Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
heim123 skrev (2 timer siden):

Har ingen tro på at dette vil skje uansett. Tror det er en drøm, som blir solgt til veldig mange. Men det forblir med det. Magefølelsen min sier at dette ville jeg styrt unna.

De låver gull å grønne skoger men ingenting har skjedd til nå og ingenting vil skje tror jeg. Det er nok en god del penger som blir lagt inn i dette fra pengesterke folk som tror på dette. Men hvor lenge skal hyggelige sammenkomster med mat og samhold vare i den usynlige landsbyen🫣  En etter en vil trekke seg ut, eller så vil noen andre ta over denne ideen og faktisk få det til. Belinda kommer hverfall aldri til å bygge seg hus i den landsbyen å være den første som flytter inn. Hvis det skjer skal jeg ta av meg hatten og jeg blir mektig imponert, for da tok jeg grundig feil. 

De har jo begynt å bygge et showhouse, så noe skjer jo. Jeg tror nok ikke det blir like stort og svært som de ønsker seg, men at de kommer til å bygge en del hus til de som er med hittil tror jeg. Men håper de får det til skikkelig, hadde vært så gøy å følge med på, og ikke minst at noen faktisk får det til 😁 Håper du må ta av deg hatten (eventuelt spise den 😅) 😉

• Liker 1
Gjest heim123
Skrevet (endret)
Armarillo skrev (20 timer siden):

De har jo begynt å bygge et showhouse, så noe skjer jo. Jeg tror nok ikke det blir like stort og svært som de ønsker seg, men at de kommer til å bygge en del hus til de som er med hittil tror jeg. Men håper de får det til skikkelig, hadde vært så gøy å følge med på, og ikke minst at noen faktisk får det til 😁 Håper du må ta av deg hatten (eventuelt spise den 😅) 😉

Endret av heim123
Skrevet
Zenhouse skrev (16 timer siden):

Summen er en slags forskuddsbetaling som går inn i den totale kjøpesummen til slutt. Jo tidligere man blir medlem, jo større fortrinn ved å kunne velge bolig først. Og ikke minst så låses medlemsprisen, for den vil øke jo mer byggestart nærmer seg…

og så får man tilgang til ukentlige zoom- møter med fremtidige naboer, fysiske samlinger ( gå-turer i Planes?) og felles chat. Som medlem blir man oppdatert ukentlig, og bedt om innspill på bl.a arkitektoniske  løsninger og ikke minst på hvordan samfunnet skal være. Man bygger  opp en blomstrende felles økonomi og har man ønsker om å starte en virksomhet inni byen ( frisør, butikk osv ) så får man mulighet til det. Alle som jobber med prosjektet som arkitekter, kokker og skoledirektør, skal selv bo i Villagen. 

Alt sikres med advokater og bankgarantier. Man har nå muligheten til å sikre seg tomter. Forskuddsbetaling på 100 000 euro for villatomter. Da får man tomten  i eget navn. Fort, fort for prisene øker raskt, og før tilleggsavgifter tilkommer. De tilbyr en byggaranti på 10 år. 10 boliger skal ha byggestart i midten av 2025 ( ups -den datoen har jo passert jo 😮‍💨), nye 50 boliger i starten av 2026. Resterende skal ferdigstilles i løpet av 3-5 år. Forsinkelser kan forekomme, men husk denne 10 års garantien da folkens!
Og forresten, de 10 000 euro i medlemsavgift kan refunderes når som helst om man ikke ønsker å bli med videre i prosessen.
Hei hurra som dette skal gå!
( All info her er fra hjemmesiden til øko-landsbyen til Belinda og Iancu). 

Hahahaha! 
For noen psyke, psyke mennesker.

• Liker 5
Skrevet
heim123 skrev (9 timer siden):

Hvor har du dette showhouse fra? Er det Lego de har bygget ? Lurer fælt.  Ikke sett noe til det😅

Man bør følge den siden som faktisk viser prosjektet, ikke bare Belinda sine personlige kanaler dersom man skal kunne si ting så bastant som folk gjør her. Legohus hadde vært gøy det, men de har begynt med støping av grunnmur til et ekte showhouse på eiendommen der. Ting tar tid med tillatelser osv visstnok. Og det er jo ikke så rart syns nå jeg 🤷‍♀️

Skrevet

Alle luftslott med respekt for seg selv har et showhouse!

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (19 timer siden):

«Steg 2: Sikre din plass. Vårt team vil sende deg en medlemsavtale. Et medlemsgebyr på €10 000 reserverer din plass (gebyret trekkes fra den fremtidige husprisen og refunderes dersom du bestemmer deg for å ikke bli med videre». 

Dette står på hjemmesiden deres. 

Jeg håper virkelig at de som har betalt medlemsavgiften har sikret seg godt med kontrakter og bankgaranti. Det er jo ikke usannsynlig at dette prosjektet går konkurs, og det er heller ikke usannsynlig at medlemsavgiften da er borte, enten i selve prosjektet eller at det viser seg at de har gått med i privatøkonomien til grunnleggerne. 

Jeg håper selvsagt at Belinda og mannen er ærlige og redelige her, og at prosjektet lykkes, men det lyser rødt for min del iallfall.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest agitator
Skrevet
Zenhouse skrev (På 8.11.2025 den 16.01):

«Steg 2: Sikre din plass. Vårt team vil sende deg en medlemsavtale. Et medlemsgebyr på €10 000 reserverer din plass (gebyret trekkes fra den fremtidige husprisen og refunderes dersom du bestemmer deg for å ikke bli med videre». 

Dette står på hjemmesiden deres. 

Selv om det står at gebyret refunderes, har man ingen garanti for faktisk å få pengene tilbake dersom de ikke står på en såkalt “cuenta especial” (spesialkonto) med bankgaranti i henhold til spansk lov.

I Spania er det kun midler som settes inn på en slik cuenta especial – og som er dekket av en forsikring eller bankgaranti (aval bancario) – som er juridisk beskyttet dersom utbygger for eksempel går konkurs eller prosjektet ikke blir fullført.

Hvis pengene bare overføres til utbyggerens vanlige konto uten garanti, kan du i praksis miste dem. Så det er veldig viktig å få dette dokumentert før man betaler noe som helst.

Dette har jeg satt meg inn i før vi selv kjøpte nybygg i Spania, men brukte advokat da - ikke megler.

Skrevet

Men hva skal Belinda selv bidra med til denne landsbyen foruten å være et ansikt utad med stort flott smil? Hun er jo utbrent. Ønsker ikke å jobbe. Ønsker egentlig nå å bare fargelegge barnslige tegninger i ulike farger. 

Jeg skjønner IKKE hva hun skal bidra med utover å bli servert? 

Er veldig nysgjerrig på dette her, så leste litt på google om MEV og lokale folk mm. Anbefales! Luftslottet blir sannelig enda mer spenstig etter det gitt. Ingen tro på at de kommer til å flytte inn eller bygge noe som helst. Tar nok ikke lang tid før de er på vei til neste store prosjekt. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Klementine skrev (1 time siden):

Men hva skal Belinda selv bidra med til denne landsbyen foruten å være et ansikt utad med stort flott smil?

Ikke særlig, vil jeg tro. Hun og mannen driver jo et markedsføringsfirma, og det er vel det de er ansatt for.

• Liker 3
Skrevet
agitator skrev (2 timer siden):

Selv om det står at gebyret refunderes, har man ingen garanti for faktisk å få pengene tilbake dersom de ikke står på en såkalt “cuenta especial” (spesialkonto) med bankgaranti i henhold til spansk lov.

I Spania er det kun midler som settes inn på en slik cuenta especial – og som er dekket av en forsikring eller bankgaranti (aval bancario) – som er juridisk beskyttet dersom utbygger for eksempel går konkurs eller prosjektet ikke blir fullført.

Hvis pengene bare overføres til utbyggerens vanlige konto uten garanti, kan du i praksis miste dem. Så det er veldig viktig å få dette dokumentert før man betaler noe som helst.

Dette har jeg satt meg inn i før vi selv kjøpte nybygg i Spania, men brukte advokat da - ikke megler.

Dette skriver de på hjemmesiden: 

Vi forstår at dette kan være en livsendrende beslutning, og at du ønsker å føle deg trygg i prosessen. Derfor er alle former for investering godkjente og standardiserte. Alt går gjennom advokater og anerkjente firmaer. I tillegg har du muligheten til å sikre investeringen din med en bankgaranti gjennom kjøpskontrakten for huset. 

Stusser på siste setningen om «muligheten til å sikre gjennom bank garanti». Burde det ikke være en selvfølge å gjøre det? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

At dere gidder å følge med på dette tullet 

• Liker 2
Skrevet
monahagen skrev (11 minutter siden):

At dere gidder å følge med på dette tullet 

Den siste idioten er ikke født enda sies det. Hun lever av å selge luftslott og svindle godtroende folk . Helt rart at folk biter på. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes 150 000 euro virker veldig lite for en ny bolig? Og hvem skal betale for skoler og parker osv? Ser tørt ut? Må vanne mye, da, iallfall. Er det en fellesutgift som skal betales eller hva? 150 mål er jo heller ikke så stort?? Ikke store tomter om det i tillegg skal være skole, idrettsanlegg og parker der? Det blir jo 50 mål, sikkert. Så da er det jo bare 450 mål til tomter. Ikke romslig i norsk forstand, iallfall.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Caeruleus skrev (1 time siden):

Jeg synes 150 000 euro virker veldig lite for en ny bolig? Og hvem skal betale for skoler og parker osv? Ser tørt ut? Må vanne mye, da, iallfall. Er det en fellesutgift som skal betales eller hva? 150 mål er jo heller ikke så stort?? Ikke store tomter om det i tillegg skal være skole, idrettsanlegg og parker der? Det blir jo 50 mål, sikkert. Så da er det jo bare 450 mål til tomter. Ikke romslig i norsk forstand, iallfall.

På hjemmesiden står det ca 100 000 euro for tomten og så fra 650 000-800 000 euro for villaene.  

• Liker 1
Skrevet
Zenhouse skrev (22 minutter siden):

På hjemmesiden står det ca 100 000 euro for tomten og så fra 650 000-800 000 euro for villaene.  

Ja, for villaene - men for rekkehusene har jeg sett priser nede i 150 000 euro?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Caeruleus skrev (8 timer siden):

Ja, for villaene - men for rekkehusene har jeg sett priser nede i 150 000 euro?

Du har rett ja. Dvs  det står at prisene starter på 120 000 euro for rekkehus som er 48 kvm. Så 150 000 stemmer sikkert for de som er noen få  kvm større. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 1
Skrevet

Nå kom det jaggu oppdatering på tomten 😂 Rart det der 😂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Reklamen for dette dukka plutselig opp og hun med rødkantede øyne, sitte og vri hendene nervøst mens hun prøver å overbevise om dett luftslottet uten å kunne vise ett eneste bilde av denne økolandsbyen. Det så temmelig tvungent ut der hun høres gråtkvalt ut mens hun snakker. Eller er det sånn hun snakker.

Endret av Motelvibes
  • Liker 3
Skrevet

Men altså... hun sitter og skryter av at hun lever drømmelivet! Hun drikker nykvernet kaffe på sengen, hun gjør ikke husarbeid, hun betaler ikke regninger, hun har ikke ansvar for noen ting, hun gjør ingenting! Og er SÅ lykkelig! Det er dette hun har ønsket hele livet! Å gjøre ingenting!! 

Hun sitter og fargelegger i en bok med ferdige tegninger. Har kjøpt 100-vis av tusjer til dette formålet. Hun gjør visst ikke noe annet. Hun har det så fantastisk. 

Hun er også helt tom og død i øynene. Og veldig stolt.

• Liker 10
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...