Gå til innhold

føler du deg komfortabel med å drikke


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hei alle sammen!

jeg lurer på om dere er komfortable med å drikke alkohol sammen med foreldrene dine?jeg pleier som regel ikke drikke sammen med dem,men helst med venner.vet ikke helt hvorfor det er slik...hvordan er det med dere folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg ikke noen problemer med.. Nå er det aldri snakk om fyll da, men vin til maten og noe godt å drikke til kaffen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hva du mener med "å drikke". Etter at jeg fylte 18 så har jeg flere ganger fått et glass vin eller champagne til maten, og jeg føler meg ikke ukomfortabel med det (bortsett fra at jeg ikke liker vin eller champagne og står heller over :ler:). Å drikke meg full foran mamma hadde jeg ikke vært komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det har jeg ingen problemer med. Har vært på pøb med mamma mange ganger, jeg. Det morsomme er at hun blir som regel full fordi hun tåler veldig lite, og jeg tåler veldig mye. Hun liker ikke at jeg festrøyker, men hun røyker selv, og tilbyr meg alltid en røyk når hun er full. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke uansett jeg da, men hadde jeg gjort det, så hadde jeg drukket sammen med dem ja, på den måten de drikker. På den måten min samboer drikker sammen med dem. Et glass vin til maten, en likør eller et glass cognac el på kvelden. Ikke fyll, bare drikke litt.

Jeg har fått tilbudet (etter at jeg ble 18 altså), men ettersom jeg ikke drikker så gir de meg ikke lenger tilbudet like ofte, ettersom det heller blir "du vil vel ikke ha, men det er brus i kjøleskapet nede, hva vil du ha?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få tilbudet når jeg er på besøk hos dem, men i og med at de aldri har det jeg drikker (som er et svært lite utvalg), så takker jeg alltid nei.

Men, at jeg sier nei, har ingenting med at jeg syns det er flaut å drikke alkohol i nærheten av foreldrene mine.

Vi er voksne folk alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstemann er over 18 og blir nå tilbudt alkohol når vi har det til middag etc, men hun takker ofte nei. Ikke fordi hun er ukomfortabel med å drikke alkohol sammen med oss, men fordi hun ofte ikke liker den type alkohol vi har.

Moren min lærte meg å drikke rødvin da jeg var gammel nok ;)

Grunnen til det var at hun gjerne ville ha noen å dele ei flaske rødvin med.

Det var bare oss to og vi var en del ganger på ferie sammen. Følte meg aldri ukomfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!

jeg lurer på om dere er komfortable med å drikke alkohol sammen med foreldrene dine?jeg pleier som regel ikke drikke sammen med dem,men helst med venner.vet ikke helt hvorfor det er slik...hvordan er det med dere folkens?

Jeg føler meg mest komfortabel sammen med foreldrene mine når jeg drikker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep
Kommer ann på hva du mener med "å drikke". Etter at jeg fylte 18 så har jeg flere ganger fått et glass vin eller champagne til maten, og jeg føler meg ikke ukomfortabel med det (bortsett fra at jeg ikke liker vin eller champagne og står heller over :ler:). Å drikke meg full foran mamma hadde jeg ikke vært komfortabel med.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt komfortable med å drikke foran foreldrene mine. Skulle jeg – mot formodning – bli full, så er det like pinlig å være full foran venner som foran foreldre, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ingen problemer med. Har vært ute og på fest med Mamma og/eller Pappa mange ganger, og de har definitivt sett meg full flere ganger - og jeg har sett de på en snurr. Ingen av oss har noen problemer med det, for oss er det helt naturlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med å drikke sammen med foreldrene mine, men jeg pleier aldri å drikke meg full (ikke ellers heller da). Det hender at mor og far blir litt på en snurr, men det plager meg overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aldri sammen med foreldrene mine og kommer aldri til og gjøre det, men det er fordi de er alkoholikere, og jeg godtar ikke at de drikker alkohol hvis de er hos meg eller jeg er hos de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg er over tredve år, så jeg har ikke noe problem med å ta et glass vin eller likør sammen med foreldrene mine...

Liksom en problemstilling jeg har vokst fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg likt alkohol kunne jeg godt drukket vin til middagen, champagne på nyttårsaften eller hva det måtte være. Drikke seg full gjør derimot ingen av oss, heldigvis. Synes det er bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen problemer med det. Med faren min kan jeg godt drikke meg full. Med mora mi så tar vi gjerne et glass vin sammen, ikke noe mer.

edit:skrivefeil

Endret av Rusjenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler meg komfortabel. Er hysterisk gøy når de etter noen pils legger ut om alle de hemmelige skandalene i familien, det er fra fulle folk man skal høre sannheten :)

Jeg og pappa har også en tendens til å løse alle verdensproblemene langt ut i de små timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å drikke i selskap med mine foreldre da jeg var atten. Ikke noe problem overhode, men så er det nå ingen av oss som pleier å drikke oss dritings, heller.

Spesielt hyggelig å ta noen drammer i selskap med min far og brødre. Jeg og fattern er begge den tause typen til vanlig, det blir litt mer prat i oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...