Gå til innhold

Sto opp for meg selv i dag så det sang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er den «snille» som aldri sier fra.. det betyr ikke at jeg ikke blir irritert, lei meg, skuffet og sint.. 

Jeg har en kollega som mest sannsynlig sliter med seg selv. Hun er «på» hele tiden. Blander seg inn i alt og alle og skal overkjøre andre. Baksnakker så det synger og skjønner ikke at folk snakker sammen. 
I dag var hun «på» meg og gikk bare å pirket, kommenterte og kom med stikk. 
Prøvde ignorere henne lenge, men til slutt snudde jeg meg.. såg henne rett i øynene og sa: Det er NOK nå!!! mens jeg holdt pekefingeren mot henne. 
Stirret henne i øynene til hun snudde seg og begynte å fikle med noe og småpratet med seg selv da hun gikk. 

Jeg fikk jo helt skjelven, da dette aldri har hendt før.. etter en stund ble hun veldig smiskete og hyggelig. 
Jeg følte jeg sto opp for meg selv, og klarte å legge det bak meg siden jeg sa fra. Det er så mange dager jeg går hjem fra jobb og koker av forbannelse på henne. 

 

Anonymkode: 20c9a...d03

  • Liker 34
  • Hjerte 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er den «snille» som aldri sier fra.. det betyr ikke at jeg ikke blir irritert, lei meg, skuffet og sint.. 

Jeg har en kollega som mest sannsynlig sliter med seg selv. Hun er «på» hele tiden. Blander seg inn i alt og alle og skal overkjøre andre. Baksnakker så det synger og skjønner ikke at folk snakker sammen. 
I dag var hun «på» meg og gikk bare å pirket, kommenterte og kom med stikk. 
Prøvde ignorere henne lenge, men til slutt snudde jeg meg.. såg henne rett i øynene og sa: Det er NOK nå!!! mens jeg holdt pekefingeren mot henne. 
Stirret henne i øynene til hun snudde seg og begynte å fikle med noe og småpratet med seg selv da hun gikk. 

Jeg fikk jo helt skjelven, da dette aldri har hendt før.. etter en stund ble hun veldig smiskete og hyggelig. 
Jeg følte jeg sto opp for meg selv, og klarte å legge det bak meg siden jeg sa fra. Det er så mange dager jeg går hjem fra jobb og koker av forbannelse på henne. 

 

Anonymkode: 20c9a...d03

Bra jobba 👏

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er den «snille» som aldri sier fra.. det betyr ikke at jeg ikke blir irritert, lei meg, skuffet og sint.. 

Jeg har en kollega som mest sannsynlig sliter med seg selv. Hun er «på» hele tiden. Blander seg inn i alt og alle og skal overkjøre andre. Baksnakker så det synger og skjønner ikke at folk snakker sammen. 
I dag var hun «på» meg og gikk bare å pirket, kommenterte og kom med stikk. 
Prøvde ignorere henne lenge, men til slutt snudde jeg meg.. såg henne rett i øynene og sa: Det er NOK nå!!! mens jeg holdt pekefingeren mot henne. 
Stirret henne i øynene til hun snudde seg og begynte å fikle med noe og småpratet med seg selv da hun gikk. 

Jeg fikk jo helt skjelven, da dette aldri har hendt før.. etter en stund ble hun veldig smiskete og hyggelig. 
Jeg følte jeg sto opp for meg selv, og klarte å legge det bak meg siden jeg sa fra. Det er så mange dager jeg går hjem fra jobb og koker av forbannelse på henne. 

 

Anonymkode: 20c9a...d03

Så bra!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (29 minutter siden):

Bra jobba 👏

Når folk er så urimelig og går å gnager og det er travelt på jobb, så fikk jeg nok. 
Jeg er lei av å ta i mot.. 

Anonymkode: 20c9a...d03

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når folk er så urimelig og går å gnager og det er travelt på jobb, så fikk jeg nok. 
Jeg er lei av å ta i mot.. 

Anonymkode: 20c9a...d03

Det forstår jeg meget godt. 👍

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke «bra jobba» å vente så lenge med å si ifra at man sprekker. Sånn atferd bør man si i fra om med en gang, helst lenge før man koker over.

 

Anonymkode: 840d8...205

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke «bra jobba» å vente så lenge med å si ifra at man sprekker. Sånn atferd bør man si i fra om med en gang, helst lenge før man koker over.

 

Anonymkode: 840d8...205

Dette var vel ikke akkurat å koke over da...

Anonymkode: 3b268...8dc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke «bra jobba» å vente så lenge med å si ifra at man sprekker. Sånn atferd bør man si i fra om med en gang, helst lenge før man koker over.

 

Anonymkode: 840d8...205

Det var et morsk blikk og en pekefinger med ordene "nå er det nok!"... ikke mye overkoking der. 

Anonymkode: 5b9e2...d17

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det er ikke «bra jobba» å vente så lenge med å si ifra at man sprekker. Sånn atferd bør man si i fra om med en gang, helst lenge før man koker over.

 

Anonymkode: 840d8...205

Dessuten skjer det jo at man sier fra gang på gang, uten at det hjelper. Da må det være lov å la det koke litt for at folk skal fatte alvoret.

Anonymkode: 3b268...8dc

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette var vel ikke akkurat å koke over da...

Anonymkode: 3b268...8dc

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var et morsk blikk og en pekefinger med ordene "nå er det nok!"... ikke mye overkoking der. 

Anonymkode: 5b9e2...d17

Men ts snakker jo om andre dager før dette, der hun har følt at det koker inni seg. 

Men ts, så utrolig bra at du fikk sagt fra! :) Jeg heier på deg!  Har også en slik kollega, og strikken min er snart tøyd også.. 

Glad på dine vegne at du fikk sagt noe! 👏

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (15 minutter siden):

 

Men ts snakker jo om andre dager før dette, der hun har følt at det koker inni seg. 

Men ts, så utrolig bra at du fikk sagt fra! :) Jeg heier på deg!  Har også en slik kollega, og strikken min er snart tøyd også.. 

Glad på dine vegne at du fikk sagt noe! 👏

Har sagt i fra flere ganger, og har gått bort å kokt i hodet. Har snakket led leder om det, men hen har ikke snakket med henne enda. Vi er flere kollegaer som sliter med henne. 
Jeg liker ikke dårlig stemning og vil ikke lage noe styr. Men nå kjente jeg at jeg bare fikk nok. 
Det er småting hele tiden, og det går folk på nervene til slutt. Spesielt at hun går å baksnakker og setter folk opp mot hverandre i tillegg 
 

 

Anonymkode: 20c9a...d03

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er den «snille» som aldri sier fra.. det betyr ikke at jeg ikke blir irritert, lei meg, skuffet og sint.. 

Jeg har en kollega som mest sannsynlig sliter med seg selv. Hun er «på» hele tiden. Blander seg inn i alt og alle og skal overkjøre andre. Baksnakker så det synger og skjønner ikke at folk snakker sammen. 
I dag var hun «på» meg og gikk bare å pirket, kommenterte og kom med stikk. 
Prøvde ignorere henne lenge, men til slutt snudde jeg meg.. såg henne rett i øynene og sa: Det er NOK nå!!! mens jeg holdt pekefingeren mot henne. 
Stirret henne i øynene til hun snudde seg og begynte å fikle med noe og småpratet med seg selv da hun gikk. 

Jeg fikk jo helt skjelven, da dette aldri har hendt før.. etter en stund ble hun veldig smiskete og hyggelig. 
Jeg følte jeg sto opp for meg selv, og klarte å legge det bak meg siden jeg sa fra. Det er så mange dager jeg går hjem fra jobb og koker av forbannelse på henne. 

 

Anonymkode: 20c9a...d03

Off, eg også. Men sliter med å sette ned foten...

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, TS! Jeg liker de som tør å si ifra om ting som ikke er greit!!

Anonymkode: baae3...8ed

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så bra, TS! Jeg liker de som tør å si ifra om ting som ikke er greit!!

Anonymkode: baae3...8ed

Tusen takk. Blir så forbanna, og det er bare begrenset hva en klarer å ta i lot over tid. 
Denne kollegaen sliter nok med seg selv siden hun holder på slik, men hun kan ikke oppføre seg slik mot kollegaer på jobb 

Anonymkode: 20c9a...d03

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva slags arbeidssted er dette? 

Anonymkode: 4f242...83a

Sykehjem

Anonymkode: 20c9a...d03

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke «bra jobba» å vente så lenge med å si ifra at man sprekker. Sånn atferd bør man si i fra om med en gang, helst lenge før man koker over.

 

Anonymkode: 840d8...205

Når vedkommende ikke forstår, vi har sagt fra gang på gang. Hun fortsetter bare. Om noen har sagt fra skikkelig til henne går hun bare rundt å forteller alle at hun har blitt behandlet urimelig. Det finnes ingen selvinnsikt som jeg ser hvertfall. 
Det er 2 kollegaer som er sykmeldt grunnet henne. Det er hektisk hverdag på jobb, samtidig skal hun gå i beina på folk å lage drama. Hun går i mot sykepleierne og gjør det stikk motsatte av det hun har fått beskjed om, da hun har gått «livets skole» og kan alt. Hun forstår ikke hva jobben går ut på, faglig sett. Og liker ikke oss som har faglig kompetanse og utdanning. Hun mener livserfaring holder i massevis, og går å tyter om dette så folk blir sliten i hue. 

Anonymkode: 20c9a...d03

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil123 skrev (1 time siden):

Off, eg også. Men sliter med å sette ned foten...

Tror vi er mange i samme båt. Vi liker jo ikke lage noe oppstyr rundt noe, og vil jo gå stille i dørene og ha et godt miljø. Men planlegg inni deg hva du kan si hvis det oppstår en situasjon du ofte opplever. 
ofte blir en så paff der og da, at en ikke vet å si noe. Så tenker man etterpå.. fader, hvorfor sa jeg ikke bare det og det. 
Tror vi alle er litt der jeg 

Anonymkode: 20c9a...d03

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er den «snille» som aldri sier fra.. det betyr ikke at jeg ikke blir irritert, lei meg, skuffet og sint.. 

Jeg har en kollega som mest sannsynlig sliter med seg selv. Hun er «på» hele tiden. Blander seg inn i alt og alle og skal overkjøre andre. Baksnakker så det synger og skjønner ikke at folk snakker sammen. 
I dag var hun «på» meg og gikk bare å pirket, kommenterte og kom med stikk. 
Prøvde ignorere henne lenge, men til slutt snudde jeg meg.. såg henne rett i øynene og sa: Det er NOK nå!!! mens jeg holdt pekefingeren mot henne. 
Stirret henne i øynene til hun snudde seg og begynte å fikle med noe og småpratet med seg selv da hun gikk. 

Jeg fikk jo helt skjelven, da dette aldri har hendt før.. etter en stund ble hun veldig smiskete og hyggelig. 
Jeg følte jeg sto opp for meg selv, og klarte å legge det bak meg siden jeg sa fra. Det er så mange dager jeg går hjem fra jobb og koker av forbannelse på henne. 

 

Anonymkode: 20c9a...d03

Godt det ikke var meg da. Den fingeren tåler jeg ikke, fått den i fjeset hele oppveksten uten grunn. Man kan si ifra uten å peke på folk. Husk, kun en finger peker mot den andre, de andre fingrene mot deg selv. Men fint for deg at du føler at du utrettet noe. Ord og hvordan du sier ifra betyr mer enn fakter. Jeg tenker at om du senker deg til den andres nivå, så er du selv der de er. 

Anonymkode: 69f91...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...