Gå til innhold

Daten vil kun ses en gang per uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en mann på 2. måneden. Han vil kun ses en gang i uken. Han har ikke barn, tidskrevende hobbyer eller en jobb med overtid. Men han liker å slappe av etter jobb, og sier at 'du har ditt liv å ta seg av og jeg har mitt liv å ta meg av'. Han er veldig god til å ta kontakt mellom datene / facetime. Veldig sikker på at han ikke dater andre. Jeg synes det er litt snaut å ses så lite. Et par ganger hadde passet. Bor bare 20 min med offentligtransport fra hverandre. Forventer jeg for mye?

Anonymkode: 345c4...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke se venner mer enn en gang annehver uke. Ja. Du forventer mye.

Anonymkode: b9dd7...5fd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du forventer absolutt ikke for mye. Det er naturlig å ville være mye sammen når man virkelig liker noen:)

Men dessverre er også vi mennesker sånn at man trenger litt følelsen av "jakt", og menn trenger gjerne det i enda større grad enn oss damer. Jeg anbefaler deg derfor til å ikke mase om å sees mer, dersom du virkelig liker fyren og ikke ønkser at han mister interessen.

Angående bekymringen rundt om han dater noen andre, synes jeg det er helt innafor å spørre han om dette:)

Lykke til!

Anonymkode: 736b9...bf3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fint med svaret ditt, takk

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du forventer absolutt ikke for mye. Det er naturlig å ville være mye sammen når man virkelig liker noen:)

Men dessverre er også vi mennesker sånn at man trenger litt følelsen av "jakt", og menn trenger gjerne det i enda større grad enn oss damer. Jeg anbefaler deg derfor til å ikke mase om å sees mer, dersom du virkelig liker fyren og ikke ønkser at han mister interessen.

Angående bekymringen rundt om han dater noen andre, synes jeg det er helt innafor å spørre han om dette:)

Lykke til!

Anonymkode: 736b9...bf3

Nyttig fint svar, takk. Hmm, det med jakten hadde ikke jeg tenkt på :) Maser ikke, kun spurt et par ganger.
Har spurt han, og han dater ingen andre, sier han kun trenger å date meg. 

Skrevet

Hmm liker han deg godt nok tilbake hadde han vel ønsket å være mer med deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Så dere treffes 4 ganger i mnd...

Og det holder nå som det er nytt og spennende?

Også sitter han bare hjemme.....? 

Anonymkode: c0def...76d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da egner man seg vel ikke for forhold heller.

Anonymkode: c0def...76d

• Liker 7
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Dater en mann på 2. måneden. Han vil kun ses en gang i uken. Han har ikke barn, tidskrevende hobbyer eller en jobb med overtid. Men han liker å slappe av etter jobb, og sier at 'du har ditt liv å ta seg av og jeg har mitt liv å ta meg av'. Han er veldig god til å ta kontakt mellom datene / facetime. Veldig sikker på at han ikke dater andre. Jeg synes det er litt snaut å ses så lite. Et par ganger hadde passet. Bor bare 20 min med offentligtransport fra hverandre. Forventer jeg for mye?

Det blir mer etter hvert. I starten så skal man holde på spenningen og la følelsene utvikle seg. :) Jeg mister lysten på folk som er for mye på..  

• Liker 5
Skrevet
Blått skrev (56 minutter siden):

Det blir mer etter hvert. I starten så skal man holde på spenningen og la følelsene utvikle seg. :) Jeg mister lysten på folk som er for mye på..  

Det er jo stor forskjell på folk. Hvordan skal følelsene utvikle seg når man ikke ser hverandre? Følelser utvikler seg når du blir mer og mer kjent med personen, ikke når du treffer personen fire ganger i måneden. I begynnelsen er man også som regel forelsket og helt oppslukt av partneren. Det bruker å dabbe noe av med tiden. Så hvis de nå ses fire ganger i måneden og har ditto frekvens på sex, hvordan blir det når de har vært sammen i ti år? Sex en gang annet hvert år, en samtale om dagen om noe praktisk og hobbyer hver for seg?

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg ansett det for å være et ff-forhold, dessverre. Hvis han viser så lite interesse i begynnelsen, vil det neppe bli bedre etterhvert.

Anonymkode: e2ebb...35b

• Liker 12
Skrevet

Jeg har datet i et år nå, og vi sees ikke så ofte, noen ganger kan det gå en mnd i mellom faktisk. Men dette passer for oss begge da vi er opptatt med livene våre på hver vår kant også, som barn, venner , fritidsaktiviteter m.m. Dette passer meg midt i blinken, for da er det ingen stress, og vi tar ting som de kommer. Nå er jo vi i 40 årene da, så selvfølgelig spiller alder gjerne også litt inn. Hadde nok ikke tenkt på samme måten rundt det for 10-15 år siden.

Anonymkode: 2ece3...489

Skrevet (endret)
19 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Det er jo stor forskjell på folk. Hvordan skal følelsene utvikle seg når man ikke ser hverandre? Følelser utvikler seg når du blir mer og mer kjent med personen, ikke når du treffer personen fire ganger i måneden. I begynnelsen er man også som regel forelsket og helt oppslukt av partneren. Det bruker å dabbe noe av med tiden. Så hvis de nå ses fire ganger i måneden og har ditto frekvens på sex, hvordan blir det når de har vært sammen i ti år? Sex en gang annet hvert år, en samtale om dagen om noe praktisk og hobbyer hver for seg?

Om noen hadde sagt det samme til meg, som jeg datet, så hadde jeg avsluttet det. Mas er turn-off. Mister bare lysten med en gang. 

En del av prosessen er å sitte og undre på hva den personen driver med, la spenningen og lysten bygge seg opp. La følelsene komme snikende. Det er mange av oss som ikke blir stormende forelsket ved første øyekast. 

Når man blir mer og mer kjent så inkluderer man personen i livet sitt, og livet sammen bygger seg opp. 

Endret av Blått
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg var slik mannen i hovedinnlegget beskrives.

Jeg har vært forelsket en gang i mitt liv, og det er i mannen jeg er gift med.

Jeg var ikke den som raskt fikk følelser, og som hadde behov for å møtes ofte.
Jeg likte noen, var betatt og ville bli bedre kjent med,  men forelskelse og et ønske om å møtes oftere tok det lang tid før kom.

For mannen min kom ikke følelsene før etter ca 3 mnd for min del.  Da hadde vi snakket sammen daglig, og møtt hverandre   når det passet seg i løpet av disse månedene.

I tidligere bli-kjent-faser hadde jeg opplevd å bli presset til ting jeg ikke var klar for, og da trakk jeg meg unna.
Heldigvis hadde mannen min tålmodighet til å la tiden til hjelp, og la følelsene utvikles naturlig.

For min del tar det lang tid å utvikle føleser for en annen person, men når følelsene først har kommet skal det mye til før de forsvinner.  :)

Anonymkode: 144b7...787

• Nyttig 3
Skrevet
Blått skrev (10 minutter siden):

Om noen hadde sagt det samme til meg, som jeg datet, så hadde jeg avsluttet det. Mas er turn-off. Mister bare lysten med en gang. 

En del av prosessen er å sitte og undre på hva den personen driver med, la spenningen og lysten bygge seg opp. La følelsene komme snikende. Det er mange av oss som ikke blir stormende forelsket ved første øyekast. 

Når man blir mer og mer kjent så inkluderer man personen i livet sitt, og livet sammen bygger seg opp. 

Godt beskrevet!

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var slik mannen i hovedinnlegget beskrives.

Jeg har vært forelsket en gang i mitt liv, og det er i mannen jeg er gift med.

Jeg var ikke den som raskt fikk følelser, og som hadde behov for å møtes ofte.
Jeg likte noen, var betatt og ville bli bedre kjent med,  men forelskelse og et ønske om å møtes oftere tok det lang tid før kom.

For mannen min kom ikke følelsene før etter ca 3 mnd for min del.  Da hadde vi snakket sammen daglig, og møtt hverandre   når det passet seg i løpet av disse månedene.

I tidligere bli-kjent-faser hadde jeg opplevd å bli presset til ting jeg ikke var klar for, og da trakk jeg meg unna.
Heldigvis hadde mannen min tålmodighet til å la tiden til hjelp, og la følelsene utvikles naturlig.

For min del tar det lang tid å utvikle føleser for en annen person, men når følelsene først har kommet skal det mye til før de forsvinner.  :)

Jeg må legge til at det ene barnet mitt virker å være akkurat lik som jeg var.

Han blir kjent med personen, møter henne regelmessig, snakker med henne daglig,  snakker mye om henne, og jeg merker at han er på vei til å  bli forelsket, men så blir han presset, og de begynnende følelsene forsvinner som dugg for solen.

Skrevet
Blått skrev (14 minutter siden):

Men du blir jo ikke kjent med personer du ikke møter. Man kan ikke bli kjent med noen ved å sitte hjemme og undre. Det er ikke snakk om mas, men at man ønsker nettopp å utforske og bli kjent med personen.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt beskrevet!

Jeg må legge til at det ene barnet mitt virker å være akkurat lik som jeg var.

Han blir kjent med personen, møter henne regelmessig, snakker med henne daglig,  snakker mye om henne, og jeg merker at han er på vei til å  bli forelsket, men så blir han presset, og de begynnende følelsene forsvinner som dugg for solen.

Det er bare sånn det er - alle er forskjellige. Mange av oss er så drittlei all tvungen digital kommunikasjon at det å "snakke daglig" i telefonen uten å kunne ta på ham, se ansiktet og kroppsspråket og bare være sammen, gir oss null og niks. Man kan ikke gi en klem gjennom telefonrøret, ikke kan man ha sex heller. Sex fire ganger i måneden i starten av forholdet når alt er nytt og spennende betyr som regel sex fire ganger i året flere år inn i forholdet. Men det passer sikkert for noen også.

• Liker 3
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (8 minutter siden):

Men du blir jo ikke kjent med personer du ikke møter. Man kan ikke bli kjent med noen ved å sitte hjemme og undre. Det er ikke snakk om mas, men at man ønsker nettopp å utforske og bli kjent med personen.

Etterhvert blir man kjent, selv om det tar tid. Og noen blir faktisk "kjent" med personer ved å reflekterer mye om dem, innimellom møter, inkludert hvorvidt den andres kan leve med at man selv er mer bakpå sosialt. Man blir ikke kjent på god måte hvis tempoet om måten er feil for én av dem. 

Anonymkode: faf9d...ed8

• Liker 2
Skrevet

Datet en som også ville treffes sjeldent fordi han «liker å slappe av hjemme». Viste seg at han hadde barn hjemme 50% og ei kone som nylig hadde flyttet fra han. Vi rakk å «date» i 1,5 mnd før jeg fant ut av det.

Regner med at dette ikke er din situasjon, og mitt råd er å gi det litt tid og se hvordan ting utvikler seg. Kanskje er han en av dem som har behov for mye egentid, kanskje han bare ønsker å ta ting rolig i starten🥰

Anonymkode: e40fc...eac

• Liker 1
Skrevet

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Det er bare sånn det er - alle er forskjellige. Mange av oss er så drittlei all tvungen digital kommunikasjon at det å "snakke daglig" i telefonen uten å kunne ta på ham, se ansiktet og kroppsspråket og bare være sammen, gir oss null og niks. Man kan ikke gi en klem gjennom telefonrøret, ikke kan man ha sex heller. Sex fire ganger i måneden i starten av forholdet når alt er nytt og spennende betyr som regel sex fire ganger i året flere år inn i forholdet. Men det passer sikkert for noen også.

Ja, vi er forskjellige, men du ser ut til å mene at din måte er den eneste riktige måten.

For å ta et konkret eksempel med meg, og han som etterhvert ble mannen min.  På den tiden fantes ikke noen andre kommunikasjonsformer enn fasttelefon, brev, og personlige møter.

Vi snakket sammen på telefonen daglig, og det var det som fikk oss til å ville møtes oftere etterhvert.

Jeg kunne si at jeg skulle ta bussen fra torget på tirsdag kl 17.  Da kunne han spontant møte meg der, vi fikk pratet i 5 minutter før vi gikk hvert til vårt, og da hadde vi kanskje blitt enige om å møtes for en filmkveld på lørdag.
På lørdag møttes vi på videobutikken, leide en movie-box og en film, og hadde en helkveld sammen.
Så snakket vi sammen på telefonen igjen, og ble enige om at han hentet meg på skolen for å kjøre meg på jobb på onsdag, og da fikk vi 10 minutter sammen da også, der vi igjen ble enige om å møtes til helga igjen.

Slike små spontane/ikke-planlagte møter, der vi fikk noen minutter sammen, kombinert med mange og lange samtaler, var det som fikk oss begge til å ønske å møtes oftere.  Ting fikk utvikle seg naturlig.

Tidligere hadde jeg opplevd at beilere møtte opp på døra og forventet at vi skulle ha lange romantiske kvelder sammen flere ganger i uken.
Og da skulle jeg sitte i armkroken, være "nussinuss" og "gullegull", snakke dypt og inderlig om fremtiden vi skulle ha sammen, og det ga meg kvelningsfornemmelser.

Og sex.  Det er ikke slik at hyppigheten de første ukene bestemmer frekvensen for resten av livet.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...