Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #21 Skrevet 5. desember 2005 Terskelen for å gi noen former for medisiner til barn ligger veldig høyt hos meg, men det man må huske på er at det finnes mange mennesker som får reisen sin ødelagt fordi foreldrene ikke har kontroll på dem. Det aller værste som finnes er krakilske barn! Og det som topper det hele er hvis man i tillegg er syk/sliten osv og man sitter i nærheten av et ustyrlig barn. Hvis man vet barna blir krakilske, finn en annen reisemåte eller reisemål om det er mulig. Eller snakk med lege om tips. Forøvrig tåler små dyr en kvart valium så jeg ser ingen grunn til at barn skulle det. Likevel ville jeg konfrontert lege først! ←
Dagoberta Skrevet 5. desember 2005 #22 Skrevet 5. desember 2005 Hadde jeg hatt valget mellom å høre på en skrikende baby eller å visst om at det var en dopet baby på flyet, hadde jeg tatt skrikingen nårsomhelst. Folk bør kunne ta konsekvensen av at de har fått barn, og ikke utsette dem for mer enn de tåler (f.eks lange reiser), og ta de kortere reisene på barnets premisser - gjør man det, så slipper man stort sett skrikende unger på flyet.
Gjest Hilde Skrevet 5. desember 2005 #23 Skrevet 5. desember 2005 Det kan være en utfordring å reise med små barn - og hvis jeg ikke hadde taklet den utfordringen uten å dope ned barnet mitt - så hadde jeg blitt hjemme. Hadde en kollega tidligere - hun gav barnet sitt beroligende om kvelden for å få barnet til å sove - helt vanvittig etter mine begreper. Og leger som er så slepphendte med resept-blokken burde vært fratatt enhver mulighet til å praktisere som lege - da mener jeg leger som skriver ut beroligende til friske barn for at foreldrene skal få fred.
:-) anna Skrevet 5. desember 2005 #24 Skrevet 5. desember 2005 Hadde en kollega tidligere - hun gav barnet sitt beroligende om kvelden for å få barnet til å sove - helt vanvittig etter mine begreper. Og leger som er så slepphendte med resept-blokken burde vært fratatt enhver mulighet til å praktisere som lege - da mener jeg leger som skriver ut beroligende til friske barn for at foreldrene skal få fred. ← Kjære vene. Hadde jeg visst om foreldre som gav barna sine beroligende for at de skulle sove om kvelden så tror jeg jammen at jeg hafdde ringt barnevernet!!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #25 Skrevet 5. desember 2005 Lav dose Valium fungerer bra. Så lenge det skrives ut av lege er det ikke farlig. Et krakilsk barn på fly er ikke noe gøy og man ødelegger flyturen for de andre passasjerene. ← Mitt inntrykk er at helsepersonell er den gruppen foreldre som bruker beroligende til barna sine oftest, fordi de har så lett tilgang.. Dette er for meg ren barnemishandling. Hadde jeg visst at noen dopet barna sine ville jeg ha ringt barnevernet.
Gjest Miloine Skrevet 5. desember 2005 #26 Skrevet 5. desember 2005 (endret) Det kan være en utfordring å reise med små barn - og hvis jeg ikke hadde taklet den utfordringen uten å dope ned barnet mitt - så hadde jeg blitt hjemme. Hadde en kollega tidligere - hun gav barnet sitt beroligende om kvelden for å få barnet til å sove - helt vanvittig etter mine begreper. Og leger som er så slepphendte med resept-blokken burde vært fratatt enhver mulighet til å praktisere som lege - da mener jeg leger som skriver ut beroligende til friske barn for at foreldrene skal få fred. ← Jeg er faktisk til en viss grad enig med deg! Nå hadde det seg sånn at sønnen min var konstatert hyperaktiv etter flere år med utredning, i tilegg til at han fikk astmamedisiner som gjør at man blir "hyper". Sønnen min fikk dette (allergimedisin) da det var det beste for han fordi kroppen hans aldri fikk ro! Han fikk dette av meg fordi kroppen hans trengte søvn! Jeg ga det ikke dersom vi kun skulle på en reise. Han skulle egentlig ha fått noe annet (noe som tilsvarer amfetamin) fordi på hyperaktive mennesker gir dette preparatet motsatt efekt. Jeg ville ikke gi det til han, men sa ja til allergimedisin som gjorde at han ble trøtt! Jeg taklet et hyperaktivt barn som ALDRI var i ro, og som måtte gå rundt med hjelm i barnehagen og spennes godt fast i vogna når vi skulle ut. Får man barn, får man ta konsekvensene av det, uansett hvor urolig barnet er. Jeg gjorde det ikke for min skyld, men for sønnen min sin skyld. Jeg er ingen tilhenger av å "dope" ned barn dersom man eks. skal ut på en reise. Jeg ble tilbudt dette preparatet i lang tid før jeg måtte si meg nødt til å gi det til han. Men å gi barn som ikke er konstatert hyperaktiv medisiner som gjør at de skal bli slappe og sovne, er jeg i mot. Det går bare ikke ann. En så lettvint løsning er forkastelig! Sønnen min er i dag 14 år og IKKE hyperaktiv, han vokste det av seg - astmaen også for den saks skyld. Endret 5. desember 2005 av Miloine
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #27 Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jeg er nok litt "gammeldag" i sånne spørsmål. En reisesyketablett gjør jo barna litt trøtte, husker at jeg selv kunne bli helt slått ut da jeg var liten, men noe mer synes jeg er å gå for langt. Og til et barn på 6 måneder ville jeg ikke gitt noe sånt heller. Husker jeg reagerte med da en bekjent av meg fortalte at hun hadde vært hos legen og fått resept på sovemiddel til sin ellers friske 1- åring, fordi han var så vanskelig å legge om kvelden... Hvordan skal disse barna takle livets situasjoner, når de har foreldre med en slik holdning? Endret 5. desember 2005 av cruel
Gjest Hilde Skrevet 5. desember 2005 #28 Skrevet 5. desember 2005 Jeg er faktisk til en viss grad enig med deg! Nå hadde det seg sånn at sønnen min var konstatert hyperaktiv etter flere år med utredning, i tilegg til at han fikk astmamedisiner som gjør at man blir "hyper". Sønnen min fikk dette (allergimedisin) da det var det beste for han fordi kroppen hans aldri fikk ro! Han fikk dette av meg fordi kroppen hans trengte søvn! Jeg ga det ikke dersom vi kun skulle på en reise. Han skulle egentlig ha fått noe annet (noe som tilsvarer amfetamin) fordi på hyperaktive mennesker gir dette preparatet motsatt efekt. Jeg ville ikke gi det til han, men sa ja til allergimedisin som gjorde at han ble trøtt! Jeg taklet et hyperaktivt barn som ALDRI var i ro, og som måtte gå rundt med hjelm i barnehagen og spennes godt fast i vogna når vi skulle ut. Får man barn, får man ta konsekvensene av det, uansett hvor urolig barnet er. Jeg gjorde det ikke for min skyld, men for sønnen min sin skyld. Jeg er ingen tilhenger av å "dope" ned barn dersom man eks. skal ut på en reise. Jeg ble tilbudt dette preparatet i lang tid før jeg måtte si meg nødt til å gi det til han. Men å gi barn som ikke er konstatert hyperaktiv medisiner som gjør at de skal bli slappe og sovne, er jeg i mot. Det går bare ikke ann. En så lettvint løsning er forkastelig! Sønnen min er i dag 14 år og IKKE hyperaktiv, han vokste det av seg - astmaen også for den saks skyld. ← Så fint at sønnen din har vokst det av seg Innlegget mitt var slett ikke kritikk til mennesker med barn som sønnen din, jeg kan forstå at man tyr til sånt da - helt forståelig.
Jens Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #29 Skrevet 5. desember 2005 Har ingen planer om å gi gutten min noe!!!!Lurte bare på hva folk har gitt. Tror det kommer til å gå kjempefint med litt leker, mat, softbag å sove i!!!
Dagoberta Skrevet 5. desember 2005 #30 Skrevet 5. desember 2005 Litt off-topic, men må bare si det, i tilfelle det er til nytte: det hjelper kjempebra mot dott i ørene på spedbarn å enten amme dem under opp- og nedstigning, eller gi dem flaske med litt tettere smokk enn vanlig, da blir det ikke noe vondt i ørene
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #31 Skrevet 5. desember 2005 Det er fint å ta hensyn til de andre på flyet også... Og dere som skriver det er barnemishandling; det finnes doseringer som er lagd for barn også. Hva er det som er mishandling i å la barnet sitt sove og være rolig, i steden for å skrive i 15 timer, en gang i året, eller hvor ofte man er på slike lange reiser?
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #32 Skrevet 5. desember 2005 Det er fint å ta hensyn til de andre på flyet også... Og dere som skriver det er barnemishandling; det finnes doseringer som er lagd for barn også. Hva er det som er mishandling i å la barnet sitt sove og være rolig, i steden for å skrive i 15 timer, en gang i året, eller hvor ofte man er på slike lange reiser? ← Det er barnemishandling nok å ta med et barn på en 15 timer lang reise, om man ikke skal gi dem dop også. Man kan heller vise hensyn ved å ikke reise på så lange turer.
Gjest 2324 Skrevet 5. desember 2005 #33 Skrevet 5. desember 2005 Det er barnemishandling nok å ta med et barn på en 15 timer lang reise, om man ikke skal gi dem dop også. Man kan heller vise hensyn ved å ikke reise på så lange turer. ← Helt enig!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #34 Skrevet 5. desember 2005 Har ingen planer om å gi gutten min noe!!!!Lurte bare på hva folk har gitt. Tror det kommer til å gå kjempefint med litt leker, mat, softbag å sove i!!! ← Helt enig med deg. Min meing er i tillegg at foreldre som doper ned barna sine på flyturer gjør det fordi de frykter sitt eget barn, kjenner det ikke godt nok og har rett og slett ikk ekjemien med det. Har man det pleier slike turer å gå svært bra.
Gjest Gjesta Skrevet 5. desember 2005 #35 Skrevet 5. desember 2005 Helt enig med deg. Min meing er i tillegg at foreldre som doper ned barna sine på flyturer gjør det fordi de frykter sitt eget barn, kjenner det ikke godt nok og har rett og slett ikk ekjemien med det. Har man det pleier slike turer å gå svært bra. ← Det var da voldsomt til bombastisk utsagn! Har du spesielt bred erfaring med slikt siden du uttaler det så bestemt? Jeg synes ikke det er riktig å gi dop til små barn fordi man skal på ferie. Da får man heller vente til barnet er stort nok til å takle en slik tur.
Gjest LoisLane Skrevet 5. desember 2005 #36 Skrevet 5. desember 2005 Forøvrig tåler små dyr en kvart valium så jeg ser ingen grunn til at barn skulle det. Likevel ville jeg konfrontert lege først! ← Konsultert, kanskje? Ingen grunn til en konfrontasjon med legen før noe en gang har skjedd. Ser ikke helt logikken i at barn skal tåle alt et lite dyr kan. Synes ikke barn og Valium hører sammen i det hele tatt!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #37 Skrevet 5. desember 2005 ....og når gir man egentlig dyra valium?
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #38 Skrevet 5. desember 2005 Det er barnemishandling nok å ta med et barn på en 15 timer lang reise, om man ikke skal gi dem dop også. Man kan heller vise hensyn ved å ikke reise på så lange turer. ← Enig. Hvorfor i all verden skal man dra med seg et lite barn tvers over kloden? De får jo ikke noe utav det uansett.
Dagoberta Skrevet 5. desember 2005 #39 Skrevet 5. desember 2005 ....og når gir man egentlig dyra valium? ← Joda, man gir dyra valium, setter dem i bur og plasserer dem i lasterommet når man skal ut og fly. Hva har det med denne tråden å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #40 Skrevet 5. desember 2005 Joda, man gir dyra valium, setter dem i bur og plasserer dem i lasterommet når man skal ut og fly. Hva har det med denne tråden å gjøre? ← Det var noen som mente at et dyr tålte en halv valium eller hva det nå var, dermed burde unger og tåle det. Forøvrig så har jeg reist en god del med dyr og jeg har aldri gitt dem hverken valium eller plassert dem i lasterommet når jeg har reist med fly. De har alltid fulgt meg i kabinen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå