Gå til innhold

Daten vil kun ses en gang per uke

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Dere treffes jo, bare digitalt. Så å ikke ses for ofte for å holde spenningen oppe utgår når dere ser hverandre på video 1 time hver dag. 

Spot on

Anonymkode: 345c4...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg orker ikke se venner mer enn en gang annehver uke. Ja. Du forventer mye.

Anonymkode: b9dd7...5fd

Du kan jo ikke sammenligne venner med kjæreste! For et tåpelig og lite gjennomtenkt svar!

Anonymkode: 66481...b35

• Liker 5
Skrevet

1 gang i uken må da være nok i massevis

Anonymkode: 949e0...ae4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da egner man seg vel ikke for forhold heller.

Anonymkode: c0def...76d

Det stemmer i mitt tilfelle. Jeg trives bedre alene.

Anonymkode: b9dd7...5fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

1 gang i uken må da være nok i massevis

Anonymkode: 949e0...ae4

Da passer man ikke å være i et forhold...

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

For min del er ikke sånt noe som bør være styrt etter rigide regler, med mindre man har omsorg for barn eller andre aktiviteter som faktisk ikke kan vike. Slik hans situasjon er, virker det jo litt rigid å fastsette en regel om at man bare kan treffes en gang i uka...Sånt går jo litt på lyst og overskudd, og kan jo variere noe...Noen uker passer det kanskje dårlig for begge, andre uker så henger man sammen en 3-4 dager. 

For min del ville det ikke virket så veldig innbydende å ha sånne rigide regler. Jeg foretrekker mennesker som til en viss grad kan være litt fleksible når man ikke må noe annet, også i dating. 

Anonymkode: 93394...560

TS her. Han har ingen regler, bare blitt sånn. Det blir som regel en dag i helgen. Oftest lørdag og vi sover sammen, så drar han søndag for/ettermiddag. De første ukene så vi hverandre litt oftere. Så har vi kommet inn i en slags rutine... Derfor jeg tenker det lukter litt FF han ser på meg som. 

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

TS her. Han har ingen regler, bare blitt sånn. Det blir som regel en dag i helgen. Oftest lørdag og vi sover sammen, så drar han søndag for/ettermiddag. De første ukene så vi hverandre litt oftere. Så har vi kommet inn i en slags rutine... Derfor jeg tenker det lukter litt FF han ser på meg som. 

Dette er merkelig om han er forelsket i deg. Tror jeg hadde droppet den fyren der. Noe av kosen er jo å ha en mann som savner deg og vil tilbringe tid med deg. Trenger jo ikke å møtes hver dag, men merkelig at han kun vil sees en dag i uka. 

Skrevet

Jeg er i samme situasjon men for meg er det helt greit. Venninnene mine sier at jeg må skjønne at han ikke er interessert nok men jeg har alltid vært en som trenger mye alene tid selv. Gjør dere andre ting sammen enn å ha sex og være hjemme sammen så hadde jeg ikke tatt det så negativt, altså om han tar deg med ut å spise, på teater osv når dere først møtes. Men om dere kun møtes for å se tv og ha sex da ville jeg nok tolket det som mer et friends with benefits greie uten så mye romantiske følelser men mer det seksuelle for å få dekket behovet sitt

Anonymkode: 0a3c2...791

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er akkurat der min frykt ligger. Hvordan ville du tatt det videre, om du var meg?

Menn er drit vanskelig å prate med, så jeg vet det ikke er "bare" å prate sammen, men dere må jo snakke om det, på en trygg måte hvor han kan tørre å si akkurat det han mener uten å skjule noe. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
  • 5 uker senere...
Skrevet

Min erfaring er at de som vil treffes maks en gang i uka (uten grunn vel og merke som barn eller jobb) forblir slik, det eskalerer ikke til noe hyppigere. De første 2 ukene trives jeg og å treffes 1 gang i uka fordi jeg jobber 120% i en grusom jobb som tar livet av meg, så liker jeg at kontakten og treff øker på en naturlig måte. Høres ut som at dere har forskjellige behov. 

Anonymkode: 02f92...645

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han har noen andre på si 

Anonymkode: 3c1d3...fa9

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (På 18.10.2022 den 8.15):

Sex en gang annet hvert år, en samtale om dagen om noe praktisk og hobbyer hver for seg?

Skal ikke undervurderes. Etter 20 år så er det mange som mer en fornøyd med det 😊

Anonymkode: 04e76...599

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (På 18.10.2022 den 9.44):

Men hvordan blir du kjent med noen du ikke møter? Via chat? Man kan skriver hva som helst i chat, som viser seg å være bullshit når man først møtes og har samhandling med personen. Det er ikke snakk om å stole blindt på noen, men at man ønsker å bli kjent. Du blir ikke kjent med noen ved å sitte hjemme og lage surrealistiske bilder av personen i ditt eget hode. Da blir du kjent med en drømmemann/-kvinne som din fantasi har skapt.

En slik voldsom intensitet som du beskriver blir kalt love-bombing. Man blir absolutt ikke bedre kjent med vedkommende om man henger sammen som to klegg, blendet av dopamin og serotonin. Fordi før eller senere kommer den dagen hvor det oppstår en konflikt - og da vil lysten og idyllen raskt blekne. Man har ikke tatt seg tid til å skape en solid og trygg relasjon.  

Når man tar seg tid med å bli kjent, skaper man et bånd og en kjærlighet som er langt dypere enn en overfladisk forelskelse. Om hovedformålet er å flytte sammen og stifte familie i hu og hast, så handler relasjonen mer om egen tilfredstillelse og bekreftelser enn ekte kjærlighet. Men det er min mening. 

Om man bruker tid luker man dessuten ut de som ikke er seriøse.  

Noen støter på den "rette" under en intens relasjon, så det kan jo skje engang i blant, men slike relasjoner er oftest kortvarig.  Ville bare poengtere at det ikke er negativt å ta seg god tid.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 1.45):

Da egner man seg vel ikke for forhold heller.

Anonymkode: c0def...76d

Klart man gjør, man må bare finne en annen som et et selvstendig menneske og ikke en needy blodigle som vil sitte klistret på andre til stadighet.

Anonymkode: f42f9...69e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 21.12):

Du kan jo ikke sammenligne venner med kjæreste! For et tåpelig og lite gjennomtenkt svar!

Hvorfor ikke? 

Skrevet

Har vært borti det samme selv. En gang i uka. Dump han. Han er Ikke interessert og sveiper på si…

Anonymkode: 4b58d...526

Skrevet
Cornix skrev (20 minutter siden):

En slik voldsom intensitet som du beskriver blir kalt love-bombing. Man blir absolutt ikke bedre kjent med vedkommende om man henger sammen som to klegg, blendet av dopamin og serotonin. Fordi før eller senere kommer den dagen hvor det oppstår en konflikt - og da vil lysten og idyllen raskt blekne. Man har ikke tatt seg tid til å skape en solid og trygg relasjon.  

Når man tar seg tid med å bli kjent, skaper man et bånd og en kjærlighet som er langt dypere enn en overfladisk forelskelse. Om hovedformålet er å flytte sammen og stifte familie i hu og hast, så handler relasjonen mer om egen tilfredstillelse og bekreftelser enn ekte kjærlighet. Men det er min mening. 

Om man bruker tid luker man dessuten ut de som ikke er seriøse.  

Noen støter på den "rette" under en intens relasjon, så det kan jo skje engang i blant, men slike relasjoner er oftest kortvarig.  Ville bare poengtere at det ikke er negativt å ta seg god tid.  

Men man blir ikke kjent med en person i hverdagen hvis man kun hører personen på telefon. Det fikk man jo oppleve gjennom koronatilværelsen og Teams-møtehelvetet. Du kan sitte og pille deg i nesa for så å tørke busene på buksa når du sitter i telefonen med kamera av. Du kan ha rottereir i huset som partneren ikke får sett gjennom telefon. Det er rart å høre at man skaper en solid relasjon gjennom telefonsamtaler. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Klart man gjør, man må bare finne en annen som et et selvstendig menneske og ikke en needy blodigle som vil sitte klistret på andre til stadighet.

Så bare fordi man har sex og nærhet som kjærlighetsspråk og ønsker å tilbringe mye tid sammen, er man "needy" og "uselvstendig"? Mens kaldfisker som helst vil være alene er veldig selvstendige og passer best for å være i et forhold?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Har du sex med vennene dine? Bor du sammen med dem? Får du barn med dem? Har dere felles økonomi eller andre forpliktelser overfor hverandre? Kysser dere? Kjøper dere hus sammen? Hvis svaret på alle disse spørsmålene er nei, så kan du ikke sammenligne en kjæreste med venner. Det er ikke noe rart at noen forhold går dunken når mannen sidestiller kompisene med dama mht. tid og oppmerksomhet. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørt om en mellomting? Jeg har vært frivillig singel i 4 år og får hetta av klengete menn. Men å møte noen 1 gang i uka over tid er bare useriøst for meg, ikke noe ekte forhold i lengden

Anonymkode: 02f92...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...