AprilLudgate Skrevet 7. november 2022 #181 Del Skrevet 7. november 2022 Scutum skrev (39 minutter siden): Hun er rett og slett ekstremt uetisk. I tillegg til å dra disse uhyre personlige historiene inn i markedsføring, er hun også en av de aller verste til å markere med annonse/reklame. I tillegg, nå når hun har gått helt inn i dette bygge en kult / selvhjelpsguru greiene, klarer hun å legge frem alt på en måte som gjør at de som evt prøver og ikke klarer å nå hennes fantastiske nivå bare er mislykka. For å følge Belinda er alt som trengs riktig instilling. Som dette hun skrev om problematisk forhold til mat, her for en stund siden (bilde under) som gikk rett over til reklame for mikrosteg etter. Eller når hun la ut masse på snap om at hun var inne i en depresjon, men fordi hun fullførte mikrosteg treningen 2 dager på rad, så var hun på dag 3 ute av depresjonen igjen. Hun er en av de mest uetiske influenserene som er der ute, og det er meg en gåte hvorfor det ikke er større fokus på det. Hun retter seg inn på en utrolig sårbar kundegruppe og tjener rått på at de kjøper mikrosteg og kurs hos henne i Spania. Jeg blir dårlig. Dette er jo høyst ugreit tenker jeg fra et helseperspektiv. «Våknet depresjonsfri i dag kontra kort tid siden». Det er ikke sånn depresjon fungerer. Men, man kan ha bedre dager selvsagt - og hormoner kan påvirke mye slik at man for eksempel faktisk våkner dag X etter eggløsning eller første dager i menstruasjon og tenker «wow for en mye bedre følelse». Men det er hormonendringen som gjør det, ikke ei frokostbolle eller yogaøkt. Man vet jo at kosthold og aktivitet påvirker endel, men….det å så selge sine egne konsepter oppi dette blir bare uetisk som du sier. Dette med bambussokker og farens død skal jeg ikke si 100% jeg oppfattet riktig - for jeg hørte deler sv reklamen og satt mest sjokkert. Prøvde finne den igjen, og tenkte bare «hva var det hun sa nå? Og hvorfor produsenter Bambusa i en sånn reklamepopup?» Men igjen, om noen får samme reklame opp og hører noe annet så si ifra. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 8. november 2022 #182 Del Skrevet 8. november 2022 cerruti skrev (På 4.11.2022 den 18.30): Har hun slitt med vekta tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 8. november 2022 #183 Del Skrevet 8. november 2022 Føler den damen er ei tikkende bombe… hun prøver desperat og bli den perfekte utgavene av seg selv, og hun blir nok aldri fornøyd. Hun higrer i vei etter og bli bedre enn de hun omgås, hun må ha oppmerksomhet 24/7, må mates med likes og ros, kritikk takker ikke egoet hennes, hun er i forsvar konstant, hun manipulerer følgerne, skifter emne hvis det går henne i mot, hun rettferdiggjør alle sine handlinger, inntar litt « skulte» offerrollen, selvmotsigende mot seg selv, oser av sjalusi og misunnelse til damer m flotte kropper og da utfordrer hun heller dem slik at vi snur fokus mot flotte Belinda … hvor langt kan en planteinfluensaer nå?? ja, hvor er plantene??? Hun er veldig pågående og intens, leste igjennom gamle blogger hun har og det er skremmende om hvordan hun fremstiller ting.. personligheten hennes er syk … og har hun egentlig mer en 2 år på universitet ? Får vel ingen bachelor/ ma ster av det. ( Skole 2015-2017) ? Hun kommer til og trampe over Victoria Goller, for hun må både se utbedre og gjøre ting bedre enn henne. B snur kappa etter vinden Rekamere og komme med familietragedier i samme oppgulp er usmakelig 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg.no Skrevet 8. november 2022 #184 Del Skrevet 8. november 2022 Liker ikke hvordan hun snakker til mannen sin. Skarpt og kontrollerende. Stoppet snappen to ganger i går, fordi jeg ikke orket å høre på hvordan hun snakker til han. Han til gjengjeld, virker ydmyk og behagelig 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moncabang Skrevet 8. november 2022 #185 Del Skrevet 8. november 2022 DundreMilfin skrev (På 7.11.2022 den 12.50): Dette er jo høyst ugreit tenker jeg fra et helseperspektiv. «Våknet depresjonsfri i dag kontra kort tid siden». Det er ikke sånn depresjon fungerer. Men, man kan ha bedre dager selvsagt - og hormoner kan påvirke mye slik at man for eksempel faktisk våkner dag X etter eggløsning eller første dager i menstruasjon og tenker «wow for en mye bedre følelse». Men det er hormonendringen som gjør det, ikke ei frokostbolle eller yogaøkt. Man vet jo at kosthold og aktivitet påvirker endel, men….det å så selge sine egne konsepter oppi dette blir bare uetisk som du sier. Dette med bambussokker og farens død skal jeg ikke si 100% jeg oppfattet riktig - for jeg hørte deler sv reklamen og satt mest sjokkert. Prøvde finne den igjen, og tenkte bare «hva var det hun sa nå? Og hvorfor produsenter Bambusa i en sånn reklamepopup?» Men igjen, om noen får samme reklame opp og hører noe annet så si ifra. Men så er jo spørsmålet her nå, var det Belinda i den reklamen, eller en ren reklame for Bambusa? For snap har nå begynt med reklamesnutter hos populære influencere- og influencerne selv har INGENTING de skulle ha sagt om disse snuttene som dukker opp. Verken hvilket merke det er, eller når de dukker opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 8. november 2022 #186 Del Skrevet 8. november 2022 Jeg syns hun er koselig å følge med på jeg. Klikker kjapt forbi når hun snakker om depresjon og mikrosteg osv men liker hvordan hun ordner seg rundt og tar oss med i livet hennes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 8. november 2022 #187 Del Skrevet 8. november 2022 Yogaolga skrev (11 timer siden): Føler den damen er ei tikkende bombe… hun prøver desperat og bli den perfekte utgavene av seg selv, og hun blir nok aldri fornøyd. Hun higrer i vei etter og bli bedre enn de hun omgås, hun må ha oppmerksomhet 24/7, må mates med likes og ros, kritikk takker ikke egoet hennes, hun er i forsvar konstant, hun manipulerer følgerne, skifter emne hvis det går henne i mot, hun rettferdiggjør alle sine handlinger, inntar litt « skulte» offerrollen, selvmotsigende mot seg selv, oser av sjalusi og misunnelse til damer m flotte kropper og da utfordrer hun heller dem slik at vi snur fokus mot flotte Belinda … hvor langt kan en planteinfluensaer nå?? ja, hvor er plantene??? Hun er veldig pågående og intens, leste igjennom gamle blogger hun har og det er skremmende om hvordan hun fremstiller ting.. personligheten hennes er syk … og har hun egentlig mer en 2 år på universitet ? Får vel ingen bachelor/ ma ster av det. ( Skole 2015-2017) ? Hun kommer til og trampe over Victoria Goller, for hun må både se utbedre og gjøre ting bedre enn henne. B snur kappa etter vinden Rekamere og komme med familietragedier i samme oppgulp er usmakelig Meg.no skrev (4 timer siden): Liker ikke hvordan hun snakker til mannen sin. Skarpt og kontrollerende. Stoppet snappen to ganger i går, fordi jeg ikke orket å høre på hvordan hun snakker til han. Han til gjengjeld, virker ydmyk og behagelig Disse 2 ser ut som grei oppsummering 😄 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 8. november 2022 #188 Del Skrevet 8. november 2022 Om du ser litt rundt på instagram, så er det sjokkerende mange som skal drive med selvutvkling av mennesker. Såkalte livsstilseksperter, mentale trene, coacher, gud veit hva. Det KRYR av disse! Hva gjør disse til eksperter? Høre på et foredrag? 😅 Til og med Sandra Lyng Haugen! Folk betaler penger for dette! 😮 Virker som alt de har til felles er: Sliter big time med seg selv, skjøre som et aspeløv og hater kritikk. Blokkerer alle som stiller spørsmål om noe. Men smiler og alt er SÅ bra, ELSKER livet!! Smil til livet!! Dette er jo nesten altid kvinner, jeg synes dette faktisk er litt nedgradering av de som holder på med dette. At kvinnen virkelig trenger all denne hjelpen til å bli en bedre version av seg selv. For dette er jo veldig kvinnebasert, trenger vi alt dette tullet som frontes? At du er bra nok, du er god nok: bla-bla-BLA! Jeg synes dette blir veldig stakkarslig, spesielt når du ser hvem som skal lære deg ting om livet. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. november 2022 #189 Del Skrevet 8. november 2022 moncabang skrev (2 timer siden): Men så er jo spørsmålet her nå, var det Belinda i den reklamen, eller en ren reklame for Bambusa? For snap har nå begynt med reklamesnutter hos populære influencere- og influencerne selv har INGENTING de skulle ha sagt om disse snuttene som dukker opp. Verken hvilket merke det er, eller når de dukker opp Det var merket reklame for Bambusa, hun gikk også i plagg derfra. Det var ikke Snapchat men IG 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 8. november 2022 #190 Del Skrevet 8. november 2022 moncabang skrev (5 timer siden): Men så er jo spørsmålet her nå, var det Belinda i den reklamen, eller en ren reklame for Bambusa? For snap har nå begynt med reklamesnutter hos populære influencere- og influencerne selv har INGENTING de skulle ha sagt om disse snuttene som dukker opp. Verken hvilket merke det er, eller når de dukker opp Er Belinda som reklamerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 11. november 2022 #191 Del Skrevet 11. november 2022 Yogaolga skrev (På 8.11.2022 den 7.08): Belinda ber på sine knær om og bli nominert til Vixen Awards… hun sliter, ingen tenker på henne… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 14. november 2022 #192 Del Skrevet 14. november 2022 Spoiler Belinda selger Spelt pute som, iflg en kunde, gjør ar bestemor på sykehjemmet klarer og gå igjen!! Nå vil hun ikke lenger bare være Plante Belinda, men vise hele livet sitt.. noe hun liksom ikke har gjort før.. scanneren innvoller, så nå er hun frisk sier hun, og hun pløyer gjennom en ny bok ang hjernescanning… og hun er lykkelig.. igjen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 14. november 2022 #193 Del Skrevet 14. november 2022 Yogaolga skrev (34 minutter siden): Skjul innhold Belinda selger Spelt pute som, iflg en kunde, gjør ar bestemor på sykehjemmet klarer og gå igjen!! Nå vil hun ikke lenger bare være Plante Belinda, men vise hele livet sitt.. noe hun liksom ikke har gjort før.. scanneren innvoller, så nå er hun frisk sier hun, og hun pløyer gjennom en ny bok ang hjernescanning… og hun er lykkelig.. igjen 😂 Har hun sagt dette på snap/instagram? 😳😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 14. november 2022 #194 Del Skrevet 14. november 2022 Ja, hun har holdt det gående i hele dag med den puta …. Har mange screenshot av tøvet hennes.. men skjønner ikke helt hvordan jeg legger det ut her…. Tenker kanskje Tv2 /Forbrukerinspektørene/ Vg hjelper kanskje kunne se litt på den markedsføringen hennes 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Relin Skrevet 17. november 2022 #195 Del Skrevet 17. november 2022 Yogaolga skrev (På 14.11.2022 den 19.08): Ja, hun har holdt det gående i hele dag med den puta …. Har mange screenshot av tøvet hennes.. men skjønner ikke helt hvordan jeg legger det ut her…. Tenker kanskje Tv2 /Forbrukerinspektørene/ Vg hjelper kanskje kunne se litt på den markedsføringen hennes De skriver på nettsiden at ingenting er vitenskapelig bevist, men at de får fantastiske tilbakemeldinger fra folk som har kjøpt puten. Så ikke mye FT kan gjøre når de har en disclaimer og de viser til kundeomtaler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppzy Skrevet 18. november 2022 #196 Del Skrevet 18. november 2022 Er så dritt lei den reklameringa på puta nå. De skal jo kjøpe hus nå og må få inn penger til å få lån. Likte henne veldig godt før all denne reklameringa tok fullstendig av. Ikke bare puta, men andre produkter, kurs, yoga, bøker osv. Hun har blitt like ille som mange andre influenserne som selger/reklamerer hele tiden. Den evinnelige pratinga om selvhjelp og hvor fryktelig vondt hun har det. Ja da.. Det er mange som har det vondt og som sliter psykisk, fysisk osv. Som flere har skrevet så er det måte på hvor langt nede i depresjonen hun er den ene dagen for så å være helt tipp topp den neste etter å ha lest noe eller tatt noe yoga øvelser. Er vel hormonsvingninger som alle har i forskjellig grad. Orker ikke å høre på det mer nå. 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 18. november 2022 #197 Del Skrevet 18. november 2022 Jeg har ikke fulgt denne tråden siden Belinda brukte noen andres monsterasmykke for å promotere sitt eget, men etter å ha skummet igjennom slår det meg at dette er en av de ryddigste trådene på Rampelyset. Ikke er den spesielt aktiv heller. Jeg oppfatter kritikken som reell. Når man pusher diverse humbug for at folk skal føle seg bedre, så må man tåle at folk kritiserer dette. Derfor ble jeg fryktelig overrasket over at Belinda hadde uttalt seg i en sak på NRK om hetsen influencere utsettes for. Artikkelen starter med Helene Drage, som ganske riktig blir hetset. Hun underbygger påstandene sine med utklipp fra selveste Kvinneguiden. En annen influencer kan også vise til dokumentasjon. Belinda, derimot, synser og mener, uten å legge frem dokumentasjon. Eller hun la fram dokumentasjon som ikke holdt for NRK, det kan jo tenkes. Jeg skjønner at det er kjipt å få kritikk, berettiget eller ei, men jeg reagerer på holdningen hennes. Jeg spør ofte om de føler seg bedre etter å ha utført denne handlingen, sier hun. Og så trekker hun frem at hun selv selvfølgelig ikke kritiserer andre. – Jeg jobber heller med å finne ut hvorfor jeg ble trigget, understreker hun. Akkurat, for kritikk skyldes jo alltid at mottakeren blir trigget, ikke at avsenderen faktisk gjør noe kritikkverdig... For meg minner dette veldig om misunnelseskortet. Eller det godt brukte "hvis du ikke har noe pent å si, så kan du holde kjeft". Det er en holdning Quatar sikkert deler med henne, det er så slitsomt med alle som skal påpeke at man begår urett hele tiden, kan de ikke heller nyte fotball-VM og holde kjeft? Belinda kan også fortelle oss hvem som kritiserer henne. – Jeg tror at det er ofte småbarnsmødre som er slitne, eller eldre kvinner som ikke fant seg selv etter barna flyttet ut. Så da vet vi det... 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. november 2022 #198 Del Skrevet 18. november 2022 Felis skrev (5 timer siden): Jeg har ikke fulgt denne tråden siden Belinda brukte noen andres monsterasmykke for å promotere sitt eget, men etter å ha skummet igjennom slår det meg at dette er en av de ryddigste trådene på Rampelyset. Ikke er den spesielt aktiv heller. Jeg oppfatter kritikken som reell. Når man pusher diverse humbug for at folk skal føle seg bedre, så må man tåle at folk kritiserer dette. Derfor ble jeg fryktelig overrasket over at Belinda hadde uttalt seg i en sak på NRK om hetsen influencere utsettes for. Artikkelen starter med Helene Drage, som ganske riktig blir hetset. Hun underbygger påstandene sine med utklipp fra selveste Kvinneguiden. En annen influencer kan også vise til dokumentasjon. Belinda, derimot, synser og mener, uten å legge frem dokumentasjon. Eller hun la fram dokumentasjon som ikke holdt for NRK, det kan jo tenkes. Jeg skjønner at det er kjipt å få kritikk, berettiget eller ei, men jeg reagerer på holdningen hennes. Jeg spør ofte om de føler seg bedre etter å ha utført denne handlingen, sier hun. Og så trekker hun frem at hun selv selvfølgelig ikke kritiserer andre. – Jeg jobber heller med å finne ut hvorfor jeg ble trigget, understreker hun. Akkurat, for kritikk skyldes jo alltid at mottakeren blir trigget, ikke at avsenderen faktisk gjør noe kritikkverdig... For meg minner dette veldig om misunnelseskortet. Eller det godt brukte "hvis du ikke har noe pent å si, så kan du holde kjeft". Det er en holdning Quatar sikkert deler med henne, det er så slitsomt med alle som skal påpeke at man begår urett hele tiden, kan de ikke heller nyte fotball-VM og holde kjeft? Belinda kan også fortelle oss hvem som kritiserer henne. – Jeg tror at det er ofte småbarnsmødre som er slitne, eller eldre kvinner som ikke fant seg selv etter barna flyttet ut. Så da vet vi det... Men du tuller. »Slitne småbarnsmødre eller eldre kvinner som ikke fant seg selv etter barna flyttet ut?» For en nedlatende ting å si 😅🤷♀️ Vel Belinda Jacobsen. Riktignok har jeg ett skolebarn, men jeg har høy utdanning som akademiker. Om jeg har funnet meg selv? Sikkert ikke, jeg leter ikke så dypt etter mitt indre JEG. Velger å se utover. Ikke følger jeg influencere generelt, og er enig i at mange hetses over lav sko. Det tar IKKE bort hvordan hun formulerte seg rundt monsterasmykket - for en elendig og lavmål behandling 🤷♀️ På grunn av dette valgte jeg å kjøpe hennes smykke, ikke Belinda Jacobsens. Den andre kritikken jeg gir er å blande døde mennesker inn i reklame. Om dette var feil, at hun ikke snakket om sin døde far i reklame om Bambusa - for all del korriger. Bemerker meg ellers at andre planteinfluensere (som jeg følger fordi planter) før pleide trekke frem Jacobsen som inspirasjon blant flere. Nå nevnes ikke hennes navn lengre. Jeg tror ikke det BARE er fordi hun måtte starte på nytt i Spania med plantelivet. Det kan jo være derfor, men jeg tror den vendingen som ble tatt ikke falt i god jord, og det er ikke så rart. Problemet var aldri å lansere sitt eget smykke - men hvordan Jacobsen oppførte seg. Og nå er det lite planter og mye selvutviklingsgreier. Det sistnevnte der har jeg personlig ingenting imot, men da følger jeg heller utdannede psykologer. Kan nevne mange gode kontoer der, flere har også vunnet priser. Den derre tekoppen i hånda og kikke lenge inn i kamera med noen pust før man snakker og så konkludere med reklame, meh. Men sikkert endel som liker det siden hun holder på da 🤷♀️ Mange kontoer er jo kun reklame, så hvorfor ikke om man tjener noe på det. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. november 2022 #199 Del Skrevet 18. november 2022 DundreMilfin skrev (11 minutter siden): Om jeg har funnet meg selv? Sikkert ikke, jeg leter ikke så dypt etter mitt indre JEG. Velger å se utover. Veldig bra innstilling😊👍 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. november 2022 #200 Del Skrevet 18. november 2022 Entern skrev (8 minutter siden): Veldig bra innstilling😊👍 Gjelds å ikke grave for dypt si 😅 Neida, men har man opplevelser/traumer eller andre ting som gjør at man trenger bearbeiding og hjelp så anbefaler jeg tusen prosent psykolog og noen runder med innsikt i seg selv. Men på ett punkt kan det begynne å bli selvsentrert/navlebeskuende osv. Og influencere er iallefall ikke svaret på helsehjelp. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå