mye kontakt med helsesøster både på ungdomskolen og videregående og ser positivt tilbake på den tiden som verdifull i en vanskelig del av livet mitt❤️

Anonymkode: f01cc...469

Offentlig tilbud er dessverre ikke aktuelt❤️

Anonymkode: ffa87...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kanskje moren din lurte seg til en graviditet, og at faren din ikke ville ha barn med henne?

Kjæresten min har en sønn som ble påtvunget han, et veldig uønsket barn som ble til fordi moren hans lurte seg til å bli gravid ved å stikke hull i et kondom som sprakk.....

Men kjæresten er anstendig, resignerte og ble dypt deprimert da hun nektet å ta abort. Så han tok et minimum av ansvar. Han sier at sønnen og han har et "avmålt" forhold, fordi han har ikke klart å bli veldig glad i sønnen fordi han var et uønsket, påtvunget barn. Et uønsket barn fra en mor han ikke heller ønsket som fast partner.

Ja, menn kan også bli ofre på denne måten.

Ikke sikkert faren din og din mors historie er som dette. Kan godt hende han er glad i deg, men at han ikke er en person som snakker særlig om følelser? Kanskje han viser følelsene heller gjennom å sørge for at du har det du trenger i hverdagen og livet, at du har et trygt og forutsigbart liv? At det er hans måte å vise kjærlighet på?

Anonymkode: e550d...f0e

Herregud, for en drittsekkfyr du er sammen med!!! 

Anonymkode: e716c...1d2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Menn kan vise følelser gjennom å gjøre noe for deg. Hente teppe om du fryser, ta med drikke til deg når det er varmt. Minne deg på ekstra klær om du skal ut en kald dag. Lage god mat til deg. Passe på at du kommer trygt hjem. 

En vanlig årsak til mange skilsmisser  før i tiden var at mannen ser på det som omsorg å gi alle materielle ting familien trenger. Så jobber han så mye at familien ser ham som en ukjent person som aldri er tilstede eller bryr seg. God hensikt, men dårlig utfall. 

Vil du snakke om følelser så er det nok lurt å gjøre det med en venninne eller kvinne du kjenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kanskje moren din lurte seg til en graviditet, og at faren din ikke ville ha barn med henne?

Kjæresten min har en sønn som ble påtvunget han, et veldig uønsket barn som ble til fordi moren hans lurte seg til å bli gravid ved å stikke hull i et kondom som sprakk.....

Men kjæresten er anstendig, resignerte og ble dypt deprimert da hun nektet å ta abort. Så han tok et minimum av ansvar. Han sier at sønnen og han har et "avmålt" forhold, fordi han har ikke klart å bli veldig glad i sønnen fordi han var et uønsket, påtvunget barn. Et uønsket barn fra en mor han ikke heller ønsket som fast partner.

Ja, menn kan også bli ofre på denne måten.

Ikke sikkert faren din og din mors historie er som dette. Kan godt hende han er glad i deg, men at han ikke er en person som snakker særlig om følelser? Kanskje han viser følelsene heller gjennom å sørge for at du har det du trenger i hverdagen og livet, at du har et trygt og forutsigbart liv? At det er hans måte å vise kjærlighet på?

Anonymkode: e550d...f0e

Og denne historien kjæresten din forteller deg kjøper du like lett som en smultring på et julemarked..? 

Hvis kondomet sprakk, hvordan kunne han da se at det også var stukket hull? 

Og du syntes  historien passer seg i denne tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Nå vet ikke jeg noe om faren din, men er sikker på han elsker deg. Du er jo dattera hans. Noen er bare dårligere på å vise følelser eller er ikke vant med å vise så mye følelser og si «jeg elsker deg» osv. Jeg er ikke vant med å si glad i deg eller elsker deg til familie. Var bare ikke vant med å si det til hverandre i familien når jeg vokste opp. Ikke vant med klemme hverandre heller. Men vi var og er jo alle glad i hverandre og elsket/elsker hverandre for det, og det visste vi og det vet vi. Kanskje faren din ikke er vant med det?

Har du bodd alene med han hele livet? I så fall er jo det er tegn på at han er glad i deg.

Nå er han vel forelska i den nye dama, og vi vet jo hvordan det er å være forelska. 

Synes du bør ta det opp med han igjen jeg. Fortell han det du forteller her. Fortell han hva du føler og at du lurer på hvorfor han er sånn og hvis han bare ler istedenfor å snakke med deg så sier du at du vil at han skal ta det seriøst og ikke bare le det bort. Håper det ordner seg :) 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...