Gå til innhold

Hva betyr det når man er «for mye»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk nemlig vite av en venninne at hun synes jeg kan bli litt «for mye» noenganger.. Spesielt i fylla har jeg fått høre. Har lyst å endre meg og ikke være slik men aner ikke hva det er som gjør at folk oppfatter meg som «for mye»? Hvis du hadde hatt en venninne du mente var for mye, hva måtte denne venninnen ha gjort for at du skulle mene at hun er det? Håper noen kan svare for føler meg ganske dårlig med meg selv og vil endre meg..

Anonymkode: bd9bf...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel verdt å nevne at jeg har ADHD så har nok litt mer energi enn de fleste. Føler jeg oppfører meg normalt i de fleste lag men kanskje jeg ikke har helt selvinnsikt? Men når det er flere som mener det samme om meg så er jo det et eller annet jeg gjør feil.

Ts

Anonymkode: bd9bf...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt venninne som var "for mye", ja. Hun holdt ordet 80% av tiden, avbrøt mye, lo veldig høyt og støyende, ble voldsomt gira og fyrte seg enda mer opp når hun fikk til et slags samspill med noen som deltok i intensiteten hennes. Det blir rett og slett veldig slitsomt.

Anonymkode: 6179e...bbc

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du for mye? Er selvopptatt? Veldig høylydt?

Anonymkode: f7805...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakker du for mye? Er selvopptatt? Veldig høylydt?

Anonymkode: f7805...ff7

Vel når jeg tenker meg om så kan jeg nok være litt høylytt og pratesyk innimellom ja.. Men skal slutte med det. Jeg får prøve å etterligne andre sin atferd og prøve å bli en litt roligere person, håper det hjelper. Takk for svar uansett.

Ts 

Anonymkode: bd9bf...543

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater når spesielt kvinner sier dette om andre kvinner. Og ofte skal det slettes ikke mye til før noen "er for mye", det kan være en ler høylytt, at en kler seg på en måte som er "for mye" iforhold til en grå mus, det kan være at en ikke er stille og sjenert. I det hele tatt skal det veldig lite til før noen mener at noen andre er "for mye". Det å være "for mye" er en forferdelig uting å beskrive andre mennesker med og en slags undertrykkende og nedlatende måte å beskrive andre på. Mens det igrunn sier mest om de som bruker slike utrykk. Og nei har ikke fått høre dette utrykket om meg selv men det skjærer i ørene når det blir brukt om andre fordi det er så utrolig nedlatende og blir ofte brukt om de som er "for lite" igjen. 

Anonymkode: 7bc0e...854

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dominerer kommunikasjonen. Dårlig til å lytte.

Anonymkode: 3d651...485

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stjeler sikkert andre kvinners valuta; oppmerksomhet. Er du penere enn venninne dine får du også ett slikt stempel.

Anonymkode: 56550...b32

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vel når jeg tenker meg om så kan jeg nok være litt høylytt og pratesyk innimellom ja.. Men skal slutte med det. Jeg får prøve å etterligne andre sin atferd og prøve å bli en litt roligere person, håper det hjelper. Takk for svar uansett.

Ts 

Anonymkode: bd9bf...543

Det er ikke så lett å legge bånd på seg og «endre» personlighet.. men då får ha det i bakhodet. Prøve å la andre slippe til 🥰

Anonymkode: 30879...a75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vel når jeg tenker meg om så kan jeg nok være litt høylytt og pratesyk innimellom ja.. Men skal slutte med det. Jeg får prøve å etterligne andre sin atferd og prøve å bli en litt roligere person, håper det hjelper. Takk for svar uansett.

Ts 

Anonymkode: bd9bf...543

Kanskje du hadde trivdes bedre i et annet miljø? Med mere likesinnede? 

Anonymkode: 8ac82...f19

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du stjeler sikkert andre kvinners valuta; oppmerksomhet. Er du penere enn venninne dine får du også ett slikt stempel.

Anonymkode: 56550...b32

Eh, nei. Når jeg synes noen er mye, er det fordi de er slitsomme. Prater mye og høyt f eks.

Anonymkode: 579f9...30e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du stjeler sikkert andre kvinners valuta; oppmerksomhet. Er du penere enn venninne dine får du også ett slikt stempel.

Anonymkode: 56550...b32

Eh, nei. Når jeg synes noen er mye, er det fordi de er slitsomme. Prater mye og høyt f eks.

 

Sandra i Forræder er veldig MYE.

Anonymkode: 579f9...30e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personer som snakker hele tiden, snakker høyt og har et høyt eksponeringsbehov kan ofte bli "litt for mye". De kan være både hyggelige og morsomme men blir litt slitsomt når de hele tiden skal "stjele showet". Det er lurt å la andre også slippe til.

Anonymkode: 2f7cc...7ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan også være for mye btw, til deg som mente dette var misunnelse. 
 

En på jobb er for mye. Hun skal ha oppmerksomhet hele tiden, veldig meg-menneske. Hun prater høyt så alle hører henne, ler ekstremt høyt, påtatt sprudlende, snakker om seg selv hele tiden, fremhever seg og sine greier hele tiden, har alltid hatt en opplevelse som overgår andres. Hun er hyggelig og morsom også, men hun blir for mye. 

Anonymkode: a12ad...803

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du tar for mye plass.
 

At andre ikke kommer til orde, fordi du snakker og monopoliserer samtalen. 

Eller at du rett og slett krever for mye oppmerksomhet generelt, og får alt til å handle om deg. 
 

Det er hva det betyr. Om venninnen din har rett i at du er for mye, vet jeg ikke. 

Anonymkode: 9776c...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hater når spesielt kvinner sier dette om andre kvinner. Og ofte skal det slettes ikke mye til før noen "er for mye", det kan være en ler høylytt, at en kler seg på en måte som er "for mye" iforhold til en grå mus, det kan være at en ikke er stille og sjenert. I det hele tatt skal det veldig lite til før noen mener at noen andre er "for mye". Det å være "for mye" er en forferdelig uting å beskrive andre mennesker med og en slags undertrykkende og nedlatende måte å beskrive andre på. Mens det igrunn sier mest om de som bruker slike utrykk. Og nei har ikke fått høre dette utrykket om meg selv men det skjærer i ørene når det blir brukt om andre fordi det er så utrolig nedlatende og blir ofte brukt om de som er "for lite" igjen. 

Anonymkode: 7bc0e...854

Nå kan selvsagt ulike folk legge ulik mening i en sånn kommentar, men generelt tror jeg at de fleste som sier noen er «litt for mye» mener man er høylydt, tar mye plass, er brautende, lite lydhør for andre og andres behov, snakker for mye om seg selv og ikke lar andre slippe til. Man oppleves som slitsom og kanskje lite hensynsfull overfor andre. Tror sjelden klesstil er avgjørende her, for eksempel. Ei heller at man er for pen og attraktiv, som noen andre her i tråden var inne på. 

Jeg er nok en sånn person som kan bli litt «mye» hvis jeg ikke er bevisst på det, og derfor jobber jeg jo med det. Selv om jeg skjønner hva du mener, så synes jeg egentlig det kan være en ganske konstruktiv kritikk. Hvis man for eksempel  dominerer det sosiale rommet og ikke slipper andre til eller får alt til å handle om seg selv - så er jo det en oppførsel som man bør prøve å justere. 

Ja, det finnes dårlige venner som hakker på en uten grunn. Det finnes mennesker som har en ekstremt trang boks som de forsøker å dytte andre inn i, og derfor ikke aksepterer at folk er ulike. For alt vi vet kan det være at TS venninner er sånn, og at TS ikke har noen grunn til å justere oppførselen sin. Men jeg synes vi alle bør være åpne for at vi kan ha trekk ved oss selv som kan oppleves ubehagelig av andre, og da er det en god egenskap å kunne ta den kritikken og prøve å bli et enda triveligere menneske å være sammen med. 

Noe av det verste jeg vet er mennesker som sier «JEG ER BARE MEG SELV JEG, OG DET MÅ FOLK AKSEPTERE» og bruker det som unnskyldning for dårlig oppførsel. 

 

Anonymkode: 55ebe...19e

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er for mye er ofte høylytte, dårlige til å lytte, veldig energiske, dårlige til å lese andre mennesker rundt seg eller lese situasjonen når det er nok, skravlete, hensynsløse. Både menn og kvinner er slikt. 
 

Venninna di vil nok ikke at du skal endre deg helt, men kanskje lage litt mer plass til henne. Lese situasjonen litt og kanskje se henne litt mer. 

Anonymkode: 9dd40...026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar godt over halvparten av oppmerksomheten. 

Prater veldig mye, så andre ikke kommer til/blir sliten av å høre på

Prater/ler veldig høyt

Gestikulerer voldsomt

Lager masse drama - snakker bare om seg og sitt, gjør småting store, etc. 

Jeg har en venninne som jeg synes er mye. Hun både prater alt for mye, OG lager stor ståhei over ingenting. 

Anonymkode: af359...524

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo ikke forandre deg, bare korrigere og bli litt mer bevisst hvordan du oppfattes av andre. Jeg har f.eks. en lei tendens til å prate i vei og glemme å spørre motparten noen spørsmål tilbake, ergo prøver jeg å skjerpe meg der og gjøre det når det har blitt nok "meg". Jeg er ikke typen som folk flest velger å opprettholde kontakten med, ergo antar jeg at det er noe ved meg som ikke appelerer nok til at de tenker jeg er verdt å gjøre en innsats for. Samtidig får jeg stort sett ja om jeg tar initiativ selv, så er ikke helt håpløs  :)

Jeg setter pris på folk med masse energi, de som blir litt mye er de som gjerne skal gjøre veldig mye ut av seg og hele tiden kommer med utsagn som "Ikke for å være frekk, men...", "Jeg sier det bare som det er", "Det er bare sånn jeg er (altså må alle tåle meg uansett hvor uspiselig jeg blir)". Manglende antenner er vel det jeg tenker på når noen er "for mye", lær å lese rommet.

Anonymkode: dadf5...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...