solsikke90 Skrevet 6. mai #2381 Skrevet 6. mai Angel75 skrev (1 time siden): Nå har hun funnet et nytt hus som hun vil kjøpe 😳 så hun kan bo litt her og litt der mens de bygger village. For det ligger mellom der de bor nå og village. Lurer på hvem som evt står for den kostnaden. Vil tro det er de som har investert i prosjektet hittil som finansierer det😅 1 3
Kristina Skrevet 6. mai #2382 Skrevet 6. mai Purpurina skrev (3 timer siden): Takk for deling av lenker, dette var interessant lesning. Jeg er fortsatt svært skeptisk til at dette kommer til å skje, og er redd de som har forpliktet seg vil tape pengene sine. Håper jeg tar feil. Jeg strever bare med å forstå at dette ekteparet evner å finansiere og ro noe så stort i land. Men jeg har ikke fulgt med på dem på lenge, for jeg kjente jeg bare ble sur og irritert av det, så kanskje jeg ikke burde uttale meg😁 Glad for at det ikke bare er meg som synes dette er interessant! Og helt enig, skal mye til for at dette blir en realitet... 1 4
miagunda Skrevet 6. mai #2383 Skrevet 6. mai solsikke90 skrev (1 time siden): Vil tro det er de som har investert i prosjektet hittil som finansierer det😅 Ja. Idotene.. 2
rosererrøde Skrevet 6. mai #2384 Skrevet 6. mai Men kjøper de huset, eller leier de bare? De kjøpte vel aldri det ekstremt dyre huset til mange millioner? Mulig jeg husker feil nå. Er så mye rart som skjer der..
Pitofinaa Skrevet 16. juni #2385 Skrevet 16. juni Ganske mange lokale motstandere nå hvis man sjekker Instagram en @salvemplanesprotegimelcomtat 2 2
Katten89 Skrevet 16. juni #2386 Skrevet 16. juni Er det noen som følger på snap? Blir det ikke noe av landsbyen?
Meg.no Skrevet 16. juni #2387 Skrevet 16. juni Katten89 skrev (2 minutter siden): Er det noen som følger på snap? Blir det ikke noe av landsbyen? Hun sier at det er usanne rykter og at alt går bra med prosjektet.
Velinda Skrevet 16. juni #2388 Skrevet 16. juni Hun sa på Snap at de var i gang med helsehuset,da må de jo være ferdig med mangen hus,har de flytta inn?
GreenHarmony Skrevet 17. juni #2389 Skrevet 17. juni Mulig jeg henger veldig etter.. 😅Har Belinda flyttet enda en gang etter at hun flytta fra det dyre huset som de ikke hadde råd til å betale lenger..? Husker at flyttingen derfra kom som et sjokk på Belinda, og at de flyttet inn til et hus hvor det ikke var vann så hun dusjet i hageslangen ute. Mener huset hadde en leilighet som de snakket på å pusse opp, hvor familien kunne bo når de var på besøk. Når flyttet de fra det huset? Finnes det beviser på at det bygges noe annet enn visningshuset i Mev? Sjekket ut siden til protestantene og eneste de viser er den samme bygningen som er vist frem ørten ganger før, virker ikke som at det faktisk skjer stort annet. Hvem er samarbeidspartnerne i dette prosjektet egentlig? Å bygge en by er såpass dyrt at det må jo noen veldig pengesterke inn..🙄 Dette er nok ikke annet enn luftslott og pyramidespill, hvor det selges et medlemsskap med masse tomme løfter. 9
Kristina Skrevet 20. juni #2390 Skrevet 20. juni Pitofinaa skrev (På 16.6.2026 den 19.25): Ganske mange lokale motstandere nå hvis man sjekker Instagram en @salvemplanesprotegimelcomtat Veldig interessant, takk for at du deler!
Misse 5 Skrevet 20. juni #2391 Skrevet 20. juni Belinda sier at alt går etter planen. Jeg synes det fremkommer veldig lite info omkring flere,ting, hvem finansierer dette, hvem er totalleverandør for husene Det er ikke bare å bygge en haug med hus. Og hvem sørger for infrastruktur og finansierer dette I Norge så fremkommer ofte dette i slike store byggeprosjekter og ikke minst så er infrastruktur på plass før en begynner på selve husene . Eg skjønner ikke hvordan de skal finansierer og gjøre alt dette de planlegger 2 2
Kristina Skrevet 21. juni #2392 Skrevet 21. juni Misse 5 skrev (10 timer siden): Belinda sier at alt går etter planen. Jeg synes det fremkommer veldig lite info omkring flere,ting, hvem finansierer dette, hvem er totalleverandør for husene Det er ikke bare å bygge en haug med hus. Og hvem sørger for infrastruktur og finansierer dette I Norge så fremkommer ofte dette i slike store byggeprosjekter og ikke minst så er infrastruktur på plass før en begynner på selve husene . Eg skjønner ikke hvordan de skal finansierer og gjøre alt dette de planlegger Jeg mener at de har en entreprenør (som i byggherre, ikke som i "jeg er influencer og grunder" hehe) og de må ha investorer, ellers hadde de ikke kommet såpass langt (som ikke er veldig langt), men ingen garantier. Vil oppfordre alle å ta en titt på instagram-kontoen lenket over, det var veldig enkelt å bare trykke "oversett" under innleggene så får man et godt innblikk i hva mange i området tenker. (Og mange i andre deler av Spania, tror folk er ganske lei nord-europeere og lite bærekraftig utvikling!) For meg er noe av det mest komiske denne delen her som står på FAQ-siden på nettstedet: One of the closest beaches to the MEV is Playa Oliva Nova. It's just under an hour away and is known for its calm vibe, soft sand, and beautiful views. It's also important to note that the MEV is situated right next to the lake where we plan to have our own natural beach for swimming, sunbathing, and water activities just a short walk from the village. Og så hvis man leser bare bittelitt om området så viser det seg at den innsjøen er bare majorly gross! Masse mygg og andre insekter, skittent vann osv. Ikke egnet for verken soling, svømming eller "water activities." Og de fleste som flytter til den delen av Spania ønsker jo å ha stranden mye nærmere enn en times kjøring. 2 2
Shopgirl2014 Skrevet 21. juni #2393 Skrevet 21. juni GreenHarmony skrev (På 17.6.2026 den 13.22): Mulig jeg henger veldig etter.. 😅Har Belinda flyttet enda en gang etter at hun flytta fra det dyre huset som de ikke hadde råd til å betale lenger..? Husker at flyttingen derfra kom som et sjokk på Belinda, og at de flyttet inn til et hus hvor det ikke var vann så hun dusjet i hageslangen ute. Mener huset hadde en leilighet som de snakket på å pusse opp, hvor familien kunne bo når de var på besøk. Når flyttet de fra det huset? Finnes det beviser på at det bygges noe annet enn visningshuset i Mev? Sjekket ut siden til protestantene og eneste de viser er den samme bygningen som er vist frem ørten ganger før, virker ikke som at det faktisk skjer stort annet. Hvem er samarbeidspartnerne i dette prosjektet egentlig? Å bygge en by er såpass dyrt at det må jo noen veldig pengesterke inn..🙄 Dette er nok ikke annet enn luftslott og pyramidespill, hvor det selges et medlemsskap med masse tomme løfter. At det var noe feil med vannet så de måtte dusje i hagen, var vel noe som bare varte i 3-4 dager og ikke en permanent ordning.
GreenHarmony Skrevet 21. juni #2394 Skrevet 21. juni Shopgirl2014 skrev (1 time siden): At det var noe feil med vannet så de måtte dusje i hagen, var vel noe som bare varte i 3-4 dager og ikke en permanent ordning. Ja, det var en midlertidig greie, men det huset er ikke det samme som de bor i nå? Jeg stussa litt på det og sjekket en eldre video og bassenget og uteområdet er ikke likt det som nå vises på Snap. Har hun sagt at de flyttet derfra eller har det skjedd i stillhet? 😅 1
Purpurina Skrevet 22. juni #2395 Skrevet 22. juni Oi, denne instagram-kontoen var jo interessant. Jeg er flytende i spansk og halvveis i katalansk, og det var interessant å se disse TV-innslagene og andre videoer som viser fortvilelsen, misnøyen og bekymringene rundt dette. Jeg føler med dem, MEV er jo svært inngripende. Nå har jeg fortsatt ikke troen på at dette noen gang vil bli ferdigstilt, men jeg forstår at de kjemper mot det. Det blir snakket om at de ikke har tillatelsene i orden heller, at visningsvillaen er bygget uten de riktige tillatelsene. Samt at det er svært lite "eco", derimot heller ødeleggende for naturen i området. Stadig nevnes det at dette er en plass som opplever tørke og vannrestriksjoner hver sommer, og her har de tenkt å bygge 500 hus med 500 basseng og 500 hager! Hvor skal de få vannet fra? Jeg kjenner jeg blir skikkelig nysgjerrig på hva som foregår på bakrommet i det prosjektet her. Det virker så svindlete! 9 14
solsikke90 Skrevet 23. juni #2396 Skrevet 23. juni Purpurina skrev (17 timer siden): Oi, denne instagram-kontoen var jo interessant. Jeg er flytende i spansk og halvveis i katalansk, og det var interessant å se disse TV-innslagene og andre videoer som viser fortvilelsen, misnøyen og bekymringene rundt dette. Jeg føler med dem, MEV er jo svært inngripende. Nå har jeg fortsatt ikke troen på at dette noen gang vil bli ferdigstilt, men jeg forstår at de kjemper mot det. Det blir snakket om at de ikke har tillatelsene i orden heller, at visningsvillaen er bygget uten de riktige tillatelsene. Samt at det er svært lite "eco", derimot heller ødeleggende for naturen i området. Stadig nevnes det at dette er en plass som opplever tørke og vannrestriksjoner hver sommer, og her har de tenkt å bygge 500 hus med 500 basseng og 500 hager! Hvor skal de få vannet fra? Jeg kjenner jeg blir skikkelig nysgjerrig på hva som foregår på bakrommet i det prosjektet her. Det virker så svindlete! Interessant, takk for at du videreformidler. Det er særdeles lite 'eco' i dette prosjektet. Som du sier, det er veldig inngripende og ødeleggende for natur og miljø. 6
Morild Skrevet 23. juni #2397 Skrevet 23. juni Purpurina skrev (17 timer siden): Oi, denne instagram-kontoen var jo interessant. Jeg er flytende i spansk og halvveis i katalansk, og det var interessant å se disse TV-innslagene og andre videoer som viser fortvilelsen, misnøyen og bekymringene rundt dette. Jeg føler med dem, MEV er jo svært inngripende. Nå har jeg fortsatt ikke troen på at dette noen gang vil bli ferdigstilt, men jeg forstår at de kjemper mot det. Det blir snakket om at de ikke har tillatelsene i orden heller, at visningsvillaen er bygget uten de riktige tillatelsene. Samt at det er svært lite "eco", derimot heller ødeleggende for naturen i området. Stadig nevnes det at dette er en plass som opplever tørke og vannrestriksjoner hver sommer, og her har de tenkt å bygge 500 hus med 500 basseng og 500 hager! Hvor skal de få vannet fra? Jeg kjenner jeg blir skikkelig nysgjerrig på hva som foregår på bakrommet i det prosjektet her. Det virker så svindlete! I går sa hu på snapp att hu hadde ikke peiling på hva noe kostet, hadde ikke noe kunnskap om regninger og alt som skal betales egentlig, det var det mannen som tar seg av. Mannen ser kjekk og grei ut han, men får en sån følelse att han er en liten luring, og hu er noe naiv. 10 1
Purpurina Skrevet 23. juni #2398 Skrevet 23. juni Morild skrev (3 timer siden): I går sa hu på snapp att hu hadde ikke peiling på hva noe kostet, hadde ikke noe kunnskap om regninger og alt som skal betales egentlig, det var det mannen som tar seg av. Mannen ser kjekk og grei ut han, men får en sån følelse att han er en liten luring, og hu er noe naiv. Huff!!
Kleppmelk Skrevet 23. juni #2399 Skrevet 23. juni Morild skrev (4 timer siden): I går sa hu på snapp att hu hadde ikke peiling på hva noe kostet, hadde ikke noe kunnskap om regninger og alt som skal betales egentlig, det var det mannen som tar seg av. Mannen ser kjekk og grei ut han, men får en sån følelse att han er en liten luring, og hu er noe naiv. Hun lever som et lite barn. Null ansvar, null husarbeid og soser rundt i egen boble dag ut og dag inn. Det verste er jo at hun opptil flere ganger har sagt hun lever drømmelivet. Vel! Vi har ulike definisjoner på hva et drømmeliv er i alle fall. Jeg liker hvertfall fylle dagene med noe mer meningsfylt enn å sitte i eget selskap, skrive dagbok og tusje. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå