Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En motivasjonstråd for å ta grep som enten gir deg mer inntekt eller reduserer utgiftene dine.

Jeg har i dag flyttet boliglånet og sparer 0,25% rente hver måned!

Anonymkode: a65cc...21c

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Bakt 6 brød, kuttet i skiver og lagt i fryseboksen.

Lest tilbudsaviser. Ser at Joker har store og fine poteter i løs vekt til 9,90 pr kg.  Ellers trenger jeg ikke å handle denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter MacBook Air, da jeg er fullstendig avhengig av ny pc (da de jeg har nå ikke virker), og har funnet noen ned i 1000-3000kr på Finn (modell fra 2015 og 2017). Man sparer mye på å kjøpe på Finn. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

En motivasjonstråd for å ta grep som enten gir deg mer inntekt eller reduserer utgiftene dine.

Jeg har i dag flyttet boliglånet og sparer 0,25% rente hver måned!

Anonymkode: a65cc...21c

Til hvilken bank?

Anonymkode: ec797...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler den bestilte pizzaen i to dagers middag...jepp vet at det ikke er billig å bestille pizza selv om vi henter den selv...

Anonymkode: 54a42...ee0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt penger på alkohol i dag, bestilt sake som skal brukes til matlaging. Men bestilt den i Sverige, og ikke Norge 😅

Anonymkode: 82637...144

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stusset over beløpet på en telefonregning. Det ante meg at noe var galt. Regningen var på 2390 kr. Så tok jeg en telefon til selskapet og det viste seg at jeg var fakturert 1500 kr for mye. 

Så jeg "tjente" 1500 kr på en 5 minutters telefonsamtale😃

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte bilen. Da får jeg betalt strømregninga og etterslep på felleskostnader på det skakkjørte borettslaget jeg bor i… 

Anonymkode: 25310...3b9

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget middag av det vi hadde, selv om det vi lagde måtte endres litt på i forhold til slik vi pleier å lage det.
Jeg hadde enormt lyst på energidrikk og noe godt til kvelds, men lot være å dra på butikken av økonomiske hensyn. 

Bare de to valgene har nok spart meg noen hundre kroner i dag, da det fort blir tatt med litt av hvert når man er innom butikken. Ikke mye penger i det store bildet, men alt hjelper. Sikkert første tirsdagen jeg ikke har vært innom en butikk på 10 år, gjør altfor mange småkjøp i det daglige. 

Anonymkode: 800b0...c4e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Solgte bilen. Da får jeg betalt strømregninga og etterslep på felleskostnader på det skakkjørte borettslaget jeg bor i… 

Anonymkode: 25310...3b9

Hvor er dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt spinatsuppe laget av frossen spinat til middag, superbillig.

Bestilt apotekvarer jeg trenger fra nettet. Summen kom på 480,- det samme ville kostet 760,-på mitt nærapotek.

Anonymkode: 9d8f8...6ed

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resultat av årets lønnsforhandlinger i dag😊 Det lønte seg VELDIG å argumentere slik jeg gjorde🎉 

Anonymkode: 13e54...d57

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist vinter kløyvet jeg 200 sekker med ved. 
I helgen monterte jeg et ildsted ekstra. 
Jeg bruker bilen så absolutt lite som jeg bare kan.

Jeg lærer stadig nye resepter for å erstatte kjøtt med bønner, tofu og lignende.

Jeg har praktisk talt sluttet helt med alkohol.

Endret av Snok1
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting, har ikke noe særlig handlingsrom. Må vel eventuelt bli å slå av varmen og ikke kjøpe mat.

Anonymkode: e0a84...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget opp stor porsjon pastasaus slik at vi har middag i flere dager. Brukte First Price pastasaus (er jo bare tomater uansett, smak tilsetter jeg med grønnsaker og krydder) og First Price pølser.

Kjente ikke noen forskjell på den sausen og bruk av dyrere sauser og pølser. 

Anonymkode: f96cc...f37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dumpsterdivet og utelukkende lagd måltider basert på det

Anonymkode: ec8c6...166

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt frivillig, men negletimen min ble avlyst, og nå har jeg bestemt meg for å ta en pause på den fronten 🙈

Ellers har jeg nettopp skiftet forsikringsselskap, sparte 5000kr i året på det. 
Jeg har også prøvd å være med fornuftig med matbudsjett og handling, så håper jeg klarer å følge opp det i mer enn bare en uke eller to. 
Og så har vi begynt å kjøpe To Good To Go poser for brødvarer osv. Vinn-vinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt flinkere til å selge klær jeg ikke bruker og kjøper en del brukte klær, bra for miljøet også. Vinn vinn. 😁

Dusjer kortere og bruker litt kaldere vann. Passer på å vaske klær når det er billigst strøm. Lader bilen når det er billigst.

Handler inn mat bare én gang i uken og følger med på tilbud. Bruker bilen mindre, går og sykler mer.

Slike småting har gjort at vi får redusert utgiftene. Typen er glad og fornøyd og skryter av meg, kaller meg for den lille sparebørsa si.🤣 🥰

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok bussen rett hjem etter et møte isteden for å spise sushi til lunsj som jeg i grunnen ville 😅 
Tjente 200kr på et online print jeg selger på Etsy.

Anonymkode: b9a4e...f05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...