ItchyBitchySpider Skrevet 18. oktober 2022 #41 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kan bare snakke for neg selv, men jeg må ha den psykiske/mentale intimiteten på plass før jeg blir komfortabel med den fysiske intimiteten. Når man "møtes" digitalt eller via telefon og brev, blir den psykiske/mentale intimiteten større i ig med at det fysiske aspektet ikke er tilstede , og den psykiske forbindelsen danner grunnlaget for den fysiske intimiteten som kommer senere. Anonymkode: 144b7...787 For meg hadde det være en dealbreaker hvis mannen ønsket sex en gang i uka helt i begynnelsen av forholdet. Det hadde også vært en dealbreaker hvis han tvang meg til å fortsette med digitale møter utover kvelden etter x antall slitsomme digitale møter på jobb. Etter koronatilværelsen har "digitalt møte" blitt et banneord her i huset. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #42 Skrevet 18. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (14 minutter siden): For meg hadde det være en dealbreaker hvis mannen ønsket sex en gang i uka helt i begynnelsen av forholdet. Det hadde også vært en dealbreaker hvis han tvang meg til å fortsette med digitale møter utover kvelden etter x antall slitsomme digitale møter på jobb. Etter koronatilværelsen har "digitalt møte" blitt et banneord her i huset. Og som sagt, for meg hadde det vært en dealbreaker hvis jeg måtte være fysisk intimmed en person jeg ikke var psykisk intim med først. Og det er ingenting galt med noen av oss i så henseende, vi er bare ulike. Du ville ikke passet med en person som meg, og jeg ville ikke passet med en person som deg. Anonymkode: 144b7...787
ItchyBitchySpider Skrevet 18. oktober 2022 #43 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og som sagt, for meg hadde det vært en dealbreaker hvis jeg måtte være fysisk intimmed en person jeg ikke var psykisk intim med først. Og det er ingenting galt med noen av oss i så henseende, vi er bare ulike. Du ville ikke passet med en person som meg, og jeg ville ikke passet med en person som deg. Anonymkode: 144b7...787 Men TS sin date har jo allerede vært fysisk intim med henne? Og selvfølgelig er det helt greit at vi er ulike. Derfor mener jeg at TS og daten ikke passer sammen. De burde begge finne noen som er mer lik dem selv. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #44 Skrevet 18. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Men TS sin date har jo allerede vært fysisk intim med henne? Kan du linke til innlegget som sier det? Anonymkode: 144b7...787
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #45 Skrevet 18. oktober 2022 TS her. Takk for alle svar. Vi er i slutten av 30-årene. Har sex den gangen i uka når vi møtes. Jeg er selv en person som trenger mye tid for meg selv, men vil heller møtes en ekstra gang i uken enn å sitte å facetime 1 time hver kveld. For meg føles det som å bli holdt på avstand. Han har nevnt en gang at det er bra å ikke ses for ofte for å holde spenningen oppe. Sånn tenker egentlig ikke jeg på det. Anonymkode: 345c4...829 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #46 Skrevet 18. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Men TS sin date har jo allerede vært fysisk intim med henne? Og selvfølgelig er det helt greit at vi er ulike. Derfor mener jeg at TS og daten ikke passer sammen. De burde begge finne noen som er mer lik dem selv. For øvrig er jeg enig i at hvis TS ikke vil vente, passer de ikke sammen. Jeg forsto bare problemstillingen på en annen måte enn deg. (At hun undret seg over ham, ikke at det var en dealbreaker for henne) Anonymkode: 144b7...787
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #47 Skrevet 18. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan du linke til innlegget som sier det? Anonymkode: 144b7...787 Jeg har ikke skrevet det før, det er riktig, men vi har sex når vi ses Anonymkode: 345c4...829
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #48 Skrevet 18. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: For øvrig er jeg enig i at hvis TS ikke vil vente, passer de ikke sammen. Jeg forsto bare problemstillingen på en annen måte enn deg. (At hun undret seg over ham, ikke at det var en dealbreaker for henne) Anonymkode: 144b7...787 Jeg er nok litt redd han ikke er interessert nok. TS Anonymkode: 345c4...829 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #49 Skrevet 18. oktober 2022 3 hours ago, Embla Othea said: Ja. Du forventer for mye. Jeg orker ikke å snakke med familien min som bor 4-5 timer unna oftere enn annenhver uke. Jeg ser familien min to ganger i året, så jeg forstår deg der. Synes det er litt annet med en date, for meg iallfall. TS Anonymkode: 345c4...829
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #50 Skrevet 18. oktober 2022 12 hours ago, Andy1999 said: Hmm liker han deg godt nok tilbake hadde han vel ønsket å være mer med deg. Er akkurat der min frykt ligger. Hvordan ville du tatt det videre, om du var meg? Anonymkode: 345c4...829
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #51 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er nok litt redd han ikke er interessert nok. TS Anonymkode: 345c4...829 Jeg forstår. Men igjen, det er vanskelig å svare fordi det kommer an på hvilken type personlighet han har. Jeg har brukt meg selv som eksempel tidligere i tråden, og kan fortsette med det. Hadde mannen min spurt meg om jeg var "interessert nok" etter at vi hadde "datet" i 8 uker ville svarer mitt vært "ikke akkurat nå, men jeg er på vei til å bli det". Noen uker senere ville det ha endret seg til ja. Anonymkode: 144b7...787 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #52 Skrevet 18. oktober 2022 For min del er ikke sånt noe som bør være styrt etter rigide regler, med mindre man har omsorg for barn eller andre aktiviteter som faktisk ikke kan vike. Slik hans situasjon er, virker det jo litt rigid å fastsette en regel om at man bare kan treffes en gang i uka...Sånt går jo litt på lyst og overskudd, og kan jo variere noe...Noen uker passer det kanskje dårlig for begge, andre uker så henger man sammen en 3-4 dager. For min del ville det ikke virket så veldig innbydende å ha sånne rigide regler. Jeg foretrekker mennesker som til en viss grad kan være litt fleksible når man ikke må noe annet, også i dating. Anonymkode: 93394...560 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #53 Skrevet 18. oktober 2022 Alle disse som blir "kvelt", må holde "spenningen oppe", ved å treffe en man liker en gang i mnd. Hva er vitsen? Bruke 7 mnd på å bli bare litt kjent med noen, fordi man vil sitte hjemme å undre? De er vel like givende å date som han du dater da TS. Hva skal man med en slik date? Da kan man jo like gjerne være alene. Er det viktig å sitte i sofaen hjemme alene 6 kvelder i uka, gjetter jeg at dette blir verdens kjedeligste mann om ett år. Nei det finnes ikke spenning her. Anonymkode: c0def...76d 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #54 Skrevet 18. oktober 2022 3 hours ago, LilleKlump said: Han høres ut som en avoidant - følelsesmessig utilgjengelig mann. Tror du kan ha noe rett der. Anonymkode: 345c4...829
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #55 Skrevet 18. oktober 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Alle disse som blir "kvelt", må holde "spenningen oppe", ved å treffe en man liker en gang i mnd. Hva er vitsen? Bruke 7 mnd på å bli bare litt kjent med noen, fordi man vil sitte hjemme å undre? De er vel like givende å date som han du dater da TS. Hva skal man med en slik date? Da kan man jo like gjerne være alene. Er det viktig å sitte i sofaen hjemme alene 6 kvelder i uka, gjetter jeg at dette blir verdens kjedeligste mann om ett år. Nei det finnes ikke spenning her. Anonymkode: c0def...76d Sant. Det er ikke så givende. Om dating prosessen er så langsom, og man bare dater en person om gangen. Da kan det ta lang tid før man treffer den rette. Ellers godt poeng. Han kan bli for kjedelig Anonymkode: 345c4...829 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #56 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alle disse som blir "kvelt", må holde "spenningen oppe", ved å treffe en man liker en gang i mnd. Hva er vitsen? Bruke 7 mnd på å bli bare litt kjent med noen, fordi man vil sitte hjemme å undre? Anonymkode: c0def...76d Eller for å se på det på en annen måte: hva betyr 3-4 måneder i det lange løp når man skal tilbringe resten av livet sammen? Er det ikke verd å bruke 12-14 uker på å se om man har et godt grunnlag å bygge videre på? Spoiler Etter 7 mnd var vi samboere, forlovet, og ventet vårt første barn. At "bli-kjent-fasen" tar litt tid betyr ikke at resten gjør det. For min del, når den psykiske intimiteten er på plass, faller alle andre brikker på plass samtidig. Anonymkode: 144b7...787 1
ItchyBitchySpider Skrevet 18. oktober 2022 #57 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eller for å se på det på en annen måte: hva betyr 3-4 måneder i det lange løp når man skal tilbringe resten av livet sammen? Er det ikke verd å bruke 12-14 uker på å se om man har et godt grunnlag å bygge videre på? Vis skjult innhold Etter 7 mnd var vi samboere, forlovet, og ventet vårt første barn. At "bli-kjent-fasen" tar litt tid betyr ikke at resten gjør det. For min del, når den psykiske intimiteten er på plass, faller alle andre brikker på plass samtidig. Anonymkode: 144b7...787 Men det er jo nettopp det man ikke vet - om man ender opp i et forhold etter den lange datingsfasen. 2
ItchyBitchySpider Skrevet 18. oktober 2022 #58 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): TS her. Takk for alle svar. Vi er i slutten av 30-årene. Har sex den gangen i uka når vi møtes. Jeg er selv en person som trenger mye tid for meg selv, men vil heller møtes en ekstra gang i uken enn å sitte å facetime 1 time hver kveld. For meg føles det som å bli holdt på avstand. Han har nevnt en gang at det er bra å ikke ses for ofte for å holde spenningen oppe. Sånn tenker egentlig ikke jeg på det. Anonymkode: 345c4...829 Dere treffes jo, bare digitalt. Så å ikke ses for ofte for å holde spenningen oppe utgår når dere ser hverandre på video 1 time hver dag. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #59 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eller for å se på det på en annen måte: hva betyr 3-4 måneder i det lange løp når man skal tilbringe resten av livet sammen? Er det ikke verd å bruke 12-14 uker på å se om man har et godt grunnlag å bygge videre på? Vis skjult innhold Etter 7 mnd var vi samboere, forlovet, og ventet vårt første barn. At "bli-kjent-fasen" tar litt tid betyr ikke at resten gjør det. For min del, når den psykiske intimiteten er på plass, faller alle andre brikker på plass samtidig. Anonymkode: 144b7...787 Hvem vil tilbringe livet med noen som må sitte alene foran TVen 6 kvelder i uka? Anonymkode: c0def...76d 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #60 Skrevet 18. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden): Men det er jo nettopp det man ikke vet - om man ender opp i et forhold etter den lange datingsfasen. Det er sant, men man har ikke noen garantier omgang havner raskt i et forhold heller. Om man dater i 4 mnd, og det ikke blir et forhold, eller om man dater i 2 uker, går rett inn i et forhold som tar slutt etter 6 mnd kan man aldri vite på forhånd. Anonymkode: 144b7...787 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå